Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömien opettajien vertaistukiketju

Vierailija
11.08.2011 |

Onko kukaan muu opettaja vailla työpaikkaa? Olen luokanopettaja, ja valmistumiseni jälkeen olin kaksi vuotta sijaisena samalla koululla, sitten jäin äitiyslomalle ja hoitovapaalle neljäksi vuodeksi kahden lapseni kanssa. Viime lukuvuodeksi sain helposti koko lukuvuoden sijaisuuden, mutta nyt en kertakaikkiaan mitään, vaikka 80 km säteeltä olen töitä etsinyt todella aktiivisesti tammikuusta lähtien. Hakemuksia, haastatteluja (yleensä 6-8 haastateltavaa, joilla työkokemusta enemmän kuin minulla), sähköposteja suoraan rehtoreille ja koulutusvirastoon jne. jne. Tuntuu, että missään ei tarvita ammattitaitoani eikä innostustani. Nautin opettamisesta, ja keväällä sain pelkästään positiivista palautetta niin oppilailta, vanhemmilta kuin työtovereiltakin. Ahdistaa, nyt pitää odottaa flunssakauden alkua, että saisi edes muutaman päivän pätkätöitä... Keväällä ilmoitin lasten päiväkotiinpaluupäiväksi koulujenalkupäivän, joten maksan elokuun päivähoitomaksun, vaikka minulla ei olisi yhtään työpäivää elokuussa. Tunnen itseni täysin turhaksi ja surkeaksi. Onko kohtalontovereita?

Kommentit (1500)

Vierailija
681/1500 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko opettajat alkaa antamaan yksityisopetusta etänä? Varmasti joissakin perheissä oltaisiin valmiita siitä maksamaan.

Vierailija
682/1500 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko opettajat alkaa antamaan yksityisopetusta etänä? Varmasti joissakin perheissä oltaisiin valmiita siitä maksamaan.

Jaa, että etänä vielä? Tästäkö ratkaisu meidän rakenteelliseen työttömyyteen, että jonkun muksuja aletaan etänä kaitsemaan, ehei, kyllä sä olet nyt erehtynyt ammattiryhmästä.

FM, N34

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/1500 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin voisin alkaa antamaan! Hyvä idea.

Ketjuun on näemmä pesiytynyt rölli, joka yrittää mustata opettajien maineen. Häntä ei kannata ottaa tosissaan.

Vierailija
684/1500 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäopetus eikä mitkään mökkeilyt ei tuo meille leipää, yrittäkää nyt ymmärtää jo!??

Vierailija
685/1500 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, että etänä vielä? Tästäkö ratkaisu meidän rakenteelliseen työttömyyteen, että jonkun muksuja aletaan etänä kaitsemaan, ehei, kyllä sä olet nyt erehtynyt ammattiryhmästä.

FM, N34

Ei väkisin jos ei kelpaa. Tänä aikana sille vaan voisi todella olla kysyntää ja jos järjestely toimii niin siitä voi tulla pysyväkin keino tienata ja saada cv:n täytettä. Mistään rakenteellisen työttömyyden korjaamisessa en ole tässä ehdotuksia tekemässä.

Vierailija
686/1500 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

FM, N34

Ei väkisin jos ei kelpaa. Tänä aikana sille vaan voisi todella olla kysyntää ja jos järjestely toimii niin siitä voi tulla pysyväkin keino tienata ja saada cv:n täytettä. Mistään rakenteellisen työttömyyden korjaamisessa en ole tässä ehdotuksia tekemässä.

Jossei ole parempia ehdotuksia ja ainoa tarkoituksesi on tulla tänne mollaamaan opettajia niin oleppa hyvä ja pidä ne mölyt mahassasi.

Keskitytään me muut miettimään miten opettajat pääsee oikeisiin töihin eikä kaitsemaan pimeästi röllin lapsia. HUOH!

Vierailija
687/1500 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kannattaisi vaihtaa alaa? Kuka nykyään rupeaa opettajaksi?

Vierailija
688/1500 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

FM, N34

Jossei ole parempia ehdotuksia ja ainoa tarkoituksesi on tulla tänne mollaamaan opettajia niin oleppa hyvä ja pidä ne mölyt mahassasi.

Keskitytään me muut miettimään miten opettajat pääsee oikeisiin töihin eikä kaitsemaan pimeästi röllin lapsia. HUOH!

Missä kohtaa tuossa mollattiin opettajia? Mollataanko nyt työssäkin olevia opettajia kun joutuvat antamaan etäopetusta? Ja mistä vedit mukaan pimeät työt, mistään sellaisesta ei ole tekstissä merkkiäkään. Pelottavan monta argumentointivirhettä noinkin lyhyessä tekstissä.

Vierailija
689/1500 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan uskomatonta miten meitä opettajia arvosteaan niin vähän täällä Suomessa. Mitä nyt yksi maailman parhaita kouluja ollaan luotu nälkäpalkalla ja kesätyöttömyydellä, mutta ei kaikenmaailman lähihoitajia nyt nostetaan jalustalle...

Vierailija
690/1500 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni pätkätyöläisenä opettajana oli alkukeväällä hyvä työtilanne, mutta kaikki loppui kuin veitsellä leikaten tähän korona-katastrofiin. Sinne menivät työt ja toimeentulo. Putosin taas pohjalle enkä tiedä, mistä saisi voimia kammeta itsensä täältä ylös.

Vierailija
691/1500 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kouluttautua alalle, josta ei saa töitä? Ihme vänkkäämistä!

Vierailija
692/1500 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähe meneen tästä topicista! KUulikko? Heti paikalla lähet meneen täätlä!11

Vierailija
693/1500 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotonta, perjantaina sain lomautuslapun, vaikka olen MÄÄRÄAIKAINEN työntekijä 31.5. asti. Ottaa päähän ihan sikana! Oli vielä otsaa reksillä kehottaa että ohjeistaisiin opiskelijoitani että miten kurssit jatkuvat tästä eteenpäin. En tasan mitään ohjeista!

Vierailija
694/1500 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivotonta, perjantaina sain lomautuslapun, vaikka olen MÄÄRÄAIKAINEN työntekijä 31.5. asti. Ottaa päähän ihan sikana! Oli vielä otsaa reksillä kehottaa että ohjeistaisiin opiskelijoitani että miten kurssit jatkuvat tästä eteenpäin. En tasan mitään ohjeista!

Tämä on yleistä. Älä vaan tee tikkua ristiin lomautuksen jälkeen! Kannattaa muutenkin etsiä muita töitä. Opetusala on sanonko mistä....

Vierailija
695/1500 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aineenope. Suuri osa opiskelukavereista on muuttanut Ruotsiin. Joukossa on niin opettajaksi opiskelleita kuin ei opettajaksi opiskelleita. Osa opettajista tekee opettajan töitä mutta osa on muissa töissä.

Olen miettinyt vakavasti muuttoa. Tuntuu niin uskomattomalta, että täällä minua pidetään työttämänä ollessani jonain loi se na, mutta se ei haittaa, että muutan ulkomaille ja vien mukanani tämän yhteiskunnan maksaman koulutuksen, maksamani verot, kulutukseni ja työpanokseni muualle.

Vierailija
696/1500 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aineenope. Suuri osa opiskelukavereista on muuttanut Ruotsiin. Joukossa on niin opettajaksi opiskelleita kuin ei opettajaksi opiskelleita. Osa opettajista tekee opettajan töitä mutta osa on muissa töissä.

Olen miettinyt vakavasti muuttoa. Tuntuu niin uskomattomalta, että täällä minua pidetään työttämänä ollessani jonain loi se na, mutta se ei haittaa, että muutan ulkomaille ja vien mukanani tämän yhteiskunnan maksaman koulutuksen, maksamani verot, kulutukseni ja työpanokseni muualle.

Miksi kouluttautua työttömäksi?

Lastentarhanopettajista on huutava pula, mene ihmeessä tekemään lto- sijaisuuksia .

Vierailija
697/1500 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kouluttautua työttömäksi?

Lastentarhanopettajista on huutava pula, mene ihmeessä tekemään lto- sijaisuuksia .

Kouluttautuuko kukaan tietoisesti työttömäksi? Ei.

Minua on otettu kyllä joihinkin sijaisuuksiin, mutta ei niin paljon, että eläisin ilman mitään tukia. Menisin mielelläni myös lto-sijaisuuksiin mutta toistaiseksi ei ole otettu.

Vierailija
698/1500 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten harmittaa se että minua ei ohjeistettu ikinä

Lukiossa opon toimesta

Otettiin OKLään vaikka en ole sopivin opettaja

Ohjattiin opiskelemaan hyödyttömiä sivuaineita

Olen työtön nelikymppinen LO, olen tiukka, teen LaSuja, kyseenalaistan välillä rehtorin toimintaa ja pakotan vanhempia ottamaan vastuun huonosti käyttäytyvistä lapsistaan.

Työllistän kuraattoreita paimentamalla oppilaita huonon nukkumisen ja kotiongelmien heidän luokseen jne.. Pukeudin vartalonmyötaisesti vaikka olen muhkea ja puhun oppilaille suoraan asioista, mm kuukautisista ja netin vaaroista.

Mitäpäs tässä. Työttömänä. 130 hakemusta patissa vuodessa. En tule

Ikinä pääsemään luokanopettajan työhön johon minulla n koulutus ja into.

Vierailija
699/1500 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta sitten tulee työvoimapula, kun suuret ikäluokat jäävät eläkkeelle!

Vierailija
700/1500 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoitan kieltenopeja kansalaisopistojen surkeista töistä.Itse olen kolmen kielen opettaja ja nyt 45, aina ollut töissä mutta useimmiten hyvin kannattamattomasti koska olen ajatunut iltaopetukseen. Kaudet ovat tosi lyhyet( syyskuun puoivälistä huhtikuun alkuun) kurssien alku ja jatkuminen epävarmaa ja poislukien isoimpien kaupunkien opistot, tunteja on VÄHÄN. Yhtenä vuonna minulla oli 4 viikkotuntia, ei sitä voi työksi sanoa. Pääosin on ollut 12- 14 viikkotuntia. Nuorena tein kerran muutaman vuoden sijaisuutta missä oli normaalit tunnit, se on ainoa kokemukseni työstä jolla elää.

Miksikö roikun järjettömissä hommissa? Olen luullut että voisin kouluista saada täydentäviä tunteja- en ole saanut. Olen ollut näkevinäni opiston sisällä tsäänssin lisätunteihin, eläköitymisen tms.myötä- ei ole toteutunut koska on haluttu natiiviopettaja.Olen hakenut kaikkia koulujen työtehtäviä joihin olen pätevä- mitään en ole saanut koska koulukokemus puuttuu.

Opettajilla on myös tälläistä täysin järjetöntä silpputyötä köyhyysrajalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi