HELMISIMPUKAT 2012 - Elokuu -
Kommentit (117)
ja hematooma edelleen iso ja vuotaa edelleen. Saikkua sain ensi viikon loppuun. Lääkärin sanoin: "Toivotaan parasta." :( Kuulemma riski on olemassa koko ajan. Voivoivoi....
NöpönÄiti 13+4
Malica: inhottavia tuloksia saitte :( Toivottavasti punktio on sitten puhdas! Ymmärrän huolesi ja varmaan ehdit stressaamaan ja maalaamaan kauhukuvia seinille, mahdotontahan siltä olisi välttyä. Toivon kuitenkin, että kaikki kääntyy parhain päin!
Thunder: Kuinka paljon sinulla oli oikein sitä lapsivettä :D Hurjan kuuloista! mikä siihen vaikutti, että vettä tuli liikaa?
Nöpön äiti: Mukavaa työrupeamaa sinulle :) Tein samoin vuonna 2007, kun palasin esikoisen jäljiltä töihin ja samalla ilmoitin tulevasta :)
Tolleroinen: etkö siis käynyt lainkaan siinä np-ultrassa? Olen kuullut, että sen voi tehdä niinkin, että ilmoittaa ettei halua mitään turvotusta mitattavan, mutta muut tarpeelliset saatte katsoa..
Sitten omaa napaa:
Eilen olikin jo lääkärineuvola ja siellä kaikki pääpiirteittäin hienosti :) Paineet vähän koholla ja valkuaista +/- verran, mutta tuskin tuo mitään vaikuttaa. Saattaa johtua niin monesta syystä.. Supisteluista meinasi laittaa jo saikulle, mutta nyt on töissä vähän hankala vaihe, etten viitsinyt ottaa vastaan sitä.
Käytiin eilen miehen ja kakkosen kanssa kävelyllä, tuli sellanen yht 5km, kun molemmat suunnat laskee ja kyllä tuntui! Vitsit, että oli häntäluunseutu niin kipeä ettei meinannu enää voida liikkua milliäkään. Nauroinkin, että liikunta tekee hyvää, varsinkin kun sen jälkeen joutuu syömään särkylääkettä :D
Mutta ihme homma, että oli hanuri tulessa.. Olisin veikannut lähinnä vaikka alapäätä, mutta ei. Missäs ne liitoskivut yleensä tuntuu? Minulla ei ole koskaan niitä vielä ollut?
ihan mielettömästi sulle enkeleitä matkaan,että se hitsin hematooma vuotaa rauhassa pois aiheuttamatta vauvalle hätää!!!Mulla on kokemusta tuosta,sanottiin jopa niin pitkälle että puoleen väliin jos pääsee,niin sit riski pienenee :( tosi inhottavia ja kun niille ei itse mitään voi.
Mä tein sit sellasen päätöksen eilen,kun se punktioaika tuli,että punktioo ei tarvi tehdä,mutta ultrata saa niin paljon kuin sielu sietää.Luulisi 3d:llä hyvä lääkäri näkevän jos on rakennevikaa/downpiirteet lapsessa.
Mut en voi ottaa sitä riskiä että menee kesken ja sitten todetaan että terveet kromosomit.
Päätin siis unohtaa koskaan kuulleeni veriseulan tuloksia,aivan kuin sitä ei olis ollutkaan.
LPP: lapsiveden kertyminen johtui siitä teratoomasta vauvalla, liittyy kuulema tuon tyyppisiin ongelmiin. Kyllä siinä loppuajasta oli melko tukala olo, kun lapsi painoi kasvaimineen 4kg ja liiat lapsivedet päälle..
Muille vuotaville pieni kysymys. Oletteko pidättäytyneet seksistä aivan kokonaan? pakko tunnustaa, mutta itsellä alkaa olla aika tukala olo. ;) Mulla muutenkin nuo himot ovat lisääntyneet, mitä pidemälle raskaus edennyt.. Täytynee muistaa huomenna kysyä tohtorilta ;D
Nöpöäiti: Onko sulle ultraaja koskaan sanonut hematooman läpimittaa? Mulla oli viimeksi vain 1.5cm, mutta silti vaan vuotaa.. Luulisi, että sieltä jo olisi loppunut hyytymät.. Otahan rauhallisesti, ei turhia ponnisteluja..
Thunder 14+3
Kyselit Thunder tästä yhtälöstä tai lähinnä vuotelusta ja seksistä. Mulle lääkärit neuvoneet, että vuodon aikana ja mielellään pari päivää vuodon päätyttyä pitäisi pidättäytyä seksistä. Ihan sen tulehdusvaaran takia, miehen penis kuitenkin on ihan hyvä pöpöjen kerääjä, vaikka kuinka sitä pesisi.. Tiedän, tosi tukalaa voipi olla, varsinkin jos pientä vuotoa jatkuvasti. Mullakin pahimmillaan kestänyt useita viikkoja. Ja tosiaan täälläkin nuo halut vaan kasvaa mahan kasvun mukana.. :) Nyt olen onneksi ollut jo pian kaksi viikkoa täysin vuotamatta! JEE!! Hematoomasta ei tietoa minkä kokoinen on nyt tai onko sitä enää. Nt-ultrassa 2.8.11 sitä vielä näkyi. Toivotaan nyt ettei tämä ole tyyntä myrskyn edelllä..
Ja muuten MALICA, tuo olikin uutta tietoa hematoomasta, että riski pienenee vasta puolen välin jälkeen ja taitaa tosiaan pitää paikkaansa.. Ajatellen, että mullaki viime raskaudessa hematooma ja keskenmeno tuli sit 21+ vkolla.. Mä pidän kuitenkin uhkaavan keskenmenon riskiä ihan loppuraskauteen asti, eikös sitä sanota, että pessimisti ei pety. :)
Niin ja onnea uusille tulokkaille ja halukkaat muistakaa FB-ryhmä, siellä tosiaan tulee kirjoiteltua enemmän, täällä käyn lukemassa enemmänkin kaikkien kuulumisia.
Yritän taas päivittää tuota La-listaa. Nyt ollut talo touhua täynnä, kun vanhin aloitti kolmannen luokan ja nuorin kirmasi ekaluokalle, säpinää siis riittää! Mutta palaillaan!
Helmikuunhelmi ja kirppu 14+6
LPP: ne liitoskivut on mulla siellä alapäässä nimenomaan nivusissa. Eli pahimmillaan ei pysty kävelemään ollenkaan, koska tuntuu, että tus*u tippuu pois :D
Ne kivut on ihan hirveät ja olen niistä jokaisen kolmen kanssa kärsinyt. Ne on normaalisti alkanut 6-7kk kohilla, mutta nyt kun odotan kaksosia niin ne on jo alkanut.
Johtuu hormoneista eikä siihen auta laihdutus tai mikään muukaan. :/
Kun ne kivut alkaa niin ne tunnistaa kyllä liitoskivuiksi, koska ei ole kipuja kohdun alueella vaan jalkojen välissä.
Heippa taas pitkästä aikaa!! :) Ihania ultrakuulumisia ollut monella, onnittelut! :)
Onko muilla ollut kovaa päänsärkyä raskauden aikana?? mulla nimittäin ollut nyt 2 vkon ajan joka päivä kauhea päänsärky semmonen migreenintyyppinen vaikka ikinä migreeniä ei ole ollut. Panadol ei oikein auta ja neuvolasta sanoivat että keskivaiheilla raskautta voi ottaa myös buranaa tarvittaessa. Noh eipä juuri mitään vaikutusta ole siitäkään. Joskus joutuu päivänaikana 3 lääkettäkin ottamaan ja silti niiden välissä särkee päätä. Tänään sitten soitin asiasta neuvolaan ja käskivät tulla näyttäytymään..ottivat norm. mittaukset verenpaine oli matala (mikä voi kuulemma aiheuttaa päänsärkyä) sanoivat että salmiakkia voi syödä et nostaa verenpainetta, heh :D ja muut arvot ok.. lääkäri ultrasi vauvan ja sillä kaikki kunnossa :) sitten vielä määräsi miljoona eri verikoetta että labroja sitten odotellessa..mutta kuulemma ihan normaalia päänsärky mutta että näin kovana ni haluavat poissulkea kaikki muut mitkä sitä vois aiheuttaa..että tämmöstä tällä kertaa. toivottavasti ei koko raskausaikaa kuitenkaan vaivaa tuo päänsärky :/ mutta tsemppiä kaikille raskauteen ja voikaa hyvin! ü
Lpp: Miro77 ehtikin jo vastaamaan liitoskivuista. Ne tuntuu inhottavasti just siellä ja varsinkin sivuttaisliikkeet vihlaisevat kunnolla. Ainut mikä niihin auttaa on synnytys, kivut katoavat silloin kuin taikaiskusta.
Mulla on sellainen Anitan tukivyö, jonka pitäisi vähän auttaa. Ostin sen kymmenen vuotta sitten kirppikseltä ja maksoin siitä 15mk. Kovassa käytössä on jo ollut, tukee ihan mukavasti, mutta ei se ihmeitä tee. Hädin tuskin saan kolmosen vietyä kerholle, jonne matkaa on alle 1km. Sitten sattuukin vietävästi ja juilii koko illan. Ei kiva!
Miro: kuinkas siellä jaksellaan? Onko teidän kaksosilla omat istukat ja kalvopussit? Kuinka kaksosraskautta kontrolloidaan? On varmaan hienoa tuntea molempien liikkeet samaanaikaan :)
Mutukka: höh tuota päänsärkyä! En osaa auttaa ongelmassa, mutta mulla on jokaisen pojan kanssa (3) särkenyt aina odotusaikana päätä samanlailla kuin sinulla. Mikään särkylääke ei ole auttanut ja särky on kestänyt yleensä n.3 päivää. Sitten on hellittänyt muutamaksi päiväksi ja alkanut taas. Tyttöraskauksissa (2) näitä särkyjä minulla ei ole ollut. Koskaan ei mitään syytä selvinnyt. Verenpaineet on olleet kyllä aina matalalla (myös tytöistä). Ja tässä raskaudessa ei ole myöskään särkyä tullut (lieneekö sitten taas tyttö). Toivottavasti menee ohi pian!
Aotearoa ja pikkukuutonen 14+4
Hei kaikille!
Meillä oli vihdoinkin odotettu np-ultra ja kaikki oli niin hienosti. Olin ihan puulla päähän lyöty tästä nykytekniikasta kun täällä meilläpäin on 4D-ultra, ja ihan uskomatonta mutta sillä neki pienen kasvotkin jo todentuntuisesti. Vieläkin menee kylmät väreet kun asiaa ajattelee.
Mulla on kahdessa aikaisemma raskaudessa tullut kanssa noita helvetillisiä liitoskipuja jo viikolla 16 eteenpäin. Molemmilla kerroilla jouduin jättäytymään pois töistä hyvin samaan aikaan. Pelkäänkin niiden tulemista tässä raskaudessa aivan kamalasti. Elävästi vielä muistaa kun yritin nukkua öisin pystyasennossa nahkaista jalkapallia vasten ja kerran jalat petti kun pääsin niinkin kauas kävellen kuin postilaatikolle 50 metrin päähän. Öisin ei vointu kääntyä itkemättä. Kun nyt säästyisi siltä kaikelta. Painoakin tuli niin kamalasti kun kaikki normaali liikunta loppui kuin seinään. En koskaan toivo vastaavaa edes pahimmalle vihamiehelle.
Koko ajan väsyttää. Pienikin ylimääräinen kävely väsyttää ja kasvava kohtu tuntuu painavan sata kiloa. Mutta eipä tuolla väliä kun pieni voi hyvin :)
Kävimme kurkkaamassa vauvelia 14+6 ikäisenä ja nukkumassa hän oli. Yskäisy sai pienokaisen heräämään ja sirkustelu alkoi :)) Kaikki oli hyvin eli edelleen oireettomuudestani huolimatta hän on kasvanut normaaliin tahtiin. Kirjoittelen ajoittain tuonne "Pitkään tuhdanneidenkin" sivulle, ja sinne totesinkin jo, että jos Vickan uskaltautuu julkistamaan raskautensa koko maailmalle niin ehkä minäkin uskallan jo alkaa luottamaan siihen, että kaikki sujuu hyvin!
Taidan olla todellakin onnekas, kun itselläni ei ole raskausvaivoja (: Ajoittain tuntuu jomotusta ja vihlontaa kohdun alueella, mutta ne ovat lyhytkestoisia ja kipu siedettävissä. Myöskääm tavallista liikuntaa en ole joutunut vähentämään, eikä töissäkään ole ongelmia, vaikka joudun työni puolesta olemaan koko ajan liikkeessä/vaihtamaan toimipisteestä toiseen.
Yöni oon nukkunut levottomasti jo varmaan rv 8 saakka, mutta silti unenmääräni on ollut riittävä. Viikonloput menee päikkäreiden parissa eli akkuja ladaten :)
Harmi vaan kun minulla ei ole helpotusvinkkejä teille, jotka niitä tarvisitte. Toivotaan, että olonne helpottaa pian!
Tässäpä joitain gallup -tyyppisiä kysymyksiä, joita olen pohdiskellut:
- Mitä mieltä olette äitiysneuvolassa käynnistä? Odotatteko tapaamista, vai onko se pakkopullaa?
- Oletteko katsoneet Kelan äitiyspakkauksen kuvia? Mitä mieltä olitte?
- Onko nimi/nimet jo tiedossa?
- Tietääkö kukaan vielä vauvan/vauvojen sukupuolta? Aika harva varmaankin tässä vaiheessa, mutta jos arvailuja olisi :)
- Kuinka paljon painoa on tullut tähän mennessä?
- Joko olette miettineet vaunujen, turvakaukalon, sängyn yms. hankkimista/ millaiset haluisitte: väri, merkki, mitä vaatimuksia toimintojen suhteen jne.?
- kertakäyttä vai kestovaippa?
Tässäpä näitä :D
Onnekkaine oloine -Onni2012-
Kiva kuulla Onni2012 ja muut että ultrassa kaikki oli hyvin! Itse kelasin myös tuota Victorian ja Danielin vauvauutista, että rohkeasti kertoivat. Toisaalta varmaan helpotus heillekin, kun tietävät että kaikki tuota uutista odottivat!!
Kun uskaltais itsekin iloita?! Maha kyllä kipuillut kovastikin tässä parin viime päivän aikana, ja yökötys edelleen aamuisin kuvioissa... toivottavasti kaikki hyvin! Alkais jo liikkeet tuntumaan!! :D
Vielä olis 1,5 viikkoa ensimmäiseen neuvolalääkäriin, ja salaa toivon että ultraisi.. :) Ultraako neuvolalääkärit normaalisti? Kun kysyin 1. neuvolassa että eikö mulla ole yhtään ultraa ennen rakenneultraa, niin antoi tuon lääkäriajan..
- Mitä mieltä olette äitiysneuvolassa käynnistä? Odotatteko tapaamista, vai onko se pakkopullaa? Innolla odotan kun pääsee juttelemaan vauva-asioista, kun ei ole ketään tuttua vielä kenen kanssa puhua ja kysellä tyhmiä!
- Oletteko katsoneet Kelan äitiyspakkauksen kuvia? Mitä mieltä olitte? En ole kerennyt vielä tutustumaan.
- Onko nimi/nimet jo tiedossa? Tytölle päätin nimen jo 7 vuotta sitten, eikä mieli ole vieläkään muuttunut. :D Pojan nimikin on keksitty, mutta onhan sillä vielä aikaa muuttuakin..
- Tietääkö kukaan vielä vauvan/vauvojen sukupuolta? Aika harva varmaankin tässä vaiheessa, mutta jos arvailuja olisi :) Poikafiilikset oli alkuun, sitten tyttö, nyt taas poika.. Ei ole aikaisempaa kokemusta niin paha sanoa.. Ensin sovittiin että ei oteta selville sukupuolta, mut vähän olen alkanut jo miettimään että olisihan se sitten kuitenkin hauska tietää jo etukäteen.. :) Jos vain mahdollista.
- Kuinka paljon painoa on tullut tähän mennessä? 3 kg enemmän näyttää vaaka kuin ennen raskautumista. Pudotinkin tuon 3 kg raskautumisen jälkeen (luulin hitto soikoon että lihonnu olen muuten vaan!) mutta on ne sit kuitenkin tulleet taas takaisin.
- Joko olette miettineet vaunujen, turvakaukalon, sängyn yms. hankkimista/ millaiset haluisitte: väri, merkki, mitä vaatimuksia toimintojen suhteen jne.? Luulen että saadaan veljentytön vanhat vaunut ainakin, ostivat pari vuotta sitten uutena, eli ei ole varmaan menneet miksikään. Muita en ole uskaltanut vielä ajatella.
-kertakäyttä vai kestovaippa? Riippuu omasta energisyydestä ;D
Silkki 14+3
Aotearoa: Täällä jaksellaan ihan ok, kiitos kysymästä :) Liitos kivut on vaan karseet. Kaksosilla on omat pussit ja istukat, eivät siis ole identtiset. Toivotaan, että olisi poika-tyttö pari :)
Kontrolleja ei nyt ole yhtään sen enempää tässä alussa. Neuvola lääkärissä kävin kerran ja sitten rakenneultran jälkeen käyn ilmeisesti 4 viikon välein ultrassa ja lääkärillä tuolla sairaalassa. Ei enää neuvolaa muuta kuin perusmittaukset :)
Mä olen ilmoittautunut mammajoogaan ja uimassa ajattelin käydä kaksi kertaa viikossa joogan lisäksi. Pakko jotain keksiä, kun ratsastan säännöllisesti, mutta lopetin heti, kun sain tietää odottavani kaksosia. Pelkään tietty, että liikunnan lopetus + liitoskivut (eli ei liikuntaa) aiheuttaa järkyn painon nousun. Taistelen vastaan :)
- Mitä mieltä olette äitiysneuvolassa käynnistä? Odotatteko tapaamista, vai onko se pakkopullaa?
-mä tykkään käydä, mutta tunnen neuvolan tätin hyvin, joten ihan kiva käydä vaan jutskaa.
-Tykkään! Uusin pakkaus näyttäisi olevan tosi kiva.
-Ei. Ei ole koskaan olleet. Katsotaan miltä vauvat näyttää ja nimetään sitten.
- Tietääkö kukaan vielä vauvan/vauvojen sukupuolta? Aika harva varmaankin tässä vaiheessa, mutta jos arvailuja olisi :)
-ei aavistustakaan. Toivon tyttöä ja poikaa
- -1kg
- Joko olette miettineet vaunujen, turvakaukalon, sängyn yms. hankkimista/ millaiset haluisitte: väri, merkki, mitä vaatimuksia toimintojen suhteen jne.?
-turvakaukalot ajateltiin semmosilla telakoilla. Josko niiden kanssa olisi helpompi laittaa kaksi "samaan aikaan" autoon, ilman että toinen tarvii laskee maahan, kun toista kiinnittää vöihin.
Tuplarattaista olen löytänyt suosikkini.
-ensin ajattelin kestoa, mutta kaksi vauvaa kerralla tuo ihan tarpeeksi puuhaa, joten kertiksiin mennään.
Miro77 16+1(vai 2, ei voi muistaa)
Kylläpäs sulla Miro77 on masu jo kasvanut, niinkuin tietenkin asiaan kuuluu.. Mun masu näyttää melkein samalta, kun kasvava kohtu työntää makkarat ylemmäs ;D
Syllvi-Iita ja Onni2012 Onnea hyvistä ultra uutisista.. Mutukka toivotaan, että pääsäryt helpottavat..
Täällä on menossa kolmas vuorokausi ilman vuotoa.. Yees.. Toivottavasti ei tarvitse katua tämän sanomista huomenna, niinkuin viime kerralla..
Mitäs veikkaatte vickanin ja danielin vauvan syntymä kuukaudeksi? Netis oli juttua että moni kuniinkaallinen ns. valehtelee kuukauden, jotta saisi synnyttää rauhassa.. Kovin montaa kuukauttahan synnytystä ei voi myöhästyttää ilman suurempaa huomiota.. Oisko heidän vauvansakkin syntyvä helmikuussa.. Kunhan vain tässä pohdin, taitaa olla tekemisen puute ;)
Mitä mieltä olette äitiysneuvolassa käynnistä? Odotatteko tapaamista, vai onko se pakkopullaa?
Minä ainakin odotan käyntejä, tietää missä mennään
Enpäs ole kerinnyt vilkaisemaan, mutta pitäisi käydä.. ajattelin nimittäin sen pakkauksen ottaa.. ehkä ;)
Ei ole, mutta J tai T on alkukirjain. Meidän perheessä kolmen nimi alkaa T.llä ja kahden J.llä. Kait sen täytyisi tällä kertaa J.llä alkaa niin saadaan tasattua..
En tiedä, enkä halua tietää, terve vauva riittää meille, edellisen raskausden jälkeen.. Mutta Tyttö fiilis taitaa olla päällä :)
Paljon.. Odotan innolla, että pääsen lenkkeilemään..
Sen verran olen, että haluan uudet vaunut, joita on helpompi työntää ja mahdollisesti sopivat myös juoksulenkille.. Turvakaukaloa ei ole joten sekin on ostoslistalla.. Muuten en ole päätäni vielä asioilla vaivannut.
Luulenpa että kertakäyttösissä pysytään, mutta eihän sitä tiedä miten innostuu, vaikka ihan kestoileen kokonaan :)
Thunder 15+0
Miron masu onkin jo aika mahtava! Mulla on kyllä puolet pienempi ja varmaankin ihan syystä :) Hienoa, että kaikki on hyvin!
Onni 2012 gallupiin:
En odota käyntejä, mutta ihan mielelläni käyn. Kuudennen odottajana kaikki on minulle jo niin tuttua ja käyn äitipolilla riskiraskauden takia seurannassa. Sinne pääsyä kyllä odotan sitten senkin edestä.
Kivalta näyttää. Ei taideta vaan ottaa sitä. Neutraaleja vaatteita on kaapissa jo vaikka muille jakaa.
Etunimet on molemmille sukupuolille. Toisia nimiä ei vielä.
Ei vielä. Haluamme kyllä selvittää, mutta maailma ei kaadu jos pikkuinen pitää jalat ristissä ultrassa. On sitten helpompaa kaivaa varastosta tytölle/pojalle sopivat vaatteet valmiiksi. Sukupuolella ei ole mitään väliä, kunhan vaan vauva olisi elossa ja mahdollisimman terve. Sukupuolta en osaa yhtään arvailla. Aluksi tuntui tytöltä, nyt pojalta ja aina välillä tytöltä.
Vielä ollaan miinuksella n.5kg. Pahoinvointi on onneksi jo helpottanut.
Vaunut, sängyt, hoitopöydät, kantoliinat, sitterit ja melkein kaikki muukin on meillä valmiina. Turvakaukalon tarvimme uuden. Tuntuu vielä kaukaiselta edes miettiä näitä asioita. Pelkään vieläkin, että yhtenäpäivänä sydänääniä ei vaan kuulu ja tämäkin vauva on kuollut :(
Kestoilla on menty jo pari lasta, joten niillä jatketaan.
Aotearoa ja pikkukuutonen 14+6
vaan kaikille taas pitkästä aikaa. Kiirettä on pitänyt, eipä juuri ole ehtinyt palstailemaan. Nyt on kaksi viikkoa lomaa, jotka aion kuluttaa siivoillessa ja varastoa tyhjentäessä, isompien lasten vanhat vaavinvaatteet ajattelin kaivaa esille ja käydä läpi ne, jotka säilytän ja pesen käyttöön ja ne, jotka saa lähteä.
Maha on kasvanut täälläkin, tosiaan kasvava kohtu työntää makkarat ylöspäin :P tosin olen alusta asti kertonut tästä kaikille, joten ei ole tarvis peitellä mahaa.
Ja sitten niitä kysymyksiä:
Mitä mieltä olette äitiysneuvolassa käynnistä? Odotatteko tapaamista, vai onko se pakkopullaa?
*No eipä se nyt näin kolmannen lapsen kohdalla enää mitään järisyttävää ole, näin terveydenhuoltoalan ammattilaisena toki arvostan sitä, että asioita seurataan tarkkaan, ja mahdollisiin ongelmiin puututaan, ettei mene mikään pieleen.
*Olen joo, aika poikamainen paketti. Otan joka tapauksessa.
*On tiedossa, kolme etunimeä tulee. Sekä tytölle, että pojalle on nimi päätetty.
*Tyttöä veikkaan, myös miehellä tyttöfiilis, mutta katsotaan.
*Miinuksen puolella mennään edelleen, kiitos yhä jatkuvan pahoinvoinnin. Eli -4,5kg tällä hetkellä.
*Vaunut on edellisen lapsen jäljiltä, kaksi turvakaukaloa ostin kollegalta. Sängyn ajattelin hakea Ikeasta kunhan tässä ehtii. Anoppi lupasi sponsoroida rattaat ja hoitopöydän.
*Kertis näillä näkymin.
Vointi on kohtalainen, oksentelen aina muutaman kerran viikossa edelleen, mutta ONNEKSI se suurin pahoinvointi hellitti. Edelleen jotkut ruuat tekee pahaa ja hajut, enkä pysty syömään moniakaan ruokalajeja, kuvottaa kaikki. Selkä kiukuttelee nyt jo.
Yksittäisiä potkuja en tunne, mutta "möyrintää" alavatsalla tuntuu aina ajoittain ihan selvästi.
Christabel 13+5
Hei! Ilmoittaudun mukaan ketjuilemaan. Tässä tulee tietoja: LA olisi 14.2, esikoista odotellaan, nimimerkki on Helmi70 ja sairaala JS.
Tervetuloa mukaan Helmi70!
Aotearoa ja pikkukuutonen 15+0
Meillä myös ensimmäinen ultra takana - ihana kokemus! Laskettu aika tarkentui eli on 28.2.2011, Kätilöopisto. Eilen sain neuvolasta myös tiedon, että Downin syndrooma -seulassa ei ollut mitään hälyttävää. En oikein malttanut odottaa kotiin lähetettävää tutkimustuloskirjettä sairaalasta, eikä sitä tosin ole kuulunutkaan.. Ollaan nyt kerrottu jo jonkin verran parhaille tutuille ja perheelle, joten pitänee liittyä Fb-ryhmään. :)
Nyt pitäisi jaksaa vaan pitää fyysisestä kunnosta huolta. Mitä liikuntaa muut harrastavat nyt ja onko joku mahdollisesti käynyt jossakin erityisesti raskaana oleville tarkoitetussa liikunnassa? Ainakin olen kuullut "mammajoogasta" tms. Nimi ei houkuttele, mutta mietin minkälaista olisi.
- Oma neuvolatäti on hyvin rauhallinen, tykkään käydä. Erityisesti odotan seuraavalla kerralla, että sydänäänet jo kuuluisivat.
-Setti on tosi neutraali, siksi on tullut ostettua paljon kirkkaita värejä ja kuviollisia vaatteita käytettynä. Kuviollisen vaatteen kanssa sopii hyvin nuo yksiväriset vaatteet eli kyllä varmasti käyttöä tulee.
- Uskoisin, että on.. Mietitään sitten vielä lapsen synnyttyä, ollaanko vielä samaa mieltä.
- Ei tiedetä vielä, mutta mielellään haluaisimme tietää sitten kun se on mahdollista. Ei ole mitään aavistustakaan vielä sukupuolesta, koska ensimmäinen tulossa.
- Lähtenyt n. 2 kg
- Yhdistelmävaunut ostettiin juuri käytettynä tutulta, vuoden 2009 Emmaljungan City Cross-vaunut.
- kertakäyttö vai kestovaippa?
- Pitää varmaankin kestovaippojakin kokeilla, mutta veikkaisin kertakäyttöisiä.
Mintunlehti 13+0
Tolleroinen, täällä ainakin yksi joka ei sinne fb ryhmään ole ilmoittautunut mukaan :)
Tässä on semmoinen suvantovaihe menossa, eikä oikein mitään kerrottavaa. Seuraava neuvola 3 viikon päästä. Itse odotan syyskuun lopulla olevaa rakenneultraa, koska sillon kaksosista näkee paremmin jo miltä näyttävät.
Mulla tuntuu liikkeet jo hyvin. Se johtuu siitä, että kahden kanssa toi kohtu on tosi tiukilla ja liikkeet tuntuvat helpommin. Jopa mies tunti tölväsyn. Taisi "poika" näyttää, että täällä ollaan, ei tarvi töniä :D
Tavaroita ei olla ostettu. Niitä aletaan pikkuhiljaa haalia. Rakenneultran jälkeen ostetaan varmaan sitten ne kaksosten rattaat ja turvaistuimet.
Loppuja tarvikkeita saadaan kavereilta. Ostoslistalla on tosin vielä sitterit, portit (ettei koirat innostuessaan pääse lähelle), ja vaatteita. + tutit ja pullot ym...
Äitiyspakkauksia emme ehkä ota. Kun niissää on sitten samanlaiset vaatteet ja mä en halua pukea niille samanlaisia ulkohaalareita esim.
Kaksosjärkytys alkaa olemaan ohi ja nyt on semmoinen onnen tunne tilalla, että saadaan kaks yhen hinnalla. Toki on paljon asioita jotka pelottaa, mutta en aio antaa niille valtaa, koska ovat asioita joille minä en voi mitään.
Onnellista odotusta muillekin ja toivotaan, että kaikki kääntyy parhainpäin niillä joilla huolia.
miro77 ja pienet 15+4