Työkaveri haukkuu työtään fb:ssä, miten toimin?
Tämä tyttö ei ole kovin hyvä työssään ja häntä ei selvästikään kiinnosta parantaa suoritustaan. Muut haluaisivat hänet ulos, kuten myös ensi kuun alussa ylennyksen johdosta hänen (ja minun) esimiehekseen nouseva henkilö. Tuleva esimiehemme ei ole fb:ssä, joten hän ei tiedä näistä päivityksistä. Pitäisikö niistä kertoa? Tiedän, että aiheuttaisin hänelle ongelmia, mutta itsepähän haukkuu työtään julkisesti! Ärsyttää tämä myös siksi, että itselläni on kyllä ammattiylpeys, joten en mielelläni lue kollegan statuksia aiheesta, morkkaahan hän kaikkien meidän duunia. Mitä muut tekisitte?
Kommentit (52)
kopsaa seuraavalla kerralla hänen sivu. Mainitse asiasta pomollesi, jos haluaa nähdä mitä kirjoittelee, niin sulla on sitten mnistä näyttää.
tulostat kaikki noi tekstit ja viet pomolle.
Tai laitat työnantajalle linkin..
eteenpäin. Pitäisi ihmisten saada jossain purkaa mieltään ja kertoa ajatuksiaan työstään ilman että joku kyylä niistä kielii.
Jos hänet erotetaan työstään niin sitten työn hoitoon liittyvistä syistä, jos niitä oikeasti on.
Muista, että olet itsekin merkitty jatkossa, kuka enää luottaa suhun?
Jos jengi ei tajua kuinka julkista kaikki on, mitä fb:ssä kirjottaa, voi vaan syyttää itteään, kun se tulee ilmi. On ihan eri asia jos esim. kertoo henk. koht. jonkun asian, kun se, että ilmoittaa sen kaikille avoimesti netissä.
ap
Ole ihmeessä työpaikkasi ilmiantaja ja kerro heti pomolle, mitä joku "tyttö" kirjoittelee FBssa. Olet varmasti pidetty ja kunnioitettu henkilö työyhteisössäsi sen jälkeen, ehkä voit hankkia jopa rintamerkin, jossa lukee "tarkkailija". Isosisko valvoo.
No et todellakaan ala miksikään kantelupukiksi :D Mitä sitten, vaikka tyyppi ei pidä työstään? Mitä se kenellekään kuuluu? Ei ainakaan sulle.
Ole ihmeessä työpaikkasi ilmiantaja ja kerro heti pomolle, mitä joku "tyttö" kirjoittelee FBssa. Olet varmasti pidetty ja kunnioitettu henkilö työyhteisössäsi sen jälkeen, ehkä voit hankkia jopa rintamerkin, jossa lukee "tarkkailija". Isosisko valvoo.
Tämä tyttö on harrastanut tuota kirjoittamista jo jonkun aikaa, muutkin siitä tietävät, koska ovat hänen kavereitaan fb:ssä. Muut olisivat kyllä ainoastaan ja vain helpottuneita, jos hänet saataisiin ulos. Kateellinen..? Jep jep :D
ap
Tämä tyttö ei ole kovin hyvä työssään ja häntä ei selvästikään kiinnosta parantaa suoritustaan. Muut haluaisivat hänet ulos, kuten myös ensi kuun alussa ylennyksen johdosta hänen (ja minun) esimiehekseen nouseva henkilö. Tuleva esimiehemme ei ole fb:ssä, joten hän ei tiedä näistä päivityksistä. Pitäisikö niistä kertoa? Tiedän, että aiheuttaisin hänelle ongelmia, mutta itsepähän haukkuu työtään julkisesti! Ärsyttää tämä myös siksi, että itselläni on kyllä ammattiylpeys, joten en mielelläni lue kollegan statuksia aiheesta, morkkaahan hän kaikkien meidän duunia. Mitä muut tekisitte?
"ai, ei mun mielestä siellä nyt niin tylsää ollut"
tai sitten vaan laitat linkin työkkärin sivuille, silleen niinku vinkiksi.
minä ainakin esimiehenä haluaisin tietää, jos joku ei viihdy työssänsä. Voisiko asian eteen tehdä jotakin, että viihtyvyys paranisi tms. Ja firmasta riippuen saattaisinpa olla aika suivaantunut, jos julkisesti herjaa työtään ja näin antaa huonoa mainosta työpaikasta.
ilmoittaa pomolle, mutta ehkä sekin riittää, että kerrot tämmöisiä kirjoituksia tulleen. Ei kaikkia yksityiskohtia varmaankaan tarvitse kertoa.
Voisit myös varmaan sanoa tälle työtään haukkuvalle henkilölle itselleen, että tajuatko kuinka julkisia nämä kirjoitukset ovat.
minä ainakin esimiehenä haluaisin tietää, jos joku ei viihdy työssänsä. Voisiko asian eteen tehdä jotakin, että viihtyvyys paranisi tms. Ja firmasta riippuen saattaisinpa olla aika suivaantunut, jos julkisesti herjaa työtään ja näin antaa huonoa mainosta työpaikasta.
Nimenomaan, ajattelen myös asiaa siitä näkökulmasta, että on väärin, ettei esimies tiedä mitä tämä tyttö ajattelee duunistaan. Kyseessä on vielä sellainen firma, että aivan varmasti aiheuttaisi seurauksia julkinen solvaaminen. Tytön profiilissa on merkittykin työnantaja.
ap
Useampikin mun työkaverini on vuosien varrella moneen otteeseen kertonut mulle asioista joita inhoavat työssään, jotkut jopa aikeistaan ruveta hakemaan muita töitä, eikä olisi tullut mieleenikään juosta kantelemaan esimiehelle.
Mä huolehdin omasta työsuhteestani ja he saavat huolehtia omastaan. Tulokset puhukoot puolestaan, mihinkään mustamaalauskampanjoihin en todellakaan lähde.
Tuskin sä siitä kiinni jäät jos alat näytellä jotain fb-screenshotteja pomollesi, mutta on se musta aika noloa ja pikkumaista.
jos työhön meno väsyttää, tympii, masentaa joinakin päivinä. Jos esim. hoitotyö tuntuu hikiseltä ja raskaalta keskellä kesää. Se ON sitä! Tekopyhyyden huippu olisi olla aina mielin kielin. Eri asia, jos firmaa hukutaan nimellä niin, että se voi mustata aiheettomastikin maineen tai saattaa henkilöitä todella ikävään valoon ja juorujen kohteeksi.
Koita nyt vain saada se ikävä henkilö pois erinomaisuutesi tieltä ihan muilla konsteilla. Rakentavana ihmisenä voisit sanoa hänelle itselleenkin, että onko miettinyt päivitystensä asiallisuutta.
Kumpi teistä on se ammattillinen ja eettinen?
niin en todellakaan ole niin tyhmä, että kirjoittaisin siitä FB:ssä. Ja viihtymättömyydestä ja sen syistä keskustelen esimieheni kanssa ihan kaksin.
Useampikin mun työkaverini on vuosien varrella moneen otteeseen kertonut mulle asioista joita inhoavat työssään, jotkut jopa aikeistaan ruveta hakemaan muita töitä, eikä olisi tullut mieleenikään juosta kantelemaan esimiehelle.
Mä huolehdin omasta työsuhteestani ja he saavat huolehtia omastaan. Tulokset puhukoot puolestaan, mihinkään mustamaalauskampanjoihin en todellakaan lähde.
Tuskin sä siitä kiinni jäät jos alat näytellä jotain fb-screenshotteja pomollesi, mutta on se musta aika noloa ja pikkumaista.
Just totesin tuolla aiemmin, että eri asia on henk. koht. käydyt keskustelut. Tottakai kaikkia joskus veetuttaa töissä, en sitä sano. Tämä tapaus on mallia; "miks mä oon koskaan tälle alalle lähteny" "ihan paskahommaa alusta loppuun" "ei tähän mitään koulutusta ois tarvinnu" "ihan koiran hommaa".
ap
Muista, että olet itsekin merkitty jatkossa, kuka enää luottaa suhun?