Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen työharjoittelussa 9e päiväpalkalla,

Vierailija
05.08.2011 |

ja tänään lähdin töistä 5 min liian aikaisin. pomo sanoi siitä että liian lyhyt työpäivä. korpee toi paikka!!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain työmarkkinatuen. En mitään ylimääräistä. Työt alkoivat joka aamu klo 6.00. Työntekijät kokoontuivat kahvittelemaan ja jaarittelemaan keittiöön. Pomo tuli klo 6.15 ja jakoi työtehtävät.

Tulin töihin klo 6.05 ja vastaavasti lähdin töistä 5 minuuttia myöhemmin. Ahdisti suunnattomasti aamun kahvipöydässä kökkiminen. Sain työharjoittelun päätteeksi kunnon haukut. Mitään positiivista sanottavaa ei ollut. Kaikki keskittyi tuohon, että olin tullut 5 minuuttia liian aikaisin ja lähtenyt 5 minuuttia liian myöhään. Aamulla olisi pitänyt olla tasan klo 6, viis siitä, että mitään ei tehty ennen klo 6.15. Ja työharjoittelupaikka oli kauppa, jos sillä on mitään merkitystä.

Vierailija
2/26 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tollainen palkka on? saatko muuta rahaa jostain esim. työmarkkinatukea?

työaikoja kyllä noudatettava mutta puolin ja toisin joustettava. ja 5min. takia ei kandeis nipoilla. ole ma sitten 5 min yli työajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

töihin tullaan sovittuun aikaa, oli tekemistä tai ei.

Vierailija
4/26 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1e päiväpalkalla.

Mielenterveyskuntoutujia on kiva kiusata. Eihän ne mitään rahaa tarvi, ei niillä ole edes ihmisarvoa.

Vierailija
5/26 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ne sosionomit ja lähihoitajat ovat palkatta työvoimana esim. päiväkodeissa ja vanhainkodeissa.

Vierailija
6/26 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tuon tien kulkenut ja ihmetellyt monesti, miten työkkäri kuvittelee työllistävänsä yhtään ketään noilla ilmaisilla harjoittelijoilla- nythän firmat vaan ottavat sisään uuden ilmaisen tapauksen 6kk välein ja teettävät heillä ne työt, joista pitäisi oikeasti maksaa palkkaa!

Vierailija
7/26 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei tartte mutista miten töissä on kurjaa!!! Nimim. kolme työharjoittelupaikkaa itse kysellyt ja jokaisessa viihtynyt.

Vierailija
8/26 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihan aiheesta sait haukut töihin tullaan sovittuun aikaa, oli tekemistä tai ei."

Mutta työstä maksetaankin palkkaa! Mulle ei maksettu mitään, joten kyseessä ei ollut mikään työsuhde.

Vierailija
9/26 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun saat muutakin rahaa.teetkö 6h vai 8h? etkö itse saanut valita ko paikkaa?

Vierailija
10/26 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kuntouttava työtoiminta,saan työmarkkinatuen + 9e pv. AP

se muuttaa asian. ensin puhuit vaan 9€:n päiväpalkasta.

Vierailija
11/26 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työstä saa palkkaa."Ihan aiheesta sait haukut töihin tullaan sovittuun aikaa, oli tekemistä tai ei."

Mutta työstä maksetaankin palkkaa! Mulle ei maksettu mitään, joten kyseessä ei ollut mikään työsuhde.

Vierailija
12/26 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"maksettiinhan sulle työmarkkinatuki, joten älä sano, että ei maksettu mitään"

Se ei ole palkka. Ei läheskään sitä. Tein ihan oikeita töitä siinä missä muutkin. Paitsi että muut saivat neljä kertaa enemmän kuin minä palkaa. Onko sinusta oikein että samasta työstä samoilla vaatimuksilla maksetaan toisille 4 kertaa enemmän? Ja ei, koulutuksella ei ollut eroa.

Vierailija
13/26 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä näin yleisesti ottaen valitusta, kun ei työharjoittelusta saa "kunnon palkkaa". Työharjoittelija tai tukityössä oleva ei ole edes vastuullisessa asemassa, vaan hänen tekemisistään vastaavat viimekädessä muut. Lisäksi tällainen henkilö ei todennäköisesti saisi ns. oikeita töitä, joten olisiko sitten parempi vain istua kotona ja passivoitua?

Ja kyllä, olen ollut itse työharjoittelussa pelkällä työmarkkinatuella ja tehnyt 7-tuntista työpäivää useamman kuukauden.

Vierailija
14/26 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"maksettiinhan sulle työmarkkinatuki, joten älä sano, että ei maksettu mitään"

Se ei ole palkka. Ei läheskään sitä. Tein ihan oikeita töitä siinä missä muutkin. Paitsi että muut saivat neljä kertaa enemmän kuin minä palkaa. Onko sinusta oikein että samasta työstä samoilla vaatimuksilla maksetaan toisille 4 kertaa enemmän? Ja ei, koulutuksella ei ollut eroa.

toiset on älyn tyytyväisiä (ikävä kyllä)että saa edes tuon. toiset joutuu kykkimään kotona ilman mitään rahaa, jos ei sais edes noita työllistämispaikkoja.

Vierailija
15/26 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tähän asti asti olen vain siivonnut (viikko takana) AP, ikää 36v

Vierailija
16/26 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tähän asti asti olen vain siivonnut (viikko takana) AP, ikää 36v

Ja kait sanoit tekeväsi sen viisi minuuttia sitten ensi viikolla?

Vierailija
17/26 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 8e päivässä työmarkkinatuen lisäksi. Mun mielestä se oli ruhtinaallista. Ja menin sellaiseen paikkaan jota ei oltu ajettu ihan sisään ja sainkin sitten ihan vakituisen työn. Onhan noita paikkoja jotka ottavat uuden edellisen perään, mutta kun oikeeseen saumaan iskee voipi ansaita ihan kunnon töitä. Ja jos joku väittää ettei vastuuta saa, niin on kyllä ihan väärässä. Samoja hommia teen nytkin.

Vierailija
18/26 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee harjoittelusi kunnolla, tule sovittuna aikana ja hoida kaikki paremmin kuin odotetaan. Ehkäpä pääset kovalla rahalla samaan tai parempaan työpaikkaan ja ainakin saat hyvän todistuksen, jolla voit ponkia elämässä eteenpäin.

Ellet olisi ottanut harjoittelupaikkaa, saisitko edelleen työmarkkinatukea? Nyt saat kuitenkin ylläpitokorvauksen eli käytännössä enemmän rahaa kuin kotona maaten! Älä valita! Hoida asiasi kuntoon!

Vierailija
19/26 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tänään lähdin töistä 5 min liian aikaisin. pomo sanoi siitä että liian lyhyt työpäivä. korpee toi paikka!!

Yksi perussääntö on, että työaikoja noudatetaan. Jos et kykene jostain syystä jonain päivänä noudattamaan työaikoja niin sinun täytyy asiallisesti neuvotella asiasta etukäteen esimiehen kanssa. Silloinkaan ei aina voida joustaa.

Ihan asiasta pomo huomautti.

Vierailija
20/26 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä ollaan niin kauan että työpäivä päättyy. Viilaa vaikka kynsiäsi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän