Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies hoitaa lapset, käy töissä, tekee ruoat, siivoaa... Mitä tekee nainen?

Vierailija
28.07.2011 |

Tunnetteko otsikon kuvaamia perheitä?

Mies käy töissä kello 8-16, sen jälkeen käy ruokakaupassa, laittaa ruoat kaappeihin, imuroi, laittaa ruokaa illaksi ja seuraavaksi päiväksi, pesee pyykkiä, kylvettää lapset, pyyhkii pölyt, vie lapset nukkumaan, tiskaa, täyttää tiskikonetta ja tyhjentää, öisin kun vauva herää vie vauvan naiselle imetettäväksi ja takaisin, järjestelee kaapit, ripustaa pyykit, vie lapset lääkäriin, vie roskat ulos, lohduttaa öisin isompia lapsia jos heräävät, vie lapset kampaajalle, vie lapset leikkipuistoon, vie lapset uimahalliin, vie lapset elokuviin...

Mutta mitä se nainen tekee kun ei käy töissä? Hän on kello 8-16 lasten kanssa.

Arvatkaa mitä hän tekee?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on raskaana / masentunut / yrittäjä / laiska tms. Tai sitten se rikas ja mies tekee kaiken peloissaan että rahat loppuu.

Vierailija
22/66 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen pakolliset ja se riittää. Mies ymmärtää tilanteen, mutta en syytä häntä jos tahtoo vielä muuttaa erillään kun en saa edes ruokaa laitettua enää (palaa pohjaan, unohdan aineksia jne.).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaako ja vahtiiko se mies samalla niitä taaperoita kun keittelee ruokaa/käy kaupassa/imuroi/remontoi jne jne. mitä nyt luettelit. Mun mielestä kaikkein raskainta on vahtia järjettömiä n.6kk- 3vuotta, jotka liikkuvat kaikkialle ilman järjen hiventä. Mielelläni rauhassa tiskaan, pyykkään, kokkaan ym ym ym kunhan mies vaan leikkii lasten kanssa...

Vierailija
24/66 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen vuoksi työpäivä kotona lapsia vahtien on hänelle niin rankka, ettei jaksa enää muuta.

Itse olin vähän tuollainen, kun lapsi oli pieni. Koin, että kun isä vei vauvan vaunulenkille niin, että sain olla yksin kotona vaikka vain tiskaamassa (meillä ei ole tiskikonetta) tai laittamassa ruokaa ihan omissa oloissani, se oli minulle suurta virkistystä ja lepoa.

Kun pieni lapsi oli kanssani kotona, hän jotenkin vei kaiken huomioni. Kuulostaa uskomattomalta, mutta niin vain oli. Hän ei viihtynyt yksin, ja kun annoin huomioni lapselle, en osannut tehdä mitään muuta kunnolla, en laittaa ruokaa, en pestä pyykkiä...

Vierailija
25/66 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy töissä ja makaa loput ajasta sohvalla tai käy salilla.

Minä käyn töissä, hoidan yöheräämiset/lasten sairastelut yms, käytän harrastuksissa, käyn ostoksilla, laitan ruuan, pesen pyykit, silitän, siivoan talon, remontoin, hoidan pihan ja käytän auton korjaamolla, huolehdin lomamatkoista ym.

Huh, en ollut edes tajunnut ennenkuin kirjoitin tämän listan..:)

Vierailija
26/66 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi mies opiskelee! :D Minä käyn lasten kanssa kerhoissa ja puistoissa, pesen pyykit ja täytän tiskikoneen. Pesen vessan ja kylppärin lähes aina, valitsen ja tilaan valokuvat, täytän lasten vauvakirjat, valokuvakansiot, kirjoitan lapsista pidempiäkin juttuja heille itselleen tulevaisuutta ajatellen, käyn lenkillä lapsen kanssa... Samoin hoidan jonkun mainitsemat sosiaaliset suhteet ja vierailut, tarjoilujen suunnittelemisen ja juhlat. Mies tekee toki enemmän, mutta näin meillä.

Vierailija
27/66 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se nainen tekee?

Vierailija
28/66 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

shoppaili sitten illat. Niitä pusseja oli sitten pitkin kämppää, vaatteita ei otettu puoleen vuoten välttämättä edes käyttöön. Oli siinä sitten muitakin ongelmia ja mies lopulta nosti kytkintä.

Vierailija
29/66 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-käy vessassa

-makaa sohvalla

-surffaa netissä

-huutaa lapsille

-syö karkkia

-puhuu puhelimessa

Vierailija
30/66 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuntoilee, tekee paljon töitä ja tietty vittuilee miehelleen sit joka välissä.

Tuo oli kuin meillä: siksipä minä olenkin nykyisin yksinhuoltaja isä :). Nyt on paljon helpompaa

Vierailija
31/66 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi, että teen itsekin tuota kaikkea 24/7. Kolmessa lapsessa ja kodinhoidossa riittää kyllä työmaata kahdelle.

Vierailija
32/66 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on ihan ok. Kun mies tekee paljon, epäillään vaikka ja mitä. Olette te naiset tyhmiä. Meillä tekee molemmat kotitöitä, molemmat työelämässä.

Vierailija
33/66 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tunnen lukuisia perheitä joissa osat toisin päin!

Vierailija
34/66 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuhannet isukit vastaavassa tilanteessa :D eli siis istuvat tietokoneella, katsovat telkakria tai harrastavat....

Vierailija
35/66 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...näin yh-isänä. Ei mitään erikoista. Tavallaista elämää.

Vierailija
36/66 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että mies tuo ruuan koko perheelle töistä, ei tarvitse kokkailla. Siellä vaimo saattaa aamulla toisen lapsen kouluun, toisen mies vie tarhaan lähtiessään töihin. Sitten nainen palaa kotiin ja menee nukkumaan, nukkuu yli puolen päivän, sitten se tekee "aamupalaa" itselleen ja kohta jo vanhempi muksu tulee koulusta. Komentaa sen tekemään läksyjään ja surffaa netissä kunnes perheen isi tulee töistä toisen muksun kanssa. Sitten lapset saavat viihdyttää toisiaan ja äiti odottaa että iskä saa kaiken tehtyä, samalla se nainen kitisee et "eksä jo tuu tänne sohvalle mun kaa". Mies hoitaa muksut nukkumaan asti ja liittyy vaimonsa ja viinipullon seuraan sohvalle. Valvovat myöhään, aamulla mies lähtee muutaman tunnin unilla töihin. On nukahtanut rattiin useasti kun ei saa viikonloppuisin paikattua univelkoja. En käsitä miten mies jaksaa sitä akkaa, mutta hassusti en ole koskaan kuullut miehen valittavan.

Vierailija
37/66 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen vois olla mun äiti. Käy kyllä töissä, mutta vapaa-ajallaan ei perhe paljon kiinnosta. Juoksee kosmetologilla, kampaajalla, matkustelee, harrastaa...

Säälittää pikkusisarukset jotka vielä asuvat kotona..

Vierailija
38/66 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... panee halvalla.

Vierailija
39/66 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

*kade*

Vierailija
40/66 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se nainen joka kasvoi kiinni vessanpönttöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme