Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELMISIMPUKAT 2012 - Elokuu -

Kommentit (117)

Vierailija
41/117 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas,

Haluaisin kysellä siitä FB-ryhmästä. Että millähän nimellä sen löytää ja siis jo siihen liittyy niin se ei näy muille, että on liittynyt sellaiseen ryhmään? Salaisuutena meilläkin vielä kauan aikaa, paitsi sukulaisille :)

Vierailija
42/117 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin viestiä, siis sähköpostia, sailisnukka@gmail.com (ihan äsken). Sillai kai ainakin pääsee sinne osalliseksi.

Ja synnärix on tällä erää valittu KOS. Katsellaan pidetäänkö siellä vai mitä tehdään...

Nt-ultra ensi tiistaina, jännittää niin pirusti. Huih.

Onnenhelmi 10+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/117 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekanakin pahoittelut kaikille keskenmenon kokeneille! Itsellänikin yksi takana viime syksystä, itselle ei ainakaan ollu mikään läpihuutojuttu, ei todellakaan!

Sitten huomasin, että täällä muutamat ovat saaneet kuulla odottavansa kaksosia, aivan mahtavaa! :D Onnea!

Lueskelin noita teidän vuodatuksia ja täytynee tunnustaa, että itse olen säästynyt pahoinvoinnilta melkeimpä kokonaan. Ei ole tarvinnut oksennella kertaakaan, vähän etovaa oloa. Siksipä olenkin ollut hyvin epäuskoinen koko raskauden suhteen. Neuvolassa rauhoiteltiin ja onniteltiin siitä miten vähällä olen päässyt. Armoton väsymys on vaivannut välillä, johtunee pääosin hyvin alhaisesta hemoglobiinista, mikä oli eka neuvolassa vain 108! Rautaa ja ladyvita mamaa oon nyt napsinut.

Nt-ultrakin takana ja kaikki näytti olevan hyvin pienellä. Kuultiin syke ekaa kertaa, todella vaikuttava kokemus. Mies oli hyvinkin ihmeissään, että sehän näyttää jo ihan oikealta ihmiseltä! :D

Seuraava lääkäri+neuvola tulevana maanantaina, vähän jännittää mitä sanovat niskaturvotuksesta koska ultraaja ei kommentoinut mitenkään...

mimmu 13+2

Vierailija
44/117 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää lauantai-huomenta kaikille! :) Tulin tännekin moikkaamaan, ettei pelkästään tule tuolla facebook-ryhmän puolella joristua. Näin alkuun onnittelut tuplaraskauksista, mahtavaa! :) ja onnittelut kaikille myös hyvistä ultrakuulumisista. (en muista nimiä kuka odotteli kaksosia ja ketkä olivat käyneet ultrassa, joten onnea kaikille tasapuolisesti :) Täällä kaikki ok...ainut että eilisestä lähtien on mahaa nipistellyt aivan oudolla tavalla, tässä raskaudessa ei ole vielä tällälailla nipistellytkään...kaikenlaisia jomotuksia on kyllä ollut, mutta ei tälläisiä. Aamulla heräsin aikaisin niin kovaan pistelyyn ja selän menkkamaiseen jomotukseen että oli pakko nousta ylös :( Pisti hiukan huolestuttamaan...mutta toivottavasti kaikki on kuitenkin vielä hyvin. Harmittaa kun seuraava ultra(rakenneultra) onkin sitten vasta 3.10. Siihen on hurjan pitkä aika. Ja sydänäänetkin pääsen kuuntelemaan vasta ihan tämän kuun lopussa...odottavan aika on todella pitkä! Onko muilla näillä viikoilla ollut kipuja, ja jos on, minkälaisia??? Tottakai vatsa alkaa nyt hurjasti kasvamaan tässä vaiheessa, mutta se huoli on kuitenkin aina siellä jossain taka-alalla :( Kuitenkin, oikein hyvää viikonloppua ihan kaikille :) Manskuli 13+0

Vierailija
45/117 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää lauantai-huomenta kaikille! :) Tulin tännekin moikkaamaan, ettei pelkästään tule tuolla facebook-ryhmän puolella joristua. Näin alkuun onnittelut tuplaraskauksista, mahtavaa! :) ja onnittelut kaikille myös hyvistä ultrakuulumisista. (en muista nimiä kuka odotteli kaksosia ja ketkä olivat käyneet ultrassa, joten onnea kaikille tasapuolisesti :) Täällä kaikki ok...ainut että eilisestä lähtien on mahaa nipistellyt aivan oudolla tavalla, tässä raskaudessa ei ole vielä tällälailla nipistellytkään...kaikenlaisia jomotuksia on kyllä ollut, mutta ei tälläisiä. Aamulla heräsin aikaisin niin kovaan pistelyyn ja selän menkkamaiseen jomotukseen että oli pakko nousta ylös :( Pisti hiukan huolestuttamaan...mutta toivottavasti kaikki on kuitenkin vielä hyvin. Harmittaa kun seuraava ultra(rakenneultra) onkin sitten vasta 3.10. Siihen on hurjan pitkä aika. Ja sydänäänetkin pääsen kuuntelemaan vasta ihan tämän kuun lopussa...odottavan aika on todella pitkä! Onko muilla näillä viikoilla ollut kipuja, ja jos on, minkälaisia??? Tottakai vatsa alkaa nyt hurjasti kasvamaan tässä vaiheessa, mutta se huoli on kuitenkin aina siellä jossain taka-alalla :( Kuitenkin, oikein hyvää viikonloppua ihan kaikille :) Manskuli 13+0

Vierailija
46/117 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitti ettei varmenne kelpaa, ja sitten paukahti viesti kahteen kertaan...:(

Vierailija
47/117 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan piti tulla vain hehkuttamaan, että tänään tuntui ensimmäistä kertaa molempien mönkijöiden liikkeet samaanaikaan :)

Pari viikkoa on jo tuntunut liikkeitä, mutta kyllä oli hassu tunne tuntea kahdet.

Vierailija
48/117 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miro77: aivan ihanaa ?

Tervetuloa taas uusille, meitä onkin jo aikamoinen poppoo!

laitetaas ajan kuluksi pientä galluppia: oletko jo ostanut vauvalle jotain? Mitä? Jos et, niin milloin on se "maaginen" raja, jonka jälkeen voi ostaa?

Itse en ole vielä mitään shopannut, ajattelin sitten mahdollisesti rakenneultran ja 4D:n jälkeen ekan ostoksen tehdä aikaisintaan. Katsellut olen kyllä, vaunujakin jo pohtinut. Luulen, että meille tulee emmaljungat. Mahtavat olleet käytössä, kestävät ja umpihangessakin kulkevat :) Phil&Tedsejä tekisi kyllä mieli, mutta pakkohan se on olla realistinen, eihän niillä suomen talvessa tee mitään :)

Ensi viikolla olisikin jo lääkärineuvola! Kylläpä aika rientää :o Täytyy sitten lääkärin kanssa jutella näistä supistuksista, sekä siitä kauheasta paineesta, joka esim eilen vaivasi aikalailla koko illan :( Oli sellainen tunne, että oksat pois..

Nyt muihin maanantaihommiin töissä, joita muuten on, koska pe vietin esikoisen kanssa kotona syksyn ensimmäisessä flunssassa :/

49/117 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaan jännitin (ja valvoin lähes koko yön), neuvolan täti oli aivan ihana... :) Kannusti ja iloitsi tupakoimattomuudestani, aiemmasta 20 kg:n painonpudotuksesta jne...

Ja sitten päästiin lopulta siihen sydänäänten kuunteluun... hetken hakuili mutta sitten ne kuului. Minulta pääsi nauru (kuten aiemmissa ultrissakin, kun näin pikkuisen poukkoilun kohdussa), mutta kun huoneesta pääsin ulos, tuli sitten jo kyyneleet... Onnesta, tottakai! :)

Sokerirasitustesti 24.8 ja neuvolalääkäri 31.8, siinä seuraavat ajat sillä saralla :)

Silkki, 12+5

Vierailija
50/117 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki vaikutti olevan hyvin. Niskaturvotusta oli 0,5mm ja "itu" vaikutti oikein vilkkaalta. Seerumiseulan tuloksia saa varmaan odotella pari viikkoa.

Laskettuun aikaan tuli hieman muutosta eli se on 21.2. Pohdin vielä kahden synnytyssairaalan välillä, vaikka KOS lähetti jo kutsun seuraavaan ultraan ja yhteen seurantakäyntiin. Seurannassa ollaan, koska kaksi vanhemmista lapsista on syntynyt pienipainoisina tuntemattomasta syystä.

Miten muut suhtautuvat näihin uusin tapoihin laittaa lähete sokerirasitustesteihin? Meillä on lähisuvussa yksi diabetesta sairastava ja siksi pitäisi nyt mennä kaksi kertaa raskauden aikana testiin. Kolmessa aiemmassa raskaudessa ei ole testiä ehdotettu ja lapset eivät ole olleet mitään isoja vauvoja syntyessään, päinvastoin. Jotenkin tuntuu vähän hätävarjelun liioittelulta. Mietin, että menisin vasta sitten, jos tosiaan on jotain oireita siihen suuntaan. Kammottaa nuo kaikki verikokeet muutenkin ja paperissa lukee, että niitä otetaan tutkimuksen aikana useita...

Voimia kaikille pahoinvoiville ja huolestuneille äideille. Parempaan suuntaan ollaan varmasti menossa :)

Vierailija
51/117 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettu aika 3.2., joskin syntynee tammikuun puolella kun tulee sektiolla...

Kolmas tulossa, synnytyspaikkaa en vielä tiedä, koska naistenklinikka menee remppaan... :-/

T. Onnimanni2005 :-)

Vierailija
52/117 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri olin tulossa kyselemään onko muilla jo supistuksia ja LPP olikin laittanut että hänellä ainakin olisi. Ollut nyt päivittäin kivuttomia mut sellaisia napakoita rutistuksia, juurikin painon tunnetta ja menkkatyylistä vatsa/selkäsärkyä, voi plääh nytkö jo alkaa! Ultraan vielä pari päivää, toivottavasti siellä ollaan kunnossa:/

Meillä ei juurikaan uutta isompaa hankittavaa ole, pienimmältä vielä suurin osa vielä tallella. Kaukalo on hommattava ja senkin tiedän jo minkä haluan, Gragon mallistoa niin menee hyvin matkarattaiden kanssa yhteen. Vaatteet saan takaisin kierrosta, mutta jotain talvisempaa vaatetta joutuu varmaan ostamaan kun isommat kesän- ja syksyn lapsia. Jos nyt np-ultrassa kaikki ok, sitä mukaan kun vastaan tulee saatan kirppareilta jotain mukaan napata, muuten en rajoja pitele:)

Ihanaa kun jotkut tuntee jo liikkeitä, en malta odottaa! En voi Miro77 edes kuvitella kuinka metkalta tuntuu tuntea kahdet liikkeet samaan aikaan:)

Mä olen Zafir aina joutunut sokerirasitukseen ja nyt tietty myös. En ota sitä pahana, yksi verikoe, sitten litkun juonti, tunnin päästä taas koe ja kolmas taas tunnin päästä. Eli sen kolme koetta vaan ottavat. Kamalinta on tuo litkun juominen ja sit kahden tunnin istuminen ja odottaminen. Ennen kyllä testi tehtiin vain kerran nyt kuulemma tehdään kaksi kertaa. Mulla kahdessa raskaudessa ollut raja-arvo ja olen ruokavaliota pitänyt, lapset olleet normaalikokoisia. Kaipa se on niin yleistä että diapetes raskausaikana puhkeaa että ottavat kokeita aikalailla varoiksi, mutta vaarallinen se vauvalle on jos sokerit liikaa kohoaa.

Tervetuloa onnimanni:)

Olen kuullut tosi monesta joilla la helmikuussa (ja onhan meitä täälläkin paljon) ja jos kerran naistenklinikka menossa remonttiin niin mahtaa pk-seudulla olla sairaaloissa ruuhkaa!

Nyt taas juostava!

Vierailija
53/117 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve kaikille!

mukava kuulla muiden kuulumisia. itte en ole pariin viikkoon päässyt koneelle kun netti oli poikki..

mutta: täällä vihdoin elämä voittaa!!!! siis nyt 5.päivä että ei okseta. ja kun vielä muistaa syödä vähintään parin tunnin välein niin kaikki menee kivasti! Nt-ultra oli siis viime viikon torstaina, ja kaikki oli hyvin, kaveri veti kauhiaa diskoa niin ei oikeen kuvaa saanu ulos mistä olis mitään ymmärtänyt =D Kuuntelin stetoskoopilla sydänääniä ja kyllä ne kuuluu, ei ihan koko aikaa ja riippunee Vienoyrjön asennosta.

Tämähän on kuin olis 3kuukauden oksennustaudista parantunut, ruokakin maistuu!! nyt vaivaa tosin flunssa. onko kellään kokemusta saako raskauden aikana käyttää nenäsumutteita? tai kortisoninenäsuihketta?

terkuin Aurinkonainen ja VienoYrjö 13+2

Vierailija
54/117 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aurinkonainen: saa käyttää nenäsumutteita. Itse käytän päivittäin kortisonisuihketta.

Sokerirasitustestistä minulle sanottiin, että kaikki joilla painoindeksi yli 25 niin otetaan automaattisesti. Kieltäydyin ensin kunniasta, mutta nyt kun kaksi on tulossa niin lupasin neuvolantädille siinä käydä.

Mulla on ollut kokopäivän ihan järkyt liitoskivut. Eilinen nurmikonleikkuu oli sitten vissiin liikaa.

Tarvikkeista vielä. Meillä on myös turvaistuin, pinnasänky ja vaunut jäljellä. Vaatteet ollaan laitettu kiertoon aikoja sitten.

Tarvii ostaa kaukalot vauvoille ja päätettiin ostaa telakalla varustetut, ettei tarvi talvella alkaa kahden kanssa könyymään auton vierellä ja viritellä turvavöitä. Jos vaikka saisi kaukalot näppärästi kiinni telakkaan ilman ylimääräistä vaivaa.

Samoin tuplarattaat on hankittava.

Olin suunnitellut myös äitiyspakkauksen ottamista, mutta en mä halua niille samanlaisia vaatteita, joten taidetaan ottaa rahat ja mennä kauppaan ostaa molemmille ihan omat vaatteet. (joo, voinhan ottaa vain yhden pakkauksen, mutta jos kuitenkin on mentävä kaikki ostamaan niin samallahan niitä sitten hakee).

Vierailija
55/117 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä jo jonkin aikaa viestiketjua seuranneena hyppään vihdoin joukkoon mukaan. Viime perjantaina pääsimme ihastelemaan np-ultraan pikkuista ihmettä, siellä oli kaikki hyvin ja nyt voi jatkaa turvallisin mielin raskauden toiselle kolmannekselle :) Esikoinen siis tulossa, viikkoja kasassa 12+2 ja laskettu aika on 18.2. Niin ja synnytyssairaala on Kätilöopisto.

Vierailija
56/117 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin kiitos kirjoittajalle, joka kertoi "sydänmerkin" mahdollisesti vaikuttavan tekstin katkeamiseen :)

Gallupiin sen verran, että olen hankkinut Vaavalle yhden asukokonaisuuden, sellaisen aloituspakkauksen. En malttanut vastustaa kiusausta. Muutoin tuntuu, etten tohdi katsoakaan lastentarvikkeita saatikka miettiä mitään tarvikkeisiin liittyen.. Niin epätodellista tämä kaikki on, vaikka Vaavi on nähty 3. ultrassa :(

Uskon, että vasta rakenne uä:n jälkeen tohdin mahdollisesti hankkia jotain ja alkaa ikään kuin uskomaan, että tämä kaikki tosiaan on todellista ja vihdoinkin osa myös minua.

Minua huolettaa tällä hetkellä myös se, että syön mielestäni enemmän sokeria nyt kuin aikaisemmin.. Ja, että teen Vaavista ns. sokerivauvan.. En haluaisi tehdä mitään, mikä vaarantaa pienokaisen terveyden. Painoa on tullut 1,5 kuukaudessa lisää 1,5 kg ja neuvolatädin mukaan se on ok. 14. raskausviikko on pian puolessa välissä, eikä fyysisiä muutoksia ole vieläkään havaittavissa.

Miten teillä muilla näillä viikoilla olevilla? Onko paino noussut/ joko vauvamasu alkaa pilkottaa? Milloin muuten ootte tunteneet ensimmäiset liikkeet?

Edelleen varpaat ja sormet kippurassa ja henkeä pidätellen -Onni2012-

Vierailija
57/117 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitan nyt saman tännekin, ehdin jo kirjoitella tonne facebookin puolelle samasta asiasta :) Eli täällä on ollut stressaavat 4-5 päivää...perjantai-iltana alkoi yllättäin ruskea vuoto. Viikkoja oli kasassa 12+6. pelästyin kuollakseni että tässäkö tämä raskaus nyt sitten olikin. Viikonlopun aikana vuotoa tuli välillä vähemmän, välillä enemmän. No eilen sitten tulikin jo reippaammin, ja soitin illalla päivystykseen. Pyysivät odottamaan aamuun, ja soittamaan neuvolaan. Arvatenkin en paljoa viime yönä nukkunut :( No nyt aamulla soitin neuvolaan. Pyysivät tulla heti. Kuunneltiin vauvan sydämenäänet, ja kaikki ok! :) Siellä se pikkuinen potki lujaa dopleriin ja sydän löi vimmatusti :) Vuodon syyksi epäiltiin, että vuotoa on sentakia koska nyt on "menkkojen" aika. Eli kroppa ei ole vieläkään tottunut raskauteen, ja tekee valekuukautisia...Viime kuussa mulla oli sama juttu "kuukautisten" aikaan, tosin silloin tuli niukempaa vuotoa kuin nyt, ja vain pari päivää. Nyt pelästyin todella. Kyllä oli helpotus kuulla että pikkuisella oli kaikki hyvin. palkäsin jo pahinta :( Eli pieni vuoto ei aina tarkoita sitä että jokin olisi vialla, ja tämä on kuulemma aika yleistä. Huolestua pitää kuulemma vasta silloin kun vuoto on kirkasta/punaista, ja runsasta+ usein myös kipuja. Ohhoh, tulipas pitkä avautuminen :) Mutta kuitenkin kaikki hyvin. Terkuin, Manskuli 13+3

58/117 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää lukeko jos ahdistaa.

Meidän pikkuinen enkelipoika syntyi tasan vuosi sitten. Vuosi ja viisi tuntia. En olisi millään halunnut antaa häntä pois. Syli tuntuu vieläkin niin tyhjältä.

Tänään olemme käyneet hänen haudallaan ja vieneet hänelle kukkia. Minusta tuntui kauhean tärkeältä leipoa hänelle oma syntymäpäiväkakku, vaikka hän ei ole sitä täällä syömässä kanssamme. Tämä päivä tuntuu vaan niin raskaalta.

Aotearoa

Vierailija
59/117 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle Aotearoa. Tiedän, että nämä päivät ovat raskaita vielä monen vuoden jälkeenkin.

Thunder

Vierailija
60/117 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Aotearoa, luin kuitenkin viestin ja tippahan siitä silmään kihosi. Nyt täytyy ryhdistäytyä, kun olen töissä...

Oliskohan niin, että se kuvotus ja jatkuva syömispakko olis nyt vähän ninkun voitettu. Jo kolmas suht. normaalipäivä menossa peräkkäin :). Mulla on huomenna lääkärineuvola ja odotan kyllä sitä, että kuulee vaikka niitä sydänääniä, kun np-ultrasta tuntuu olevan ikuisuus. Voiko olla, että olisin tuntenut jo illalla hentoa potkua alavatsassa, vai toivonko vaan. Kyseessä kuitenkin 2. raskaus ja tuollaisilta ilmakupliltahan ne alkuun tuntuivat?!

Jotenkin kuitenkin odotan sitä rakenneultraa, ja ehkä sen jälkeen uskallan miettiä mitä uutta mahdollisesti tarvitaan vauvalle...ei sitä uskalla!