HELMISIMPUKAT 2012 - Elokuu -
Kommentit (117)
Pääsinpäs ultraan vihdoinkin :)
Yllätystä kannatti odottaa. Kaksi hyvänkuntoista tyyppiä siellä riehui :D
Me siis saadaan kaksoset!
Sydänäänetkin kuultiin molemmilta.
Meillä tämän takia synnytys tulee olemaan jo ennen helmikuuta, mutta la on silloin 3.2 joten tänne jään.
Molemmilla oli kaikki hyvin, toivottavasti pysyykin näin.
Miro77 13+5 sanoi kätilö.
Nelly2 ja Miro77 tupla uutisista!
Onnittelut tuplauutisista ja muillekin ultrakuulumisista! Ja tervetuloa uudet :)
Lueskelin huvikseni tuossa tuota osiota Milloin synnytyssairaalaan, ja huvitti hieman itseäni tämä ohje...
- Kun kipeitä supistuksia on tullut ensisynnyttäjällä 5 minuutin välein ja uudelleensynnyttäjällä noin 10 minuutin välein vähintään kahden tunnin ajan.
Ensimmäinen synnytykseni oli pitkä, mutta en kyllä sitä kahta tuntia laskeskellut niitä supistuksia.. ja toinen oli ekasta säännöllisestä supistuksesta ohi 2h20min päästä. Nyt jännittää melkoisesti, millainen vauhti tulee tässä kolmannessa synnytyksessä olemaan... pitääkö sitä muuttaa synnytysssairaalan parkkipaikalle jo viikkoa ennen laskettua aikaa ;)
Täällä kovat pähkäilyt, milloin kertoa asia töissä. Tilannetta ei helpota se, että vasta eräs työkaveri ilmoitti omasta raskaudestaan ja hänellä viikkoja kasassa nyt noin 17. Oli ilmoittanut esimiehelle jo rv 13 paikkeilla. Minulla nyt rv 11+0 ja koeajan päättymiseen vielä nelisen viikkoa.... huoh. Jospa ne asiat tästä järjestyy ;)
Olen ollut täysin liikkumatta (mikä on siis poikkeuksellista) nyt useamman kuukauden, nyt syksyn lähestyessä iskee hirmuinen liikuntavimma ja pitäisi johonkin väliin päästä tuota ulkoiluakin lisäämään. Jotenkin aivan tunkkainen ja väsynyt olo. Kun vain jaksaisi ottaa itseään niskasta kiinni ja lähteä sinne lenkille, kroppa kiittäisi.
Noh, ei nyt muuta tällä kertaa. Seuraavaa neukkua odotellessa... itselläni muistaakseni 16.8. Kai siellä masussa kaikki on ok.
Tolleroinen rv 11+0
Mutta taatusti joku uusista on jäänyt sinne edelleen lisäämättä tai muuta yhtä epämääräistä, joten huikkikaa virheistä, lisäyksistä!
TOLLEROINEN: Kaksi kuukautta ennen äitiyslomalle jäämistä tarvitsee vasta viimeistään työantajalle ilmoittaa ja sinuna kyllä oottelisin ihan hiljaa sen koeajan päättymistä, jos kyseessä kuitenkin vakituinen paikka. Jotkut työnantajat ovat vaan kurjia, että vetoavat koeaikapurkuun ja pistävät pihalle, lain mukaan näin voidaan tehdä ilman syytä. Vaikka selvää syrjimistähän se olisi..
Mulla oli eilen kehityskeskustelu ja kerroin nyt noiden vuotojen takia lähimmälle esimiehelle, että tietää missä mennään, jos yhtäkkiä häippäsen kotiin kesken työpäivän. :) Toki mun luvalla hänkin saa julkistaa tietoa eteenpäin, vasta kun niin sanon. Mulla tosin määräaikainen työsuhde vuoden vaihteeseen ettei niin merkitystäkään ellei nyt raskaus keskeydy ennen sitä tms. Koska työn jatkumiseen kuitenkin on olemassa pieni mahdollisuus. :)
Ja tosiaa tiistaina kävin nt-ultrassa, vauveli siellä köllötteli, nt-turvotus 1mm ja pituutta mahtavat 6,3cm päästä pyllyyn ja viikkoja vastasi. Hematooma siellä edelleen komeili, valitettavasti. Mutta vauvan valtakunnassa kuitenkin kaikki hyvin. Seuraava neuvola 16.8. :)
Jaksuja kaikille, nyt työn pariin välillä!
Helmikuunhelmi 13+0
Miro77: WAU! Tuplasti onnea ?? Ihan mieletön uutinen :)
Tolleroinen: Meillä on kaksi kolmen tunnin käynnistystapausta, joten kyselinkin myös viimeksi ultrassa kätilöltä, että mites sitten tällä kertaa? Totesi vaan, että lähtekää ajelemaan, kun supistukset alkavat :D
Hassua sinänsä, mutta käynnistetty synnytyshän on kuulemma kovin kivulias verrattuna luonnolliseen, niin mitenköhän sitä osaa sitten lähteä, jos odottaa niitä infernaalisia supistuksia..
Onpas taas viikko mennyt nopeasti, tuntuu, että juurihan tässä oli vasta maanantai. En yhtään valita, sillä huomenna alkaa taas viikonloppu ja se tarkoittaa päikkäriaikoja :D
Onko muilla jo väsymys hellittänyt vai onko illat yhtä villejä, kuin täällä? Mä saatan painua unille jo kasin jälkeen...
Tässä asiaa mietittyäni olen itsekin kallistunut sille suunnalle että ei työnantajan tarvi tietää raskaudesta ennen kuin koeaika on päättynyt. Vakipaikka on kyseessä, ja työ, jota olen kärkkynyt jo pidemmän aikaa. Olisihan se pöhköä, jos nyt tyrisin tämän. Ja vaikka kuinka onkin kehuttu, että hyvin olen päässyt hommassa vauhtiin ja *luulisi* että tulevaisuus näyttää valoisalta - niin työelämässä on kyllä karut keinot välillä käytössä... nimim. entiset raskaudet ja työnantajat viisastuttaa...
Kyllähän tässä vähän miettimistä on, kun poissaolot (neuvolakäynnit) raskauden takia on palkallisia poissaoloja, ja ennen koeajan päättymistä niitä kertyy kaksi. Miten ilmoittaa että on poissaolo, jota ei tarvi korvata, ilman että kertoo syyn :) no enköhän tuonkin selvitä vielä.
Harmittaa, kun molemmissa aiemmissa raskauksissani olen jakanut ilouutisen hyvin pian kaikkien kanssa, mutta nyt kun pitää varjella tuota paljastumista niin ei voi niin vapaasti asiasta vielä kertoa. Olen luonteeltani muutenkin sellainen, että haluan pian kertoa kaikille iloiset uutiset, oli asia työpaikkaan, kotiin, tai minuun itseeni liittyvä muutos.
Väsymyksestä ja pahasta olosta on ollut kyselyä... minulla ei väsytä juurikaan normaalista poikkeavasti, ehkä sitä on niin vain tottunut siihen krooniseen pieneen väsymystilaan kun on kaksi pienokaista syntynyt niin peräkkäin. Olisihan se ihana joskus köllötellä sängyssä puolillepäivin ja illalla mennä ajoissa nukkumaan, mutta ei sitä osaa! Huonovointisuuskin on poistunut oikeastaan kokonaan, ei minulla sitä pahasti aiemmin ollutkaan. Toisin kuin odottaessani poikaamme, tuolloin kyllä lensi aamupalat vauhdilla vessanpönttöön... Eli tyttöolo on täällä edelleen.
Koittakaahan kohtalotoverit jaksella! Aurinkoisia syyspäiviä kaikille :)
Tolleroinen rv 11+0 edelleen...
Hyvää torstai päivää kohtalontoverit!
Puhuitte oloista ja täällä ei kyllä ole helpottunu yhtään. Painottuvat iltaan ja yöhön edelleen. Sitten on uusi juttu mikä on alkanut vaivata, nimittäin lantio on löysä ku mikä! Rutisee ja paukkuu ja lonksuu kun nousee tai kävelee. Voiko johtua edellisestä raskaudesta josta siis on tänään 8,5kk? Oli nimittäin sen verran raskas, ei ollut ongelmia mutta olen pieni (160 cm, 52kg) ja vauva oli kuulemma kovin iso(3960g ja 53cm) mun kroppaa nähden. tiedä sitte:)
Ihanaa kohta kaikilla keskenmenon riski pienenenee ja käyty ensimmäisessä ultrassa missä niitä järjestetään. Sit seuraava ultra onkin 20 jotain viikoilla, ja silloin saa tietää sukupuolen jos tahtoo. Kuka meinaa selvittää?
Hyvää loppukesää, nauttikaa raskaudesta minkä kykenette ;)
P.S Varoituksen sana! Älkää laittako ainakaan lastenhuoneeseen lasista plafndia. Meillä oli nalle puh lasiplafondi ja leikittiin tytön huoneessa, kunnes se lamppu tippu alas. Ei ollut edes valot päällä ett olisi voinut kuumentua. Jäi kattoon vaan puukehikko ja lamput, mutta itse nallepuh lasi tuli alas. Onneksi ei käynyt mitään, oli jonkunmoinen suojelusenkeli mukana, kun muu huone oli täynnä lasia mutta tytön ympärillä noin 40 cm säteellä ei ainuttakaan:) Itsekin sain parit lasinpalat, mutta eipä tuo mulla haittaa.
Unohdin laittaa LA päivän, jonka voisi päivittää listaan.
Eli LA ON 23.2.2012 ja synnytyssairaalana on HYS, eikä NKL niinkuin alussa mietin :)
Nina ja kirppu rv 11+0
Ettet oottais kaksosia myös ;)
Mulla lantio löystyi myös jokunen viikko sitten. Aika on kullannut muistot niin hyvin, etten muista missä vaiheessa edellisillä löystyi, mutta myöhemmin ainakin.
Liitoskivut onkin sitten se seuraava jota kauhulla odotan :/ Viimeksi ne oli ihan hirveet. Nyt on alkanut jo juilimaan jonnin verran.
Miro77: Mäki muistaisin, että sitten vasta kun alko vatsa oikeesti kasvamaan niin lantio löystyi. Voi jumpe, ihan ku mullakin olis juilinu jo pari päivää - ihan ku menkkoja odotellessa:P Ja mä oon melkeen varma että vatsa on turvonnu ja pissattaa koko ajan..Olispa juttu jos oliskin kaks! huih:D
Heipä hei, uusi odottaja ilmoittautuisi! :) Esikoista odotellaan ja LA 15.2 ja synnytyssairaala Kymenlaakson keskussairaala, KOKS :)
Rv 12+2 ja pienokaisesta on tiedetty vasta pari viikkoa, iloinen yllätys kaikin puolin! :) Kaikki on vielä niin uutta ja ihmeellistä, kun ei tätä raskautta tahdo oikein todeksikaan uskoa!! :) Ensimmäinen neuvolakäynti on maanantaina, joten sitä tässä nyt jännäillään... Np-ultra otettiin samalla kun raskaus todettiin, yksityisellä.
Silkkii: tervetuloa mukaan!
Miro77: onnittelut tuplista!
Synnytyksestä: meilläkin on ollut kiireistä menoa. Kolmonen päätyi keskosena kiireelliseen sektioon poikkitilan vuoksi. Silloin lääkäri sanoi, että poika olisi syntynyt kotiin, jos tarjonta olisi ollut oikea. Paikat aukesivat kotona täysin auki kivuttomasti eikä kätilö jolle soitin meinannut uskoa minua ollenkaan. Onneksi ottivat minut näytille ja poika olikin sitten leikattu jo kahden tunnin päästä soitostani. Nelosen synnytys kesti 29min, onneksi olin jo valmiiksi synnärillä silloin. Joten kyllä minuakin jo vähän jännittää kuinka nyt mahtaa käydä.
Aotearoa ja pikkukuutonen 12+4
Ensiksikin oikein paljon onnea tuplaodottajille!! Huisia \ö/
ja tervetuloa uusillekin odottajille!
Meillä siis laskettuaika on 9.2.12. Synnäriä en välitä laittaa, myöskään fb-ryhmä ei tunnu miun jutulta..
Toivottavasti kirjoittajia riittää kuitenkin täällä, jotta ketju pysyy elossa :)
Yritin jo viimeksi kertoa kuulumisemme, mutta lopputeksti katosi jälleen kerran sfääreihin.
Meidän Np-uä oli siis ok. Vaava vaan oli flegmaattisempi, joten uä-kuvat olivat huonot. Pääasia, että niskaturvoketta ei löytynyt ja vaava vastasi täysin aikaansa
(ja taas jäi tekstistä tämä osa pois.....)
Tämä oireettomuus ja vaikea raskautumishistoriamme on tehnyt minusta todella pelokkaan ja epävarman odottajan. Koko ajan pelkään, että tulee keskenmeno ja tämä kaikki otetaan meiltä pois. Äitiyslomakin on jo kovasti mielessä, sillä olen tehnyt töitä valmistumisen jälkeen 10 vuotta tauotta. Kollegat ovat parhaillaan olleet kolmeenkin otteeseen äippälomalla.. Anteeksi, mutta oli pakko tilittää (:
Nyt olen kuitenkin tilannut kotidopplerin, jonka toivon antavan mulle mielenrauhan. Rakenneultra on lokakuun alussa, mutta sitä ennen mennään myös yksityiselle.
Positiivisia ajatuksia!
-Onni2012-
Heippa helmimammat! :)
Mä tossa aiemmin taisin laittaakkin,että voisin hypätä letkan jatkoksi. Eli täällä LA on 17.2. =)
Sairaalahan on siis K-SKS
rv 11+6
Ja perjantaikin vielä, ihanaa! :)
Olen tässä parina viime päivänä, tai siis oikeastaan iltana, todennut, että mulla onkin nykyään iltapahoinvointia :P. Iltaisin tulee siis heikko olo, pitää tankata jotain (hedelmiä, ruisleipää, kylmää juomaa) koko ajan, ja silti on pieni kuvotus päällä. Ärsyttävää!
Ja jostain oudosta syystä tänään sama olo jatkui aamulla. Nytkin mun oli pakko hakea jotain pientä välipalaa, vaikka olen aamiaisen jälkeen syönyt hedelmän ja juonut Elovena-juoman. Aah, työpaikkakahvilassa oli lämpimiä Dallaspullia, sellainen mehun kanssa sai olon taas hyrräämään :D. Jaksaa seuraavan palaverin, kun pääsen lounalle sitten vasta puolen päivän jälkeen.
Odottelen josko tänään tai viimeistään maanantaina saisin koti-dopplerin, jonka tilasin toissapäivänä. Oi ihanuutta :).
Meitä on kymmenkunta nyt FB-ryhmässä. Ilmeisesti kaikki eivät sinne halua liittyä, joten keskustelu varmaan sitten jatkuu täällä avoimella palstalla anonyymisti FB:n lisäksi. En tiedä onko kahdessa suljetussa ryhmässä mitään järkeä... Toki jos joku ei-FB-ryhmäläinen haluaa sellaisen perustaa niin voi sen tehdä :).
Aah, viikonloppu tiedossa, saa nukkua (kyllä LPP, uni maistuu todellakin täälläkin!!)
Sailis 12+0 :)
Miro77, onnea tuplista! Huikeaa :).
Tervetuloa Silkkii.
Ja tuosta viestin katkeamisesta: oliko se niin, että jostain syystä jos tekee sydän-merkin, siis < ja 3 peräkkäin niin viesti katkeaa? Muistelen näin jonkun kertoneen.
Sailis
Lähdin etsimään vertaistukea tähän aina vaan jatkuvaan kuvotukseen, väsymykseen jne. Täältähän sitä löytyi.
Mulla LA 2.2 ja olisko näin ollen menossa jokin rv 13+3 tai jotain sinne päin. np-ultra mullakin käyty ja kaikki näytti onneks normilta. (Kyllä sitä jännitinkin, kun edellinen päätyi keskenmenoon...)Hetkeksi sain mielenrauhan siitä tiedosta, mutta tuntuu että taas tarttis varmistusta, että onhan kaikki edelleen hyvin...huokaus. Ensimmäisen kanssa en edes osannut odottaa mitään vastoinkäymisiä, kun olin autuaan tietämätön kaikista mahdollisista ongelmista matkan varrella. Nyt haluaisin alkaa nauttimaan raskaudesta, mutta se ei kyllä onnistu ennen kun tää myöskin iltaa kohti voimistuva väsymys ja kuvotus häipyy. Yhtä syömistä ollut 2kk, että jotenkin on kuvotus pysynyt aisoissa. Outoa. Ekan kanssa oli aivan erilainen alku.
Pompula2012
on arkipäivää täälläkin :( Kokoajan mietin että onko kaikki hyvin, onhan siitä "jo" puolitoista viikkoa kun ultrassa kävin ja nyt vasta äsköttäin tuli 12 viikkoa täyteen. Ihan mitä vaanhan on voinnut käydä tänä aikana... Mitään isoja kipuja/vuotoja ei ole ollut, mutta silti selkäpiissä kaihertaa suuren suuri pelko. =/ Jospa maanantaina pääsis vähän kertomaan pelosita neuvolassa?! Jos sieltä sais vähän varmuutta asiaan! :)
kävin tänään, kaikki ok. Turvotusta 1mm ja sikiön pituus 4,7cm. Laskettu aika pysyy samana.
Christabel