Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävimmät kyläilykokemukset koirataloudessa?

Vierailija
15.08.2011 |

-koirat hyppii autoa vasten ja kylki naarmuilla

-perheen koira hyökkäsi lapsemme päälle

-koirankarvoja tarjottavissa kahvileivissä

-kotiintuomisiksi kaikki vaatteet vaihtoon koska olivat koirankarvoissa

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä otetaan vieraat huomioon.

Jos on sovittu vierailu, koira laitetaan ulos häkkiin tai juoksunaruun, riippuen tilanteesta.

Talo imuroidaan ja keittiön tasot pyyhitään ennen kuin laitetaan tarjoilut esiin.

Jos tulee yllärivieraita, koira laitetaan ulos. Imuroimaan ei sitten ehdi, mutta tasot pyyhitään ennen kuin tarjoilut otetaan esiin.

Jos vieraat tulevat koiran kanssa toimeen, ei tehdä muuta erityistä kuin jälleen kerran pyyhitään niitä pöytiä ennen kahvittelua.

Meidän piha on aidattu niin, että koira ei pääse samalle alueelle autojen kanssa jo ihan koiran omankin turvallisuuden takia.

Kuka tyhmä oikeesti ruokkii koiran, jos talossa vilistää pieniä vieraita lapsia? Koiralta voi ihan hyvin ottaa kupin pois kun vieraat saapuvat.

Vierailija
22/89 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun mennään niin koira, jolla on kroonisesti likomärkä kuono kauttaaltaan, tunkee aina kuonon haaroväliin. Joka vieraalla on sitten haarukassa märkä koirankoulainen läntti. Ja tää kuolausoperaatio tuttuu tyyliin isäntäväen säestämänä "se on ihan kiltti, ei se mitään tee". Eipä.

No, mutta ei tuo maata kaada, ihan kiva se koira ja isäntäväkikin on, että ei haittaa sinänsä, saahan ne vaatteet pyykkiin ja pestävä olisi jokatapauksessa koska saan pidemmänpäälle koirankarvavaatteista alelrgiaoireen vaikken sitä yleensä kylässä ehdi vielä kehittääkään.

siitä, että se koira haluaa tutustua sinuun ja koska se ei osaa puhua, se nuuskii. On parit biologian tunnit jäänyt sulta väliin?

Jos sulla oikeasti olisi koira-allergia, et menisi koirakoteihin kylään ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttavan koira on jotenkin yliseksuaalinen. Tosi noloa kun on kokoajan kuono kiinni toosassa ja yrittää vielä nylkyttääkin jalkaa tai kättä, mitä milloinkin. Ja ei, alapääni ei haise, nuuskii niin miesten kuin naistenkin alapäät, mutta jos nainen on "saatavilla" keskittyy mieluumin naisten ahdisteluun.

Vierailija
24/89 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpä kalikka kalahti muutamaan koiran omistajaan! :DD

meidän koiran päähän.

Vierailija
25/89 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tuuppaisin tai potkaisisin sellaisen heti kauemmas, hyi helvetti. Ei kukaan normaalivieras kaipaa nuuskivaa hurttaa kuolaamaan vaatteitaan!

Vierailija
26/89 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tyhmä oikeesti ruokkii koiran, jos talossa vilistää pieniä vieraita lapsia? Koiralta voi ihan hyvin ottaa kupin pois kun vieraat saapuvat.

lapset ruokkivat. Sanoisin, että ne vanhemmat niitä tyhmiä on, eivät ne lapset. Ei ne sille mitään voi, jos vanhemmat ei tajua kieltää, vaan isäntäväen on kiellettävä että koiralle ei anneta pöydästä keksejä tms,

Vierailija
27/89 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tuuppaisin tai potkaisisin sellaisen heti kauemmas, hyi helvetti. Ei kukaan normaalivieras kaipaa nuuskivaa hurttaa kuolaamaan vaatteitaan!

vierailevat ihmiset kyllä pitävät järjestään koirissa, joten ehkä vika onkin sussa? Meidän koira ei kyllä kuolaa.

Muuten, ollaan menossa kylään ensi viikonloppuna kaverien luo, ja he oikein vaativat, että otamme koiran mukaan.

Vierailija
28/89 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tähän ketjuun vastaa muuta kuin "Koirat ovat karmeita" niin heti kalikka kalahti...

