Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri haukkuu työtään fb:ssä, miten toimin?

Vierailija
26.07.2011 |

Tämä tyttö ei ole kovin hyvä työssään ja häntä ei selvästikään kiinnosta parantaa suoritustaan. Muut haluaisivat hänet ulos, kuten myös ensi kuun alussa ylennyksen johdosta hänen (ja minun) esimiehekseen nouseva henkilö. Tuleva esimiehemme ei ole fb:ssä, joten hän ei tiedä näistä päivityksistä. Pitäisikö niistä kertoa? Tiedän, että aiheuttaisin hänelle ongelmia, mutta itsepähän haukkuu työtään julkisesti! Ärsyttää tämä myös siksi, että itselläni on kyllä ammattiylpeys, joten en mielelläni lue kollegan statuksia aiheesta, morkkaahan hän kaikkien meidän duunia. Mitä muut tekisitte?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitellaan on julkista tietoa. Eri asia sitten että kannattaako siitä mainita sellaiselle joka ei ole siellä jne.

Vierailija
42/52 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ko. henkilö ei tee työtään hyvin, niin siitä voi valittaa esimiehelle.

Sen sijaan fb-päivityksistä olisin hiljaa tai sitten sanoisin tälle henkilölle suoraan, että tajuaahan tämä, että pomokin saattaa nuo päivitykset nähdä. Tehköön siitä sitten omat johtopäätöksensä.

Ja jos on niin huono työssään, niin varmaan saa joka tapauksessa pian potkut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olla tukena? Ja kysyä, että mikä mättää? Miksi kirjoittelet moisia facebookiin?

Jos olet pätevä, fiksu ja ilmeisesti "vanhempi", niin tue häntä. Jos on sitten toivoton tapaus, niin eiköhän fudut tule muutenkin.

Ajattelin lähinnä, jos haluatt itse joskus esimiestehtäviin, niin tällaiset taidot olisi tarpeen.

Vierailija
44/52 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampikin mun työkaverini on vuosien varrella moneen otteeseen kertonut mulle asioista joita inhoavat työssään, jotkut jopa aikeistaan ruveta hakemaan muita töitä, eikä olisi tullut mieleenikään juosta kantelemaan esimiehelle. Mä huolehdin omasta työsuhteestani ja he saavat huolehtia omastaan. Tulokset puhukoot puolestaan, mihinkään mustamaalauskampanjoihin en todellakaan lähde. Tuskin sä siitä kiinni jäät jos alat näytellä jotain fb-screenshotteja pomollesi, mutta on se musta aika noloa ja pikkumaista.

Just totesin tuolla aiemmin, että eri asia on henk. koht. käydyt keskustelut. Tottakai kaikkia joskus veetuttaa töissä, en sitä sano. Tämä tapaus on mallia; "miks mä oon koskaan tälle alalle lähteny" "ihan paskahommaa alusta loppuun" "ei tähän mitään koulutusta ois tarvinnu" "ihan koiran hommaa". ap

En hirveästi yllättyisi jos työkaverit aiheuttaisivat käytöksellään tytön paskat fiilikset. Yleensä ihmiset viihtyvät ikävissäkin työtehtävissä jos työkaverit on kivoja. Teillä ei taida olla, tai sitten tämä tyttö on päätetty yksissätuumin kiusata ulos töistä.

Vierailija
45/52 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi ihmisten saada jossain purkaa mieltään ja kertoa ajatuksiaan työstään ilman että joku kyylä niistä kielii.

Vierailija
46/52 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menenkö nauhurin kanssa kahvitunnille ja nauhoitan pomolle ne puheet, vai?? Järjetöntä, jos ei mistään asiasta saa enää olla mitään mieltä. Pelkät kateelliset nuoleskelijatko sitten pärjää, jotka osaavat mielistellä oikealla hetkellä, eivät jää kiinni?

Vierailija
47/52 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuoreimman työikäisen sukupolven edustaja, jolle on suuri yllätys, että työhön pitää tulla joka päivä (juu, vaikka edellispäivänä tuli matkalta tai festareilta vasta yöllä kotiin), työssä on joskus tylsää tai hankalaa, omaa työnkuvaa ei yleensä voi itse päättää tai valita, työstä ei saa paljon palkkaa (ei ainakaan niin paljon kuin mielestään ansaitsisi tai enemmän kuin oma esimies saa), työajat ja -matkat voi olla hankalat, lomia ei saa silloin, kun itseä huvittaa, etenkään edellispäivänä ilmoittamalla, sairaslomaa saa vain sairaana jne.

Nämä edellämainitut ovat tätä päivää. En yhtään ihmettele, jos asiallisesti työhönsä suhtautuvia korpeaa jatkuva fb-mollaus, jota ehkä saa kuunnella jo työpaikalla tarpeeksi ja ehkä tehdä vielä ne työt, jotka tämä valittaja katsoo arvolleen tai viitsimiselleen sopimattomiksi.

Vierailija
48/52 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ahdistele muita ihmisiä työpaikoilla. Sinä olet työpaikkakiusaaja ja kantelupukki ! LOPETA !

Vierailija
49/52 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pariin kertaan mitä työpaikastaan kirjoittaa tai kertoo. Muutamat ovat saaneet potkut sen takia. Eli sano sille tytölle että ei kantsi kirjoitelle mitä sattuu työpaikastaan.

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2011/01/1252863/tyopaikan-hauk…

Vierailija
50/52 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuoreimman työikäisen sukupolven edustaja, jolle on suuri yllätys, että työhön pitää tulla joka päivä (juu, vaikka edellispäivänä tuli matkalta tai festareilta vasta yöllä kotiin), työssä on joskus tylsää tai hankalaa, omaa työnkuvaa ei yleensä voi itse päättää tai valita, työstä ei saa paljon palkkaa (ei ainakaan niin paljon kuin mielestään ansaitsisi tai enemmän kuin oma esimies saa), työajat ja -matkat voi olla hankalat, lomia ei saa silloin, kun itseä huvittaa, etenkään edellispäivänä ilmoittamalla, sairaslomaa saa vain sairaana jne.

Nämä edellämainitut ovat tätä päivää. En yhtään ihmettele, jos asiallisesti työhönsä suhtautuvia korpeaa jatkuva fb-mollaus, jota ehkä saa kuunnella jo työpaikalla tarpeeksi ja ehkä tehdä vielä ne työt, jotka tämä valittaja katsoo arvolleen tai viitsimiselleen sopimattomiksi.

Vierailija
51/52 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos henkilö ja hänen juttunsa tympivät, sellainen kannattaa poistaa heti fb-kavereistaan, noin alkajaisiksi. Vaikka työkavereitaan ei voi valita, facebook-kaverinsa voi. Ei ole mikään selitys että "kaikki työkaverithan mulla on fb-kavereina".

On alhaista ja pyrkyrimäistä juoruilla toisten asioista. Joku raja sentään. Asiallista olisi huomauttaa tytölle ja poistaa sitten hänet fb-kavereistaan (ettei tarvitse huokailla hänen kirjoitustensa ääressä). Useimmat julkaisevat status-päivityksiä nimenomaan fb-kaveriensa luettaviksi, ei koko maailman. Vai kirjaatko kaikki muutkin työkavereilta kuulemasi jutut ylös ja juoruat niitä pitkin työpaikkaa?

Vierailija
52/52 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, että olet itsekin merkitty jatkossa, kuka enää luottaa suhun?

Jos jengi ei tajua kuinka julkista kaikki on, mitä fb:ssä kirjottaa, voi vaan syyttää itteään, kun se tulee ilmi. On ihan eri asia jos esim. kertoo henk. koht. jonkun asian, kun se, että ilmoittaa sen kaikille avoimesti netissä. ap

Ap, olet huipputyyppi (not....). Toivottavasti tällä tyypillä on useampiakin työkavereita facebook-kavereina - voi olla, että muuten saatat pian tuntea koston :). Eiköhän hänellekin aika pian selviä, kuka ilmiantaja on....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi