Korkein CRP-arvo johon olet törmännyt?
Kommentit (110)
400+, itselläni tulehtui todella pahasti munuainen pitkään jatkuneen virtsatietulehduksen jälkeen.
Mulla 480 synnytyksen jälkeen sektiohaava tulehtui. Pääsin kotiin viikko synnytyksestä ab-kuurin kanssa, ensin olin saanut jonkun kolmoisantibiootin suoneen 5pv ajan kolmesti päivässä osastolla.
Kotona jouduin hakemaan vielä kaksi uuttakin ab-kuuria sen sairaalasta mukaani saaman lisäksi. Alavatsa oli musta ja turvonnut ja sektiohaava eritti keltaista nestettä todella runsaasti kokonaisen kuukauden. Vasta kun vauva oli n. 1,5kk voitiin todeta että nyt on päässyt arpeutumaan. Normaalisti arpi muodostuu parissa viikossa.
äiti kolmella sektiolla & sektiopelolla
Vähän vajaa 400, itsellä kymmenisen vuotta sitten, useampi nivel tulehtunut, kävely oli hyvin kivuliasta, olin sairaalassa 4 päivää. Samalla reissulla sain lääkkeen joka tuhosi valkosolut (ikävä sivuvaikutus jollain ihmisillä), en tiedä silloista crp:tä, mutta kuumetta 41 ja suoraan lääkärin vastaanotolta sairaalan päivystykseen, sieltä suoraan osastolle eristykseen.
Paha mutta ihan normaali flunssa nosti miltei 400. Omin myös viimeisilläni raskaana, joten ottivat osastolle varmuuden vuoksi, vaikka olin täysin toimintakykyinen. Ilmeisesti flussa nostaa helposti korkeisiin lukemiin, mutta yleensähän sitä ei tiedä, kun ei sitä huvikseen testata.
Mulla kanssa sektiohaava tulehtui. Haava avattiin ja sitä hoidettiin päivittäisin puhdistuksin avoimena 3 viikkoa. CRP oli 390.
1150 ja mononukleoosi mullakin. Vaati muutaman päivän sairaalassa ja tujut antibiootit kotona sen jälkeen.
Mulla oli korkeimmillaan 465, kun munuaisvaltimo repesi aiheuttaen massiivisen sisäisen verenvuodon.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2011 klo 13:17"]alle 700 ei edes oteta täällä lääkäriin, mua siis.
Paha selkärankareuma, Chornin tauti.
[/quote]
Itellä kans crohnin tauti ja viime viikolla olin töissä kunnes pomo pisti kotiin. Oli sen verran hutera olo et lähin päivystykseen niin paukku viidessä sadassa CRP. Ei mulla oo ikinä noin korkeeta mitattu, paitsi kerran lapsena ku oli munuaistulehdus.
400 raskausviikolla 33. Sepsis, ei kiva, mutta selvittiin "vähillä" vaurioilla, vauva ja minä. Viikko sairaalassa suonensisäistä antibioottia, happiviikset jne. Toinen viikko kotona vuodelevossa, siitä pikku hiljaa jaloille. Joskus viikolla 38 olin jo yllättävän hyvässä kuosissa.
Mulla oli 160 ja tehohoidossa hengityskoneessa keuhkokuumeen takia.
118 itellä, sairaalassa kävin nielemisvaikeuksia valittelemassa, niin lääkäri oli määräämässä penisiliinikuuria kun kurkku niin pahan näkönen ja kuumeilua ja muuta. Totesi että tulehdus kurkussa, ja imusolmuke turvonnut. Ehdotin että otetaan myös tulehdusarvot, joita ei kuulemma flunssaisilta yleensä oteta... Kuitenkin hoitaja otti kun halusin ja tuloksia lääkärille viedessä ilme vähän muuttuikin... Repi paperireseptin ja haki tk varastosta vahvemmat antibiootit :--) joskus pitää vaatia!
850, olen työskennellyt teholla hoitajana eli ei siis itsellä tuo.
485 ja pyelonefriitti. Lääkäri sano että miten sä olet noin hyvässä kunnossa kun 41 asteen kuumeessa houruilin menemään. Oli kyllä karseeta, onneksi oli joulu käsillä, joten olin sairaalassa vaan 3 yötä :)
Pikkukeskosella (syntyi rv26) oli muutaman viikon iässä stafylokokkisepsis ja crp 190.
Ensin ei meinannut löytyä toimivaa antibioottia, mutta onneksi sitten vihdoin arvot lähti laskuun. Nyt reipas 3-vuotias poika.
Itsellä, vähän alle 500. Ärhäkkä keuhkokuume.
Itsellä 450, sepsis. Kuumetta 42 astetta, verenpaine olematon, petekioita siellä täällä, mikään ei pysynyt sisällä. Ensi epäilivät aivokalvontulehdusta, koska päätä särki ja niska oli jäykkä. Selkäydinpunktio oli aika inhottava.. Onneksi mulla on sentään todistettavasti aivot. :D
Koskaan eivät saaneet pöpöä kiinni, mutta oli luikahtanut selässä olevasta haavasta elimistöön.
Appiukolla oli yli tuhat. Syöpä ja paha lihastulehdus. Ihme että jäi henkiin.
600, itselläni 11 vuotiaana keuhkokuumeessa, nyt sairastan samaa tautia taas mutta crp 300