Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Miehen omatoimisuus kotona

Vierailija
31.07.2011 |

Mielenkiinnosta kyselen..

Siivoaako miehesi lastenhuoneita, entä vaihtaako lakanat sänkyihin, tai, pyyhkiikö pölyjä PYYTÄMÄTTÄ/asiasta huomauttamatta?

Kiitos jos jaksat vastata..

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoamista, pyykinpesua ja muita taloustöitä lastenhoidosta nyt puhumattakaan varten kotitaloudessa on nainen. Kuka saatana nyt oikeasti alkaa akkojen hommia tekemään jos sellainenkin on taloon otettu? Eihän siinä ole mitään järkeä.

Ja silloin kotitöihin osallistuu kaikki 5. (Ikätasonsa mukaisesti toki)

Mieheni osallistuu ihan kaikkeen muuhun kiitettävästi, vain nuo kolme esimerkkiä on vaikeita tehdä omatoimisesti.. siksipä kyselin miten muilla.

Vierailija
22/55 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silloin kotitöihin osallistuu kaikki 5. (Ikätasonsa mukaisesti toki)

Mieheni osallistuu ihan kaikkeen muuhun kiitettävästi, vain nuo kolme esimerkkiä on vaikeita tehdä omatoimisesti.. siksipä kyselin miten muilla.

Miten joku mies VOI olla noin munaton että tekee taloustöitä vaikka kotona on nainen? Täytyy olla todella onneton nyhverö jos on alistunut noin tossun alle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[

[/quote]

Miten joku mies VOI olla noin munaton että tekee taloustöitä vaikka kotona on nainen? Täytyy olla todella onneton nyhverö jos on alistunut noin tossun alle.

[/quote]

No tota; mun mielestä se nainen on aika "munaton" joka kattelee sellaista miestä joka EI osallistu perheen yhteisiin asioihin..

Vierailija
24/55 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse asiassa meidän taloudessa se on mies, joka huolehtii noista kaikista pääsääntöisesti!

osittain siihen vaikuttaa se, että allergikkona ja atoopikkona on huomattavasti meikäläistä tarkempi pölyisyydestä, mutta kyllä on muutenkin ihan kultakimpale mieheksi! :)

Vierailija
25/55 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies kyllä siivoaa oma-aloitteisesti lähes koko asunnon, mutta juuri noita mainitsemiasi lakanan vaihtoja tai pölyjen pyyhkimistä ei. Imuroi vähintään kerran viikossa koko asunnon (myös lastenhuoneet), järjestelee tavarakaaosta, siivoaa kylppärit, pesee saunan kun tarvetta. Minä meillä olen huomattavasti huonompi siivoaja.

Vierailija
26/55 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai itse asiassa lastenhuoneen siivous oli noista se homma, johon oli tarttunut sillä välin kun olin nuorimmaisen kanssa laitoksella.

Mutta ei voi valittaa, meillä on paljon remppaa, jota en edes osaa tehdä. Mies osaa ja tekee. Mutta vois se joskus tyhjentää tiskikoneen. Silti.

Vierailija
27/55 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee mitään mainituista juuri koskaan mutta imuroi aina ( mä olen tainnut viimeksi imuroida 5 vuotta sitten), tyhjentää tiskikoneen päivittäin, laittaa ruokaa useamman kerran viikossa ja silittää kaiken silittämistä kaipaavan. Lisäksi hoitaa lapsia yhtä paljon kuin minä.

Vierailija
28/55 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei ole imuroinut tänä vuonna ollenkaan,ei moppaa,vaihda lakanoita.Olen onneksi päivisin kotona.

Vierailija
29/55 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan miehenä. Kyllä on pakko siivota, muuten meillä olisi järkyttävän likaista,  tuolla akalla kun ei ole minkäänlaista järjestelmällisyyttä... Mies 30v

Vierailija
30/55 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoaa lasten huoneita useammin kuin minä eikä tarvitse huomauttaa. Vaihtaa lakanat pyytämättäkin mutta herkemmin ja useammin minä se teen, ehdin nopeammin tympääntyä likaisissa nukkumiseen samoin on yleensä myös pölyjen pyyhinnän osalta.

Vierailija
31/55 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 15:34"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 15:22"]Ei tee mitään. Mutta se on sovittu juttu. Minä pidän kodin aina kiiltävänä ja siistinä, laitan ruoat, pidän pyykkikorin tyhjänä ja hoidan lapsen. Mies käy töissä. Meille sopiva jako. Eikä muuten ole ensimmäinen mies joka on tarjonnut minulle samaa.

[/quote] En tuohon suostuisi, mies "saisi" istua 8h konetta näpytellen ja,minä raataisin kotona, haja hah
[/quote]

Minä en koe tätä raatamiseksi vaan nautin tästä. Mitä väärää siinä silloin on, kun kumpikin tykkää tästä näin?!

Vierailija
32/55 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka joku nainen viitsii elää yhdessä miehen kanssa jolla ei toimi aivo sen vertaa että ymmärtää tehdä osansa? Eikä siis mitään "auttaa tai osallistuu kotitöissä" vaan tekee ihan "fifty-sixty"?

Ihan huippua kun joku sanoo että tottakai mä siivoan 60x vuodessa, pyykkään 150x vuodessa jne. kun mies kuitenkin hoitaa auton renkaanvaihdot ja huollot - tosi rankkaa, ajaa huoltoon kerran vuodessa ja rengasliikkeeseen kaks kertaa vuodessa. Ja ehkä vaihtaa keittiön lampun kerran vuodessa, tosi tasan menee.

Vierailija
33/55 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee juuri mitään kotitöitä, koska on työnsä puolesta niin paljon poissa. Nurmikon ajaa, jos ehtii, yleensä sekin kuitenkin jää minulle. Samoin lumityöt, puiden haku, uunin lämmitys. Naurattaa ajatuskin miehestäni lakanoita vaihtamassa, tosin tiedän, että kyllä hän pakon edessä osaa sen. Ei imuroi koskaan, paitsi jos itse järjestää jonkin katastrofin lattialle, esim.kahvipaketti tippuu.
Sen minäkin olen huomannut, että kun siivous on yhden vastuulla, niin siitä yhdestä tulee helposti kyylä, joka vahtaa muiden elämistä ja valittaa joka sotkusta. Kun tietää, että itse on se, joka siivoaa, niin muiden sotkeminen ärsyttää. Olisi rennompi elää, jos voisi ajatella, että siivoan, jos ensin ehdin mutta joku toinenkin sen saattaa tehdä.
Onneksi mies on muuten hyvä ja tuo rahaa taloon.

Vierailija
34/55 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ei vaihda sänkyjen lakanoita (paitsi omansa kesähelteillä) - minä teen sen

- ei viikkaa pyykkejä - minä teen

- ei pyyhi pölyjä - minä teen. Ei yksinkertaisesti näe pölyä, ilmeisesti värisokeuden takia?

-osaa lämmitellä lapsille einekset uunissa ja väsätä munakkaan ja italianpadan, ei kokkaa mitään muuta- ruuanlaitto on mun heiniä, hän ei yksinkertaisesti tajua. Esim. isin käsitys makaronilaatikon munamaidosta  sai 15 v. pojan kiemurtelemaan naurusta. (Pojasta on tulossa hyvä kokki)

Siivoaa lastenhuoneista lattiat tai laittaa lapset siivoamaan

tiskaa useimmiten, minä harvemmin (ei ole tiskikonetta)

siivoaa pyynnöstä = imuroi ja luuttuaa, mutta ei pyyhi pölyjä

vie roskat

pesee kaikki pyykit

käy kaupassa

tekee puut ja lämmittää saunat ja kantaa vedet, kääntää pottupellon ja leikkaa nurtsin - puutarha on mun heiniä.

Ja sillä on aina tavarat hukassa, vaikka ne on sen nenän edessä olleet vuosikausia tai ei vain näe niitä. Esim. eilen tiedusteli mistä siivouskomeroon on ilmestynyt tällainen ämpäri - se on ollut siellä 3 vuotta...

nim. 17 vuotta naimisissa

Vierailija
35/55 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhkii pölyt, vaihtaa lakanat ja siivoaa muuten, mutta lasten käskee itse siivota huoneensa.

Vierailija
36/55 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kaikki kotityöt joka päivä, valitettavasti joskus tympii.

M

Vierailija
37/55 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on innokkaampi pesemään pyykkiä kuin minä. Samoin vie roskat useammin, pahvit ja lehdet myös. Tyhjää astianpesukoneen varmaan useammin kuin minä.

Imurointi menee varmaan puoliksi, keittiön siivous myöskin. Ruuanlaitto on myös aika tasan, mulla on varmaan vähän isompi vastuu siitä, mitä syödään ja että ruoka tulee valmiiksi eikä pala pohjaan.

Pölyjä mä pyyhin herkemmin, petivaatteiden ja mattojen tamppaus, lattian ja ikkunoiden pesu tehdään mun aloitteesta. Samoin mun aloitteesta ostetaan kaupasta jotain muutakin kuin ihan perusruokatarpeita.

Vierailija
38/55 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin en tee mitään, ellei mieheni pyydä.

Vierailija
39/55 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mitä mies tekee meillä omatoimisesti on, että tyhjentää puhtaat astiat tiskikoneesta ja pyyhkii ruokapöydän. Mutta tämäkin tapahtuu enintään kerran viikossa eli aika olematonta. On vielä pyytänyt että häntä kehuttaisiin, kun on pöydän pyyhkinyt. Viddu. Meillä 3 lasta eli 5 henkinen perhe.

Ei tee miesten hommiakaan itse omatoimisesti. joudun maanittelemaan, uhkailemaan , käskemään esimerkiksi ruohon leikkuuseen, polttopuiden kantoon sisälle, puiden pilkkomiseen, kaikkiin pikkuremontteihin kuten lamppujen vaihdot, viemärien aukaisu. Olen jopa itkien pyytänyt kantamaan talvella polttopuita sisälle, koska selkäni on vaurioitunut nuorempana ja siihen koskee, jos kannan jotain painavaa.

Yritetty on hyvällä ja pahalla, mutta se vaan on niin saamaton kotona (työskentelee tosin IT johtajana joten töissä kai tekee jotain).

Nyt mulla on taas sellainen vaihe että en uhallanikaan pyydä sen apua. Kannan puut sisälle vaikka pää kainalossa. Turha sitten ihmetellä kun ero tulee yllärinä (vertaa wallinkosket).

Vierailija
40/55 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noista mitään mutta korjaa taloa jatkuvasti, hoitaa lämmityspuut talveksi, tekee ison osan puutarhahommista, auton huollot, sisustaa ( ! ) ja paljon muuta. Itse hoidan siisvoukset, pyykit, ruoat ja pääasiassa lasten arjen toimimisen. Aika tasan menevät ja molemmille on valikoitunut hommat josta pidämme. Aviossa 11 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi