Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa minulle kestoilusta.

Vierailija
06.07.2011 |

Kiinnostaisi ainakin osakestoilla, lähinnä kotona? Minkä ikäiselle olette aloittaneet kestovaipat yms.

Kaikki tieto on tervetullutta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta muutama kokeilukappale ja siten pystyt kokeilemaan mikä sinun vauvallesi ja sinulle olisi sopivin vaippa. Itse olen tykännyt taskuvaipoista esim. fuzzi bunz, mutta ihan vastasyntyneellä niillä ei juuri tee mitään kun maitokakka juoksee ruipeloreisien kohdalta ulos. Mutta vähänkin isommalla kätevä systeemi ja vaipat kuivuvat hetkessä.

All in one vaipat kuulostavat kätevältä mutta käytännössä nämä vaipat kuivuvat järjettömän pitkään ja alkavat helposti haista. Hullua että kalliit vaipat ovat suurimman osan ajasta kuivumassa...

Vierailija
2/8 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvojen vessahätäviestintään sitäkin voi harrastaa osaksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdella seuraavalla jo vastasyntyneenä. En ole halunnut laittaa paljon rahaa vaippoihin, joten tein paljon itse ja ostin harsoja ja villahousut tein kanssa itse. Monenlaista systeemiä on tullut kokeiltua tämän 5,5 vuoden aikana, mutta aina palaan takaisin harsoihin. Niitä pystyy käyttämään niin monella tapaa ja ne kuivuu nopeesti ja on suht halpoja. Mutta kyllähän se vähän aikaa vei että mieluinen systeemi löytyi.

Vierailija
4/8 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harsot ja villahousut oltiin hankittu etukäteen ja heti alettiin kokeilemaan. Mies oli myös motivoitunut taittelemaan, taiteltiin aina pyykit urakalla hoitopöytään (eli esitaiteltiin vaippataitos valmiiksi niin oli nopsempaa). N. vuoden iässä vaihdettiin "oikeisiin" kestovaippoihin eli hankittiin neppareilla kiinnitettäviä sisävaippoja (imukykyisiä, mutta ohuita mikrofleecevaippoja igu-lee-merkkisiä) ja siihen isompia villahousuja päälle. Villahousu kuulostaa ehkä kamalalta, mutta se on oikeasti hyvä, kesälläkin. Ei hiosta muovit vauvaa ja oppi alle 2-vuotiaana täysin kuivaksi. Villa ei päästä läpi helposti ja tuntuu lämpimältä lapselle.

Halvaksikin tulee. No, pyykkiä pitää sit pestä joka toinen päivä, mutta en kokenut työlääksi!

Vierailija
5/8 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ei ollut mua varten)

Vierailija
6/8 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen loputtomaan kaupasta kantamiseen. keskimmäisen kans osakestoillaan. ei oikein löydy sopivaa mallia, joten lähinnä kotosalla ollessa kesto pepun alla. lähinnä naruvaippoja käytetään. tai harso pikkareissa. pienimmän kanssa käytetään taskuvaippoja. yhdenkoon halvimpia mitä löysin. ja hyvin toimii. tosin aika pieni malli, ei varmasti sovi koko vaippaikää (esim ei keskimmäiselle sovi). sisällä vaipassa mikrokuituimu. riittää ainakin vielä. pyykkiä tulee tietenkin aika paljon, ja varmasti jos en omistaisi kuivausrumpua, olis kestoilu jäänyt jo aikaa sitten. en jaksaisi ripustella kuivumaan. (toki taskut ripustan).

Vierailija
7/8 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojalla käyttämään taskuvaippoja melkein heti, kun tultiin laitokselta kotiin. Käytössä ollut fuzzy bunz ja bumgenious yhdenkoon taskuvaippoja. Ei mitään ongelmia niiden käytössä alun jälkeen (eli kun tajuttiin laittaa pikkuvauvallekin bumgenioukseen se isompi täyte). Bumgenioukset ovat nyt vielä kahden vuodenkin jälkeen kaikki käyttökunnossa seuraavalle lapselle. Nyt lapsi reilu kaksivuotias ja pari viikkoa pärjännyt ilman vaippoja. Yöllä ja matkoilla meillä oli käytössä kertsi. Pottailun aloitimme heti istumaan oppineen lapsen kanssa.

Vierailija
8/8 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitettiin heti vastasyntyneelle. Aluksi ne ruikulikakat tuli lahkeesta ulos ja mies toivotti kestot tervemenneeksi sinne missä pippuri kasvaa - kunnes kaupan vaipoille kävi samalla tavalla! Eli ei heti kannata luovuttaa.

Ihan pienellä toimii mielestäni vaippakuoret parhaiten, mutta jatkossa omasta mielestäni taskuvaipat on kätevimpiä. Taskut saa täytettyä valmiiksi, jolloin varsinainen vaipan vaihto on esim. miehelle yhtä helppoa kuin kaupan vaippojen laitto.

Vauvan ollessa pieni, oli pissatkin pieniä ja silloin imuina toimi hyvin esim. harsot tai vanhat frotee-pyyhkeet. Eli halvalla pääsee alkuun. Mutta lapsen kasvaessa pissan määrä kasvaa ja olisihan se kiva, että liikkumaan opetteleva ei ole kuin michelin-ukko, joten kunnon bambu/hamppu imuihin kannattaa satsata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä