Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävimmät kyläilykokemukset koirataloudessa?

Vierailija
15.08.2011 |

-koirat hyppii autoa vasten ja kylki naarmuilla

-perheen koira hyökkäsi lapsemme päälle

-koirankarvoja tarjottavissa kahvileivissä

-kotiintuomisiksi kaikki vaatteet vaihtoon koska olivat koirankarvoissa

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- on todella rasittavaa olla kylässä, jossa koira kokoajan kiehnää ja haluaa olla kaiken keskipiste

- tai saa pelätä ettei pure lapsia (lapset opetettu olemaan kiusaamatta koiraa). Jos koira puree äkkinäisen liikkeen takia, silloin vika on jo koiran päässä

Mielestäni koira saa kyllä haistella, mutta voisi sen jälkeen mennä omiin oloihinsa.

Ihmiset eivät tunnu ymmärtämän, että koira on kuitenkin eläin eikä lapsi, ja tarvitsee tietysti erilaisen kasvatuksen. Valitettavasti nämä tällaiset em. kyläpaikat ovat ihan todellisuutta, koska koiria ei ole kunnolla opetettu ja vielä puolustaudutaan sillä että se on vierailijoiden syy! Koiran pitää sopetua ihmisten tapoihin, ei ihmisten korien tapoihin. Mielestäni, jos koira ei osaa käyttäytyä ja vieraat kiusaantuvat siitä, se pitää siirtää eri paikkaan tai ulos. Onko se nyt jotenkin kovin vaikea ymmärtää?

5 koiran omistaja

Vierailija
62/89 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- on todella rasittavaa olla kylässä, jossa koira kokoajan kiehnää ja haluaa olla kaiken keskipiste - tai saa pelätä ettei pure lapsia (lapset opetettu olemaan kiusaamatta koiraa). Jos koira puree äkkinäisen liikkeen takia, silloin vika on jo koiran päässä Mielestäni koira saa kyllä haistella, mutta voisi sen jälkeen mennä omiin oloihinsa. Ihmiset eivät tunnu ymmärtämän, että koira on kuitenkin eläin eikä lapsi, ja tarvitsee tietysti erilaisen kasvatuksen. Valitettavasti nämä tällaiset em. kyläpaikat ovat ihan todellisuutta, koska koiria ei ole kunnolla opetettu ja vielä puolustaudutaan sillä että se on vierailijoiden syy! Koiran pitää sopetua ihmisten tapoihin, ei ihmisten korien tapoihin. Mielestäni, jos koira ei osaa käyttäytyä ja vieraat kiusaantuvat siitä, se pitää siirtää eri paikkaan tai ulos. Onko se nyt jotenkin kovin vaikea ymmärtää? 5 koiran omistaja

KERRANKIN fiksu koiranomistaja :)!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kans tavannu näitä nylkyttäviä koiria ja sitten isoja hurttia jotka painaa kuononsa syliin, kun olen istumassa ja kuola valuu housuille ja vaikka kuinka koitan työntää pois, niin taas kuonoa syliin.. Ja sen päälle vielä tassua, että oikein kynnet tuntee housujenkin läpi.

Yksillä 40v synttäreillä perheen villakoira kävi nylkyttämässä yhen jos toisen vieraan jalkoja. Eräs pieni tyttö oli aivan itkun partaalla, kun aina tilaisuuden tullen koira hyökkäs tän tytön jalkoihin ja armoton nylkytys. Sillon kyllä aattelin, että koiran vois laittaa jonnekin muualle.

Vierailija
64/89 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenlaisissa koiratalouksissa on tullut vierailtua, onneksi suurimmassa osassa koirat osaa käyttäytyä ja omistajat on opettaneet koiransa. Sitten on ne muutamat paikat, missä saa pelätä.

Talous jossa on 4 koiraa ja 4 kissaa. Liikahtaakaan ei voi, kun joku koirista on hyppimässä vasten. Yks nylkyttää, yks näyttelee hampaita, muut kaks vaan hyppii. Kissat kävelee pöytiä pitkin ja koirat varastelee ruokia käsistä. Hirmu kiva vierailla lasten kanssa.

Koiranomistajat. Kertokaa mulle, miten toimin tilanteessa. olen lenkillä pururadalla, jossa koirien ulkoilutus on kielletty. Siitä huolimatta siellä osa porukasta uskollisesti sessejään lenkittää. Eihän ne mua muuten haittaisi, mutta kun juoksen ja osa koirista on vielä irrallaan. Tänäänkin yks metsästyskoira lähti perääni juoksemaan kuola valuen. Hihnassa olevat tyytyvät vain räksyttämään ja yrittävät juosta perään. Mitä mä teen? En haluaisi pysähtyä, enkä kiertää ojista, vaan juosta.

Vierailija
65/89 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenlaisissa koiratalouksissa on tullut vierailtua, onneksi suurimmassa osassa koirat osaa käyttäytyä ja omistajat on opettaneet koiransa. Sitten on ne muutamat paikat, missä saa pelätä. Talous jossa on 4 koiraa ja 4 kissaa. Liikahtaakaan ei voi, kun joku koirista on hyppimässä vasten. Yks nylkyttää, yks näyttelee hampaita, muut kaks vaan hyppii. Kissat kävelee pöytiä pitkin ja koirat varastelee ruokia käsistä. Hirmu kiva vierailla lasten kanssa. Koiranomistajat. Kertokaa mulle, miten toimin tilanteessa. olen lenkillä pururadalla, jossa koirien ulkoilutus on kielletty. Siitä huolimatta siellä osa porukasta uskollisesti sessejään lenkittää. Eihän ne mua muuten haittaisi, mutta kun juoksen ja osa koirista on vielä irrallaan. Tänäänkin yks metsästyskoira lähti perääni juoksemaan kuola valuen. Hihnassa olevat tyytyvät vain räksyttämään ja yrittävät juosta perään. Mitä mä teen? En haluaisi pysähtyä, enkä kiertää ojista, vaan juosta.

Hommaa sähkötainnutin, jos joku irrallaan oleva meinaa tulla päälle niin yritykseksi jää.

Anna kiinni olevien räksyttää, mitä sinä niistä piittaat? Omistajiensa häpeä ne on.

Vierailija
66/89 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivoja, niin en mä viitsi sähkötainnuttimella niitä iskeä. Ja toisekseen en viitsi kantaa tainnutinta mukanani.

Juu ei kauempaa räksyttävät mitään haittaakaan, mutta lenkkipolku on sen verran kapea, että pienimmätkin koirat on mun nilkoissa kiinni räksyttämässä ja hyppimässä. Ilmeisen voimattomia nämä omistajat, kun eivät saa vedettyä koiriaan kauemmas. Tai sitten niistä on hauskaa, kun heidän koirulit leikki lenkkeiljän nilkoilla. Mulla itselläkin on ollut koiria, mutta ne on olleet mun hallinnassa.

Vierailija
67/89 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pentu pitää kaikkia ihmisiä puruleluinaan...ne pennun hampaat on aika terävät!

Vierailija
68/89 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- on todella rasittavaa olla kylässä, jossa koira kokoajan kiehnää ja haluaa olla kaiken keskipiste - tai saa pelätä ettei pure lapsia (lapset opetettu olemaan kiusaamatta koiraa). Jos koira puree äkkinäisen liikkeen takia, silloin vika on jo koiran päässä Mielestäni koira saa kyllä haistella, mutta voisi sen jälkeen mennä omiin oloihinsa. Ihmiset eivät tunnu ymmärtämän, että koira on kuitenkin eläin eikä lapsi, ja tarvitsee tietysti erilaisen kasvatuksen. Valitettavasti nämä tällaiset em. kyläpaikat ovat ihan todellisuutta, koska koiria ei ole kunnolla opetettu ja vielä puolustaudutaan sillä että se on vierailijoiden syy! Koiran pitää sopetua ihmisten tapoihin, ei ihmisten korien tapoihin. Mielestäni, jos koira ei osaa käyttäytyä ja vieraat kiusaantuvat siitä, se pitää siirtää eri paikkaan tai ulos. Onko se nyt jotenkin kovin vaikea ymmärtää? 5 koiran omistaja

KERRANKIN fiksu koiranomistaja :)!

Peesi, onpas tosiaan virkistävää kerrankin lukea oikean koiraihmisen tekstiä. Voin kuvitella että nämä 5 koiraa todella osaavat käyttäytyä.

Vierailija
69/89 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka saa tehdä suunnilleen mitä haluaa. kun on ovella, se haukkuu hulluna. sitä muka komennetaan eli käytännössä lässytetään ja silitellään ja heti koira jatkaa huutoa.

se saa olla joka paikassa eli joka paikka on täynnä karvaa (meillä ei koira missään tapauksessa saa tulla IHMISTE sohvalle, sängystä puhumattakaan, ei tietenkään ole edes makuuhuoneisiin asiaa). koira kivast hyppii ruokapöydällekin ja sekös on söpöä. ja koira saa pestä astiat ennen astianpesukonetta elli se menee koneseen syömään ja nuolemaan. sekin on niin söpöä ja hauskaa.

Vierailija
70/89 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." --Ghandi

"All cruelty springs from weakness." --Seneca (4 BC - AD 65)

Vierailija
71/89 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun taloudessa on vihainen tai villi koira joka saa rauhassa meuhkata vieraiden keskellä. Meillä on useampi koira ja hyvin selvät sävelet vieraiden suhteen. Koirilla on oma huone jonne vierailla ei ole asiaa, ovi on yleensä auki mutta ovensuussa on koiraportti ja koirat portin takana. Koiria saa rapsuttaa portin läpi mutta niitä ei saa kiusata, jos vaikkapa vieraana on lapsia jotka eivät osaa koiria fiksusti kohdella laitetaan koirien huoneen ovi kiinni ja ylhäältä salvalla lukkoon. Meidän ollessa kotona keskenämme koirat saavat yleensä olla vapaina lukuunottamatta öitä ja ruokailuhetkiä, sohvalle eivät mene eikä niistä karvoja juuri lähde.

Vierailija
72/89 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan sitä, se on ihana, lämmin ja pehmoinen. Sen mielestä minä olen parasta tässä maailmassa. Sellaista ehdotonta, anteeksiantavaa ja uhrautuvaista rakkautta en ole monelta ihmiseltä saanut.

-> Jos et pidä koirastani minä en pidä sinusta. Pysy siis kotonasi, sinä olet se joka menettää.

Vierailija
73/89 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos liikahdankaan, se haukahtaa. Jos nousen sohvalta, se murahtaa. Omistaja sanoo että se on kiltti koira, jostain syystä minun on vaikea uskoa sitä. En enää kyläile ko paikassa.

Vierailija
74/89 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan tätini luonnevikainen whippet joka laittoi kaikki istumaan jalkojensa päällä koska muuten hyökkäsi nylkyttämään.

Toinen karmeus oli pari kaverin tanskandoggia eli uros ja naaras. Olivat eri huoneissa naaraan kiiman takia ja uros lennätteli tavaraansa kaaressa pitkin olkkarin sohvia..

Vierailija
75/89 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan sitä, se on ihana, lämmin ja pehmoinen. Sen mielestä minä olen parasta tässä maailmassa. Sellaista ehdotonta, anteeksiantavaa ja uhrautuvaista rakkautta en ole monelta ihmiseltä saanut.

-> Jos et pidä koirastani minä en pidä sinusta. Pysy siis kotonasi, sinä olet se joka menettää.

koska en tee mitään sellaisella ystävällä/tuttavalla joka koiran takia ei halua tavata minua.

Vierailija
76/89 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koiralle riitä, että se näkee 2 metrin päästä vieraat, sen tarvii nuuskia. Ei se sillä mitään pahaa tarkoita.

minä koen olevani ylempiarvoinen kuin koira ja minua ei tarvitse kenenkään koiran haistella. Isäntä pitäkööt koiransa kaukana minusta tai sitten minä en tule kylään ollenkaan.

no sua ei varmaan kovin moni kylään kaipaakkaan dille

Vierailija
77/89 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta paljon koiraperheitä tavanneena miksi ne miellyttävät koirat ovat yleensä aina sanoja rotuja? Kumma yhteys.

Englanninsetterit, noutajat, colliet, welsh corgit, spanielit, en tunne ongela tapauksia.

Taistelukoiraroduista tunnen taas melkein pelkästään vaikeita koiria suhteessa joko lapsiin taikka ympäristöön yleensä.

Vierailija
78/89 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalimpia näin koiranomistajana Ovat vieraat, joitten takia ei voida elää kuten normaalisti kotonamme eletään, eli että siitä koirasta pitää tehdä numero ja teljetä se jonnekin tms. Mieluummin jätämme sellaiset vieraat kutsumatta, joille se koira on ongelma. Kun se on kuitenkin meille rakkaampi kuin ne ihmiset.

Ymmärrän, että rakastat koiraasi. Mutta sinun rakas koirasi ei silti saa repiä muiden ihmisten vaatteita, satuttaa muita kynsillä tai hampailla, tehdä muille vaivaantunutta oloa kuolaamalla, nylkyttämällä tai syömällä samalta lautaselta, saati murisemalla vieraillesi. Koira on eläin, mutta sinun tehtäväsi on olla kohtelias myös vieraillesi ja huolehtia siitä, ettei koirasi ahdistele heitä.

Et sinäkään tykkäisi, jos jonkun kaverisi lapsi repisi sinun vaatteesi, teinipoika ahdistelisi sinua seksuaalisesti tai joutuisit kyläpaikassa pelkäämään väkivaltaa. Jos et saa koiraasi pysymään aisoissa muuten, on telkeäminen ainoa vaihtoehto - sen lisäksi tietysti, että et kutsu kylään niitä ihmisiä, joita edellä mainitut asiat häiritsevät (vaikea kuvitella, että kenenkään mielestä olisi ok, jos koira esimerkiksi puree tai repii vaatteet!)

Vierailija
79/89 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alastomalla pyllynreiällään meidän matolle. Eikun se olikin koiraperheen vierailu meillä. Ei kun tämä juttu ei tapahtunutkaan minulle vaan luin sen av:ltä.

Oikeasti varmaan sellainen, missä iso koira pomppi voimalla suoraan vatsaani vasten kun lähestyin taloa, sellaiset, missä iso koira tunki kuononsa jalkoväliini ja sen jälkeen itsensä jalkojeni välistä "ulos" (melkein jalat nousivat ilmaan kokonaan). En myöskään ole korkealla viuhuvan voimakkaan hännän ystävä, etenkään jos se viuhuu ruokapöydässäkin.

Vierailija
80/89 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne tylpät kynnet, jestas ne sattuvat kun pureutuvat reisiin! Kivat mustelmavanat aina tuliaisina, kun vieraillaan yhden kaverin luona, ja heidän buldoggi ottaa vähän kontaktia... AUTS!!

ja kynnet pureutuvat housujen läpi, on aika ikävää. Ikävintä on, ettei emäntä tee mitään estääkseen hyppimistä. Buldogilla on aikalailla massaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi