Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kai pas ka työntekijä, kun en jaksa mitään ylimääräistä

Vierailija
11.10.2022 |

Korkeasti koulutettu, ammattitaitoinen, fiksu, ystävällinen, asiallinen jne olen, mutta sillä ei tunnu olevan merkitystä. Olen väsynyt ja siksi en jaksa mitään ylimääräistä. En innostu kehittämisestä, työyhteisön yhteiset tilaisuudet ajatuksenakin vie kaikki voimat, en vain pysty osallistumaan. En jaksa mennä tavallista aikaisemmin töihin, koska haluan nukkua. En jaksa jäädä iltapäivästä tekemään rästihommia tai ylimääräistä, koska en vain jaksa, tarvitsen taukoa ja lepoa. Perustyöt hoidan hyvin, mutta mitään extrapyyntöjä en vain pysty, koska en millään jaksa, vaikka yrittäisin. Näin ollen olen pas ka ja eitoivottu, edellisessä työpaikassa sain usein haukut pomolta eikä määräaikaisuuttani enää uusittu, uutta työtä en ole saanut. Mitenhän tästä suosta selviäisi?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jaksa edes pakollisia.

Vierailija
2/16 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa.

Vierailija
4/16 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista se nykyään on. Pitäisi olla niin aktiivinen, yrittäjähenkinen kädet savessa ja can do -asenteella oleva nuori, lapseton, perheetön ja silti rautaisen kokenut ammattilainen.

Vierailija
5/16 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi jaksaa tehdä ylimääräistä?

Minä en ole koskaan suostunut tekemään ylimääräistä. Enkä ole piitannut yhtään, mitä minusta ajatellaan.

Aseta itse rajat ja pidä niistä kiinni!

Vierailija
6/16 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se ylimääräinen tarkoittaa?

Vierailija
7/16 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole koskaan suostunut tekemään ylimääräistä. Enkä ole piitannut yhtään, mitä minusta ajatellaan.

Miksikö? Siksi, että olisi saanut työsuhteelle jatkoa. Ap

Vierailija
8/16 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puppua tuo ettei kiinnosta mitä sinusta ajatellaan. Kun työn saaminen on kiinni siitä mitä sinusta ajatellaan.

Vierailija
9/16 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä asettanut rajani ja siksi en saanut jatkoa. Ja siksi en ole saanut uutta työtä. Ja ne rajat on tullut ihan jaksamisesta. Miten siis saada uusi työ? Ap

Vierailija
10/16 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se ylimääräinen tarkoittaa?

Varmaan kaikkea muuta kuin aivan minimi, joka ei siis riitä.

Vierailija
11/16 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Ja kaiken lisäksi tiimiin tulee uusi, energinen ja kaikkivoipa työntekijä, joka vaikuttaa olevan superihminen ja osaavan aivan kaiken maan ja taivaan välillä. Tämä lisäys tiimiin oli tottakai toivottu ja tiimin kannalta äärimmäisen hyvä asia. Uusi työntekijä ei vaan valitettavasti ole muille työntekijöille lojaali eikä asiallinen, vaan ratsastaa tiimin jäsenten kuormittumisella ja väsymyksellä (ollaan oltu liian vähillä resursseilla viimeiset 4 vuotta) ja kiillottaa omaa sädekehäänsä kun hän osaa ja jaksaa. Kehuu itseään kahden kesken esimiehelle ja kerää kiitosta. Tämä oli itselleni viimeinen niitti ja hakeuduin uusiin tehtäviin.

Vierailija
12/16 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimääräistä ei ole pakko tehdä, jos ei halua. Mutta ei kyllä kuulosta ihan normaalilta tuo sun väsymyskään.

Vierailija
13/16 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi jaksaa tuollaista? Minä jaksaisin jos haluaisin, mutta teen sen mistä maksetaan enkä yhtään enempää.

Vierailija
14/16 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylimääräistä ei ole pakko tehdä, jos ei halua. Mutta ei kyllä kuulosta ihan normaalilta tuo sun väsymyskään.

Ei se ylimääräinen työnantajan mielestä ollut ylimääräistä. Se vaan oli enemmän kuin mitä työsuhteen alussa oli. Olin tuolla viisi vuotta, ja joka vuosi kiristettiin tulosvaatimuksia ja annettiin lisää tehtäviä ottamatta pois vanhoja. Muut selvisi siitä, minä en. Sain työuupumuksen. Ja lisäksi minulla on lapsia, kotiarki ei siis ole mitään kevyttä. Nyt kun olen työtön ja haen töitä väsymykseni varmasti näkyy. Ap

Vierailija
15/16 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein muutaman vuoden hirveästi kaikkea ( mulla on vakityöpaikka) ja ylitöitä,  olin tiimini paras tuloksen tekijä. Kävi ilmi ettei resursseista pidetty huolta ja sillä mitä tein ei käytännössä ollut tiimin tuloksen kannalta merkitystä, koska minun ylisuuri panokseni vain paikkasi puutteellisia resursseja (käytännössä olisi tarvittu pari henkilöä lisää). No ei tuollaista kukaan jaksa loputtomiin, muutaman vuoden tein ja sitten päätin että saa riittää. Pikkuhiljaa vähensin normaalitasolle, yhtään enempää en halua tehdä. 

Vierailija
16/16 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein aikanaan työvuosina 5-15 todella paljon ylimääräistä vastuullista, mutta mua ei edes mainittu, kun henkilökohtaisia palkanlisiä jaeltiin muutaman vuoden talossa olleille.

Lopetin hiljaa ottamasta mitään ylimääräistä.

Nyt tulee 23v samoissa hommissa ja menen todellakin ihan sillä minimiperustehtävällä. Poimin surutta mansikkaa kakusta parhaiten lisiä tuottavilla vuoroilla. Kiinnosta paskaakaan mitä nuoremmat kollegat aattelee musta ja tavoistani toimia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi