ei tajuu yksinhuoltajista
miten ei pärjää niillä rahoilla joita saa???asumistuki, sossurahat, äitiyspäivärahat, elatusmaksut,yksinhuoltajakorotukset ja lapsilisät???mitä kaikkee niitä onkin.. miten hitossa voi olla mahdollista ettei niillä pärjää yksinlasten kanssa?Gucchin laukkujako ne mammat ostelee? ja luulis et jos on jo ennestää paljon lapsia niin silloin on tallessa vaatteet, vaunut jamuut vempeleet niin niihinkää ei pitäs upota tajuttomasti rahaa. tehkää joku laskelma mis lukee et paljonko oikeesti tulee ja menee mihinkin
Kommentit (69)
Tulot:
-asumistuki 429 e
-kotihoidotuki+hoitolisä 416 e
-lapsilisä 150 e
-elatustuki 142 eMenot:
-vuokra 579 e
-vesi 28 e
-sähkö 50 e
-puhelin 20 e
-netti 20 e
-vakuutus 20 eLisäksi veden tasausmaksu vuosittain, n. 150 e.
Yksi lapsi joka on 1,5 v ja vaipoissa vielä.
asumis menot ovat yhteensä yli tonin!! tolla hinalla kannattaa jo ostaa oma!!
Hänen vuokraon 579€ johon hän saa tukea 429€ eli hän maksaa vuokraa 150€ itse.Kelpais mullekin noin halpa vuokra=)
Minulla palkka nettona 1500€, asumistukea saan 100€ ja yh-korotukset n. 100€. Elatusmaksut kahdesta lapsesta 350€. Vuokraa maksan näistä tuloistani 750€, lisäksi sähkön ja veden, joten asumiskulujen jälkeen käteen jää 1200€. Kyllä siinä tiukkaa tekee, kun työmatkoihin menee rahaa, lapset pitää pukea ja harrastaakin haluavat. Itselle en osta juuri mitään. Ruoka on meillä suurin menoerä, n. 600€ kuussa.
sisäfilettäkö vedät? meillä 4 henk. perhe ja ruokaan 350 kuussa! ja siitäkin pystyis nipistämään
Mitäs teidän perhe vetää, makaronia ja HK:n sinistä, ja ainut kasvis on viipale kurkkua leivän päällä kerran viikossa??
ihan tavallista monipuolista kotiruokaa
noniin kiitos =) selvennyksestä
Tulot:
-asumistuki 429 e
-kotihoidotuki+hoitolisä 416 e
-lapsilisä 150 e
-elatustuki 142 eMenot:
-vuokra 579 e
-vesi 28 e
-sähkö 50 e
-puhelin 20 e
-netti 20 e
-vakuutus 20 eLisäksi veden tasausmaksu vuosittain, n. 150 e.
Yksi lapsi joka on 1,5 v ja vaipoissa vielä.
asumis menot ovat yhteensä yli tonin!! tolla hinalla kannattaa jo ostaa oma!!
Hänen vuokraon 579€ johon hän saa tukea 429€ eli hän maksaa vuokraa 150€ itse.Kelpais mullekin noin halpa vuokra=)
tuilla tai ilman pärjää oikein hyvin jos vaan on halua siihen. syyttäköön jokainen itseään jos on kouluttamaton ja paskapalkkainen vauvantekokone joka ei pärjää ilman elättäjää. kyl se niin taitaa olla että oma elämä ja rahatilanne on pistettävä kuntoon ennenku lapsia alkaa väkertää..sori mut tää on vaan mun näkökulma asiaan. mun mielestä ei vaan tee tiukkaa jos on pakko pienen perheen 600 egee pistää ruokaan ja elää hiton isossa ja kalliissa asúnnossa ja omistaa auto.
Kun nainen alkaa harkita eroa, hänen pitää ymmärtää että sillä on tietyt seuraukset eikä yhteiskunnan periaatteessa kyllä kuulu maksaa hänen valintojensa seurauksia vaan jokainen kustantaa ne ihan itse. Eli jos nainen heittää miehen pihalle koska mies on tylsä eikä enää kiinnosta, niin se nyt on vain yksi valinta ihan samalla tavalla kuin joku valitsee kouluttamattomuuden ja joku toinen yliopistokoulutuksen. Ensinmainitun on sitten myöhemmin turha valitaa pientä palkkaansa ja vinkua yhteiskunnalta apua sillä hän olisi voinut tehdä myös toisenlaisen valinnan. Ei omien tyhmien ratkaisujen seurauksia pidä maksattaa yhteiskunnalla.
tuilla tai ilman pärjää oikein hyvin jos vaan on halua siihen. syyttäköön jokainen itseään jos on kouluttamaton ja paskapalkkainen vauvantekokone joka ei pärjää ilman elättäjää. kyl se niin taitaa olla että oma elämä ja rahatilanne on pistettävä kuntoon ennenku lapsia alkaa väkertää..sori mut tää on vaan mun näkökulma asiaan. mun mielestä ei vaan tee tiukkaa jos on pakko pienen perheen 600 egee pistää ruokaan ja elää hiton isossa ja kalliissa asúnnossa ja omistaa auto.
1. Kaikista ei vaan ole kouluttautumaan, tätä ei saisi sanoa, mutta osa ihmisistä on liian tyhmiä.
2. Kaikista töistä, vaikka kouluttautuisi, ei makseta hyvää palkkaa. Kaikki vaan eivät voi olla samalla, kovapalkkaisella alalla.
3. Vauvoja välillä vaan tulee. Mikään ehkäisykeino ei ole 100-prosenttisen varma.
Älä yleistä, että me kaikki tukea jossain vaiheessa tarvitsevat teemme sen tahallisesti ja suunnitellen.
T. Yllätysraskaus, yllätysero ja lääketieteen opinnot muutamaa vuotta vaille valmiit -> sossun elätti.
1. Kaikista ei vaan ole kouluttautumaan, tätä ei saisi sanoa, mutta osa ihmisistä on liian tyhmiä.
2. Kaikista töistä, vaikka kouluttautuisi, ei makseta hyvää palkkaa. Kaikki vaan eivät voi olla samalla, kovapalkkaisella alalla.
3. Vauvoja välillä vaan tulee. Mikään ehkäisykeino ei ole 100-prosenttisen varma.
Älä yleistä, että me kaikki tukea jossain vaiheessa tarvitsevat teemme sen tahallisesti ja suunnitellen.
T. Yllätysraskaus, yllätysero ja lääketieteen opinnot muutamaa vuotta vaille valmiit -> sossun elätti.
hehheh, :D:D:D vauvoja niitä vaan välillä tulee!!paras minkä oon ikinä kuullu..(nauraa hysteerisenä)
tulot:
-nettopalkka 3500e/kk
-lapsilisä 303e/kk
-elatustuki x 2 = 280e/kk
pakolliset menot:
-asuntolaina 1000e/kk
-yhtiövastike 260e/kk
-autolaina 300e/kk
-lasten harrastukset 400e/kk
loput käytetään laskuihin, vaatteisiin, ruokaan,
matkustamiseen jne.
Sossurahaa, asumistukea, elatusmaksuja jne. ei ole tarvittu "pärjäämiseen", kyllä tuolla palkkatulolla elättää kaksi lastakin nälkää näkemättä. Guggin laukkua ei ole, mutta viime vuonna ostin itselleni auton syntymäpäivälahjaksi
- uuden ja erikoisvarustellun yksinhuoltajamallin :-D
Mitäs teidän perhe vetää, makaronia ja HK:n sinistä, ja ainut kasvis on viipale kurkkua leivän päällä kerran viikossa??