Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ei tajuu yksinhuoltajista

Vierailija
28.07.2011 |

miten ei pärjää niillä rahoilla joita saa???asumistuki, sossurahat, äitiyspäivärahat, elatusmaksut,yksinhuoltajakorotukset ja lapsilisät???mitä kaikkee niitä onkin.. miten hitossa voi olla mahdollista ettei niillä pärjää yksinlasten kanssa?Gucchin laukkujako ne mammat ostelee? ja luulis et jos on jo ennestää paljon lapsia niin silloin on tallessa vaatteet, vaunut jamuut vempeleet niin niihinkää ei pitäs upota tajuttomasti rahaa. tehkää joku laskelma mis lukee et paljonko oikeesti tulee ja menee mihinkin

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumistuki: en ole koskaan saanut, en edes hakenut

sossu: en ole ikinä käynyt

äitiyspvr: juu, sain kyllä :)

elatusmaksut: jätin deittikaverin joka oli narsisti, kun olin rv 16 -> en hakenut edes elareita, en edes kauoungilta

yh-korotus: 46,60 /kk

lapsilisä: sama kuin "normiperheellä"..

Pärjätään tytön kanssa oikein hyvin. Monella tosin se käsitys että tukia tunkee ovista ja ikkuinoista. Luulkoot ! Minulla 2 akateemista tutkintoa, nettopalkka 3800 /kk ja sillä kyllä matkustellaan ja ostellaan vaikka Guccin laukkuja jos haluaisin :)). Työni on joustavaa ja pystn järjestämään niin että teen osan kotipäivillä joten kateellisia riittää..Asutaan velattomassa okt:ssa ja mökkikin on :).

Kateellinen ap saa vaikka tikahtua omaan vihreyteensä, ei heilauta ....

miten ei pärjää niillä rahoilla joita saa???asumistuki, sossurahat, äitiyspäivärahat, elatusmaksut,yksinhuoltajakorotukset ja lapsilisät???mitä kaikkee niitä onkin.. miten hitossa voi olla mahdollista ettei niillä pärjää yksinlasten kanssa?Gucchin laukkujako ne mammat ostelee? ja luulis et jos on jo ennestää paljon lapsia niin silloin on tallessa vaatteet, vaunut jamuut vempeleet niin niihinkää ei pitäs upota tajuttomasti rahaa. tehkää joku laskelma mis lukee et paljonko oikeesti tulee ja menee mihinkin

.

Kun nainen alkaa harkita eroa, hänen pitää ymmärtää että sillä on tietyt seuraukset eikä yhteiskunnan periaatteessa kyllä kuulu maksaa hänen valintojensa seurauksia vaan jokainen kustantaa ne ihan itse. Eli jos nainen heittää miehen pihalle koska mies on tylsä eikä enää kiinnosta, niin se nyt on vain yksi valinta ihan samalla tavalla kuin joku valitsee kouluttamattomuuden ja joku toinen yliopistokoulutuksen. Ensinmainitun on sitten myöhemmin turha valitaa pientä palkkaansa ja vinkua yhteiskunnalta apua sillä hän olisi voinut tehdä myös toisenlaisen valinnan.

Ei omien tyhmien ratkaisujen seurauksia pidä maksattaa yhteiskunnalla.

en oo kade,työssäkäyvä ihan hyväpalkkainen olen mutta ihmettelen vaan kun mammat valittaa ja kuitenkin rahaa tuhlaavat ihan sikana muuhun kun oikeesti olis tarvetta valitusten perusteella. maksan mielelläni veroja jotta vähävaraisetkin saavat pötyä pöytään :)t:ap

Vierailija
42/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nainen alkaa harkita eroa, hänen pitää ymmärtää että sillä on tietyt seuraukset eikä yhteiskunnan periaatteessa kyllä kuulu maksaa hänen valintojensa seurauksia vaan jokainen kustantaa ne ihan itse. Eli jos nainen heittää miehen pihalle koska mies on tylsä eikä enää kiinnosta, niin se nyt on vain yksi valinta ihan samalla tavalla kuin joku valitsee kouluttamattomuuden ja joku toinen yliopistokoulutuksen. Ensinmainitun on sitten myöhemmin turha valitaa pientä palkkaansa ja vinkua yhteiskunnalta apua sillä hän olisi voinut tehdä myös toisenlaisen valinnan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei maksa elareita, ei tapaa lapsiaan. Käyn töissä osa-aikaisesti, koska lasta en saa hoitoon ilta- ja yövuorojen ajaksi. Asumistukea reilu satku. Ja joo lapsilisiin yh-korotusta se joku 46 e?

Pitäisikö soittaa kelaan ,ettei maksa enää noita, etten vaan ole säälittävä yh?

Vierailija
44/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olen lukenut tältäkin palstalta niin täällä naiset suunnittelee etukäteen että ottavat eron ja sitten saavat kaikenlaisia tukia eikä töitä tarvitse tehdä lainkaan.

Vierailija
45/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina tämän ajatuksen:

pitäisikö vähävaraisilta estää lisääntyminen?

Vaikkapa, että jos ei 29. ikävuoteen mennessä ei pysty ansaitsemaan 2500 e/kk pakkosteriloidaan? Ja siis heti kun nainen saa ekat menkat niin laitetaan ehkäsykapseli.

Nää on niin veteenpiirrettyjä viivoja, että ei ehkä pitäisi lähteä sille haukkumisenja arvostelun tielle vaan yrittää vaan olla suvaitsevainen.

Jos ei huvita maksaa veroja, niin voi muuttaa jonnekin muualle.

Vierailija
46/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työssäkäyvät yksinhuoltajatko ne niitä köyhimpiä ovat? en olisi uskonut8/!! mix tienaatte niin vähän eikö ole koulutusta tai eikö pystyisi lisäämään tunteja tai vaihtamaan työtä? miten joku mies antaa naisen elää siivellä vuosikymmeniä ilman että hankkii rahaa taloon jos tosiaan yhteiseen hiileen puhalletaan niinku parisuhteeseen kuuluu

Vierailija
47/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä kuviossa onkin vikana, kun yksinhuoltaja käy töissä, niin ei saa mitään. Tottakai lapsilisään sen korotuksen, asumistukea ei saa. Elatusapua ei voi laskea tai no, jos se lasketaan niin ok lapseni isä osallistuu siis 130e/kk sen 1300e mikä ennen tuli taloon.

Minä käyn työssä, saan nettona 1300e/kk, josta vuokra syö 600e ja muut menot päälle. Asumistukea saisin 18e/kk, sitä ei makseta kun jää 2e vajaaksi. Ja mitkä ihmeen sossurahat?

siis sulle jää 830? montako lasta, yksi?

sallisin tulemaan tähän elämään mun elämää. Mulla jää itseasiassa jotain 850e/kk nettona vuokran jälkeen, josta maksan vielä sähköt, vedet, puhelimet, netin, lapsen harrastukset, lääkkeet ym... Koskahan minä olisin itselleni ostanut yhtään mitään...hmm.. ainiin ostinhan alennusmyynneistä 5e t-paidan. Mutta eihän sitä lasketa, ei ku vaan kaikki yh:t bailaamaan! Rahaa on kuin roskaa! Ja baarissa olen viimeksi käynyt reilu 2v sitten.

Vierailija
48/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on pakko maksaa elatusmaksut, nyt heti huomenna vaatimaan niitä jostakin!

Vierailija
49/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

opintolaina vie myös 100e/kk. Sekin niin kiva, että lasketaan tuloksi, mutta ei menoksi.

Vierailija
50/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla palkka nettona 1500€, asumistukea saan 100€ ja yh-korotukset n. 100€. Elatusmaksut kahdesta lapsesta 350€. Vuokraa maksan näistä tuloistani 750€, lisäksi sähkön ja veden, joten asumiskulujen jälkeen käteen jää 1200€. Kyllä siinä tiukkaa tekee, kun työmatkoihin menee rahaa, lapset pitää pukea ja harrastaakin haluavat. Itselle en osta juuri mitään. Ruoka on meillä suurin menoerä, n. 600€ kuussa.

Meillä kuusi henkeä ja pienemmät ruokakulut.

Vierailija
51/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisin: puoliorvon yh

(jolla vielä paha sairauskin, jonka vuoksi kotona "lojuu", mutta sossussa en ravaa siltikään).

Vierailija
52/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on pakko maksaa elatusmaksut, nyt heti huomenna vaatimaan niitä jostakin!

Yhteiskunta maksaa sen perusosan, joka on just joku 133 euroa tms? Peritään kyllä isiltä takaisin, jos saavat jotain esim. perintöä, veronpalautuksia, palkkaa tms.

Vierailija
53/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla palkka nettona 1500€, asumistukea saan 100€ ja yh-korotukset n. 100€. Elatusmaksut kahdesta lapsesta 350€. Vuokraa maksan näistä tuloistani 750€, lisäksi sähkön ja veden, joten asumiskulujen jälkeen käteen jää 1200€. Kyllä siinä tiukkaa tekee, kun työmatkoihin menee rahaa, lapset pitää pukea ja harrastaakin haluavat. Itselle en osta juuri mitään. Ruoka on meillä suurin menoerä, n. 600€ kuussa.

Vierailija
54/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot:

-asumistuki 429 e

-kotihoidotuki+hoitolisä 416 e

-lapsilisä 150 e

-elatustuki 142 e

Menot:

-vuokra 579 e

-vesi 28 e

-sähkö 50 e

-puhelin 20 e

-netti 20 e

-vakuutus 20 e

Lisäksi veden tasausmaksu vuosittain, n. 150 e.

Yksi lapsi joka on 1,5 v ja vaipoissa vielä.

asumis menot ovat yhteensä yli tonin!! tolla hinalla kannattaa jo ostaa oma!!

Vierailija
55/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään "ylimääräistä" saa, mutta jos lapsen kanssa kotona/työtön niin tuet juoksevat. esim. asumistuki usein 80% vuokrasta =650€ vuokrasta maksaa itse 80€/kk ja jos töissä niin pitää maksaa ITSE koko 650€.

Vierailija
56/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähkö yksiö/kaksio max 50€, puhelin jos turhat löpötykset jättää pois niin max.20€ vesi varmaa jotai 15€/henkilö, lääkkeet voi vaihtaa niihin halvempiin, lapsen harrastus 50€. jää viekin reilu 595€ !ruokaan 200€ pyykinpesuun 6€kk pesuaineisiin 2€ saa suihkusaippuaa ja shampoota ja 4 viikon päästä tulee taas uudet rahat, haluisin kyl tulla koklaa sun elämää!!

Vierailija
57/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisin yksinhuoltaja

:D

Vierailija
58/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot:

-asumistuki 429 e

-lapsilisä 150 e

-elatustuki 142 e

Menot:

-vuokra 579 e

-vesi 28 e

-sähkö 50 e

-puhelin 20 e

-netti 20 e

-vakuutus 20 e

Kunnan vuokra-asunto, kaksio. Yksiötä eivät suostuneet meille antamaan. Tämä oli ainut vapaana oleva, joten oli pakko ottaa. Neliöitä on liikaa ja vuokra on liian kova, tiedän. Pitää jossain vaiheessa muuttaa halvempaa. Nyt ei vaan yksinkertaisesti riitä energia siihen.

Mutta pitäskö SUN kouluttautua lisää, kun saat meidän asumiskustannuksiksi yli tonnin kuussa?

Vierailija
59/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tajuu yksinhuoltajista?

Vierailija
60/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot:

-asumistuki 429 e

-lapsilisä 150 e

-elatustuki 142 e

Menot:

-vuokra 579 e

-vesi 28 e

-sähkö 50 e

-puhelin 20 e

-netti 20 e

-vakuutus 20 e

Hänen vuokraon 579€ johon hän saa tukea 429€ eli hän maksaa vuokraa 150€ itse.Kelpais mullekin noin halpa vuokra=)