Työkaveri haukkuu työtään fb:ssä, miten toimin?
Tämä tyttö ei ole kovin hyvä työssään ja häntä ei selvästikään kiinnosta parantaa suoritustaan. Muut haluaisivat hänet ulos, kuten myös ensi kuun alussa ylennyksen johdosta hänen (ja minun) esimiehekseen nouseva henkilö. Tuleva esimiehemme ei ole fb:ssä, joten hän ei tiedä näistä päivityksistä. Pitäisikö niistä kertoa? Tiedän, että aiheuttaisin hänelle ongelmia, mutta itsepähän haukkuu työtään julkisesti! Ärsyttää tämä myös siksi, että itselläni on kyllä ammattiylpeys, joten en mielelläni lue kollegan statuksia aiheesta, morkkaahan hän kaikkien meidän duunia. Mitä muut tekisitte?
Kommentit (52)
Oletpa sitten miten kateellinen vain, älä ainakaan näytä sitä muille. Hyi, miten ruma luonne sulla! Kannattaa vähän kehittää persoonallisuutta ja kasvaa aikuiseksi...
niin sano sille työkaverillesi ystävällisesti että vaikka hyvin ymmärrät että joskus kaikkia työ korpeaa, niin onhan hän huomannut että haukkuu omalla nimellään selkeästi nimetyn firman työolosuhteita suht julkisesti, ja että joku firmassa voisi siitä vaikka suuttuakin jos kuulisi.
Edelleenkään musta ei ole sun asiasi lähteä viemään viestiä pomollesi, ainakaan ennen kuin olet varoittanut työkaveriasi. Jos asia vaivaa sua niin paljon niin voit sanoa hänelle että ellei hän lopeta noiden päivitysten tekemistä, sinun on pakko kertoa niistä eteenpäin ylemmille tahoille. Mutta se että vain luikkisit kantelemaan pomolle kuulostaa kyllä aika pikkusieluiselta.
Teet niin kuin tykkäät, ei kuulu minulle. Mutta kun mielipiteitä kysyit niin tämä on minun mielipiteeni.
Oletpa sitten miten kateellinen vain, älä ainakaan näytä sitä muille. Hyi, miten ruma luonne sulla! Kannattaa vähän kehittää persoonallisuutta ja kasvaa aikuiseksi...
Voi ei kuinka rumaa ajatella työnantajansa ja työyhteisönsä parasta. Hui kauhistus kuinka ruma luonne on ihmisellä, joka tekee itse työnsä hyvin ja jota ärsyttää toinen, joka ei tee työtään hyvin ja joka haukkuu työtään julkisesti. O-ou.
ap
Mitä se sulle kuuluu? En ole itse haukkunut työtäni feissarissa, mutta aika monikin tuntuu tekevän. Ei ole sinun ongelmasi ja tuo ammattiylpeydellä jeesustelu on aika typerää. Aika monta kiinnostaa se raha pelkästään. Poista kavereistas jos vituttaa noin paljon.
mutta moni joutuu silti töissä käymään, vaikka siitä ei tykkäisi..
Joten en kyllä olisi huolissani siitä toisten työssä viihtymisestä.
ja oman sädekehäsi kiillottekijalta. Hoida oma tonttisi polkematta muita. Huomauta työkaverillesi, että hänen päivityksensä ovat huomiotaherättäviä. Ja poista sitten hänet kavereistasi.
Miksi ihmeessä muuten olet kaverina ihmiselle, joka on mielestäsi noin huono kaikessa?
jos ko. henkilö ei tee työtään hyvin, niin siitä voi valittaa esimiehelle.
Sen sijaan fb-päivityksistä olisin hiljaa tai sitten sanoisin tälle henkilölle suoraan, että tajuaahan tämä, että pomokin saattaa nuo päivitykset nähdä. Tehköön siitä sitten omat johtopäätöksensä.
Ja jos on niin huono työssään, niin varmaan saa joka tapauksessa pian potkut?
niin sano sille työkaverillesi ystävällisesti että vaikka hyvin ymmärrät että joskus kaikkia työ korpeaa, niin onhan hän huomannut että haukkuu omalla nimellään selkeästi nimetyn firman työolosuhteita suht julkisesti, ja että joku firmassa voisi siitä vaikka suuttuakin jos kuulisi.
