Mies tuli änkyräkännissä kotiin eilen ennen klo.23.
Lähti kotoa eilen kolmelta työkaverin kanssa terassille. Kotiin tullessa ei sanonut muuta kuin "anteeksi", kaatui olkkarin lattialle ja sammui. Hetken päästä paskoi alleen (!). Aamulla väitti, ettei juonut illan aikana muuta kuin kaljaa, eikä muista illan viimeisistä tunneista mitään. Oli ilmeisesti kävellyt (n.7km) kotiin. Käsissä naarmuja ja jaloissa mustelmia.
Tällaista ei ole meillä ennen tapahtunut. Mies käy 2-4 kertaa vuodessa kavereiden kanssa ulkona. Nyt mies väittää, että hänen lasiinsa olisi laitettu jotain ja selittää sillä eilisen kuntonsa. Pitäisikö uskoa? Uhkasin jo avioerolla. En halua kokea vastaavaa enää ikinä, en itseni enkä varsinkaan lasteni vuoksi.
Kommentit (125)
täysin ymmärrä AP:n saamaa negatiivisen palautteen määrää. Vaikka aiemmin tuumailinkin että näitä sattuu(niin kuin sattuukin).
Mun mielestä suomalainen juomakulttuuri on silti perseestä ja ei siinäkään mitään pahaa ole jos AP on selvästi hyvin vastuullinen henkilö ja ajattelee lapsiaan. Eikä myöskään kenenkään lapsen tarvitsi nähdä isäänsä ryömimässä lattialla paskat housussa. Näin ei tosin tapahtunut, mutta olisi voinut tapahtua.
Nyt, kun olen ajatellut asiaa ja selvinnyt järkytyksestä, olen samaa mieltä siinä, että avioerolla uhkailu oli liikaa. Tänään iltaa kohden arkemme on normalisoitunut, ollaan jopa juteltu viikonlopun tapahtumista. Mies edelleen ääneen ihmetteli, miten kertakaikkiaan tuli siihen jamaan ja koitti muistella illan tapahtumia -huonolla menestyksellä. Vähän nauroinkin jo tapahtuneelle. Tai ainakin hymyilin. Veljelleen mies sanoi puhelimessa, että pitäisi uskoa, ettei alkoholi vain sovi hänelle.
Sulle, joka ehdotit, että olisin tarjonnut miehelleni buranaa ja jaffaa: Mies oli oikeasti tolkku pois! Tuli kotiin, onnistui jotenkuten raahautumaan olohuoneeseen, mumisi anteeksi, kaatui lattialle ja sammui sekunnissa. Yritin puhutella ja ravistella häntä hereille onnistumatta siinä. Ölisi ja murisi vain. Ei ainuttakaan järkevää sanaa. Todella hankalaa tarjota buranaa ja jaffaa sellaiselle ihmiselle. En ollut ennen nähnyt ketään niin sekaisin. Mielessä kävi jopa, että olisi ottanut alkoholin lisäksi jotain muutakin. Olin melkein varma, ettei voi olla vielä aamulla oma itsensä.
ap
tosi HELLYTTÄVÄÄ kun mies on paskat housussa
On hellyttävää nähdä puoliso "avuttomassa" tilassa ja on sitä rakkautta antaa ja saada empatiaa ja hyvähenkistä naljailua viinan kiroista.Mutta kukin tyylillään ja liitot kestävät mitä kestävät.....
eihän kenenkään tarvitse tuollaista sietää kotonaan.
Mieshän ei olisi saanut virheen tehtyään tulla OMAAN kotiinsa, vaan olisi pitänyt mennä hotelliin tai putkaan tai jonkun naisen luo?
En ollut vihainen siitä, että mies tuli kotiin. Onnellinen ja ihmeissään siitä, että selvisi kotiin siinä kunnossa. Tietysti kotiin tuleminen on lasten kannalta huono vaihtoehto. Jos olisi kyennyt ajattelemaan, olisi voinut mennä vaikka äitinsä luo, joka asuu meidän lähellä. Siinä tapauksessa taas olisin ollut huolissaan, minne mies on jäänyt.
Olen muuten ennen nykyistä miestäni ollut parisuhteessa alkoholistin kanssa. Tai en tiedä, täyttyikö alkoholistin kriteerit, mutta mies oli joka viikonloppu 2 päivää umpitunnelissa. Hän valehteli minulle usein menemisistään, petti ja koin myös fyysistä väkivaltaa. Uskon entisen suhteeni vaikuttavan minuun yhä. Ehkä pelkään nykyisestä miehestäni paljastuvan samoja piirteitä.
ap
P.S Musta on tosi outoa, että jotkut luulevat tän olevan provo. Miksi ihmeessä jaksaisin kirjoittaa näin pitkiä sepustuksia omasta päästäni. Nyt mietin, miksi jaksan, vaikka kaikki onkin totta. Jotenkin tuntuu, että oon saanut käsiteltyä tätä asiaa paremmin, kun en ole pyöritellyt sitä vain omassa päässäni. Olen kiitollinen myös kommeteista, jotka ovat mun kanssa eri mieltä. Tekee ihan hyvää laajentaa näkemystä ja olenkin tullut järkeeni tuossa avioerolla uhkailu -asiassa. En todennäköisesti päästä suustani enää koskaan mitään niin typerää. Ellei siihen sitten todella ole syytä. No...se syy voisi kyllä olla toinen samanlainen ryyppyreissu...
On hellyttävää nähdä puoliso "avuttomassa" tilassa ja on sitä rakkautta antaa ja saada empatiaa ja hyvähenkistä naljailua viinan kiroista.Mutta kukin tyylillään ja liitot kestävät mitä kestävät.....
Mieshän ei olisi saanut virheen tehtyään tulla OMAAN kotiinsa, vaan olisi pitänyt mennä hotelliin tai putkaan tai jonkun naisen luo?
En siedä näitä ihmisiä, jotka altistavat lapsensa humalaiselle käytökselle. Jos äiti tai isä on siinä kunnossa, että paskaa housuunsa, ei pitäisi olla asiaa LAPSIEN kotiin!
Juomakulttuurissa on jotain pahasti pielessä.
voi ehkä ymmärtää osasyyn siihen, miksi nuorten tai suomalaisten mielenterveysongelmat on lisääntyneet. Kännisiä vanhempia, turvattomuutta, pelkoa jne. jne. Tämäkö ihan normaalia lapsiperhe-arkea? Olen ennen ammatinvaihtoa työskennellyt psyykkisesti sairaiden ihmisten parissa ja voin kertoa, että kotioloilla on todella merkitystä! Ei kukaan toki hulluksi tule, jos kerran näkee äidin tai isän kännissä, mutta toistuvana ilmiönä sillä on kauaskantoisia vaikutuksia. Mielensairaudesta ei parannuta.
voi ehkä ymmärtää osasyyn siihen, miksi nuorten tai suomalaisten mielenterveysongelmat on lisääntyneet. Kännisiä vanhempia, turvattomuutta, pelkoa jne. jne. Tämäkö ihan normaalia lapsiperhe-arkea? Olen ennen ammatinvaihtoa työskennellyt psyykkisesti sairaiden ihmisten parissa ja voin kertoa, että kotioloilla on todella merkitystä! Ei kukaan toki hulluksi tule, jos kerran näkee äidin tai isän kännissä, mutta toistuvana ilmiönä sillä on kauaskantoisia vaikutuksia. Mielensairaudesta ei parannuta.
Pyysi sentäs anteeksi. Kerrankos sitä sählää.
...että paskoo alleen? Yhdessä vaiheessa heräsin siihen, kun mies horjui olkkarin lattialla ja yritti avata housujaan. Ei saanut auki ja hyvä niin, koska näytti siltä, että aikoo kusta kukkapurkkiin. Kuulostaa varmaan huvittavalta, mut mä olen tosi järkyttynyt. Pelkäsin yöllä ihan hirveästi itseni ja lasteni puolesta. Sain jo päähäni, että mies saattaa vielä tehdä meille jotain pahaa, kun on niin sekaisin.
ap
Muistaako kuinka monta tuoppia tuli juotua ja muistaako varmasti loppuillan juomiset oikein? Monet ottavat loppuillasta vielä snapseja ja tarjoavat usein kavereillekin, joten olisiko joku sujauttanut ihan vaan alkoholia miehesi lasiin?
En ole viitsinyt kauheasti asiasta haastatella, kun isompi lapsi ymmärtää, mistä puhumme. Mies on vaan hokenut koko päivän, ettei ymmärrä, miksi oli siinä kunnossa.
Tiedän, että joidenkin miehet on änkyräkännissä joka viikonloppu. Omani ei kuitenkaan käy juuri koskaan missään. Harmittaa vain ja mielessä pyörii, mitä kotimatkalla olisi voinut sattua, kun oli niin huonossa kunnossa ym.
ap
Kyllä sellaistakin tapahtuu, vaikka harvinaista onkin.
Hyvä, ettei tullut pahempia myrkytysoireita eikä muutenkaan mitään pahempaa sattunut.
ei hänellä ole varmaan samanlaista sietokykyä kuin kavereillaan ja on ehkä silti juonut samaan tahtiin. Kyllä oluellakin pääsee todella sekaisin. Hyvä että pääsi kotiin, eikä joutunut paskat housussa putkaan. Jos tuo on ensimmäinen kerta ja mies on pahoillaan, ei sen pitäisi olla vaarallista. Anna olla ja sovitte, että jatkossa juo vielä varovaisemmin. Muistaako mies koko illan ja koko illan juomiset. Epäilisin myös, että joku porukasta on kantanut raakaa viinaa pöytään.
ero olisi liikaa, sattuuhan niitä ylilyöntejä... Vakava keskustelu kuitenkin, jos lapsetkin oli näkemässä. Haluaako mies antaa lapsilleen millaisen mallin? Varmaan nolottaa jo tarpeeksi tuo pskominen :/
Onneksi!
On mies joka kerta ollut vahvassa humalassa kotiin, kun on viihteellä ollut (2-4 kertaa vuodessa), mutta eilinen oli pohjanoteeraus. Juo kyllä kotona joskus vapaapäivinä kaljaa (pari kolme tölkkiä) eli ei hän ihan tottumaton alkoholin käyttäjä ole.
Noita tyrmäystippoja vielä mietin, et miksi joku niitä huvikseen toisen lasiin laittaisi? Ymmärtäisin, jos olisi aikeissa ryöstö tms.
En kyllä voi enää ollenkaan luottaa mieheen, enkä päästää kavereiden kanssa ravintolaan. Jos tuo nyt edes on mun "päästämisestä" kiinni.
ap
on teidän liitto jos pelkästään tuon yhden kerran takia voisit ottaa avioeron. Ymmärtäisin sitten jos tuota tapahtuisi useinkin, mutta jos mies ei ole ikinä ennen ollut noin kännissä ja muutenkin juo harvoin niin avioero olisi kyllä aikamoista ylireagointia. Ihan oikeastikko tuon yhden mokan takia olisit valmis rikkomaan perheenne, mokan jota lapsesi eivät edes olleet todistamassa? Kyllä minä tiedän että se on tosi raivostuttavaa jos noin käy, omalle miehellenikin on tuollainen ylilyönti kerran sattunut. Eiköhän se sun miehesi kuitenkin ottanut nyt opikseen.
Kyllä on ihan huvikseen laitettu kaverinkin juomaan tyrmäystippoja. Jollain on halvat? huvit ravintolassa. Saa ilmeisesti siitä kiksejä.
Ja uskoisin miehen saaneen tippoja lasiin jos ei kerta yleensä tuollain sekoile. Pelottavaa ja anteeksi annettavaa.
Pipoa löysälle ny:)
voisin sanoa, ettei ap:n miehen kokemus kuullosta lainkaan vastaavalta. Jos mies olisi oikeasti saanut muutakin kuin alkoholia, ei hän olisi todellakaan kävellyt 7 km kotiin. Ehei. Kyllä tuo ap:n miehen sekoilu kuulostaa aivan samalta, mitä tapahtuu viikottain tuhansissa suomalaiskodeissa ja kyllä kyseessä on ihan vaan kauhea känni. Turha siitä on sen isompaa numeroa tehdä.
Oma kokemus oli, että juotuani puolikkaan siiderin, johon oli laitettu huumausainetta, alkoivat vaikutukset noin 10 minuutin kuluttua ja kaikki ystäväni huomasivat myös, ettei nyt ole asiat kunnossa. Kaikki ympäristössä hämärtyi ja sumeni, näkökenttä kiertyi ja äänet tulivat valtavan koviksi ja valoja vain välähteli silmieni ohitse. Menetin heti kokonaan koordinaatiokykyni ja jalkani eivät kantaneet lainkaan. En päässyt edes pöydästä ylös. Minut vietiinkin sitten ihan lanssilla toipumaan. Olen kuullut aivan vastaavia kokemuksia, eikä niillä ole mitään tekemistä tuollaisen peruskännimeiningin kanssa. Piste.
suvaitsevat naiset ovat oikeasti miehiä, joita vituttaa, kun vaimot eivät tykkää ryyppäämisestä. Tai sitten jotain entisiä/nykyisiä viskibassolla kähiseviä pubiruusuja. En tosiaan tajua miksi kenenkään pitäisi sietää moista parisuhteessaan oli lapsia tai ei.
Oma isä tuli aina silloin tällöin paskat tai kuset housussa kotiin eikä ollut mitään viikon ryyppyputkea takana. Alkoi yhdestä reissusta, ja äiti antoi anteeksi, mutta tilanne paheni vähitellen ja kun olin alakouluikäinen sain myös osani iskuista jos olin hereillä kun iskä hortoili sekavassa tilassa kotiin. Lisäksi se aina rikkoi paikkoja. Aina välistä ei tullut kotiin, kun oli eksynyt jonkun naikkosen kämpille yöksi. Aina pyysi kyynelsilmin anteeksi seuraavana päivänä ja isäni tunnettiin ns. kunnon miehenä, joka hoitaa työt vaikka 41 asteen kuumeessa. Olen sillä tavoin antanut anteeksi, että en ole enää isälleni katkera tai vaivaa sillä joka päivä päätäni, mutta se ihminen ei enää merkitse minulle mitään enkä pidä häneen yhteyttä eikä hän saa tavata lapsianikaan. En halua altistaa paskavaarille.
Oma mieheni juo aina kohtuudella ja osaan jollain tavoin luottaa häneen, mutta aina pelko kytee takaroivossa, että sekin alkaa samanlaiseksi kuin isäukko. Yksikin kerta niin pistäisin todella miettimään asiaa. Toinen kerta niin se lentäisi ulos saman tien. Vieraissa käymisestä en edes keskustelisi vaan pakkaisin kamat saman tien.