Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies hoitaa lapset, käy töissä, tekee ruoat, siivoaa... Mitä tekee nainen?

Vierailija
28.07.2011 |

Tunnetteko otsikon kuvaamia perheitä?

Mies käy töissä kello 8-16, sen jälkeen käy ruokakaupassa, laittaa ruoat kaappeihin, imuroi, laittaa ruokaa illaksi ja seuraavaksi päiväksi, pesee pyykkiä, kylvettää lapset, pyyhkii pölyt, vie lapset nukkumaan, tiskaa, täyttää tiskikonetta ja tyhjentää, öisin kun vauva herää vie vauvan naiselle imetettäväksi ja takaisin, järjestelee kaapit, ripustaa pyykit, vie lapset lääkäriin, vie roskat ulos, lohduttaa öisin isompia lapsia jos heräävät, vie lapset kampaajalle, vie lapset leikkipuistoon, vie lapset uimahalliin, vie lapset elokuviin...

Mutta mitä se nainen tekee kun ei käy töissä? Hän on kello 8-16 lasten kanssa.

Arvatkaa mitä hän tekee?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh :)

Vierailija
42/66 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän erään miehen, joka tuli järkiinsä ja jätti vaimonsa. Ei se nainen edes ollut tyytyväinen, valitti vaan, vaikka mies teki lähes kaiken kotona. Esim. se vaimo ei ollut imuroinut vuosiin, hyvä että pyykkiään joskus pesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

xD

Vierailija
44/66 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2011 klo 16:46"]

Tunnetteko otsikon kuvaamia perheitä?

Mies käy töissä kello 8-16, sen jälkeen käy ruokakaupassa, laittaa ruoat kaappeihin, imuroi, laittaa ruokaa illaksi ja seuraavaksi päiväksi, pesee pyykkiä, kylvettää lapset, pyyhkii pölyt, vie lapset nukkumaan, tiskaa, täyttää tiskikonetta ja tyhjentää, öisin kun vauva herää vie vauvan naiselle imetettäväksi ja takaisin, järjestelee kaapit, ripustaa pyykit, vie lapset lääkäriin, vie roskat ulos, lohduttaa öisin isompia lapsia jos heräävät, vie lapset kampaajalle, vie lapset leikkipuistoon, vie lapset uimahalliin, vie lapset elokuviin...

Mutta mitä se nainen tekee kun ei käy töissä? Hän on kello 8-16 lasten kanssa.

Arvatkaa mitä hän tekee?

[/quote]

Itsehän sinä kirjoitit, että _hän on lasten kanssa_. - Meillä on vain yksi lapsi enkä imettänyt, eikä meillä himosiivottu, mutta muutenhan tuo olenkin sitten minä. Noh, minä maalaan ja käännän ja kirjoitan vapaamuotoista tekstiä, kuntoutin lasta, yritin selvitä vieraan kulttuurin parissa, opetin lapselle suomea, tein yhtä työtä, jota en kuvaile, ettei tunnisteta. - Nämä muistuvat siitä ajasta mieleen. :)

Vierailija
45/66 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitusviestin miehen arki ei kyllä houkuta millään tavalla. Kokisin sen vankilaksi itselleni ja tiedän, että olisin hyvin onneton. On upeaa rakentaa itselleen syvällistä ja merkityksellistä elämää omilla ehdoillaan - ja käydä elokuvissa yksin juuri silloin, kun siltä tuntuu.

Vierailija
46/66 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen syö suklaata, istuu netissä, ottaa kuvia lapsistaan ja raskausmahastaan, laittaa ne nettiin, lukee kehuja kuvistaan. Huutaa lapsilleen. Syö lisää suklaata. Piereskelee. Huutaa taas lapsilleen. Laittaa lastenohjelmat päälle ja ottaa päiväunet. Piereskelee. Syö suklaata.

Mies tulee kotiin ja siivoaa, laittaa ruoan, vie lapset ulos, kylvettää ja syöttää. Äiti nukkuu sillä aikaa, oli niin raskas päivä taas.

Mies vie lapset nukkumaan. Nainen istuu taas netissä ja piereskelee.

Yöllä mies tuo vauvaa rinnalle ja vie takaisin sänkyyn.

tekee lapsia lisää ja lisää. Siis edellinen on vielä vauva ja uutta jo odotetaan. Mitäs jos kertoisit sille miehelle ehkäisystä? Tai voihan se tietty olla ihan onnellinen, jokainenhan meistä taaplaa tyylillään :)

Vierailija
47/66 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies

- vie toisen lapsen kouluun

- menee töihin

- käy useimmiten ruokakaupassa

- hakee lapsen koulusta

- tekee ruoan pääsääntöisesti

- vie lapsen harrastuksiin

- hoitaa ja leikkii vauvan kanssa kun tulee töistä

- tekee pikkurempat

Minä

- herään jos vauva herää yöllä

- syötän, vaihdan vaippaa, viihdytän vauvaa

- hoidan talon siivouksen ja vaatteiden pyykkäyksen

- käyn välillä kaupassa ja kokkaan harvoin

Vierailija
48/66 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaimonsa on opettaja ja naapurin vaimo psykologi- eikä kumpikaan tee väitöskirjaa

Vierailija
49/66 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä minä hoidin 2 vauvaa, ja mies uraa- ja ihme kyllä selvisin hengissä 3 h yöunilla/ vrk

ps valitkaa nuoret vaimot miehet huolellisesti

Vierailija
50/66 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

surffaa aaveellä, pelaa nettipelejä, piereskelee ja valittaa miten raskasta arki on kun on paljon lapsia.

Vierailija
51/66 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh-isä, joka tekee kaiken. Huomasin että en tarvi naisia yhtään mihinkään. Nyt kun olen päässyt siipiveikoista eroon vietän onnellista elämää lasten kaa. Harmittaa et en aiemmin tätä oivaltanut!

Vierailija
52/66 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee tässä kuvauksessa tasan kaikki ne asiat joita pidetään täysin normaalina työssäkäyvän perheenäidin velvollisuutena.

Ja jotenkin, mies on töissä päivän ja on ihan ok lysähtää sohvalle kun on "koko pitkän päivän tiennu rankka raataaja"

Vaikka olis kevyt toimistotyö.

Ja eihän miehelle voi sanoo perseylös. Kuka nyt miestä käskee... Ylivaltahan niillä on tässä sovinistisoini yhteiskunnassa.

Vierailija
53/66 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä nainen tekee, mutta avauksen kirjoittaja on tuon miesraasun äiti ja tuo on hänen värittynyt näkemyksensä perheen tilanteesta.

Vierailija
54/66 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä teen gradua, luen tentteihin ja yritän haravoida itselleni jostain säällisen harjoittelupaikan.

Vierailija
55/66 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 08:50"]

Mies tekee tässä kuvauksessa tasan kaikki ne asiat joita pidetään täysin normaalina työssäkäyvän perheenäidin velvollisuutena.

[/quote]Paitsi että mies ei yleensä ole lasten kanssa 8-16, vaan lapset ovat hoidossa.

Vierailija
56/66 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaa haudassa?

Vierailija
57/66 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

...nainen pyyhkii hikeä kämmenselkään ja valittaa ettei mies huomioi riittävästi. Ei kehu kauniiksi, vaikka naisella on uudet Adidaksen verrarit jalassa ja tissit pursuu Mallorca teepaidan kaula-aukosta. Valittaa olevansa liian lihava, vaikkei syö mitään, samalla kun miehen imuri tukkiutuu Fazerin sinisen suklaalevyn kääreistä, käydessään sohvan alla. Hämmästelee naapurin rouvan Gant vaatteita, vaikka naapurin pitäisi olla "köyhempiä" kun me. Valittaa elämän kovuutta ja raskautta, koska työttömät saa sossusta Jopo rahat....On kateellinen naapurin 2009 mallisesta Mersusta, koska kyllä Mersussa on kivempi itkeä ja voivotella, kun Opel Vectrassa. Soittaa päivittäin äidilleen ja valittaa ainaista rahattomuutta ja miehen nuukuutta, kun ei edes Playa de Inglesiin voi luottokortilla matkaa tilata, omat luottotiedothan on jo menneet....

Ei, väärä arvaus. Vaimoni on töissä ja tekee suurimman osan luetelluista töistä, itse olen kirinyt vanhemmalla iällä ja pyrkinyt enemmän osallistumaan kotitöihin. Täytyykin kotiin mennessä muistaa kehua vaimon ulkonäköä ja huomioida siististä kodista.

Vierailija
58/66 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta haluan tuollaisen miehen!

Vierailija
59/66 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden tälläisen perheen..tosin Se nainen käy töissä..mutta kaikki on sillä miehellä hoidettavana..sitten ihmettelevät kun ei oikein remontit Ym.etene..akka luuhaa kaiken maailman kissan ristiäisissä..on niin mie itse tyyppi..mua ällöttää ! Ja miestä säälin!

Vierailija
60/66 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on muuten noin, mutta meillä minä teen kaiken perheen ulkopuolisen työn = tuon rahan pöytään. Mies on koti-isä. Tämä on molempien toive ja hyvin on toiminut. Toki itsekin teen jotain kotihommia, mutta enimmäkseen mies hoitaa kodin, lastenhoidon, pyykit, kaupat, harrastukset, auton rassauksen yms. Mutta on minullakin vaativa työ, arvostamme toistemme panosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän