Minkälaiset HAI-saappaat on kävellä?
Noita näkee kaupungilla ja koululla jonkin verran käytössä. Millaiset nuo on jalassa jos esim koko päivän on? Onko hyvä kävellä pidempää matkaa? Käytättekö niissä erillistä villasukkaa välissä?
Kommentit (75)
muuallakin, kuin vain puutarhahommissa!
Ostin Huntersin saappaat - ovat karmeen väriset, ostin ne alesta, mutta silti olivat helv..kalliit - ja sanonpa vaan, että siinä on saappaat, joilla vois vaikka juosta!
Omat HAI:t ovat enää tosiaan ruohonleikkuuta varten.
Suosittelen ostamaan Huntersit ( tai vastaavat, mitä niitä nyt on? ) jos tarvitset saappaita esim. lasten kanssa metsään tai vaunulenkeille.
yllättävän hyvät kävellä. Mulle mieheni osti mökkikumppareiksi lime hai-saappaat ja tietenkin varalta numeroo jalkaani isommat. Kesällä tulee monesti pidettyä niitä ilman mitään sukkia, sillon kyllä lompsuvat reilusti ja tuntuu että tippuvat jaloista, silti aika hyvin ovat mukana pysyneet. Pidemmästi kävellessä laitan paksummat sukat ja sillon ovat ihan hyvät kävellä kun hiljoksiin menee, vaikka reilut ovat sukkienkin kanssa.
Mulla on haisaappaat monesti koko päivän jalassa siivousfirmassa. Orkkis huopapohjalliset heitin heti uutena roskiin ja vaihdoin tilalle lenkkareiden urheilupohjalliset. Tosi hyvät jalassa, koko on numeron jalkaa isompi mutta pysyy ihan hyvin jalassa. Tykkään kyllä muutenkin enempi väljistä kuin tiukoista kengistä.
Johtuu varmaan siitä, että pohja lättänä ja aika lonksuvat jalassa kapeajalkaiselle. Itselläni sellaiset olleet vuosia, mutta lähinnä pihakäytössä. Mukavat heittää jalkaan postia hakiessa ja roskia vietäessä. Tosiaan aika leveät itsellekin. Täytyy ostaa lapselle toiset nokialaiset ja lämminkarvaiset loskia odotellessa.
Olen kauan käyttänyt haisaappaita ja itse asiassa nyt on menossa jo toiset kun ekat kului käytössä. Käytin aikasemmin aina villasukkia saappaissa niin että sukan varret ylti saappaanvarren yläpuolelle. Nykyinen poikaystäväni haluaa aina joskus että en laita villasukkia saappaisiin, varret kuulemma lerppuu mukavan näköisesti kävellessä, hassua mutta mulle ok. Ilman villasukkiakin ovat ihan hyvät mutta lonksuu kuitenkin.
Kyllä hai-saappailla on hyvä kävellä. Ja itse olen pitänyt niitä usein autoilukenkinä,jos kelit on olleet sellaiset.
aivan ihanat,pidän niitä sisälläkin kun en malta ottaa pois.yö yhtä tuskaa kun ei voi pitää jalassa mut ekaks aamulla jalkaan.
Mulla on kahdet kumisaappaat, Hait ja tavalliset mustat Jalakset, ja Hait on kyllä jääneet pitämättä - ostaiskohan joku ne kirpparilla?
Minusta Hai-saappaat on hyvät. Kun käytiin kesällä tyttöporukalla pohjoisessa , aina kun lähdin ajamaan,
laitoin Hai-saappaat jalkaan. Minusta ne on niin hyvät polkimilla.
Vierailija kirjoitti:
R.I.P. haisaappaani.
Ostin haisaappaat vuonna 1995 (oi niitä aikoja...) ja nyt heti tänä vuonna 2015 jouduin niistä luopumaan saappaiden kunnon mentyä huonoksi (kumissa halkeamia), eivät jääneet perinnöksi. Käytin saappaitani puutarhahommissa, autonpesussa, metsäretkillä ym. ja hyvin palvelivat. Kävin tänään ostamassa uudet kumisaappaat ja tietenkin haisaappaat. Sovittelin kyllä neljää eri merkkiä ja haisaappaat olivat ihan parhaat jalassa, kiitos niistä nokian kumisaapastehtaalle.
