Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkein CRP-arvo johon olet törmännyt?

Vierailija
09.08.2011 |

miehellä reilu 500 crp.

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella keuhkokuume, eivät saaneet tk:ssa lukemaa, meni yli asteikon. Osatolle lähdettiin.

Vierailija
82/110 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kyselee lukuarvoa ja jengi vastailee että 'tulehdus', 'keuhkokuume', 'reuma'. Jotain vikaa luetun ymmärtämisessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli polvessa niveltulehdus josta kahdessa päivässä verenmyrkytys...crp 580.

Jalka leikattiin ulkosivusta polven kohtaa lukuuunottamatta auki että nesteet pääsevät

ulos ja haava avoinna yli viikon, onneksi yli viikosta vai muutaman paha mielikuva...nyt

todella kivuliaan kuukauden jälkeen huomenna mahdollista tiputuksen lopettamiseen ja kotiin pääsyyn. Kiitos TYKSin lääkäreille ja hoitajille

Vierailija
84/110 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä 365. Nivelreuma.

Vierailija
85/110 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadulla äsken törmäsin 421:een. Kiroili mennessään.

Vierailija
86/110 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni 407. Töissä tuohon törmäsin.

Vierailija
87/110 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla lapsella 358, munuaistulehdus.

Vierailija
88/110 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella 537. Eivät uskoneet kun mentiin kiireellisellä lähetteellä sairaalaan, sanoivat että on mittausvirhe. Ottivat uudet kokeet ja sinä aikana suht hyväkuntoinen pikkupotilas olikin aivan romahtanut, crp oli noussut vielä tuostakin. antibiootit + nesteytys aloitettiin heti. lopulta Lapsi jäi muutamaksi päiväksi osastolle, streptokokki ja korvatulehdus.

Itsellä 230, bakteeritulehdus suolistossa.

Vierailija
89/110 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt juuri itse sairaalassa kun nielupaiseet molemmilla puolilla eilen poistettiin ne ja nielurisat. Edellispäivänä tullessa tulehdusarvot olivat 287 ja kävelin itse sisään päivystykseen nyt ne olivat eilen leikkauksen jälkeen 100 ja tänään olo alle 60 että kovaa vauhtia laskee. Antibiootit menee iv:nä ja huomenna pitäisi päästä kotiin ja jatkaa antibiootteja suun kautta.

Vierailija
90/110 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän alle 700. Munuaistulehdus oli päässyt verenmyrkytykseksi asti. Bakteeri oli kaikenlisäksi resistenssi superbakteeri. Kuumetta oli vähän yli 42. Onneks löytyi yksi lääke joka toimi tohon bakteeriin. Kyseisen lääkkeen haittavaikutuksista meinas lähteä moneen kertaan henki. Nivelet ja jänteet oli kerennyt myös ottamaan jonkin verran osumaa kyseisestä lääkkeestä. Kesti pari vuotta ennen ku kivut lähti pois.

Vierailija
91/110 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riittänyt asteikko sen mittaamiseen.

Vierailija
92/110 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein juuri oman ennätykseni 412, ja siksi törmäsin tähän ketjuun lisätietoa etsiessäni.

Leikkaushaavan lähelle tuli nestekertymä, jossa on jotain gram+kokkia. Antibiootit tuntuu tepsivän, ja nyt oon jo ihan ok - crp enää 207. Uskoisin, että huomenna pääsen kotiin 😊

Crp-arvot eri päivinä selvien oireiden alusta: 50 / 221 / 412 / 340 /207

Vierailija
93/110 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lievästi kohonnut crp väestötutkimuksissa ennustaa hyvin sydän- verisuonisairauksia.

Ymmärrät varmaan että jo flunssa voi nostaa CRPn ylös? Mainitsemasi varmaan totta jos kyse vuosikausien ajanjaksosta.

Vierailija
94/110 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

250. Sairastuin antibioottiresistenttiin angiinaan, joka nosti 40 asteen kuumeen kouristuksineen. Seuraavana iltana kaverini pakottivat minut sairaalapäivystykseen. En jaksanut itse kävellä taksiin, vaan kaverini piti taluttaa mut. Sairaalaan tultua en jaksanut jonossa seistä, vaan menin seiniviereen istumaan. Ottivat mut n. 20 minuutin pikaverikokeeseen ja tulosten tultua suoraan osastolle tiputukseen alkuillaksi ja -yöksi.

Vierailija
95/110 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tipassa siis sokerisuolaa kun en ollut enää moneen päivään kyennyt syömään, tulehduskipulääkettä ja antibioottia. t. 94

Vierailija
96/110 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munuaisaltaan tulehdus joskus 16 vuotiaana ja CRP oli muistaakseni 400-500 välimaastossa, voin sanoa että kipu oli helvettiä, sydämmen tahtiin tuntui kun joku olisi tuikkinut neuloilla alaselässä.

Lääkäri oli aika ihmeissään, kun olin omin avuin tullu paikalle ja hengissä, antoi vaan antibiootti kuurin kuitenkin ja pisti matkoihin, en jaksanut jäädä mussuttamaan että eikö mua oteta osastolle tai jtn, kävin vaan kilttinä poikana hakemassa napit apteekista ja niillä parani, mutta jumalauta että oli tuskaa.

Vierailija
97/110 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdalla taisi olla 250, eräällä tutulla 400

Vierailija
98/110 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 300. Pahoinpitelyn seurauksena.

Vierailija
99/110 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkuse yli 900. Munuaistulehdus. Antibioottia suonee tuli ja rivakasti siltä istumalta. Kotia päästi kun vakuutteli tarpeeksi hyvää oloa, vaikka yrittivät viikoksi sairaalaan houkutella. 4pv lähimmäs terveyskeskuksessa suonensisäistä ja sit vielä antibioottikuuria sen jälkeen.

EI voi olla.

Vierailija
100/110 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu ihan samaan sarjaan, mutta nokitan silti tällä: 125 virustaudista. Oireena kuume lähempänä kolmeysiä (aikuisella), epämääräistä vatsakipuilua ja ruokahaluttomuutta, mutta ei mitään selvää mahatautia kuitenkaan. Kun kolmantena kuumepäivänä lähdin selvittämään mikä mysteeritauti lienee kyseessä, pomppasi pikatestissä tuollainen CRP-lukema ja sehän sitten osoittautui sellaiseksi kortiksi jolla alkaa tapahtua. Ensimmäinen lääkäri lätkäisi diagnoosiksi määrittelemätön bakteeritulehdus, lähetti sairaalan päivystykseen selvittämään missä se tulehdus on, ja uhkaili jo suonensisäisellä antibiootilla. Sairaalan päivystyksessä sitten tehtiin about kaikki tutkimukset mitä kuvitella saattaa, mukana itselleni uusia kokemuksia kuten sydänfilmi ja veriviljely, löytämättä kuitenkaan mitään muuta epänormaalia kuin kuume ja CRP - jopa valkosolut olivat normaalilla tasolla. Sanoivat että joskus virukset tekee tällaista, lähettivät kotiin kun olin olosuhteiseen nähden varsin hyväkuntoinen, ja ratkaisu oli ilmeisen oikea kun kerran selvisin tarinaani kirjoittamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi