Olen työharjoittelussa 9e päiväpalkalla,
ja tänään lähdin töistä 5 min liian aikaisin. pomo sanoi siitä että liian lyhyt työpäivä. korpee toi paikka!!
Kommentit (26)
nimenomaan niille, jotka käyvät työtoiminnassa tai jossain kurssilla! Eli et saisi samaa kotona löhötessä.
miinus verot, plus ammattikoulutuksen saaneille tai kuntouttavassa työtoiminnassa olevat saavat 9€/pvä verottomana. Kuntouttavassa oleville maksetaan lisäksi kuukausilippu
nimenomaan niille, jotka käyvät työtoiminnassa tai jossain kurssilla! Eli et saisi samaa kotona löhötessä.
vaan sitä, että saan työkokemusta alalta.
Nyt haen koulutukseen ja vaatimuksena on työkokemus alalta.
Kaikkea ei voi aina ajatella rahassa. Tein 6 tunnin päivä erityiskoulussa avustaja harjoittelijana.
(olen sitä mieltä, että pomo on periaatteessa oikeassa, vaikka toki hyvin tarkasti nillittääkin - sillä taas saattaa olla tekemistä sen kanssa, että olet työtön, ja sinua pidetään sen vuoksi tarkemmin silmällä kuin ihmistä)
Pakko sanoa, että kyllä harjoittelijoina ja eri työllistämistöissä on ihan järkevää, pätevää ja vastuullista porukkaa. Se, ettei saa vapailta markkinoilta töitä, ei tarkoita, että olisi jotenkin viallinen. Tietysti niitäkin on, joilla on muitakin elämänhallinnan ongelmia, mutta KAIKKI eivät ole sellaisia.
Ja varsinkin, jos harjoittelija tekee samoja tehtäviä kuin muutkin, eikä tarvitse erikoisohjausta tai muutenkaan vie resursseja muita työntekijöitä enempää, ei tarvita mitään alentavaa lässytystä "työelämän perussäännöistä", joita pitäisi harjoitella. Nuo perussäännöt kun ovat ihan maalaisjärkeä, ja niistä luistavat lähinnä elämäntapalusmut tai jollain tavalla ongelmaiset.
niin ilmeisesti silloin kannattaa opetella työelämän perusasioita. Ei sitä noin vain lähdetä, etenkään harjoittelija.
neuvotella työajan uudestaan... mä olen käsittänyt että voi tehdä lyhyempääkin päivää kuin 8-16