Haluaisin oppia sietämään puolisoni lasta aikaisemmasta suhteesta.
Vaikeaa se silti on. En kyllä tiedä mitä tekisin asialle.
Kommentit (7)
Annat ajan kulua. Minä tosin en ole oppinut sietämään vielä 14 vuodessakaan. Onneksi ei enää asu samassa taloudessa.
Mutta jotenkin tuntuu, että mitä enemmän aikaa kuluu, sitä vähemmän siedän lasta.
Eipähän tarvitse kenenkään oppia sietämään lapsiani.
Meillä on ongelmana minun esikoiseni (alakoululainen), ja nykyinen mieheni. Heidän välit olivat aikaisemmin tosi hyvät. Mitään läheisiä eivät koskaan ole olleet, mutta hauskaa oli yhessä jne. Nykyään, kun minulla on miehen kanssa kaksi yhteistä lasta, on minun esikoiseni saanut väistyä.
Olen yrittänyt ehdottaa, että tekisivät kahdestaan asioita, kävisivät vaikka kirjastossa, tekisivät juttuja yhdessä. Kumpikaan ei halua. Taitavat inhota toisiaan. Mies komentaa joskus esioistani, ja joskus minusta ilman syytä. Silloin loukkaantuu sekä esikoinen että minä. Tuntuu kuin mies kohtelisi minun esikoistani eriarvoisesti omiin lapsiin verrattuna.
Yritän ymmärtää miehen näkemystä asiasta. Siksi haluaisin kuulla, millaista on olla äiti-/isäpuoli puolison lapselle. Tavallaan ymmärrän, että tunteet omaa lasta kohtaan ovat erilaisia kuin jonkun toisen. Ymmärrettävää, joskin ei ihan hyväksyttävää.
Siellä kun pitää olla syli avoinna jokaiselle räkänokalle.
Tunteitaan ei voi käskeä. Ota siis käyttöö vieras aikuinen-taktiikka. Ja käsket sen ukkosi hoitamaan lapsen asiat, isäänsähän se varmaan käy tapaamassa?
Jaa, et varmaan pärjäisi päiväkodissa töissä.
Siellä kun pitää olla syli avoinna jokaiselle räkänokalle.
No minkähän helvetin takia pitäisikään?
Annat ajan kulua. Minä tosin en ole oppinut sietämään vielä 14 vuodessakaan. Onneksi ei enää asu samassa taloudessa.