Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko ruumiinlämpöni olla 35,5 astetta?

Vierailija
04.09.2010 |

Luulin että minulla on kuumetta, mutta lämpöni onkin 35,5???? miten mahdolista?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alilämpö on olemassa vaikka lääkärit ei myönnäkään. 

Mun normilämpö on 36.2, kun sairastun lämpö on 35.2-35.8. Silloin olen todella kuumeinen ja kipeä. Vain kerran on kuume noussut lähelle 40 elämäni aikana

Vierailija
22/30 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ruumiinlämpö on 35.4. Lisäksi matala verenpaine sekä matala syke alle 60. Näin on ollut koko elämän ajan. Ikä 55. Terve olen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikaiset kuumemittarit näyttää usein tuollaisia lukemia, mutta kun jätät se vielä hetkeksi piippauksen jälkeen sinne kainaloon, niin ihmeesti se mittari näyttää ihan normaalia lämpötilaa 

Myös sillä on väliä, mihin aikaan päivästä sitä lämpöä mittaa. Aamulla lämpö on yleensä alimmillaan, illalla korkeimmillaan. Heittoa on jopa yli puoli astetta 

Vierailija
24/30 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alilämpö on olemassa vaikka lääkärit ei myönnäkään. 

Mun normilämpö on 36.2, kun sairastun lämpö on 35.2-35.8. Silloin olen todella kuumeinen ja kipeä. Vain kerran on kuume noussut lähelle 40 elämäni aikana

Ei ole. Tämä on urbaani legenda, joka on keksitty saikkupäivien selitykseksi. Huono ola taas on blasebo tai oikeastaan nosebo 

Vierailija
25/30 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Mun normilämpö on n. 36 astetta ja kun se on 37-38, mulle on tiuskaistu että ei ole kuumetta vaikka selkeästi on kuumeinen ja todella kipeä olo. Keskimääräinen ruumiinlämpö on muuten laskenut, viime vuonna taisi Iltalehdessä olla juttu ihan oikeasta tutkimuksesta.

Vierailija
26/30 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen normaali ruumiinlämpö on yksilöllinen eikä tasan 37. Mun normaali lämpö on siinä 35,6-36 paikkeilla. Ja kun se nousee 37 tai vähän yli, niin olen tosi kipeä ja kuumeinen.

Samoin muutkin normaalit arvot ovat yksilöllisiä eikä homogeenisiä kute esim. verenpaine, syke, kolesteroli ja hemoglobiini.

Vierailija
27/30 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa on sanassa kehonlämpö? Ruumiissa ei kuulukaan olla paljoa lämpöä, sehän on kuollut.

Keho on elävä, kalmo on kuollut. Ruumis voi olla joko elävä tai kuollut.

Vierailija
28/30 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kainalolämpö on aina epätarkka ja liian alhainen. Oikean lämpötilan saa suusta mittaamalla ravistettavalla mittarilla. Digitaalinen mittari ei toimi suussa oikein.

Vierailija
29/30 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittaustekniikka ja mittauspaikka vaikuttaa mittaustulokseen.

Tarkimman tuloksen saa peräaukosta mitattuna. Joko digitaalisella tai perinteisemmällä "elohopea"mittarilla.

toinen Hyvä mittaustapa on mitata suusta, kielen alta (ProTip: Ei kannata ensin mitata peräaukosta ja sitten tarkistaa mittaustulosta suusta)

Esim kainalosta mitattaessa mitattu lämpötila voi olla asteenkin verran alakanttiin.

Vierailija
30/30 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla normaalilämpö on 35.6.