Korkein CRP-arvo johon olet törmännyt?
Kommentit (110)
Mutsilla jtn yli 500, sepsis lähteny jalan haavasta, joka oli tullut ruuvin irrottua jäykistetystä nilkasta. (puski siis ulos) Sairauksia mm. reuma ja diabetes, silti oli tolpillaan, eikä meinannut läht päivystykseen. Jalka amputoitiin kiireellisenä. :(
Miehelläni oli 350, keuhkokuume. Oli kyllä virkeä ja hyvävointinen kokoajan. Cerppi laski joka pvä 100 yksikköä alaspäin.
Korkein minkä olen nähnyt oli yli 700. Mahakirurgisella osastolla joskus opiskeluaikaan.
- muun alan sh, joka ei törmää crp-arvoihin
18v tyttö, crp 282 oli tietojen mukaan korkein mut 6h odottelua päivystykses ni voi olla että oli jopa korkeempi.. Munuaisaltaan tulehdus+ kysta munuaisessa. 8vrk sairaalassa, ab-tippa 3 kertaa vuorokaudessa. Kun crp oli 86 päästivät kotiin
Eräällä opiskelijallani oli niin korkea ettei asteikko riittänyt. Olivain -ei voida mitata. Chronin tautia sairastaa. Naapuri heiluu puuhommis helposti noil parin sadan arvoilla. Oli tulehtunut leikkaushaava.
Isä sai verenmykytyksen kaksi kertaa kun sairasti syöpää joka oli levinnyt maksaan. Molemmilla kerroilla CRP yli 600. Selvisi kuitenkin siis hengissä näistä vaikka syöpä olikin.
Vierailija kirjoitti:
Lähes neljäsataa ja oli meillä osastolla, yli neljän sadan jos on, niin ovat yleensä jo teholla.
aijaa... piirun alle 400 oli kun lääkäri mokas tauti määrityksen oli streptokokki angiina olin kärsinyt siitä jo muutaman päivä ku lääkärin mielestä oli vain joku viirus.. vedin buranaa ja panacodeja kuin karkkia että pysyin tolpilla oli muutaman kk. Ikäinen vauva hoidettavana nääs, lääkärin onneks antibiootit puri! Ja eskarilaisen vein kävellen eskaa matkaa oli vaan tollaset 700 tarpoa loskassa... ihme että pysyin pystyssä, kuume oli 39 paremalla puolella!
Pojallani oli sairaalaan vietäess 700.
500. Oli vatsakalvon tulehdus ja sepsis. Leikattiin, Teholla viikko, sairaalassa kaksi kuukautta.
Lievästi kohonnut crp väestötutkimuksissa ennustaa hyvin sydän- verisuonisairauksia.
lapsella oli keuhkokuume, jolloin crp korkeimmillaan 360.
Nelisen sataa. Hoitaja järjesti Meilahdessa paikan osastolta jonne jäin loppuviikoksi vaikka täyttä oli. Mulla meni jotenkin sairaudentunto siinä vaiheessa. Olisin itse ollut sitä mieltä että lähden kotiin, lukuunottamatta että jalat ei oikein pitänyt koin oloni ihan hyväksi.
Mulla on ollut cpr 150 ja kun teidän lukuja katsoo, niin totean että vähällä oon selvinnyt.
En tiedä, mutta matalin hb arvo itselläni 39. Massiivinen verenvuoto.
Crp 500, munuaistulehdus ja sepsis. Sairasauton ulkomailla, mutta omin jaloin selvisin koneeseen ja Suomeen, vaikka kuume huiteli 38-41 välillä. Kentällä olo alkoi taas tuntua kuumeiselta, joten sieltä Meilahteen jossa lääkäri sanoi että jos olisin tullut päivänkin myöhempään niin olisin jo voinut kuolla. Munuaiset oli siinä vaiheessa räjähtämispisteessä ja kipu järkyttävä. Viikon makasin infektio-osastolla iv-antibioottia ja nesteytystä saaden, kotiin pääsin kun crp alle 100 ja iv-ab tiputus jatkui kotihoidossa seuraavan kahden viikon ajan. Tämän jälkeen vielä kaksi erillistä suun kautta otettavaa ab-kuuria, kun ulkomailta saatu bakteeri oli vähän ärhäkämpi eikä meinannut talttua millään.
170, kuolioon mennyt haavatulehdus.
Pikkuse yli 900. Munuaistulehdus. Antibioottia suonee tuli ja rivakasti siltä istumalta. Kotia päästi kun vakuutteli tarpeeksi hyvää oloa, vaikka yrittivät viikoksi sairaalaan houkutella. 4pv lähimmäs terveyskeskuksessa suonensisäistä ja sit vielä antibioottikuuria sen jälkeen.