Kinkkinen tilanne yh:lla. Eli siis meille on tullut
täitä (yöks)! Kummallakin lapsella ja siis mitä ilmeisimmin myös minulla. Mutta kuka ihmeessä kävisi pääni läpi sen hiivatin täikamman kanssa?? Itse tosi vaikea irrotella saivareet tuolta niskasta ja korvien takaa..
Pitääkö mun ostaa lentolippu vanhempieni ja sisarusteni luo 700 km päähän, jotta joku seuloo pään.. Minulla ei niin läheisiä ystäviä ole, että kehtaisin heiltä tällaista pyytää.. Lapset vasta 2 ja 4 vuotiaat, ei heistä ole tässä apua. Saati uusi miesystäväni (tapailtu vasta muutama viikko).
Apuja, mitä teen?!
Kommentit (13)
käy terveydenhoitajalla ja selitä tilanne.
Pistät paperit pöydälle rinnakkain, kumarrut niiden päälle niin että tukka roikkuu suorana ja alat kammata. Samalla tavallahan se lastenkin tukka kammataan, eli mahd. elävät täit ja muu paska pitää tiputtaa päästä paperille nitistettäviksi ja siivottaviksi. Plus että kun kumartuu siihen paperin päälle, jäävät niska ja korvantaustat tosi hyvin esille käsiteltäviksi. Sitten vain kammataan 10-15 minuuttia per pää.
vaikka pää alaspäin valkoisen paperin päällä, niin näet tipahtaako sieltä päästä mitään. kyllähän se täishampoo ne tappaa kuitenkin.
Ehkä sille miesystävällekin voisi kertoa, miksi et halua häntä kylään seuraavan viikon aikana. ;)
nuorena kammannut täikammalla kukaan,enkä edes tiennyt sitä ostaa,kun niitä sain.hyvin riitti pesu täishamppoolla pesu pari kertaa,eikä niitä enää tullut. hiukeni oli silloin todella paksut takamukseen ulottuvat.opinpahan olla lainaamatta keltään harjaa!
Kiitos teille ihanat ihmiset!
Juu, pakko keksiä joku tekosyy miehelle, miksi ei voida nähdä ihan lähiaikoina. Pahin skenaario mulla tosin on se, että hänelläkin on jo tämä riesa (vaikkei sitä välttämättä vielä tiedä).. :-O On nimittäin pari kertaa nukkunut meillä, mun kanssa samassa sängyssä.. Siitä se riemu repeääkin, kun alkaa valittaa kutisevaa päätä, huoh. Ja ai niin, mähän voin saada sen tartunnan uudestaan häneltä, jos ei tajuu et on täitä..?!
että lapsilla on täitä, että ei kannata tulla ja kannattaa tsekata omakin pää.
mistä kyse. Täit ei ole mikään huonompi osaisten vitsaus. Tosiasiassa täit viihtyvät puhtaassa päässä paljon paremmin. Joka vuotinen vitsaus päiväkodeissa ja kouluissa. Ei sitä kannata hävetä. Joka ikinen vuosi on apteekeista täishampoot loppu, kun epidemia alkaa.
että mies ei ole mikään pullossa kasvanut asian suhteen (hänellä ei ole omia lapsia..).
ap
Moni luulee, että pelkkä shampoohoito riittää. Se kuitenkin tappaa vain elävät täit ja niitä munia voi jäädä päähän odottelemaan kuoriutumista. Siksi täit pyörivät usein pitkään esim. koululuokan kiusana uudestaan ja uudestaan, kun ei viitsitä nähdä kampaamisen vaivaa. Itse asiassa pelkällä kampaamisella saa täit pois varmemmin kuin pelkällä shampoopesulla.
siksihän monessa tuotteessa täytyy tehdä uusintakäsittely about viikon päästä, että saadaan tapettua myös ne munista kuoriutuvat täit.
Moni luulee, että pelkkä shampoohoito riittää. Se kuitenkin tappaa vain elävät täit ja niitä munia voi jäädä päähän odottelemaan kuoriutumista. Siksi täit pyörivät usein pitkään esim. koululuokan kiusana uudestaan ja uudestaan, kun ei viitsitä nähdä kampaamisen vaivaa. Itse asiassa pelkällä kampaamisella saa täit pois varmemmin kuin pelkällä shampoopesulla.
Meilläkin oli just täitä ja ostettiin semmosta mömmöä, mikä piti olla päässä 8 tuntia. Se tappoi sekä täit, että saivareet.
ja sen jalkeen kampaat hiukset lapi. Viikon paasta uusit shampoo pesun viela ja kampaat hiukset lapi. Ja tama on tehtava koko perheelle samaan aikaan. Asun jenkeissa ja taalla tulee taishampoon mukana sellainen toinen pullo jossa on ainetta joka laitetaan shampoon jalkeen ja sen pitas tappaa munia. On myos spray pullo mista voi suihkuttaa ainetta mm. sohvalle etta munat kuolee. Muista pesta lakanat ym. tekstiilit kuumassa ja laita pehmolelut johonkin pussiin viikoksi kahdeksi niin tait ja munat on niista sitten kuolleet.
mulla on pitkä takamukseen asti ulottuva tukka, sitä harjasin täikammalla korvan ja niskan seudulta viikon ajan kaksi tuntia päivässä lapsen mentyä nukkumaan.
Ja hoidon tein kahteen kertaan, ensin heti ja sitten muutamien päivien päästä uudelleen.