Edelleenkään musta ei ole sun asiasi lähteä viemään viestiä pomollesi, ainakaan ennen kuin olet varoittanut työkaveriasi. Jos asia vaivaa sua niin paljon niin voit sanoa hänelle että ellei hän lopeta noiden päivitysten tekemistä, sinun on pakko kertoa niistä eteenpäin ylemmille tahoille. Mutta se että vain luikkisit kantelemaan pomolle kuulostaa kyllä aika pikkusieluiselta.
Teet niin kuin tykkäät, ei kuulu minulle. Mutta kun mielipiteitä kysyit niin tämä on minun mielipiteeni.
Voisin kokeilla tuota lähestymistapaa. Kiitos. Ja sille, joka "ammattiylpeydestä jeesustelusta" puhuit; eikö sua ärsyttäis jos joku haukkuis tuohon tyyliin sitä työtä jota sä rakastat tehdä?
ap
Suurinta osaa hommista osaisi tehdä apinakin pienellä työnohjauksella vaikka virallisesti vaaditaan kovatkin valmiudet. Joten en näe mitään outoa jos joku valittaa siitä faktasta, että korkeakoulutettukin joutuu tekemään paskoja hommia.
Varsinkaan työpaikkoja, joissa on kaksi kastia: pomon suosikit ja sisäpiirin ulkopuolelle jätetyt "tytöt".
ja oman sädekehäsi kiillottekijalta. Hoida oma tonttisi polkematta muita. Huomauta työkaverillesi, että hänen päivityksensä ovat huomiotaherättäviä. Ja poista sitten hänet kavereistasi.
Miksi ihmeessä muuten olet kaverina ihmiselle, joka on mielestäsi noin huono kaikessa?
että hän olisi huono kaikessa. Ei mun tarvii muita mollata itseni takia, onneksi osaan asiani muutenkin. Kaikki työkaverit on mulla fb-kavereina.
ap
Aloittaja on tyypillinen oman sädekehänsä kiillottaja pyrkyri, joka yrittää parannella omaa uraansa etsimällä vikoja toisista. Vai, että oikein muiden työssäviihtyminen on sun sydämelläs.
Kun olin nuorena tyttönä mäkkärissä töissä niin siellä oli sellanen vanhempi rouva joka oli myös kovin ylpeä työstään ja moitti aina meitä nuorempia töiden haukkumisesta jne.
En ihmittelisi vaikka rouva olisi vieläkin siellä samassa paikassa töissä mutta me muut "huonot työntekijät" ollaan siirrytty kyllä muihin töihin.
Töitä piti meidänkin tehdä vaikka ei niistä niin pidetty.
En nyt ymmärrä mikä ongelma ap:lla on asiassa..
Varsinkaan työpaikkoja, joissa on kaksi kastia: pomon suosikit ja sisäpiirin ulkopuolelle jätetyt "tytöt".
Kiitos kaikille ja heipat :)
ap
mitä saa kirjoitella esim. juuri facebookiin.
Työntekijä voi kirjoittaa vaikka; "Olipa melkoisen kiire työpäivä ja nyt väsyttää!", mutta ei esim; "Vittu mikä työpäivä takana, liian vähän työntekijöitä, eikä taukojakaan kerinnyt pitää!"
Työpaikan asiat on salassapidettäviä asioita, eikä niistä saa julkisesti kirjoitella.
Tehtävänsä tasalla oleva esimies tietää kyllä, ketkeä viihtyvät työssään ja ketkä eivät. Kielimällä pomolle ilmaiset epäluottamuksesi pomon pätevyyteen.
Mutta työnantajaa ei netissä eikä fBissa saa edes lain mukaan haukkua.
Minäkin huomauttaisin, että käsittääkö, että kirjoittelu ei ole asiallista. Ja jos jatkaa, sitten infoaisin esimiestä. Ihan vaan siksi, että hänenkin hommiinsa kuuluu pysäyttää alainen, joka pilaa firman maineen.
Työntekijä voi kirjoittaa vaikka; "Olipa melkoisen kiire työpäivä ja nyt väsyttää!", mutta ei esim; "Vittu mikä työpäivä takana, liian vähän työntekijöitä, eikä taukojakaan kerinnyt pitää!"Työpaikan asiat on salassapidettäviä asioita, eikä niistä saa julkisesti kirjoitella.
pitäisköhän sun ruveta esimieheksi?
Kun jo nyt haluat hoitaa hänen työtehtäviään noin suurella intohimolla.
Meiltä on turha odotella hyviä vastauksia.