Jaksatko juosta 10 km? Pidätkö itseäsi hyväkuntoisena?
Tuli tuosta naisten kympistä mieleen... Eli jos jaksat kympin juosta /hölkätä niin mihin aikaan?
Kommentit (120)
Mutta en edes pystyisi. Mulla on polvi mennyt aikaanaan ja se ei kestä juoksua. Joskus jo liika kävely aiheuttaa kipua.
Jaksan näköjään. Muutaman kuukauden treenaus on tuottanut tulosta ja pisin lenkki on nyt 10 km. Aikaa meni 1h5min.
Pidän itseäni omalla mittapuulla hyväkuntoisena, muutama vuosi sitten en jaksanut nostaa roskaa lattialta hengästymättä. Olin 45 kiloa painavampi ja täysin sohvaperuna.
ja myös 21,1 kilometriä. En pidä itseäni hyväkuntoisena vaan oon ihan hirvee läski. Aikaa kymppiin menee 1h ja puolikkaaseen 2,5 h.
Puolimaratoonin juoksin juuri aikaan 2.20. Varmistelin liikaa, olisin voinut juosta lujempaakin. Ekakertalaisena en vain uskaltanut.
Syyskuussa maratoonille, jos kaikki sujuu hyvin...
Väännän siis rautalangasta: olen siis päätellyt, että minulla ei ole kestävyyttä ja siksi en jaksa juosta. Annoin esimerkiksi trampoliinin, jonka hyppiminen on myös kestävyyttä.
Eli se, että en pysty juoksemaan, ei olekaan kiinni kestävyydestä, vaan jostain muusta. Sitä täällä ihmettelen, että mistä?
19/23
45 kiloa ylipainoa ja hengästyn jo sängystä noustessa. Lapsen syntymän jälkeen päättänyt että joku päivä vielä ihan oikeasti juoksen aamulenkkejä ja pelkällä ruokaremontilla jo viitisen kiloa lähtenyt. Olen aina ollut reippaasti ylipainoinen, mutta tämän hetkinen tilanne alkaa olla jo liikaa, inhotan itseäni aivan suunnattomasti. Ja olen aina halunnut pystyä juoksemaan, nyt siis aika tehdä jotain.
Olen todella hyvässä (juoksu)kunnossa mielestäni. Normaalilla pitkällä (yli 20km) lenkillä juoksen 10km/h vauhtia, mutta jos vain sen 10km juoksisin (kovaa), niin ehkä 45 minuuttiin saisin puserrettua.
Maraton on seuraavana ohjelmassa.
ja pidän itseäni todella huonokuntoisena.
En jaksa juosta-juosta kuin varmaan sata metriä, hölkäten menee ehkä muutama kilometri. Sitten olen jo ihan lääh ja puuh.
Viime kesänä olen viimeksi 10 km juossut. Nyt juoksen kuuden tai seitsemän kilometrin lenkin kolmisen kertaa viikossa. Seitsemään kilometriin menee n. 50 minuuttia.
Olen ihan ok-kuntoinen, mutta parannettavaa on. Voimapuoli on vielä huonommassa kunnossa.
hetkellä n. 55 minuuttiin. Kovempaa lenkkiä kun juoksee niin se menee ehkä noin 51 minuuttiin. Jos juoksisi sen täysillä niin se menisi 47 minuuttiin. Ja en pidä itseäni mitenkään erityisen hyväkuntoisena.
Milloin ihminen on mielestäsi hyvässä kunnossa, jos sinä et sitä ole? Kai ymmärrät, että tuo on huomattavasti parempi kuin "hyvä" kunto?
Jonkinlainen häiriö minäkuvassa?
[ Minä juoksen kympin 41 minuuttiin ja pidän itseäni huonokuntoisena. Puolikas menee 1h50min mutta viime kerrasta on jo jonkun verran aikaa kun viimeksi juoksin tosissani. Maratonissa tähtään alle 4h
Mutta en pidä itseäni kovin hyväkuntoisena, selluliittia löytyy vatsasta ja reisistä ja rasvaprosenttikin on olemassa. Käyn kuntosalilla kyllä, mutta en siis ole huippukuntoinen. Tyydyttävästi pärjään kuntotestissä. Jaloissa on voimaa, mutta yläkropassa lähes olemattomasti, ja selkälihakset on heikot myös.
Silkkaa paskaa. Mutta kukin tyylillään, kuten täällä AV:lla on tapana viljellä.
Sitten asiaan... Minä juoksen 10km aika tasan tuntiin ja pidän itseäni selvästi keskimääräistä parempikuntoisena. Olen juossut aktiivisesti noin vuoden ja käyn lisäksi puolitosissaan salilla. Ja tietenkin kävelen, pyöräilen jne.
En ole koko keväänä saanut juosta puolta tuntia pidempiä lenkkejä (lääkärin määräys) ja tätä jatkuu syksyyn asti. Silti olen mielestäni ikäisekseni keskimääräistä hyväkuntoisempi.
Juoksen usein täysillä sillä vihaan juoksemista. Mikään ei ole niin yksitoikkoisempaa kuin lenkkeily. Eli kun harjoitusohjelmassa on kunnonkohotus/ punasolujen lisäämisjakso niin juoksen verenmaku suussa ja äkkiä että harjoitus olisi ohi.
pitemmätkin lenkit menee. Ja pidän itseäni hyväkuntoisena. Lihasvoimassa tosin olisi mielestäni parantamisen varaa.
on yliliikkuvat nivelet ("hauskaa", että on muitakin kohtalotovereita). Tällä hetkelläkin, kun istun tuolilla jalat ylösnostettuina, nilkoissa sykkii, vaikken ole mitään tavallisesta poikkeavaa tehnyt... Ennen kävelin paljon, mutta nyt ei enää sekään onnistu.
Voisiko joku vinkata lajeja, joita voisin koettaa? Omasta mielestäni vedessä tapahtuvat lajit: vesijumppa, - juoksu ja uinti sopivat, samoin jooga.
Jätä lenkkeily alle 200 metriin. Juokset sen täysiä. Sitten päälle punttisalia ja pierettäviä ruokia.