Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies tuli änkyräkännissä kotiin eilen ennen klo.23.

Vierailija
31.07.2011 |

Lähti kotoa eilen kolmelta työkaverin kanssa terassille. Kotiin tullessa ei sanonut muuta kuin "anteeksi", kaatui olkkarin lattialle ja sammui. Hetken päästä paskoi alleen (!). Aamulla väitti, ettei juonut illan aikana muuta kuin kaljaa, eikä muista illan viimeisistä tunneista mitään. Oli ilmeisesti kävellyt (n.7km) kotiin. Käsissä naarmuja ja jaloissa mustelmia.

Tällaista ei ole meillä ennen tapahtunut. Mies käy 2-4 kertaa vuodessa kavereiden kanssa ulkona. Nyt mies väittää, että hänen lasiinsa olisi laitettu jotain ja selittää sillä eilisen kuntonsa. Pitäisikö uskoa? Uhkasin jo avioerolla. En halua kokea vastaavaa enää ikinä, en itseni enkä varsinkaan lasteni vuoksi.

Kommentit (125)

Vierailija
61/125 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lapset ovat meidän yhteisiä, vaikka käytin muotoa "lasteni". En tiedä, miksi pelkäsin. Mies oli kertakaikkiaan niin sekaisin, että ajattelin, ettei voi ollaa oma itsensä vielä aamulla, kun lapset herää. Luulen, että menin jonkinlaiseen sokkiin, koska tuli ihan hirveän kylmäkin ja palelin kahden peiton alla. Mulla on aina tapana ylireagoida ja pelätä pahinta. En voi sille mitään. En nyt suoranaisesti ole ottamassa avioeroa tämän yhden tapauksen takia, mutta sanoin miehelle, että jos aikoo tehdä saman uudelleen, voi jo nyt lähteä kävelemään. Tein hyvin selväksi, etten häntä samassa jamassa aio enää toista kertaa nähdä. Minusta se ei ole kohtuutonta ollenkaan. Siis vaatia mies valitsemaan perheen ja ääliökännin välillä. ap

"menin jonkinlaiseen sokkiin, koska tuli ihan hirveän kylmäkin ja palelin kahden peiton alla".

Voi kiesus mitä Justiinoita näillä miehillä on..

Vierailija
62/125 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten itse käyttäytyä samalla tavalla, kuin ap:n mies? TÄmä kysymys esitetty siis kaikille niille, jotka ovat sitä mieltä, että ap on hysteerinen nipo.

Kuinka usein teette itse samoin: tulette kaatokännissä kotiin ja örvellätte ja sotkette?

Miten miehenne toimii tässä tilanteessa?

Mitä lapsenne sanovat/kysyvät?

Jos ap:n kuvaama toiminta on ok, kai se silloin on sallittua naisillekin siinä missä miehillekin?

terkuin toinen hysteerikko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/125 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies pyysi anteeksi, se lienee pääasia. Mokasi ja pyysi anteeksi. Me olemme kaikki ihmisiä, erehtyväisiä. Mies ei ole ap:lle eikä lapsille tehnyt mitään pahaa tai uhkaillut mitenkään. Itsensä vain mokasi, joi liikaa. That's it, turha sitä jäädä murehtimaan.

Vierailija
64/125 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten itse käyttäytyä samalla tavalla, kuin ap:n mies? TÄmä kysymys esitetty siis kaikille niille, jotka ovat sitä mieltä, että ap on hysteerinen nipo.

Kuinka usein teette itse samoin: tulette kaatokännissä kotiin ja örvellätte ja sotkette?

Miten miehenne toimii tässä tilanteessa?

Mitä lapsenne sanovat/kysyvät?

Jos ap:n kuvaama toiminta on ok, kai se silloin on sallittua naisillekin siinä missä miehillekin?

terkuin toinen hysteerikko

Miehille ja naisille on eri säännöt, niin se vain on. Miehet on hauskanpitonsa ansainneet, kun joutuvat kuuntelemaan kaikenlaista paskaa akoiltaan.

Vierailija
65/125 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten itse käyttäytyä samalla tavalla, kuin ap:n mies? TÄmä kysymys esitetty siis kaikille niille, jotka ovat sitä mieltä, että ap on hysteerinen nipo. Kuinka usein teette itse samoin: tulette kaatokännissä kotiin ja örvellätte ja sotkette? Miten miehenne toimii tässä tilanteessa? Mitä lapsenne sanovat/kysyvät? Jos ap:n kuvaama toiminta on ok, kai se silloin on sallittua naisillekin siinä missä miehillekin? terkuin toinen hysteerikko

MUTTA jos noin kävisi joskus jostain syystä: Juon vain yksinkertaisesti liikaa sietokykyyni nähden vaikkapa ystävän polttareissa ja tulisin kotiin tuhannen perseen päissäni mitä en koskaan muulloin tee, pyytäisin anteeksi mieheltäni, sammuisin ja paskoisin housuuni, ja aamulla kun heräisin olisi morkkiksen ja krapulan lisäksi vastassa äkäinen mies avioerouhkausten kanssa haluamatta kuitenkaan keskustella asiasta, niin todellakin miettisin SYYTÄ JATKAA MIEHEN KANSSA. En haluaisi elää liitossa, missä ei vahinkoja tai erehdyksiä anneta anteeksi anteeksipyynnöstä huolimatta, missä ei tueta tai osata ottaa huumorilla joitain tilanteita. Esimerkiksi ap:n kuvailemaa.

Vierailija
66/125 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mies ei antanut käytöksellään mitään aihetta pelkoon, ja ap:n erinäisistä neurooseista ei voida kai miestä syyttää?

Eikö jokaiselle ole joskus sattunut vahinko? Maitolasi kaatuu, peruutat parkkiksella naapurin autoon tms?

Itse juon harvoin ja kohtuudella, silti minullekin on sattunut sellainen vahinko, etten kuumana päivänä huomioinut nestehukkaa ja koko päivän syömättömyyttä ja tulin liian humalaan. En paskonut housuuni, mutta olin kyllä niin kännissä, että vieläkin hävettää...ja oksensin (pyttyyn). Olisin kauhuissani, jos minun mieheni tämän vuoksi olisi uhkaillut erolla, SIITÄ kärsisi luottamus parisuhteemme pysyvyyteen. Että toinen olisi valmis yhden pienen virheen takia heittämään kaiken hukkaan.

Ap:n mies PYYSI ANTEEKSI jo illalla, ja mielestäni Ap:n olisi todellakin syytä hankkiutua hoitoon jos omat neuroosit vaikuttaa noin vahvasti harkintakykyyn.

Vierailija
67/125 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholipäihtymys

Lääkärikirja Duodecim

29.12.2009

psykiatrian erikoislääkäri Matti Huttunen

Alkoholipäihtymys on luonteeltaan runsaan alkoholin käytön aiheuttama myrkytystila, jossa henkilö ei kykene hallitsemaan itseään tai käyttäytyy tilanteeseen nähden sopimattomasti (esimerkiksi aggressiivisesti tai asiattoman seksuaalisesti). Hänen puheensa on sekavaa tai epäselvää, hän ei kykene koordinoimaan liikkeitään, hän horjahtelee tai hänen tarkkaavaisuutensa tai muistinsa on heikentynyt.

Vierailija
68/125 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen mikä siinä paskasakissa vetoaa joihinkin naisiin ja vieläpä toistuvasti, jotkut eivät edes opi mitään kerrasta.

Vierailija
69/125 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen mikä siinä paskasakissa vetoaa joihinkin naisiin ja vieläpä toistuvasti, jotkut eivät edes opi mitään kerrasta.

Vierailija
70/125 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva tietää, onko ap saanut keskustelua aikaan miehen kanssa.

Vierailija
71/125 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellinen on katkera, kun ei saa paskoa ja sekoilla kännissä? Vai katkera, kun mies ei pasko ja sekoile kännissä?

Kykenisitkö hieman avaamaan mielipidettäsi?

Vierailija
72/125 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette just niitä joiden mielestä miesten paikka on tossun alla.Ei saisi tavata kavereita enää ollenkaan (ehkä saa valvotusti).Teette miehistä hiiriä jotka palvoo teitä.Surullisia mieskohtaloita suomi täys.

Vierailija
73/125 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ymmärrän hyvin, olen itse samanlainen. Ota tämä yksi kerta vahinkona, noin voi käydä parhaillekin meistä. Normaalia se ei silti ole.

Minä olen eronnut kunnon miehestä, sellaisesta unelmavävystä, jolle tapahtui tuollaisia ja muunlaisia vahinkoja 2-6 kertaa vuodessa koko yhteisen kymmenvuotisemme ajan. Housuunsa ei paskonut, mutta laski alleen hyvinkin usein ja monet ystävistäni muistavat valitettavasti lasteni isän tyyppinä, joka sammuu vessanpöntölle.

Kovin monta vuotta peittelin ja häpeilin asiaa, korjailin jälkiä ja selittelin. Kaveripiiri hyväksyi käytöksen hiljaa, miehen suvussa tuo oli kutakuinkin normaalia. Tapahtuneen jälkeen mies aina häpesi, piti juomattomia kausia ja skarppasi, mutta tilanne ei sanottavasti muuttunut.

Loppu meni vähän OT:ksi, mutta pointtini on se, että juomakulttuurimme sallii, ylläpitää ja mahdollistaa aikuisilta ihmisiltä täysin vastuuttoman käytöksen. Jos paheksuisimme enemmän, saattaisi jonkun liittokin pelastua.

Vierailija
74/125 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kamalaa nähdä ihminen tuossa kunnossa, joten ymmärrän että järkytyit, eikä meinannut uni tulla, mutta komppaan enemmistöä, eli olen sitä mieltä että kunnon mies sinulla on jos kerran ensimmäisen kerran näin kävi ja noin harvoin käy viihteellä kavereiden kanssa. Ei ole mikään alkkis ja juuri siksi saattaakin tulla juotua liikaa. Miehillläkun saattaa olla typerä systeemi että pitää juoda samoja juonia ja saamaan tahtiin kuin muu porukka. Mutta tuli suoraan kotiin kun huomasi tilanteen ja pyysi heti anteeksi, joten ihmettelen mistä kuvittelit että voisi olla vaarallinen? Eiköhän myös oppinut jotain ja osaa olla varovaisempi seuraavalla kerralla. Varmasti nolotti herätä paskat housussa. Toivottavasti siivosi ne ihan itse.

Vierailija
75/125 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko edes mahdollista, että noin surkeaan ja häpeälliseen tilanteeseen itsensä saattanut ihminen voi kyetä hallitsemaan itsensä ja olemaan luottamuksen arvoinen. Selkeästi arviointikyky on heikko. Se varmasti näkyy monilla muillakin elämänalueilla.

Vierailija
76/125 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eroamassa miehestä, joka tulee muutaman kerran vuodessa kotiin juuri tuollaisessa änkyräkännissä. Ei ole paskantanut housuun, mutta kusi vessan ja eteisen lattialle, kun oli niin sekaisin. Ja lisäksi kaatui vessassa niin, ettei päässyt ylös, joten vietti siellä lattialla(?) 5 tuntia, kunnes kömpi sohvalle. Oli siis nukkunut omassa kusilammikossa myös.

Tuollaisessa kunnossa kun mies on, niin oikeasti pelkään häntä. Kerran on käyttäytynyt uhkaavasti. Ei varsinaisesti väkivaltaa, mutta itsepäistä käytöstä niin, että oikeasti pelkäsin, että sattuu ja pahasti. Mies on arvaamaton, eikä ollenkaan oma itsensä, siksi pelkään.

Ymmärrän ap:ta hyvin, ettei halua nähdä vastaavaa koskaan enää, eikä lasten nähden myöskään. Siksi minäkin eroan.

Ap:n tapauksessa mies kyllä pyysi anteeksi ja olikin ilmeisesti oikeasti pahoillaan ja häpesi omaa humalatilaansa. Lisäksi tämä taisi olla ensimmäinen kerta. Ehkä tämän takia ei kannata erota. Enkä nyt suoraan sanottuna usko, että miehellä olisi aikomuksia ottaa uusintaa.

Minun mies ei koskaan pyytele anteeksi eikä osoita minkäänlaista katumusta. Siksi en siedä tuollaista. Viina on miestä vahvempi, ainakin meillä.

Ehkä ap:n mies ei ole yhtä heikko.

Vierailija
77/125 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tyrmäystippoihin uskon, mutta jos mies tissuttelee vain olutta, eikä juo väkevämpiä ollenkaan, niin hyvin mahdollista, että hänelle on salaa juotettu kovempaa ainetta (kossua, viskiä yms. on helppo sujauttaa olueen ja kyllä, tätäkin tehdään, koska se on mukamas hauskaa, eikä uskota, että joku ei väkevää viinaa kestä), tai että hänellä on loppuillasta mennyt itsekontrolli juomisen suhteen kaverien painostuksen takia. Tiedän, ei kovin aikuismaista, mutta lapsenmieliset on aina lapsenmielisiä. Vaikea uskoa, että mies enää uudelleen tekee samaa temppua, minä en ainakaan tekisi, jos heräisin tarpeet housuissa. Pieni keskustelu aiheesta olisi paikallaan, mutta kaipa mies tuntee syyllisyydentuntoa jo ihan tarpeeksi muutenkin. Ja minäkin mietin tuota, että pelkäsit väkivaltaista käyttäytymistä... Miksi hän nyt olisi käyttäytynyt väkivaltaisesti, jos kerta ei ole ennenkään humalassa käyttäytynyt moiseen tapaan. Varsinkin, kun mies vieläpä päissään valmiiksi pyysi anteeksi. Ei tuommoinen kuulosta alkuunkaan väkivaltaisen miehen toimelta :) ja tyrmäystipoista vielä sen verran, että esimerkiksi tippojen määrä ja laatu, uhrin lääketoleranssi ja koko vaikuttavat kamalasti toimivuuteen. Jos on ihan ammattityrmäystippoja, niin ne toimivat paremmin, kuin esim. silmätipat, joita voi kanssa käyttää. Ja ei, en tiedä mitä ne pahemmat myrkyt ovat, kun en ole apteekkari.

Vierailija
78/125 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin että elämää nähneitä ja realisteja

Mä en ole koskaan elämässäni nähnyt sellaista, että joku mulle läheinen ihminen tulisi kotiin tollasessa ap:n kuvaamassa änkyräkännissä. En oo mielestäni menettänyt mitään, vaikka olenkin kieltämättä pumpulissa kasvanut ja elänyt. Ja haluan siellä pumpulissa pysyäkin, jos se "elämän näkeminen" ja "realismi" on sitä, että on ihan tavallista että lasten isä tulee kotiin paskakännissä. Miksi ihmeessä kenenkään pitäis nähdä sellaista elämää?

Okei, ap varmaan ylireagoi yhdestä kerrasta, mutta en mäkään säännöllisesti haluaisi nähdä tollasta käytöstä parisuhteessani, en vaikka olis kerran tai pari vuodessa.

Vierailija
79/125 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin äksen Iltalehteä ja eilen olin lukenut tämän ketjun aloituksen täältä!

Ei ole mahdotonta sekään, että mies oli itse kaiken lisäksi "syytön" änkyrätilaanda, ja joku tosiaan oli sotkenut jotain miehen juomaan. Ison miehen on tosi vaikea saada itseään tuollaiseen kuntoon pelkällä oluella!

Vierailija
80/125 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyin, että avaukseni roikkui täällä vieläkin. Toisaalta todellakin mukava kuulla muidenkin mielipiteitä asiasta.

Tässä nyt vielä vastauksia kysymyksiinne:

Kyllä, mies korjasi itse paskansa. Tai siis heitti kalsarit roskiin ja housut pyykkikoneeseen. Kävi suihkussa ihan itse.

Ja emme ole enää keskustelleet asiasta. Mies oli hiljaa koko eilisen päivän. Menin nukkumaan, eikä hän tullut edes viereeni. Tänään mies on ollut käytökseltään normaali, ehkä vähän varovainen. Mä olen ollut hiljaisempi, koska oon edelleen loukkaantunut. En haluaisi sivuuttaa koko tapausta ennen kuin siitä on puhuttu. Ilmeisesti niin tässä kuitenkin nyt käy. Ihan suoraan sanottuna haluaisin, että mies pahoittelisi tekoaan pitkän kaavan mukaan ja kertoisi, ettei koskaan enää aio toimia niin.

Niille, joiden mielestä paleluni 2 peiton alla oli huvittavaa; Halusin vain korostaa, miten järkyttynyt oikeasti olin, kun kerran sain psykosomaattisiakin oireita. En hae sääliä, eikä minua myöskään kiinnosta, vaikka joku saisi päivän naurut kyseisestä lausahduksesta.

Ja edelleen. KYLLÄ, olen herkkänahkainen. Ehkä sitten neuroottinenkin, niin kuin joku sanoi. Neuroottinen tai en, silti miehen tempaus ei ollut oikein!

Ja EI, tämä ei ole provo.

Osasyynä ylireagointiin on todennäköisesti mieheni tausta (sekä isä että isäpuoli kuolleet alkoholiin). Tiedän, että hänellä on siis ollut esimerkkiä tuollaiseen toimintaan ja geenejäkin (joo tiedän, ettei alkoholismi periydy, mutta silti).

Olen nyt lakannut uskomasta siihen, että miehen juomaan olisi sekoitettu tyrmäystippoja tms. Luulen, että hän vaan on juonut liikaa, liian nopeasti. Ei ollut syönyt sinä päivänä muutakuin aamupalan ja lounaan. Iso mies hän on (yli 100kg), joten siinä mielessä ihmettelen.

Suutun helposti, lepyn hitaasti, nalkutan ja saatan muutenkin olla ärsyttävä, mutta väitän silti, että olen miehelleni mitä parhain vaimo ja lapsillemme paras äiti. Koen, ettei hän arvosta minua, kun tekee noin. Joku täällä sääli miehiä, kun on tällaisiakin vaimoja olemassa, mutta huonompina pidän teitä, jotka ette selvästikään välitä miestenne tai lastenne terveydestä sallimalla tuollaisen törttöilyn. Ilmankos tässäkin maassa vaimoja ja lapsia kuolee isännän riehuttua kännissä aseen kanssa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän