Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ei tajuu yksinhuoltajista

Vierailija
28.07.2011 |

miten ei pärjää niillä rahoilla joita saa???asumistuki, sossurahat, äitiyspäivärahat, elatusmaksut,yksinhuoltajakorotukset ja lapsilisät???mitä kaikkee niitä onkin.. miten hitossa voi olla mahdollista ettei niillä pärjää yksinlasten kanssa?Gucchin laukkujako ne mammat ostelee? ja luulis et jos on jo ennestää paljon lapsia niin silloin on tallessa vaatteet, vaunut jamuut vempeleet niin niihinkää ei pitäs upota tajuttomasti rahaa. tehkää joku laskelma mis lukee et paljonko oikeesti tulee ja menee mihinkin

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajia pitää sääliä kun ukko jätti!

Vierailija
2/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki yh:t eivät ole "vain" kotona lasten kanssa vaan myös töissä. Silloin rahat voivat mennä melko tiukille kun ei ole kahta jakamassa kuluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ulosotossa eron takia, opintolainat ja päiväkotimaksut mm. jäivät maksamatta. Masennus ja lamaannuskin syynä.

Palkn ulosmittauksen jälkeen käten tuli 1100e

- vuokraan 750e

- kuukauden pussilippuun muistaakseni 200e (jotain sinne päin)

- puhelin, vesi, sähkö lopulla= 0e ylimääräistä

Elatustuen määrää kolmesta en enää muista, mutta se oli se minimi jonka sain Kelalta. Sillä piti yrittää hankkia neljän ihmisen vaatteet, samppoot, pyykkipulverit, sairaala- ja lääkemaksut...ihan kaikki käyttötavarat. Luistimit, pyörät: no ei todellakaan riittänyt.

Lopuksi siis ruokarahaksi jäin eljälle ihmiselle se lapsilisä. Olikohan 350e/kk.

Olimme oikeasti todella köyhiä.

Vierailija
4/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä ole näkynyt asumistukea, sossurahaa, äitisypäivärahaa. Elatusmaksut ja yksinhuoltajakorotukset ja lapsilisät sentään tulee, mutta eikö kahden vanhemman perheessäkin ole lapsilisät? Miten ihmeessä ne sitten ei pärjää?

Vierailija
5/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki yh:t eivät ole "vain" kotona lasten kanssa vaan myös töissä. Silloin rahat voivat mennä melko tiukille kun ei ole kahta jakamassa kuluja.

Onhan se mies jakamassa kuluja kun maksaa elarit.

Vierailija
6/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla palkka nettona 1500€, asumistukea saan 100€ ja yh-korotukset n. 100€. Elatusmaksut kahdesta lapsesta 350€. Vuokraa maksan näistä tuloistani 750€, lisäksi sähkön ja veden, joten asumiskulujen jälkeen käteen jää 1200€. Kyllä siinä tiukkaa tekee, kun työmatkoihin menee rahaa, lapset pitää pukea ja harrastaakin haluavat. Itselle en osta juuri mitään. Ruoka on meillä suurin menoerä, n. 600€ kuussa.

Vierailija
7/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot:

-asumistuki 429 e

-kotihoidotuki+hoitolisä 416 e

-lapsilisä 150 e

-elatustuki 142 e

Menot:

-vuokra 579 e

-vesi 28 e

-sähkö 50 e

-puhelin 20 e

-netti 20 e

-vakuutus 20 e

Lisäksi veden tasausmaksu vuosittain, n. 150 e.

Yksi lapsi joka on 1,5 v ja vaipoissa vielä.

Vierailija
8/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisin yksinhuoltaja

Vierailija
9/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että viisaus ja ymmärrys on siunaus,ja kuinka tyhmyys ja ymmärrätämättömyys on kiusa

Vierailija
10/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman epäreilua!!!

Vierailija
11/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommentoimpa nyt, kun sinulla tuntuu olevan väärä käsitys yksinhuoltajien rahoista...

asumistuki menee vuokranantajalle, erotus maksetaan lisäksi, lisäksi minulla menee sähköön ja veteen rahaa paritalossa jonkin verran, joita ei tueta! äitiysraha on minulla päälle 400 euroa, joten sillä ei juhlita, vaatteet ei mene kaikille, ryysyissä ei meillä kuljeta, harrastukset,koulutarvikkeet, urheiluvälineet maksavat, asun syrjemmässä, joten auton vakuutusmaksu, lyhennys, vero, bensa, kaikki maksaa, puhelinlaskut, netti, yh-korotukset ei tosiaan mitään isoja ole, ja tämän perheen ruokakulut on melkoiset myöskin, joten eipä sitä rahaa paljolti ylimääräiseen mene. Ja lisään vielä, että itse en ainakaan soskun luukulla vieraile!

Vierailija
12/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaikki kaikkea saa, sen tajuat kai itsekin.

Itse saan minimielatustuen (142€) ja lapsilisän (147€). Paljonko tuo lapsilisä on korkeampi kuin ei yh:lla? Muutaman kympin?

Vierailija
13/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nainen alkaa harkita eroa, hänen pitää ymmärtää että sillä on tietyt seuraukset eikä yhteiskunnan periaatteessa kyllä kuulu maksaa hänen valintojensa seurauksia vaan jokainen kustantaa ne ihan itse. Eli jos nainen heittää miehen pihalle koska mies on tylsä eikä enää kiinnosta, niin se nyt on vain yksi valinta ihan samalla tavalla kuin joku valitsee kouluttamattomuuden ja joku toinen yliopistokoulutuksen. Ensinmainitun on sitten myöhemmin turha valitaa pientä palkkaansa ja vinkua yhteiskunnalta apua sillä hän olisi voinut tehdä myös toisenlaisen valinnan.

Ei omien tyhmien ratkaisujen seurauksia pidä maksattaa yhteiskunnalla.

Vierailija
14/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se mies jakamassa kuluja kun maksaa elarit.

kaikki eivät saa tyyliin 300e/muksu. Minimi on kuitenkin se reilu 140e. Aika halvalla mies pääsee.

Vierailija
15/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin säälin sua. Halit.

Vierailija
16/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nainen alkaa harkita eroa, hänen pitää ymmärtää että sillä on tietyt seuraukset eikä yhteiskunnan periaatteessa kyllä kuulu maksaa hänen valintojensa seurauksia vaan jokainen kustantaa ne ihan itse. Eli jos nainen heittää miehen pihalle koska mies on tylsä eikä enää kiinnosta, niin se nyt on vain yksi valinta ihan samalla tavalla kuin joku valitsee kouluttamattomuuden ja joku toinen yliopistokoulutuksen. Ensinmainitun on sitten myöhemmin turha valitaa pientä palkkaansa ja vinkua yhteiskunnalta apua sillä hän olisi voinut tehdä myös toisenlaisen valinnan.

Ei omien tyhmien ratkaisujen seurauksia pidä maksattaa yhteiskunnalla.

Vierailija
17/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nainen alkaa harkita eroa, hänen pitää ymmärtää että sillä on tietyt seuraukset eikä yhteiskunnan periaatteessa kyllä kuulu maksaa hänen valintojensa seurauksia vaan jokainen kustantaa ne ihan itse. Eli jos nainen heittää miehen pihalle koska mies on tylsä eikä enää kiinnosta, niin se nyt on vain yksi valinta ihan samalla tavalla kuin joku valitsee kouluttamattomuuden ja joku toinen yliopistokoulutuksen. Ensinmainitun on sitten myöhemmin turha valitaa pientä palkkaansa ja vinkua yhteiskunnalta apua sillä hän olisi voinut tehdä myös toisenlaisen valinnan. Ei omien tyhmien ratkaisujen seurauksia pidä maksattaa yhteiskunnalla.

Niin tosiaan, AINAHAN se nainen jättää miehen.Mies ei IKINÄ jätä perhettään.

Sä olet idiootti.

Vierailija
18/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistukea, lapsilisää, työttymyyskorvausta on oikeus hakea ja saada myös parisuhteessa olevilla jos tulot jää alle tiettyjen rajojen. Ei kannata käyttää turhaa energiaa yksinhuoltajien kadehtimiseen, samat oikeudet on sullakin tukiin.. Ainoa "yh-lisä" taitaa olla 46 euron korotus lapsilisään, jihaa, sillä jo juhlitaankin ja Guccin laukkuja ostellaan. =D Yhkin voi olla ihan normaali työssäkäyvä ihminen joka maksaa itse/yksin kaiken lapsiin ja asumiseenkin liittyvän. Jokohan tää tästä aiheesta riittäisi tällä palstalla?

Vierailija
19/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi et saanut asumistukea noin isoon vuokraan ja sosiaalihuollosta rahaa?siis siellähän lasketaan paljon yhtä ihmistä kohden jää rahaa elämiseen millä kyllä pitäisi pärjätä ihan hyvin. vaatteet ja luistimet saa kirpparilta tai lahjoituksena kunhan kyselee. polkupyöriäkin saa 50 eurolla.

Vierailija
20/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla palkka nettona 1500€, asumistukea saan 100€ ja yh-korotukset n. 100€. Elatusmaksut kahdesta lapsesta 350€. Vuokraa maksan näistä tuloistani 750€, lisäksi sähkön ja veden, joten asumiskulujen jälkeen käteen jää 1200€. Kyllä siinä tiukkaa tekee, kun työmatkoihin menee rahaa, lapset pitää pukea ja harrastaakin haluavat. Itselle en osta juuri mitään. Ruoka on meillä suurin menoerä, n. 600€ kuussa.

sisäfilettäkö vedät? meillä 4 henk. perhe ja ruokaan 350 kuussa! ja siitäkin pystyis nipistämään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän