Poika 6v söi kolme viipaletta homeista leipää
Minkälaisia oireita luvassa?
En tajua, miten olikin keksinyt siitä roskiin menevästä pussista ottaa... olin juuri vienyt roskat, ja leipäpussi odotti pöydällä uuteen roskapussiin pääsyä, höhlä minä.
Eikä poikakaan vissiin ole koskaan nähnyt mitään homeista, ei osannut ollenkaan epäille leivän näköä eikä makua.
Kaikkee sitä.
Kommentit (15)
Lapsuudessani vanhempani söivät ihan surutta homeista leipää. Myös homelevy hillopurkissa kuului asiaan. Itsekin olen syönyt monta kertaa.
Eli ei siitä mitään aiheudu, äly hoi!
Veikkaan että ei käyny mitään. Jos se leipä olis ollu tosi pahasti homeessa, ei lapsi ois sillon pystyny sitä ees syömään.
voi olla pian aika paha olo :O jos lapsi ite ottaa ruokaa niin kannatta opettaa tarkistamaan päiväykset ja yleensäkin ruoan kunnon
ei tuu mitään tai sitten vatsatauti. ei voi kun odotella ja kattoa miten tilanne etenee.
ja kannattaa todellakin opettaa tarkistamaan ruuan kunto ennen syömistä, home on kuitenkin aika helppo tunnistettava.
jos tulee syötyä jotakin sopimatonta. Auttaa hyvin kaikenlaisiin vatsavaivoihin muutenkin.
Itse söin lapsena monesti homeista leipää ja vanhemmat sanoivat vieressä, että se vain kaunistaa lauluääntä.
Tuskin hometta edes oli kovin paljoa kun pystyi syömään.
Sen sijaan marjahillossa oleva home erittää vaarallisia myrkkyjä, joten sen syöminen voi oikeasti aiheuttaa pahoja oireita.
Todennäköisesti poikasi ei saa mitään oireita. Minäkin olen joskus syönyt erehdyksessä vähän homeista leipää, enkä muista siitä aiheutuneen mitään.
Äitini osti joskus bensa-asemalta sämpylän, joka oli yhdestä kohtaa homeessa (oli jo ehtinyt syödä melkein koko leivän ja ottanut haukun tuosta homeisesta kohdasta).
Äitini saikin todella pahan ruokamyrkytyksen, ripuloi monta päivää ja oli heikossa kunnossa. Ripaska iski seuraavana päivänä mustikkametsässä..
Äitini osti joskus bensa-asemalta sämpylän, joka oli yhdestä kohtaa homeessa (oli jo ehtinyt syödä melkein koko leivän ja ottanut haukun tuosta homeisesta kohdasta). Äitini saikin todella pahan ruokamyrkytyksen, ripuloi monta päivää ja oli heikossa kunnossa. Ripaska iski seuraavana päivänä mustikkametsässä..
Juusto ainakin on mainio elatusalusta bakteereille. Ruokamyrkytys ei odota seuraavaan päivään.
tuu varmasti yhtään mitään. Ennen vanhaan oli ihan normaalia syödä homeleipiä. Ei sitä silti tavaksi kannata ottaa.
Ja oli ruokamyrkytys, lääkäri sanoi! Ei se rm aina iske "heti". Söi siis sämpylän illalla ja aamulla lähti metsään..
Ja oli ruokamyrkytys, lääkäri sanoi! Ei se rm aina iske "heti". Söi siis sämpylän illalla ja aamulla lähti metsään..
ole se, kuka sun kanssa tästä keskusteli, mutta home leivässä muuttuu heti vaarallisemmaksi jos leivän päällä on muutakin, niinkuin tässäkin tapauksessa eli käymiseen taipuvia kasviksia eli tomaatti ja helposti pilaantuva salaatti.
Äitini osti joskus bensa-asemalta sämpylän, joka oli yhdestä kohtaa homeessa (oli jo ehtinyt syödä melkein koko leivän ja ottanut haukun tuosta homeisesta kohdasta).
Äitini saikin todella pahan ruokamyrkytyksen, ripuloi monta päivää ja oli heikossa kunnossa. Ripaska iski seuraavana päivänä mustikkametsässä..
vaan nimenomaan joku täytetty sämpylä. Varmaan on paska lentäny ja kunnolla, hyyh.
Taisi sit olla tosi hyvää:)Ja kova nälkä..
Ei tullu lapselle mitään oireita muuta kun ennestään lisääntynyt ruokahalu :o)
Hänellä on tällaisia kausia, että olisi syömässä aivan koko ajan ihan mitä tahansa, ja sitten taas voi mennä parikin viikkoa, että hyvin nihkeästi viitsii mitään natustaa.
kiitos vastauksista!
ap