miten tällaisessa ystävien avioerotilanteessa toimitaan?
Meillä on ystäväpariskunta, joka eroaa. He ovat meidän molempien, mieheni ja minun todella hyviä ystäviä, koska olemme tunteneet heidät viisitoista vuotta ja he ovat olleet naimisissa koko ajan. Miehellä on uusi kumppani, joka on eron syy. En halua tätä naista kotiini, enkä olla hänen kanssaan tekemisissä. Miten pitäisi toimia?
Kommentit (88)
monen, monen avioliitto vuoden jälkeen erosivat. kulki huhuja eritoten miehen uskottomuudesta, mutta varmuudella en tiedä. noh, ne muutti erilleen ja hakivat eron. miehellä ei ole uutta rouvaa, mutta nainen on löytänyt itselleen nuoremman, ja päihteidenkäyttäjän. nainen on siis yli 40v. naista ei enää kutsuta koska tämä uusi mies on niin kyseenalainen.
pitäisi ottaa kantaa siihen, ketä miehesi panee...? Oletko sä ihan terve...?
vai kuvitteletko vain näin olevan?
Voisitko kertoa miehelle ajatuksesi, eiköhän hän ymmärrä, että et ainakaan heti halua tavata uutta naista.
ajattelen jo tulevia kekkereitä ja juhlia yms.
Miten mieheni voisi jättää kutsumatta hyvän ystävänsä, vai kutsummeko hänet ja ex-vaimonsa yksin vai miten? Meillä ei ole eroja juurikaan lähipiirissä, eikä siis kokemusta. ap
niin sitten et kutsu. Ne ovat sinun juhlat, kutsut kenet itse haluat kotiisi. Ihme neuvoja on tullut, ihan kuin juhlat olisi joku pakollinen juttu, jonne on pakko kutsua random-tapauksia.
Anna miehesi hoitaa ainakin aluksi yhteydenpito mieheen, voivat tehda miesten juttuja. Siten uudesta puolisosta ei ole sinulle vaivaa.
Juhliin kutsut vain petetyn naisen.
Ette voi dissata uusia kumppaneita, koska ette oikeasti koskaan voi tietää kaikkia taustoista eikä ne edes teille kuulu.
päättäkööt sitten itse, ketä tulee paikalle. Jos jätät jonkun kutsumatta, saattaa välit viilentyä lopullisesti.
Jos taas kutsut kaikki, voit jättää harkinnan ent. pariskunnalle itselleen.
Me ollaan vastaavanlaisissa tilanteissa toimittu niin, että ollaan molemmat osapuolet kumppaneineen kutsuttu, mutta ihan suoraan samalla sanottu että se toinen osapuolikin on sitten sen kutsun saanut. Itse ovat yleensä jompi kumpi jättänyt tulematta.
Ei olla suostuttu valikoimaan, koska ystäviä ovat molemmat puoliskot.
tuntuu ihan hassulta, jos läsnä on itselle rakkaita ja läheisiä ystäviä ja joukossa joku, jota ei kotiin halua. Tunnemme siis mieheni kanssa molemmat entuudestaan myös tätä uutta kumppania. ap
niin ei tosiaan ap kuulu sulle miten muut elämänsä järjestävät. Jos sinä et osaa käyttäytyä omilla kutsuillasi hyvin, niin jätä koko kutsut järjestämättä. Mitä älyä olisikaan järjestää kutsuja, jotka aiheuttavat vain pahaa mieltä.
Ja muiden on esitettävä sitä esitystä ap:n ohjauksen mukaan. Muuten asiat eivät mene oikein.
Eiköhän ole varmaan joitain syitä, miksi se uusi kumppani on tullut kuvioihin... Jos parisuhteessa oikeasti on kaikki hyvin, ei varmaankaan ole tarvetta uuteen kumppaniin. Siksi mielestäni tuo ajatus, että molemmille kutsut avec on hyvä.
Ja jos nämä eroavat ihmiset on oikeasti teidän hyviä ystäviä, luulisi että olette iloisia heidän uudesta onnestaan myös ja kunnioitatte myös heidän uusia suhteitaan, ettäkä vain tylysti kieltäydy edes tutustumasta heihin...
Hakekoot ystävänsä muualta, jos noin.
ja lue se sieltä parinkymmenen vuoden päästä. Varmasti silloin huomaat, kuinka lapsellinen nyt olitkaan.
siksikö että hän on ystäväsi ex-miehen uusi nainen vai siksi, että et pidä hänestä muutenkaan?
Epäilen ensimmäistä vaihtoehtoa.
Mielestäni ei kannata järjestää kutsuja lainkaan, jos et ole halukas kutsumaan kaikkia osapuolia.
niin kutsutte kaikki avecceineen ja kerrotte tilanteen heille saman tien. Jos kuitenkin esim. mies on ollut alunperin miehesi lapsuudenystävä ja itse olet alkanut kaveerata tämän vaimon kanssa myöhemmin, mielestäni on korrektia laittaa tuo alkuperäinen ystävyys uutta, ehkä hatarampaa tuttavuutta edelle. Mutta tällaisesta ei ehkä kyse. Jos alat kutsua pariskunnan miehen paikalle ilman nykyistä kumppaniaan, niin veikkaan että ongelma poistuu ihan itsellään, kun ystävyytenne loppuu ihan itsestään omaa moukkamaisuuttanne.
Minä ainakin loukkaantuisin todella paljon, jos joku tuttavapariskunta kutsuisi vain minut eikä puolisoani (olkoonkin uusi), ja sitten vielä eksäni! Kaveri joka ei kunnioita parisuhdettani on äkkiä entinen kaveri. Kyllä se vaan niin on että vaikka mitä selittelisi, niin kaverit jakaantuu eron jälkeen viimeistään ajan myötä. Ja niin se pitää mennäkin. En todellakaan edes menisi juhliin joihin eksäni on kutsuttu, enkä toisaalta olisi läheisissä väleissä ihmisten kanssa, jotka eksän kutsuisivat.
erosivat 8 vuoden avioliiton jälkeen koska mies petti. Vaimo yritti antaa anteeksi ja uskoa tulevaan ja mies lupasi ja lupasi. kuitenkin liitto kariutui siihen että mies saattoi toisen naisensa raskaaksi. ja koska ex ei enää tätä antanut anteeksi, mies pysyi uuden naisensa kanssa (kuulema koska ei parempaakaan saa).
Tämä ex-vaimo on mun lapsuuden kaverini ja miehellikkin hyvä ystävä. mutta kuitenkin kyseessä on myös miehen veli.
Ja mä oon tehnyt miehelleni sekä veljellensä että tälle uudelle naiselle selväksi ettei sillä akalla ole mun kotiini mitään asiaa. ikinä.
Mutta mä en myöskään päästä mun lapsia sen akan järjestämiin juhliin ( esim. ristiäisiin)
Ja tämän saman on tehneet selväksi myös suvun muut naiset (siskot, äidit ja mummot)
on tasapuolisesti olla molempien kanssa tekemisissä, sillä oikeastaan kaikilla muilla tavoilla ystävyys jompaankumpaan vähintäänkin rakoilee.
Riippuen sitten siitä, että kuinka suoraan puhutte asioista, niin toki voit sanoa, että kohteliaisuudesta toista osapuolta kohtaan olisi mukava, jos tuo uusi kumppani ei ihan heti olisi kutsuilla mukana tmv, mutta tuo menee jo aika henkilökohtaiseksi, joten ihan kaikkiin ystävyyssuhteisiin ei varmaan onnistu tuon ääneen sanominen.
Tilanne oli kaikille hankala. Ihmiset toki olivat lojaaleja miehelle kun olihan se varmaan jotenkin minun syy, että miehen oli pakko mennä vieraisiin.
Eli ihmiset kutsuivat meidät niin, että miehen uuden avokin kanssa ja minut. No minä en halunnut mennä niihin kutsuihin ymmärrettävistä syistä.
Vuosia kului ja ex-mieheni petti tätä avokkiaan ja paria seuraavaakin ja lapsiakin on parille naiselle. Nyt entiset yhteiset ystävät yrittävät pyydellä anteeksi minulta kun käänsivät selkänsä minulle ja menivät miehen puolelle kutsuen hänet ja hänen sen hetkisen avokkinsa juhliin yms.
Minulle on nykyään ihan sama, mitä he ajattelevat. Entistä rikottua ystävyyttä ei saa takaisin ja olen nykyään hyvässä suhteessa ja meillä on tuttupiiri, missä ei hyväksytä pettämistä. Käytäntö tässä porukassa on se, että sitä kolmatta osapuolta ei kutsuta petetyn kustannuksella juhliin.