Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ei tajuu yksinhuoltajista

Vierailija
28.07.2011 |

miten ei pärjää niillä rahoilla joita saa???asumistuki, sossurahat, äitiyspäivärahat, elatusmaksut,yksinhuoltajakorotukset ja lapsilisät???mitä kaikkee niitä onkin.. miten hitossa voi olla mahdollista ettei niillä pärjää yksinlasten kanssa?Gucchin laukkujako ne mammat ostelee? ja luulis et jos on jo ennestää paljon lapsia niin silloin on tallessa vaatteet, vaunut jamuut vempeleet niin niihinkää ei pitäs upota tajuttomasti rahaa. tehkää joku laskelma mis lukee et paljonko oikeesti tulee ja menee mihinkin

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin mihinkään bussilippuun menee kuukaudessa 200e? tai no ehkä sitten jos matkaat tampereelta helsinkiin yhtämittaa.

Vierailija
22/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla palkka nettona 1500€, asumistukea saan 100€ ja yh-korotukset n. 100€. Elatusmaksut kahdesta lapsesta 350€. Vuokraa maksan näistä tuloistani 750€, lisäksi sähkön ja veden, joten asumiskulujen jälkeen käteen jää 1200€. Ruoka on meillä suurin menoerä, n. 600€ kuussa.

Meillä perheessä 2 aikuista ja 4 lasta ja ruokakulut on 600e kuukaudessa ja ihan syödään sitä mitä tekee mieli. Neuvoisin pitämään päiväkirjaa ruokakaupassa tehdyistä ostoksista jotta näet mihin sitä rahaa sulle menee noin paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla palkka nettona 1500€, asumistukea saan 100€ ja yh-korotukset n. 100€. Elatusmaksut kahdesta lapsesta 350€. Vuokraa maksan näistä tuloistani 750€, lisäksi sähkön ja veden, joten asumiskulujen jälkeen käteen jää 1200€. Kyllä siinä tiukkaa tekee, kun työmatkoihin menee rahaa, lapset pitää pukea ja harrastaakin haluavat. Itselle en osta juuri mitään. Ruoka on meillä suurin menoerä, n. 600€ kuussa.

sisäfilettäkö vedät? meillä 4 henk. perhe ja ruokaan 350 kuussa! ja siitäkin pystyis nipistämään

ja tuo 600€ sisältää työpaikkaruokailun sekä hygienatuotteet yms. Ei minusta mikään hirveän suuri summa.

Vierailija
24/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulla palkka nettona 1500€, asumistukea saan 100€ ja yh-korotukset n. 100€. Elatusmaksut kahdesta lapsesta 350€. Vuokraa maksan näistä tuloistani 750€, lisäksi sähkön ja veden, joten asumiskulujen jälkeen käteen jää 1200€. Kyllä siinä tiukkaa tekee, kun työmatkoihin menee rahaa, lapset pitää pukea ja harrastaakin haluavat. Itselle en osta juuri mitään. Ruoka on meillä suurin menoerä, n. 600€ kuussa."

Vuokra 3 hengelle 750 euroa/kk + sähkö + vesi on paljon! Meillä 4 henkinen perhe ja asumiskulut vuokralla saman verran (750 euroa/kk), mutta se sisältää myös sähkön ja veden.

Vierailija
25/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla palkka nettona 1500€, asumistukea saan 100€ ja yh-korotukset n. 100€. Elatusmaksut kahdesta lapsesta 350€. Vuokraa maksan näistä tuloistani 750€, lisäksi sähkön ja veden, joten asumiskulujen jälkeen käteen jää 1200€. Kyllä siinä tiukkaa tekee, kun työmatkoihin menee rahaa, lapset pitää pukea ja harrastaakin haluavat. Itselle en osta juuri mitään. Ruoka on meillä suurin menoerä, n. 600€ kuussa.

mutta en niitä nyt eritellyt, sillä usein shampoo yms. ostetaan ruokakaupasta.

sisäfilettäkö vedät? meillä 4 henk. perhe ja ruokaan 350 kuussa! ja siitäkin pystyis nipistämään

ja tuo 600€ sisältää työpaikkaruokailun sekä hygienatuotteet yms. Ei minusta mikään hirveän suuri summa.

Vierailija
26/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oo ikänä saanu sossusta mitään vaikka yksinhuoltaja.

Silloin sain kun elin yksin.Silloin se vasta tiukkaa oli.

Vierailija
27/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yh-äitinä ihmettelen muutamaa pariskuntaa,joilla pari lasta,aina persaukisia,kaikki pitää saada ilmatteeksi kavereilta,lainataan rahaa,sun muuta.Mitä minä en itse ole joutnut tekemään.Parin lapsen kans pärjätään,vaikka tiukkaa välillä onkin.Toinen näistä pariskunnista sai häädönkin asunnosta.Turha yleistää aina yh-äitejä

Vierailija
28/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä kuviossa onkin vikana, kun yksinhuoltaja käy töissä, niin ei saa mitään. Tottakai lapsilisään sen korotuksen, asumistukea ei saa. Elatusapua ei voi laskea tai no, jos se lasketaan niin ok lapseni isä osallistuu siis 130e/kk sen 1300e mikä ennen tuli taloon.

Minä käyn työssä, saan nettona 1300e/kk, josta vuokra syö 600e ja muut menot päälle. Asumistukea saisin 18e/kk, sitä ei makseta kun jää 2e vajaaksi. Ja mitkä ihmeen sossurahat?

Vierailija
29/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra 3 hengelle 750 euroa/kk + sähkö + vesi on paljon! Meillä 4 henkinen perhe ja asumiskulut vuokralla saman verran (750 euroa/kk), mutta se sisältää myös sähkön ja veden.

asumme siis kunnan asunnossa, emme edes yksityisellä. Alle 700€:n kolmioita ei täältä löydy.

Vierailija
30/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot:

-asumistuki 429 e

-kotihoidotuki+hoitolisä 416 e

-lapsilisä 150 e

-elatustuki 142 e

Menot:

-vuokra 579 e

-vesi 28 e

-sähkö 50 e

-puhelin 20 e

-netti 20 e

-vakuutus 20 e

Lisäksi veden tasausmaksu vuosittain, n. 150 e.

Yksi lapsi joka on 1,5 v ja vaipoissa vielä.

Sä maksat vain150€ vuokraa.=D

Vierailija
31/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi yksinhuoltajalle on auto välttämättömyys? Bensa on ihan pirun kallista vakuutusmaksut ynnä muut. muuttas lähelle työpaikkaa ja lapset kouluun pyörällä myös. jos on niin tiukkaa oikeesti. näin minä tekisin. 600 € ruokaan ei ne lapset kyl oikeesti niin paljon syö vaikka kuinka olisivat kasvuvaiheessa ja teinejä, ja pesuaineetkin saa varmasti jostain halvemmalla.

Vierailija
32/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot:

-asumistuki 429 e

-lapsilisä 150 e

-elatustuki 142 e

Menot:

-vuokra 579 e

-vesi 28 e

-sähkö 50 e

-puhelin 20 e

-netti 20 e

-vakuutus 20 e

mikä hiton veden tasausmaksu? ikinä kuullu?

Vierailija
33/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä kuviossa onkin vikana, kun yksinhuoltaja käy töissä, niin ei saa mitään. Tottakai lapsilisään sen korotuksen, asumistukea ei saa. Elatusapua ei voi laskea tai no, jos se lasketaan niin ok lapseni isä osallistuu siis 130e/kk sen 1300e mikä ennen tuli taloon.

Minä käyn työssä, saan nettona 1300e/kk, josta vuokra syö 600e ja muut menot päälle. Asumistukea saisin 18e/kk, sitä ei makseta kun jää 2e vajaaksi. Ja mitkä ihmeen sossurahat?

Ja siis joo, onhan tää epäreilua, että miehellä on rahaa vaikka pyyhkiä sillä persettään, mutta siitä ei liikene enää lapselle. Ja se, että lapsi on isällään joka toinen vkl, ei todellakaan kompensoi sitä.

Siis epäreilua, että äiti on taloudellisestikin yksin vastuussa.

Vierailija
34/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumistuki: en ole koskaan saanut, en edes hakenut

sossu: en ole ikinä käynyt

äitiyspvr: juu, sain kyllä :)

elatusmaksut: jätin deittikaverin joka oli narsisti, kun olin rv 16 -> en hakenut edes elareita, en edes kauoungilta

yh-korotus: 46,60 /kk

lapsilisä: sama kuin "normiperheellä"..

Pärjätään tytön kanssa oikein hyvin. Monella tosin se käsitys että tukia tunkee ovista ja ikkuinoista. Luulkoot ! Minulla 2 akateemista tutkintoa, nettopalkka 3800 /kk ja sillä kyllä matkustellaan ja ostellaan vaikka Guccin laukkuja jos haluaisin :)). Työni on joustavaa ja pystn järjestämään niin että teen osan kotipäivillä joten kateellisia riittää..Asutaan velattomassa okt:ssa ja mökkikin on :).

Kateellinen ap saa vaikka tikahtua omaan vihreyteensä, ei heilauta ....

miten ei pärjää niillä rahoilla joita saa???asumistuki, sossurahat, äitiyspäivärahat, elatusmaksut,yksinhuoltajakorotukset ja lapsilisät???mitä kaikkee niitä onkin.. miten hitossa voi olla mahdollista ettei niillä pärjää yksinlasten kanssa?Gucchin laukkujako ne mammat ostelee? ja luulis et jos on jo ennestää paljon lapsia niin silloin on tallessa vaatteet, vaunut jamuut vempeleet niin niihinkää ei pitäs upota tajuttomasti rahaa. tehkää joku laskelma mis lukee et paljonko oikeesti tulee ja menee mihinkin

.

Kun nainen alkaa harkita eroa, hänen pitää ymmärtää että sillä on tietyt seuraukset eikä yhteiskunnan periaatteessa kyllä kuulu maksaa hänen valintojensa seurauksia vaan jokainen kustantaa ne ihan itse. Eli jos nainen heittää miehen pihalle koska mies on tylsä eikä enää kiinnosta, niin se nyt on vain yksi valinta ihan samalla tavalla kuin joku valitsee kouluttamattomuuden ja joku toinen yliopistokoulutuksen. Ensinmainitun on sitten myöhemmin turha valitaa pientä palkkaansa ja vinkua yhteiskunnalta apua sillä hän olisi voinut tehdä myös toisenlaisen valinnan.

Ei omien tyhmien ratkaisujen seurauksia pidä maksattaa yhteiskunnalla.

Vierailija
35/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot:

-asumistuki 429 e

-lapsilisä 150 e

-elatustuki 142 e

Menot:

-vuokra 579 e

-vesi 28 e

-sähkö 50 e

-puhelin 20 e

-netti 20 e

-vakuutus 20 e

mikä hiton veden tasausmaksu? ikinä kuullu?

vesimaksua ja sitten vuoden lopussa luetaan vielä mittarit ja laskutetaan (tai maksetaan takasin) puutuva. Ihan samanlailla kuin sähkölaskussakin joillakin.

Vierailija
36/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä sossurahat?? Mikä asumistuki?? En saa kumpaakaan, koska käyn töissä. Kyllä, on olemassa ihan tavan ihmisiä yksinhuoltajina, jotka käyvät töissä. Saan tasan minimikorvauksen elatusmaksuja KELA:lta sekä yh-korotuksen. Siinä tuet. Toki maksan vain 200€ lastenhoitomaksuja. Ihme käsityksiä...

Vierailija
37/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sulle jää 830? montako lasta, yksi?

Vierailija
38/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sossurahoja ja äitiyspäivärahoja??? Mä sain äitiyspäivärahaa vauvan synnyttyä ekat 3kk joka oli 80% mun palkasta eli veroina olen maksanut itse äippärahani.Normaalin palkan lisäksi saan lapsilisän joka on vuodelta 1948 valtion KAIKILLE määrätty raha josta EI SAA kieltäytyä.Siihen normiin saan noin 47€ korotusta.Elatustuki tulee kelalta noin 142€ koska alkoholisti ex-mies asuu kadulla/ties missä.Piste.

Siinä oli mun tuet.Kateelliset,antaa palaa jos siltä tuntuu.

Vierailija
39/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yh-äitinä ihmettelen muutamaa pariskuntaa,joilla pari lasta,aina persaukisia,kaikki pitää saada ilmatteeksi kavereilta,lainataan rahaa,sun muuta.Mitä minä en itse ole joutnut tekemään.Parin lapsen kans pärjätään,vaikka tiukkaa välillä onkin.Toinen näistä pariskunnista sai häädönkin asunnosta.Turha yleistää aina yh-äitejä

Mulla on tiukkaa kahden kanssa, mutta kyllä monet pariskunnat ja normiperheet saavat taloutensa täysin kuralle kun elävät ylli varjoensa. Nyt kun oikein mietin, niin kaikki tuntemani yh:t (yksi mies, loput naisia) ovat saaneet taloutensa tasapainoon, vaikka todella tiukoilla suurin osa onkin. Sen sijaan tunnen monia sinkkuja ja pariskuntia, joilla menee surkeasti ja notkuvat sossun luukulla.

Vierailija
40/69 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis joo, onhan tää epäreilua, että miehellä on rahaa vaikka pyyhkiä sillä persettään, mutta siitä ei liikene enää lapselle. Ja se, että lapsi on isällään joka toinen vkl, ei todellakaan kompensoi sitä.

Siis epäreilua, että äiti on taloudellisestikin yksin vastuussa.

on laskettu ja lapsi ei ole isällään kuin 1xkk. Isällä velkoja niin paljon. Piti eron jälkeen ostaa avoautoja ja veneitä ym. Sekös on nyt sitten lapsen vika? Jep ei, mutta näin sai itsensä pois elatuksesta. Kelasta tulee nykyään.