Vierailija
29/89 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ruokkivat. Sanoisin, että ne vanhemmat niitä tyhmiä on, eivät ne lapset. Ei ne sille mitään voi, jos vanhemmat ei tajua kieltää, vaan isäntäväen on kiellettävä että koiralle ei anneta pöydästä keksejä tms,

Mä kyllä tarkoitin tota yhtä vastaajaa tuolla ketjun alkupäässä, joka valitti sitä, että kakarat menee koiran ruokakupille tonkimaan. Mä en vaan ymmärrä, miksi koiran ruokien pitää olla esillä oikein haastamassa koiraa ja lasta vaaravyöhykkeelle keskenään. Erityisen vaarallista se on silloin, jos koira ei ole tottunut lapsiin ja puolustaa muutenkin kuppiaan.

Ne keksiä tuputtavat lapset ovat sitten asia erikseen.

Vierailija
30/89 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy kylässä koiraystävällisiä ihmisiä :D

Jos vieras on pelokas, tai meillä on paljon porukkaa (juhlat jne) niin koirat ovet teljettynä omaan huoneeseensa.

Ei ole kertaakaan ollut tilannetta että koirat olisivat olleet erityisen harmillisia vieraille. Olen monesti mm. kysynyt että komennanko koirat pois jos istuvat liian lähellä ja pyytävät rapsutusta, eikä ikinä ole siihen kuulemma ollut tarvetta.

Joskus kun koirat ovat olleet omassa huoneessaan, on jotkut vieraat jopa pyytäneet jos koirat saisivat liittyä seuraan.

Koirat asuvat meillä, ei vieraat. Jos ei kelpaa niin tapaamiset voidaan tehdä muuallekkin :D

Vierailija
31/89 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää päästää rakki nuuskimaan vieraita! Minä tuuppaisin tai potkaisisin sellaisen heti kauemmas, hyi helvetti. Ei kukaan normaalivieras kaipaa nuuskivaa hurttaa kuolaamaan vaatteitaan!

Toivottavasti tälläisellä ihmishirviöllä ei ole lapsia! Mitäs sitten jos joku naapurin hillokäsi sotkee sun valkoiset housut tai sohvan? Tuuppaat, potkaiset tai vedät turpaan?

"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." --Ghandi

"All cruelty springs from weakness." --Seneca (4 BC - AD 65)

Vierailija
32/89 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei käy enää sen pojan luona kylässä, koska siellä on niin huonostikoulutettu ja villi koira. Näykkii, kuolaa, hyppii päälle jne..

Just tuossa tää kaveri yks päivä sanoi mulle, että kun kukaan ei enää tule heille kylään sen koiran takia.

Vierailija
33/89 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koira - siis haistelija - tai nylkyttävä koira ovat hirveitä kokemuksia.

Eräällä kaverilla on tällainen. Muutaman kerran koettuani tämän, niin sanoin, että otan pippuripurkin mukaan ja jos he eivät saa koiraansa tolkkuinsa käytän sitä. Ei tarvinnut käyttää kuin kerran, eikä enää tule minua haistelemaan. Ovat ottaneet tämän käyttöön muidenkin vieraiden yhteydessä.

Ymmärrän koiran "normaalin" tutustumisnuuskaisun muualle kuin suoraan haaroväliin.

Ja juu meillä on koira. Olen koirakouluttaja, joten oma koira on koulutettu käyttäytymään ;)

Vierailija
34/89 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyläilykokemus oli se, kun sain astmakohtauksen koirien takia. Isäntäväestä se oli hassua.

Lääkitykseni ei sillä kerralla ollutkaan riittävä, vaikka yleensä on toiminut. Ko. koirat vaan sattuivat aiheuttamaan tavallista pahemmat oireet.

Vierailija
35/89 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska joutui 3-vuotiaana kaverini koirien takaa-ajamaksi. Tämä nyt ei sinällään ollut koirien vika, tai kenenkään vika, pääsipä vaan tapahtumaan, mutta kaverini reaktio kyllä pahensi tilannetta. Eli oltiin menossa taloon sisälle ja koirat tulivat ovelle haukkumaan. Lapsi säikähti ja juoksi talon taakse karkuun, koirat perässä. Tästä olisi ehkä selvitty traumoitta, jos kaverini olisi antanut minun rauhoittaa aivan hysteerisenä itkevän lapsen, mutta ei - kaveri suuttui lapselle, käski olemaan itkemättä koska _koirat_ pelkäävät hänen itkuaan. Ja kuulemma lapsi oli riittävän vanha tietämään kuinka koirien kanssa käyttäydytään. Haloo, meillä ei ole koiraa ja hän oli silloin vasta 3-v.! Mutta eipä riittänyt kaverilta ymmärrystä lapsen hädälle ja pelolle.

Vierailija
36/89 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koira kahvipöydän alla niin, että pöytä alkoi keikkua ja kahvit meinasivat kaatua syliin! Sitten samainen koira pian työntää kuononsa kakkulautaseni viereen n. 1cm päähän. Itselläki on koiria, mutta en ole tottunutsyömään kilpaa koiran kanssa samalta lautaselta. Pöyristyttävää.

Toinen tuttavaperheen suuri koira taas oli "leikkisä" ja olisi vain halunnut leikkiä minun huomattavasti pienemmällä ja iäkkäällä koirallani, vaikka vanha koira selvin merkein ilmaisi pelkäävänsä eikä halunnut leikkikaluksi. Omistajat eivät millään ymmärtäneet miksemme anna koiraamme leikkikaluksi ja riepoteltavaksi. Riittäähän näitä typeriä koiranomistajia.

Vierailija
37/89 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei haittaa koiran nuuskimiset, karvat tai kuolat. Mielellään kilttiä ja mukavaa turrea rapsuttelenkin.

Mutta silloin haittaa, jos joudun pelkäämään itseni tai lapseni puolesta. Esim. yhdessä kaveriperheessä on koira, joka on ensinäkin todella huonosti koulutettu ja toiseksi vielä sellaista rotua, että on hieman kyseenalaisessa maineessa.

On isokokoinen, joten ei tunnu todellakaan mukavalta kun juoksee pihassa vapaana autoa vastaan. Hyppii autoa vasten ja aina saa pelätä, että naarmuuntuuko auto ja uskaltaako autosta tulla ulos ilman, että koira hyökkää kimppuun.

Muutoinkin haukkuu ja hyppii ihmisiä vasten ja hallitsevasti työntää ja tunkee syliin sohvalla. Ja kaikista kauheinta on se, että kyläpaikan vanhemmat antavat tuon koiran olla keskenään alle kouluikäisten lastensa kanssa! Ja vielä olettavat, että muutkin antaisivat lastensa olla tuon koiran kanssa valvomatta!

Ja nämä(kin) koiranomistajat ovat niitä, jotka vakuuttelevat, että "ei meidän turre mitään tee, luotan siihen sataprosenttisesti". On vain ajan kysymys milloin sattuu jotain.

Vierailija
38/89 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isoja pelottavia koiria sisätiloissa. Colliet ja muut lauhkeat koiravanhukset menettelevät, mutta doobermannit ja muut koirat on nou nou. En pidä siitä, että iso koira haukkuu minulle. Jos koiria ei voida viedä ulos tai teljetä jonnekin, voivat minun puolestani elellä koiransa kanssa siellä keskenään. Minua ei sinne ilmeisesti kaivatakaan.

Anteeksi mutta nyt oli pakko puuttua tuohon asenteeseen. En haluaisi ruveta myöskään asenteella saarnaamaan sulle mutta herranjestas miten mustavalkoista ajattelua. Dobermannit, rotikat sun muut isot, pelottavat koirat.. Ja jostain syystä olen tavannut vain kilttejä, rauhallisia ja koulutettuja rodun edustajia. Kaikki tapaamani colliet ovat järjestäen olleet neuroottisia ja palkopurijoita. En siltikään mene sanomaan että voi kun vihaan collieita tai että kaikki dobberit osaavat käyttäytyä.

Meillä sinua ovella tervehtäisi dobberi 5v. Koira ei hauku vieraita (sisätiloissa haukkuminen ehdottoman kielletty) mutta nuustaa se sinut haluaa ja tutustua. Sillä ei ole suurintakaan kiinnostusta syödä sinua. Jos et kiinnitä siihen sen suurempaa huomiota halutessasi, niin kyllä se sut myös rauhaan jättää.

Mielestäni on todella tökeröä yleistää taas vaihteeksi rotujen mukaan. Pipipäitä on joka rodussa ja melkeen 99% vika on yleensä omistajassa. (ja joskus vois vieraskin hieman katsoa käytöstään)

En minäkään kieltäytyisi menemästä tuttuni luo vaikka heillä olisi collie tai mäyris. Mutta niinkui moni on sanonutkin, kyllä koiraperheessä asenne on että jos sinä tulet vaateinesi paikalle vitisemään kiltisti käyttäytyvistä koiristani, saat olla tulematta.

Ja muistakaahan nyt mullekin huomautella että "taisi kalikka kalahtaa".. voi huoh

Vierailija
39/89 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä idiootteja sikiää?! Aikuiset ihmiset! Jos tämä ei ole provo niin en voi tuntea kuin sääliä sitä sun yksinäistä aivosolua kohtaan..

Vierailija
40/89 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

villakoira nylkytti koivessani koko vierailuajan :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi