Yläkerran parvekkeella noin 5v lapsi itkee ja huutelee vaariaan,minne soitan?
Kävin parvekkeella ja pelästyin pientä ääntä tähän aikaan yöstä, joka sanoi varovasti "vaari?". Olin hetken hiljaa ja kuuntelin, pieni itkevä tyttö huutelee yläkerran parvekkeella vaariaan. Kysyin tytöltä, onko hän yksin ja onko kaikki hyvin. Hän ei nähtävästi uskalla puhua minulle, sanoi itkuisella äänellä "vaari tulee kohta". Sanoin, että kaikki on hyvin, hän jatkaa itkuaan :( En voi lähteä käymään oven takana, olen itse pienen vauvan kanssa kotona kaksistaan. Asunto on meidän naapurirapussa. Minne soitan, mitä teen? En usko, että tuon ikäinen vain pelleilisi tähän aikaan yöstä. Vastatkaa äkkiä, ambulanssi, poliisi, sossu, isännöitsijä??
Kommentit (112)
Miten ap olis voinut arvioida yläkerran parvekkeella olevan lapsen iän itkun ja kuiskailun perusteella?
taas tuomittiin, kumma kun ei mistään voi täällä puhua. Aivan helkutin sama sitten,asunnossa on nyt häslinki päällä ja tyttö itkee taas. Poistumpas tästä sitten muualle 'provoilemaan', lukekaa lopputarina vaikka huomisesta lehdestä.
ap
Ei auta vaikka olisi lapsi vaarassa. Kerran eräs sukulainen sai viestin vauvan äidiltä, että soittakaa poliisit ja sen jälkeen puhelin hiljeni. Eivät meinanneet millään lähteä paikalle. Olivat sitä mieltä, että jos aamulla kävisivät katsomassa. Piti useamman ihmisen sanoa, että kyllä sinne nyt vaan on mentävä.
Miksi joku viitsisi? Eihän tänne pian jaksa kukaan kirjoittaa jos kaikki leimataan provoiksi,
Miten ap olis voinut arvioida yläkerran parvekkeella olevan lapsen iän itkun ja kuiskailun perusteella?
ap:han sanoi että n.5v.
Oikein teit. Hankit apua. Huoltomiehet varmasti odottavat poliisin tuloa, jos eivät ole vielä poistuneet.
Ap on tässä tapauksessa se HYVÄ ihminen. Ihminen joka välitti ja soitti apua paikalle!! Toivon mukaan nyt huoltoyhtiö jatkaa tästä eteenpäin ja soittaa uudelleen poliisille!
Kyllä poliisit tuli heti tarkistamaan tilanteen. Ja soittivat, että kyllä oli koira jätetty yksin.
Että jos ne tulee koiran takia, niin kaipa sitten ihmislapsenkin.
ja 0:28 on huoltomiehet jo asunnossa.
Missä on noin nopea palvelu viikonloppuyönä? Taidan vaihtaa heidän asiakkaakseen.
Ja toimit parhaasi mukaan. Toivottavasti tyttö on turvallisissa käsissä, vaikka kyllä vähän epäilyttää.
Jos samalla seudulla, niin ei niillä kauaa mene, vaikka sängystä singahtaisivat.
Meidän kaupungissa liikenne on yöllä rauhallista niin harvoin yli 20 min on mennyt.
ja 0:28 on huoltomiehet jo asunnossa.
Missä on noin nopea palvelu viikonloppuyönä? Taidan vaihtaa heidän asiakkaakseen.
Parvekkeiden kautta kuulit, kunka vaari kertoi ovella käyneensä kaupassa? Vai menitkö sittenkin vauvan kanssa naapurirappuun?
soittaa tollasesta asiasta niin tuskin ne kauaa vitkuttelee. Voihan se huoltotoimisto olla ihan lähellä, tai ovat olleet liikkellä lähellä.
meillä asuu huoltomies ihan tuossa naapurirapussa, eli jos sattuu päivystämään niin ei tosiaan tarvitse kauaa odotella.
Toisekseen:
Mielestäni olisi syytä varmistaa, että tieto tapahtuneesta tulee varmuudella viranomaisten tietoon-->vanhempien tietoon. Mietippä ap, jos tyttö ei uskalla vanhemmilleen kertoa tapahtuneesta, ja asia jää salaisuudeksi? Ei varmaan ollut ekaa eikä vikaa kertaa vaari kapakissa lapsen aikana, aika paatunut pitää olla jos voi hylätä lapsen tuolla tavoin!
Kauheaa jos tyttö joutuu uudestaan vielä tuollaisiin tilanteisiin.
Siksi joko poliisi tai ehkä nyt, tilanteen lauettua sosiaalipäivystys.
todella traumaattista.
Muistan ikäni, kun olin 5 v. ja minun piti jäädä vahtimaan 2 v. siskoni päiväunia sillä aikaa kun uusi äitini lähti piipahtamaan lähikaupassa. Minulle iski aivan kauhea paniikki-itku n. 5 min kuluttua siitä, kun uusi äiti oli lähtenyt ovesta, ajattelin että myös hän lähti loppuiäksi elämästämme (äitimme oli kuollut vajaa vuosi ennen tätä tapahtumaa).
Kyllä ne vaatii poliisin pyynnön jos pyytäjä ei ole asukas itse.
Ja tästähän oli tehty jo imoitus aiemmmin.
siitä etä välität, kiitos että hankit ovenavaajat paikalle, ole ylpeä itsestäsi =)