Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G:Ärsyttävimmät fb-kommentoijat?

Vierailija
16.09.2011 |

Aina välillä listataan ärsyttävimpiä ja typerimpiä päivityksiä, mutta mitkä ovat mielestäsi rasittavimpia tyylejä kommentoida omaa päivitystäsi?

Mulle tulee mieleen ainakin seuraavat:

1. Epäsensitiivisyys.

Saatan joskus päivittää jonkun hauskan lapsiin liittyvän sattumuksen, mutta koskaan en puhu lapsistani nimellä fb:ssa. Eiköhän melkein aina joku tampio kommentoi, että "Hyvä Siiri!" tms. Kärjistettynä samasta asiasta voisi olla tällainen kuvitteellinen tilanne: Tilapäivitys: "xxxx on hieman uupunut". Kaverin hyvää tarkoittava kommentti: "Yritä jaksaa. Avioero on raskas juttu." Eli kaikki ei yhtään osaa lukea sitä, miten paljon päivittäjä haluaa itsestään ja elämästään paljastaa.

2. Paremmaksi pistäjä, omien juttujen kertoja.

Jos päivitys on vaikka: "kuumetta 38", niin eiköhän jollain ole vielä enemmän. Tai jonkun lapsi on sanonut vielä hauskemman jutun. Tottakai tätä voi tiettyyn rajaan saakka tehdä, mutta sellaiset tapaukset ärsyttävät, jotka alkavat selostaa liian seikkaperäisesti omaa elämäänsä toisten päivityksissä. Se on vähän sellaista "ryöstämistä".

3. Asian vierestä ja ohi kommentoivat, huumoria ymmärtämättömät.

Aina päivitys ei mene jakeluun, ei sitten millään. Joku takertuu johonkin yhteen sanaan ja alkaa vänkäämään siitä tai muuten vaan ohjautuu jonnekin "omalle kiertoradalleen" pois alkuperäisestä aiheesta. Toinen lukunsa ovat sitten nämä, joihin ei minkäänlainen huumori tai ironia uppoa. Ei ainakaan ilman hymiöitä, eikä aina niiden kanssakaan... Eikä mikään ole ärsyttävämpää, kuin yrittää selittää näille (usein muuten hieman vanhemmille, 45 ja risat) ihmisille, että en ollu tosissaan, se oli vain huumoria. Huoh.

4. Paasaajat.

Jotkut vaan ovat niin aggressiivisia ja aina oikeassa ja huolissaan kaikesta (politiikka, ympäristö, maailman tila jne.), että saavat joka asian jollain tapaa väännettyä oman asiansa ajamiseen.

Tällaisia tuli näin äkkiseltään mieleen. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Tuleeko muita ärsyttäviä kommentoijia mieleen?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYKKÄÄ KAIKESTA mitä teet. Tai osallistuvat kaikkiin "hauskoihin" "ota kaveripalkistasi järjestyksessä nimet tähän hassuun juttuun tyyliin sejase on kännissä, sejase sammuu, sejase pussaa sitäjasitä" yms.

Tekis mieli välittömästi poistaa nämä ihmiset mutta sitten OIKEASSA elämässä tulee hankaluuksia.. kyllä välillä kaduttaa koko fb-paska.

Vierailija
2/21 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen ja nelonen on ärsyttäviä ja nuo jankkaajat vielä siinä tapauksessa, että meillä on yhteinen kaveri, mutta ei olla keskenämme kavereita.

Mutta kaikista eniten minua ärsyttää tykkääjät, siis ne jotka tykkää IHAN kaikista päivityksistäni. Vaikka olisin pää kainalossa niin kyllä on se vakio tykkääjä aina nappia painamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiäiti ja kansankynttilä, jonka elämä on yhtä paasausta ja valistusta, pullantuoksua, kodin tuunausta, illanistujaisia lasitetulla terassilla (länteen päin), antamassa päteviä neuvoja ja kristillisiä elämänohjeita joka ikiseen kommenttiini aina niin kaikkitietävästi ja pikkuhymiöllä ryyditettynä :). ARRRGHH.

Vierailija
4/21 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä varten ihmiset haalivat sukulaisia, tuttuja, vanhoja opiskelukavereita, työkavereita, harrastustuttuja kaverin kavereita yhteisistä juhlista jne ja sitten itketään kun kaikki ei kirjoita tai vastaa niinkuin olet ajatellut, pelkäät, että sun elämästä tihkuu oikeaa tietoa 'kavereille' esim lapsen etunimi :O

Ja kyllä, olen siellä itsekin. Kaverilistalla juuri ne oikeat kaverit, joille voin kertoa oikeasta elämästäni kuululmisia. Ja melkein samanverran on kaveriksi haluavia, joita en ole hyväksynyt. Valinta on aina minun, enkä ole nähnyt tarpeelliseksi ahdistua toisten kommenteista vain siksi, että saisin paaaljon kavereita (=suosittu?)

