Yläkerran parvekkeella noin 5v lapsi itkee ja huutelee vaariaan,minne soitan?
Kävin parvekkeella ja pelästyin pientä ääntä tähän aikaan yöstä, joka sanoi varovasti "vaari?". Olin hetken hiljaa ja kuuntelin, pieni itkevä tyttö huutelee yläkerran parvekkeella vaariaan. Kysyin tytöltä, onko hän yksin ja onko kaikki hyvin. Hän ei nähtävästi uskalla puhua minulle, sanoi itkuisella äänellä "vaari tulee kohta". Sanoin, että kaikki on hyvin, hän jatkaa itkuaan :( En voi lähteä käymään oven takana, olen itse pienen vauvan kanssa kotona kaksistaan. Asunto on meidän naapurirapussa. Minne soitan, mitä teen? En usko, että tuon ikäinen vain pelleilisi tähän aikaan yöstä. Vastatkaa äkkiä, ambulanssi, poliisi, sossu, isännöitsijä??
Kommentit (112)
Jos itku jatkuu, soita 112. Jos vaari on vaikka ostamassa tupakkaa, odota hetki. En tosiaan jättäisi omiani kotiin edes 15 minuutiksi, mutta hetkeksi voi joku "vaari" jättääkkin, joten muutaman minsan tuumaus tauko ennen poliisia
mitään tuumaustaukoja tarvita, mitä jos ukki makaa infarktin takia lattialla ja tarvii apua, tuumaustauko voi viedä hengen !
Tulee ensin mieleen, että mitä jos vaarille on sattunut jotain ja hän vaikka makaa tajuttomana kylpyhuoneessa. Siksi kannattaisi rauhoitella tyttöä ja käydä tarkistamassa tilanne.
Mutta muista, että vaari saattaa olla myös iltalenkillä ja olettaa lapsen nukkuvan sen aikaa. Sellaisia virheitä sattuu, eikä sinun kuulu siitä moralisoida. Tai vaari saattaa nukkua paikassa, josta tyttö ei löydä.
Jos itku jatkuu, soita 112. Jos vaari on vaikka ostamassa tupakkaa, odota hetki. En tosiaan jättäisi omiani kotiin edes 15 minuutiksi, mutta hetkeksi voi joku "vaari" jättääkkin, joten muutaman minsan tuumaus tauko ennen poliisia
Ja tähän aikaan yöstä?
Poliisille vaan!
itkee niin kovaa jo,että kuuluu sisälle asti. Tyttö sanoo vaarin lähteneen ulos. Tähän aikaan yöstä jättäen pienen tytön yksin??! Soitin poliisille, olivat vähän niin ja näin tulemisen kanssa. Minun pitää katsoa tilannetta, josko vaari tulisi kotiin. Miksei kukaan naapuri huomaa tytön itkua? Otanko vauvan oikeasti kainaloon ja lähden oven taakse?
ap
itkee niin kovaa jo,että kuuluu sisälle asti. Tyttö sanoo vaarin lähteneen ulos. Tähän aikaan yöstä jättäen pienen tytön yksin??! Soitin poliisille, olivat vähän niin ja näin tulemisen kanssa. Minun pitää katsoa tilannetta, josko vaari tulisi kotiin. Miksei kukaan naapuri huomaa tytön itkua? Otanko vauvan oikeasti kainaloon ja lähden oven taakse?
ap
älä jätä lasta yksin.
ap
Muutoin ap olisi jo soittanut poliisille tai 112.
Minusta säälittävää ja surullista, että tällaisilla sioilla pelleillään. Ne kun joskus ovat tosiakin.
Muistatteko sen tarinan kun pitkästynyt lammaspaimenpoika aikansa huuteli SUSI, SUSI, SUSI!!!!
Jos lapsi on yksin ja hädissään, niin mielestäni sinun pitää häntä auttaa. Sinä olet se naapuri, joka on kuullut hänen hätänsä. Soittaisin uudelleen poliisille ja sanoisin erittäin napakasti, että täällä on akuutti ls-tilanne päällä.
itkee niin kovaa jo,että kuuluu sisälle asti. Tyttö sanoo vaarin lähteneen ulos. Tähän aikaan yöstä jättäen pienen tytön yksin??! Soitin poliisille, olivat vähän niin ja näin tulemisen kanssa. Minun pitää katsoa tilannetta, josko vaari tulisi kotiin. Miksei kukaan naapuri huomaa tytön itkua? Otanko vauvan oikeasti kainaloon ja lähden oven taakse? ap
että tulet hakemaan hänet teille odottamaan vaaria. Otat vauvan mukaan, jos et uskalla hetkeksi jätää yksin.
Sitten soitat 112 ja sanot että itkevä pieni lapsi on sinun luonasi, koska hänet on jätetty yksin.'
Aika outoa, jos poliisi ei tule. Tuohan on heitteillejättö, johon ehdottomasti kuuluu poliisin reagoida. Ei lasta voi jättää odottelemaan vaaria.
ja tilanne olisi tämä niin toivon sydämestäni että menisit lapseni luokse katsomaan mikä on hätänä. Ja toivoisin että myös poliisit tulisivat.
jos lapsi on parvekkeella? Menet sinne puhelimen kanssa ja rauhottelet tyttöä. Ja soitat uudelleen hätänumeroon, jos vaaria ei näy.
Käy pirauttamassa jonkun toisen ovikelloa, kerro huolesi ja menkää yhdessä vaarin oven taakse. Mee parvekkeelta kysymään lapselta, missä vaari on ja onko vaari kunnossa, kysy näkeekö lapsi vaaria. Tai ehkä vähemmän suoraan, ettei lapsi pelästy.