Mitä mieltä tästä?
Myötä- ja vastoinkäymisissä saa uutta sisältöä, kun puhutaan seksistä.
Henkisen kumppanuuden lisäksi lupaus nimittäin kattaa parisuhteen ruumiillisiakin puolia.
- Avioliittoon jos menee tai yleensä parisuhteeseen, kerran viikossa on naitava. Puolen vuoden perusteeton pihtaaminen kyllä jo irtisanoo seksuaalisuhteen kumppaniin, sanoo myös seksologin koulutuksen saanut Anneli Kivijärvi.
Kivijärven mukaan puolisoltaan ei voi olettaa uskollisuutta, jos ei itse anna seksiä. Hän muistuttaa, että nyt tietenkin puhutaan normaalista elämästä. Sairauksiin ja elämän kriisitilanteisiin tämä sääntö ei päde. Sääntö koskee myös miesten pihtaamista, vaikka Kivijärvi panostaakin tällä hetkellä naisten asioihin.
Kirjastudio on vasta julkaissut häneltä kirjan 100 kysymystä naisesta ja seksistä. Sieltä löytyy paljon perinteisiä ajatusmalleja vavisuttavia asioita, kuten:
Hellyyttä ja seksiä ei pidä pihdata eikä sillä käydä kauppaa parisuhteessa...Nainen ei voi mitenkään järkevästi perustella, että 10-15 minuuttia kerran viikossa olisi liikaa. Sen ajan joutuu helposti seisomaan kaupan kassajonossakin.
Kommentit (6)
Minä en ainakaan haluaisi haluttomalta. Haluttomuus on ongelma monissa suhteissa, mutta siihen täytyy löytää ensin syyt ja sitten tehdä jotain asioille.
jos ei ole puheväleissäkään eikä siedä toisiaan silmissään. Mutta kai se menee tähän kriisitilanteen piikkiin. Mikä sitten on kriisi, useinhan nainen ei anna jos on raskaana tai on pieni vauva, eikös ne ole kriisejä ja silti miehet jaksaa valittaa.
Muuten olen kyllä samaa mieltä, että jos suhteen pitäisi olla kunnossa ja toisistaan tykkää niin kyllä sitä kerran viikossa seksiä pitäisi harrastaa että asiat pysyisii sillä tolalla.
Ainakin mun haluttomuus parani sillä että rakastelin mieheni kanssa pari X/vk vaikkei huvittanutkaan. Kummasti se siitä alkoi huvittaa vähitellen.
ja siellä sanottiin, että jos toista oikein kovasti rakastaa, kai sitä voi joskus rakastella, vaikka ei itse niin kamalasti juuri sillä hetkellä haluaisikaan. Itse ajattelen juuri näin.
Kokeilin joskus antaa miehelle vaikkei yhtään tehnyt mieli. Lopputuloksena oli että mies tunsi ittensä paskiaiseksi kun jankkaamalla sai ja kumpikaan ei nautittu. Oliko se sitten mitä suhteessa pitää tehdä?
Minusta jos toinen ei anna kertoo vaan siitä ettei kaikki ole kunnossa suhteessa. Itte voin sanoa että kun kotiäitinä arki muuttuu harmaaksi, koti pitää hoitaa ja lapset niin seksi on helpoin " paha" jonka voi hypätä yli jos nukuttaa!
Tähän mielestäni on miehellä suuri avain onneen! Käärii hihat ylös ja vie lapset ulos niin nainen pääsee torkuille, tee ruoka tai siivoa tiskit tai pese koneellinen pyykkiä -omasta kokemuksesta voin sanoa että kummia tekee moinen uhrautuminen makkarissa.
Ja mitä tulee tähän nihkeään naiseen syyttävän sormen osottaminen niin joskus on syytä kääntää sormi omaan itseensä ja miettiä onko sellainen jolle nainen haluaa edes antaa! Vai onko todellisuus sitä että naisen pitää viehättää miestään ja hoitaa koti ja miehelle riittää että käy töissä ja vetää päällee naisen pesemät kaapit (jonne nainen ne on laittanut) ja makaa sohvalla ja odottaa että ruoka on valmiina pöydässä?
Ja samoin JOS menee pettämään niin se on syy täysin omassa itsessään ja valinnoissaan! Ei toisessa, siinä joka " ajaa" toisten naisten luo, vaan siinä omassa pienessä laiskassa minässä joka ei voi tuoda kukkia kotiin yllärinä tai ei auta kotitöissä.. Mutta niin se menee.
Enkä sitä ettei voi harrastaa seksiä pelkästään toisen vuoksi, siis vaikkei itseä hirveästi huvittaisikaan.