Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin kaupungilla, että alle 1-vuotiaille annettiin pullaa ja ranskalaisia!!

Vierailija
26.07.2011 |

Olin kahvilassa ja mulla itselläni on 7 kk vanha tyttö. Hän on saanut kyllä kaikenlaisia soseita ja vihanneksia sormiruokana.

Oltiin siis kahvilassa, jossa oli pari muutakin äitiä suunnilleen saman ikäisten lasten kanssa. Alle vuoden vanhoja. Toinen äiti tyrkkäs jostain nugettiannoksestaan ranskanperunan tms. lapsen käteen, jota lapsi söi innoissaan.. Toinen äiti antoi lapselle pullaa omasta pullastaan.

Onko toi yleistäkin? Eikai se nyt mitään myrkkyä tosiaan ole, mutta ei millään muotoa välttämätöntäkään. Pullaa! Ranskalaisia!?

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinainen juorukello oot.

Vierailija
2/72 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin tää maailma menee..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, myös meillä tyttö syönyt vuoden ikäisenä muutaman ranskalaisen jos ollaan oltu ulkona syömässä, haluaa syödä tasan samaa mitä muilla ja varsinkin siskolla on! Mulle on ihan sama mitä muut sanoo, pieniä kirppuja on molemmat tytöt, eli ei haittaa yhtään vaikka joskus saa ranskalaisia!!!!

Vierailija
4/72 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olin silloin yhtä hysteerinen. Nyt toisen kanssa on jo osannut relata ja ajatella, että joskus se kuitenkin saa pullaa ja ranskalaisia, mutta kunhan esim. ranskikset eivät ole ylisuolattuja niin en näe mitään pahaa tuossa. Sehän on perunaa!! Ja pieni pala pullaa voi olla pienelle harvinainen herkku, jonka äiti ehkä halusi nyt tarjota, jotta lapsi viihtyy ja itse saa rauhassa vaihtaa kuulumisia.

Ei se maailmaa kaada, eikä ole kuolemaksi. =)

Vierailija
5/72 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ruokkii lastaan!

Vierailija
6/72 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

soita äkkiä sossutantat paikalle!!!:D:D

Kamalaa, lapsi on saanut perunaa ja pullaa.... Niin kuin se ei saisi puuroissa jne.. viljaa jne....

Vierailija
7/72 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupan kassajonossa maksamattomasta pepsicola pullosta vauvalle (joka pötkötti ostoskärryn kaukalossa) juomaa. Vauva oli ehkä 6-9 kk ikäinen.

Ja siis pepsiä...

Vierailija
8/72 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sokeria ja rasvaa (voita), suolaa.. Ei siis nyt nii kummallista sinänsä kuin joku leipä, mutta ranskalaisissaon pahaa rasvaa ja suolaa. Ei ne nyt kumpikaan ole terveellisiäkään! Alle 1-vuotiaalle ei sais edes antaa suolaa.

Ollaan niin fanaattisia imetyksen suhteen, mutta muu ruoka on tuota laatua? Ei mun lapsi ainakaan kilju mun annosten perään. Ja nää oli suunnilleensaman ikäisiä VAUVOJA. Korkeintaan pari kuukautta vanhempia.

Kai sitä ihmetellä saa että onko toi yleistä? Itse en ihan tommosta tajua, vaikka toki tiedän, ettei se lapsi siitä rikki mene, mutta onko se millään muotoa tarpeellista? Näinkö opetetaan hyvät ruokailutottumukset?

ap

Vierailija
9/72 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se varmaan kuolee siihen suolaan, viimeistään iltapäivällä!

Vierailija
10/72 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai tänään pizzaa mun pizzasta ja donitsista maistiaiset päälle. Kotona se söi vielä mansikoita ja ihan sellasenaan! Viime viikolla maisto mun jäätelöstäni. Jos nyrkkisääntö on, että 1v saa syödä jo samaa mitä muutkin, tapahtuuko se muutos siinä yhdessä yössä kun ikä pyörähtää yli sen 12kk:n? Siitä tulee vielä jännittävä yö, kun iltapalaksi vedetään vielä Piltin mössöpuuroa Nannilla ja aamulla *BUFF* voi heittää leivän paahtimeen...

Vierailija
11/72 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se varmaan kuolee siihen suolaan, viimeistään iltapäivällä!

Vierailija
12/72 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut Mäkin ranskalaisia sun tyttösi ikäiselle vauvalle! Varmaan meni pilalle niistä muutamasta ranskalaisesta loppuelämäkseen. Hui kamalaa!

Vierailija
13/72 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan hirveetä! Miten hirviömäistä!!! OMG!!! Kyllä sitä kaikenlaisilla pedoilla onkin lapsia...

Vierailija
14/72 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ristiäiskakkua, appiukko syötti enkä uskaltanut sanoa ettei saa antaa.Ei se poika kyllä siitä pilalle mennyt.

Vierailija
15/72 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja omatekoista. Korvikkeella kasvaa puolenvuoden imetyksen jälkeen. Mansikkaa on saanut, kananmunaa, kalaa.. ja ihan sellasenaan myös! En mä ole fanaatikko itse. Mutta ruoka on lapselle sopivaa. Ihan tyytyväinen tuo vauva on saadessaan jäystää palan paprikaa. Mumisee kun on hyvää. Eihän se lapsi tiedä paremmasta! Miten se osaa kaivata ranskalaisia ja pullaa 7 kk vanhana??

Eri asia kun on yli vuoden ja "kaikki" jo sallittua. Tosin en silloinkaan ajatellut lastani kasvattaa syöttämällä sille pullaa ja ranskalaisia. Ajattelin syödä ihan tavallista kotiruokaa ja antaa hälle sitten joskus synttäreillä tms. päivinä maistaa sitä pullaa tai jätskiä. Herkkuhetkiin, ei arkipäiviin.

ap

Vierailija
16/72 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan koko ruokavalio koostuu pullasta ja ranskalaisista, sai vain maistiaiset. Mutta vakavasti puhuen minua inhottaa kun useasti näen kun pieniä syötetään samasta lusikasta kuin millä itse syödään. Vaikka syö samaa ruokaa ei tarvitse syöttää samoilla välineillä.

Vierailija
17/72 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ihmeessä kysynyt äitien nimiä niin että oisit voinut tehdä ls-ilmoituksen.

Rääkkää sinä kuule vaan lastasi sormivihanneksilla, niin näet millainen herkkupeppu tulee.

Tunnen perheen, jossa kun lapsi oli kaksi, ei tarjottu synttäreillä muuta kuin hapankorppua että lapsi ei opi makealle, sitten kun perheessä oli 3- ja 5-vuotiaat, kummankin piti saada oma 3,3 desin limsapullo, kun minä ja pikkuveli (6 ja 10 ) juotiin se limu puoliksi!

Vierailija
18/72 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri noin todella opetetaan ainakin meillä "kunnon ruokailutottumukset", eli meidänkin alle 1v saa maistella sitä samaa kuin minäkin. Jos minä syön mäkkärissä pari kertaa vuodessa, muksu saa kyllä sen pari kertaa maistaa ranskalaisen. Kotona se saa maistaa multa salaattia, puuroa, marjoja, keitettyjä pottuja lihasoosin kanssa, riisiä ja kanaa jnejnejne. Nauran partaani nyt kun katselen kaverini touhua: oli ap:n kaltainen panikoija, ei antanuit lapselleen kuin juuri oikean ikäiselle tarkoitettua purkkiruokaa ja kas kas, sitä syövät nyt edelleen kun muksu täyttää kohta 2. Ei kelpaa kotiruuista kuin lihaperunasoselaatikko ja keitetty pasta kastikkeella. Sitä saa mitä tilaa. Ap, tuskin se lapsi joka päivä syö ranskalaisia, ota ihan rauhallisesti.

Vierailija
19/72 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olin minäääää!!!Mie syötin vauvalleni jopa kermakakkua ennenku osas kävelläkkäääääänn!!!

Vierailija
20/72 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on yhden lapsen äiti, joka ei ole Tukholman risteilyä pidemmälle nähnyt maailmaa ja pitää sumalaisen neuvolan ohjeita raamattuun verrattavana pyhänä sanomana.

Älä vaan koskaan mene Amerikkaan, saat sydärin jo lentokentällä, kunnäet sikäläiset ruuat.

P.S. Löysää pipoa!