Vai että oikein "voi niitä aikoja" :D
Mitähän mulla on oikein mennyt ohi, kun en ole sitten 70-luvun puolivälin havainnut minkäänlaista haisaapas buumia ja nyt täällä kerrotaan, että 2010 on lähes jokaisella ollut haisaappaat ja joku muistelee haikeudella vuoden 1995 "buumiakin" :) No joo, enpä ole pahemmin nuorisomuotia sen jälkeen seurannutkaan.
70-luvulla tosiaan tuli hai-saappaat muotiin, ja silloin joka ikisellä mimmillä ja jannulla piti olla haisaappaat ja mikä tärkeintä, farkkujen puntit piti olla aseteltuna haisaappaaisiin niin, että takapuolelta ne piti olla saappaan sisällä ja etupuolelta päällä. Junti piti puntteja kokonaan saappaiden päällä ja superjuntit (yleensä landepaukut) kokonaan saappaiden sisällä. Se oli sitä surutonta nuoruusaikaa ja Kekkonen presidentti ain.
Ne on ihan ok. Ei ehkä mitään kenkäergonomian huipentumia, mutta ok kävellä joku 2-3 km. Kannattaa ehkä ottaa työpaikalle/kouluun toiset kengät mukaan koska ärsyttävintä on se kun jalat hikoaa kumisaappaissa...
Haisaappaat oli minullakin 70-luvulla. Sittemmin olen siirtynyt Kontioiden käyttäjäksi. Pidempi varsi mahdollistaa syvemmät veet.
Näin kahden lapsen äitinä laitan usein jalkaan Hait. Minusta ne on hyvät jalassa , ihan tukevat. Paljon autoilen lasten harrastusten takia. Hai-saappailla on hyvä painella polkimia , saapas pysyy hyvin kytkimellä ja jarrulla. Pidän niitä myös joskus sisäkenkinä , esim. siivotessa. Kerran sattui imuroidessa , että lapsilta oli jäänyt teräväreunainen lego lattialle , en huomannut sitä , mutta onneksi oli hait jalassa . Astuin päälle , se rikkoitui saappaani alle. Olisi tullut paha haava sukat jalassa jalkapohjaan.
Kyllä Hai-saappailla on ihan hyvä kävellä. Minulla on ne myös usein sisällä jalassa. Juurikin lasten lelujen levitteleminen , sukkajalassa kun astuu päälle , niin tuntuu kipeältä. Saappaan alla se ei tunnu miltään.
Minun jalkaan eivät sovi, liian leveä lesti ja lonksaa joka askeleella
Lähden syksyllä ajo-opetukseen . Äitini aikoi opettaa ajamaan , puhuttiin , että pitää olla hyvät kengät jalassa. Laitttasinko jalkaan Hai-saappaat , ne olisi ehkä hyvät polkimilla.
Olen töissä kotihoidossa , siinä joutuu liikkumaan paljon. Usein minulla on Hai-saappaat jalassa , ajan paljon autolla ympäri kaupunkia , asiakkaat voi olla kerrostalossa , jossa ei ole hissiä. Kävelyä tulee aika paljon , sekä autolla ajoa. Minun mielestä Hait on on hyvät kengät.
Ei sovi minun jalkaan. Kaipaan vähän kantakuppia ja muutenkin istuvuutta. Olisin ostanut pihatöihi , mutta niillä joutui lampsimaan. Kävely ei onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Minun jalkaan eivät sovi, liian leveä lesti ja lonksaa joka askeleella
Ei se voi olla leveästä lestistä kiinni. Jalkani on leveä kuin räpylä ja silti ne lonksuu.
Hai-saappaisiin. Huonot kävellä, vaikka olisi ihan hyvät pohjalliset. Niissä on suora pohja, ei kantaa ollenkaan. Pohjallinen ei meinaa pysyä paikallaan ollenkaan.