Vierailija
5/21 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä varten ihmiset haalivat sukulaisia, tuttuja, vanhoja opiskelukavereita, työkavereita, harrastustuttuja kaverin kavereita yhteisistä juhlista jne ja sitten itketään kun kaikki ei kirjoita tai vastaa niinkuin olet ajatellut, pelkäät, että sun elämästä tihkuu oikeaa tietoa 'kavereille' esim lapsen etunimi :O

Ja kyllä, olen siellä itsekin. Kaverilistalla juuri ne oikeat kaverit, joille voin kertoa oikeasta elämästäni kuululmisia. Ja melkein samanverran on kaveriksi haluavia, joita en ole hyväksynyt. Valinta on aina minun, enkä ole nähnyt tarpeelliseksi ahdistua toisten kommenteista vain siksi, että saisin paaaljon kavereita (=suosittu?)

niissä kavereissa ja sitten päivityksissä. Itselläni on paljonkin kavereita, mutta en silti koe olevani suosittu, vaan olen nyt vain sattunut olemaan elämäni aikana sosiaalinen ja saanut tuttavia ympäri suomen, joihin on kiva pitää yhteyttä edelleen. Tästä syystä en kuitenkaan halua jakaa itsestäni kaikkea mahdollista tietoa. Ja toisekseen oli kavereita 10 tai 100 niin se jaettu tieto on netissä ja en luota siihen koskaan 100%.

Vierailija
6/21 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

fb:ssa, johtuen työstäni ja harrastuksistani. Kaikkein läheisimpien ystävien kanssa kyllä ihan soitellaan ja tapaillaan, ei fb ole se pääasiallisin yhteydenpitokanava sellaisten kanssa. Ja onhan sitä paitsi fb:ssakin mahdollisuus lähettää yksityisviestejä.

Eli edelleenkin mielestäni minulla on oikeus itse määritellä fb:ssa se henkilökohtaisuuden taso, jolla haluan asioistani kertoa. Ja on tosi ärsyttävää, jos joku taulapää ei sitä tajua kunnioittaa...

Vierailija
7/21 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Saunaan menijä; "Puutarha haravoitu, ja nyt saunaan!", "Koko päivä puurrettu, mutta onneksi illalla saunaan!", "Lohipiirakka uunissa paistumassa, sillä välillä saunaan!", "you-name-it, saunaan!"

2. Todesta ottajat, ja sitä myöten turhan tiedon levittäjät: "Kenguru pieraisee, lisää tämä statukseesi ja varoita kaikkia kengurun pierusta!"

3. Lapseni ovat suuressa vaarassa -päivittäjä: Mitä tahansa iltapäivälehdissä kirjoitetaankin, tai lähialueella tapahtuu jotain "poikkeavaa" niin tämä fb-käyttäjätyyppi vetää siitä komean kaaren lapsiinsa ja siitä miten täpärästi vältyttiin onnettomuudelta. Esim. auto törmännyt pyöräilijään kadulla --> "Aivan kauheaa, vasta viime viikolla tuosta lasten kanssa mentiin ohi, onneksi meidän lapsille ei käynyt mitään. Ihan ihmeellistä, kyllä nyt oli varjelus matkassa."

Vierailija
8/21 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ap tais kysyä ärsyttävimpiä kommentteja, ei päivityksia! :)

Vierailija
9/21 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ap tais kysyä ärsyttävimpiä kommentteja, ei päivityksia! :)

Aion provosoitua aiheesta lisää huomenna.

Vierailija
10/21 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Söimme juuri kukkakaaligratiinia parsakaalipedillä etananaivojen kera ja nyt ruokalevolle"

"Lapseni ovat niin ihania. Toinen juuri sai kokeista 10+ ja sitten laittoi juhla-aterian. Toinen lapseni voitti maratoonin 5 minuutin etuajalla ja paistoi maailman parhaita lettuja.

Mies tuli juuri töistä ja ihan ilman mitään mekkipäivää oli ostanut minulle uuden Mersun. Voi hanipupulit, kyl oott e ihanii"

Vierailija
11/21 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

buaah, aika minimalistiset aivot.. mä ainakin kuolen nauruun.

Vierailija
12/21 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

buaah, aika minimalistiset aivot.. mä ainakin kuolen nauruun.

etanan aivoista lähtee ruokahalu. on niin energiaa pienessä paketissa, ettei huomaa edes syöneensä. sitten käykin loppupäivän hitaalla :D

Vierailija
13/21 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paljon pisteitä...... unohtamatta hymiöitä :D Hävettää, en tahtois muiden tietävän että mun tuttavapiirissä kukaan kirjottaa noin nolosti. Taidankin mennä heti eväämään siltä luvat kirjotella tai kommentoida mulle mitään.

Vierailija
14/21 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

just noi asiat välillä ärsyttää! Mulla on kavereina ainakin 2. ja 4. Ja sitten yhdellä näyttelijäkaverillani on tuollaisia kuin 1. kuvailit. Oikein ärsyttää kun ihmiset kirjoittaa sen lapsista oikeilla nimillä!

Vierailija
15/21 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen muutoin kanssasi melko samoilla linjoilla, mutta tuosta ykköskohdasta on pakko olla eri mieltä. Mielestäni nimittäin asioista joista et halua kertoa fb:ssa ei kannata kirjoittaa mitään. On liikaa vaadittu, että esim lastesi nimeä ei saisi mainita jos itse kuitenkin lapsistasi kirjoittelet! Mistä joku voisi tuollaisen "säännön" tietää?

Ja minua päin vastoin ärsyttää sellaiset päivitykset, jotka ovat selkeästi tarkoitettu vain insidepiirille. Eli juuri sellaiset salaperäiset päivitykset johon muutama sisäpiiriin kuuluva tulee toivottelemaan voimia tms. ja jos joku "ulkopuolinen" erehtyy kysymään niin ei voida kertoa. Ihan yläastetouhua.. Itse kirjoitan vain sellaista minkä kaikki saavat lukea ja jopa ymmärtää sen sisällön.

Vierailija
16/21 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku kaverini päivittää lapsistaan, niin on se nyt kumma ettei nimeä voi käyttää. Mitä se haittaa jos nimi paljastuu kavereille?! Kai sen voi ihan IRL sentään kuulla? Meinaatko ettei kukaan voi selvittää nimeä muutoin kuin kyttäämällä sitä facebookissa? Ymmärrän että sellainen ketuttaa jos joku kommentoija esim paljastaa vaikkapa raskaana olemisen, jonkin muun yksityisen tilanteen kuten nyt vaikka tuon avioeron mahdollisuuden tms. mutta jos tuollaisen asian paljastumista pelkää niin sen voi välttää vaikkapa estämällä seinille kirjoittamisen ja olemalla itse päivittelemättä aiheeseen liittyen.

FB-kaveri EI voi tietää että haluat salailla jotain jos olet aiheesta hänelle muualla kertonut etkä maininnut asian olevan arkaluontoinen.

Vierailija
17/21 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku kaverini päivittää lapsistaan, niin on se nyt kumma ettei nimeä voi käyttää. Mitä se haittaa jos nimi paljastuu kavereille?! Kai sen voi ihan IRL sentään kuulla? Meinaatko ettei kukaan voi selvittää nimeä muutoin kuin kyttäämällä sitä facebookissa? Ymmärrän että sellainen ketuttaa jos joku kommentoija esim paljastaa vaikkapa raskaana olemisen, jonkin muun yksityisen tilanteen kuten nyt vaikka tuon avioeron mahdollisuuden tms. mutta jos tuollaisen asian paljastumista pelkää niin sen voi välttää vaikkapa estämällä seinille kirjoittamisen ja olemalla itse päivittelemättä aiheeseen liittyen.

FB-kaveri EI voi tietää että haluat salailla jotain jos olet aiheesta hänelle muualla kertonut etkä maininnut asian olevan arkaluontoinen.

Joo, minäkään en ymmärrä miksei lapsen nimeä voisi fb:ssa sanoa. Itsekin saattaisin sen möläyttää joltakin kaverilta, koska en vaan ymmärrä, ettei sitä saisi sanoa.

Ja olen myös samaa mieltä, että raskausuutisen möläyttäminen on ihan eri asia. Se olisi tosi tökeröä.

Vierailija
18/21 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olekaan, mutta näkeehän sen nyt siitä päivityksestä, että käyttääkö tyyppi itse lastensa nimiä vai puhuuko pojasta, tytöstä, ekaluokkalaisesta, vauvasta jne. Mä vissiin olen sillä tavalla herkkä, että huomaan tuollaiset asiat ihan itsestään ja toimin sen mukaan.

Vierailija
19/21 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En silti ryöstääkseni toisen omaa juttua. Mutta joskus kun joku valittaa jotain, olen saattanut kirjoittaa lohdutukseksi jotain omaa kokemusta, tarkoituksena ilmaista myötätuntoa tai sitä, että tiedän, miltä hänestä tuntuu.

Itse blokkasin sellaisen tyypin, joka kävi päivityksiini aina kauhistelemassa: "MINÄ en ainakaan tällaista tekisi, koska MINÄ en tarvitse sitä. MINÄ en voisi harrastaa tuollaista, koska se on MINUSTA tylsää ja typerää". Ok, ei tarvitse harrastaa samaa juttua, mutta olkoot lukematta sitten jos kerron seinällä harrastuksestani.

Vierailija
20/21 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luen sen mikä kiinnostaa ja jos ei kiinnosta en siitä ärsyynny.Olen rajannut kaverit niihin joiden kanssa haluan olla tekemisissä.Päivittäköön ja kommentoikoon jokainen mitä haluaa.