Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tatuoinnit roskaväen juttuja

Vierailija
23.07.2011 |

Muita joiden mielestä tatuoinnit ovat roskaväen juttua? Ja ei, tämä ei ole provokaatio. En vain ymmärrä, mitä sellaisten ihmisten päässä liikkuu. Tulee mieleen todella lyhytnäköinen, impulsiivinen ja pinnallinen ihminen.

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiapuhetta. Tatskojakin on toisaalta niin monenlaisia eli nää tribaalit, tekstit.ym muoti kehäkarjaleimat joita näkee juuri noilla vantaalaisilla työttömillä yh-mammoilla kellä on kynityt hiukset ja crocsit jalassa. Ja sitten on ne yksilölliset, hyvin suunnitellut taidonnäytteet. Itse asustelen omistusasunnossa suomen rikkaimpiin kuuluvalla postinumeroalueella ja pelkkään oikeaan käteen on uponnut yli hoitajan bruttopalkan verran rahaa viimesen päälle tehtyyn uniikkiin kuvaan. Työskentelen itse myös samalta paikkakunnalta olevien ihmisten, esimerkiksi konservatiivisten iäkkäämpien ihmisten parissa ja aluksi jännitti olla lyhythihaisessa paidassa asenteiden vuoksi mutta olen saanut aina vain positiivista kommenttia leimastani. Eräs hyvin pukeutunut ja kirjakieltä puhuva kilon kultaa päällään omaava iäkkäämpi nainen sanoi yksi päivä että "Ihailen suuresti tuota että olet kärsinyt tuon taiteen vuoksi, voi kun minäkin olisin ottanut aikoinani, se on nyt ikuisesti siinä koristamssa" Kaupassa (myöskin varakkaan alueen sellaisessa) ihmiset katsovat ja pysähtyvät vielä keskustelemaankin että "Onneksi käsi pysähtyi hetkeksi että voin ihailla lähempää" Ainoa paha sana tästä on tullut erään ostoskeskuksen spurguilta "en vittu ikinä ottas tollasta" Oikeastaan ainoastaan se todellinen white trash roskasakki on niin helvetin rajoittunutta, kateellista ja harmaata että hiihtää niissä crocseissaan läskiperse vaappuen ja kritisoivat kaikkea vähänkään poikkeavaa, erilaista ja sellaista mitä heillä ei ole ja mitä eivät voi kenties itse saavuttaa ;) Rajansa kaikella koska myönnän sen että 70 prosenttia tatuoinneista katukuvassa on joko päin vittua tehty, sinne tänne lätkittyjä ja rumia syherröksiä ja vain pieni osa sitä parasta yksilöllistä laatutyötä. Merimies ja linnakuvat taas erottaa suoraan koska ovat jollain esim naulalla ja hiilellä tehtyjä.

Vierailija
102/110 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni ei ajattele miltä se tauointi näyttää sitten vanhempana ei niin kimmoisalla ja maksaläiskäisellä iholla. Ja kuinka sitä samaa tatuointia jaksaa vuosikymmenestä toiseen katsella.

Eipä se iho silloin muutenkaan näytä nuorelta ja hehkeältä, ei siinä pari tatuointia haittaa! Sinä varmaan käyt leikkauttamassa nenääsi, leukaasi, kiristät poskiasi kun kyllästyt tuijottamaan naamaasi liian kauan?? :D

missään leikkauksissa. Olen ihan sinut itseni kanssa enkä tarvitse myöskän tatuointeja kohottaakseni itsetuntoa.

kyllä minäkin jaksan sitä tatuointia katsella loppuikäni aivan kuten naamaanikin, miksipä en??

Millähän tavoin tatuointi kohottaa itsetuntoa?! XD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla niskasta melkein peppuvakoon ulottuva tatuointi selkärangan päällä. Kataloogista valittu kuva, jota modattiin oman maun mukaiseksi, kuvaan lisättiin koukeroita ynnä muuta. Kuvan otin "selkärankani suojaksi", sillä yliliikkuvat nikamat aiheuttavat usein särkyjä ja kiputiloja. Kyllä, huollan selkääni liikunnalla ja kohdistetuilla lihasharjoittella, mutta tatuointi on symbolinen suoja rangalleni.

Moni ei tatuoinnista tiedä, miksi pitäisikään? En kuvaa ottanut siksi, että saisin esitellä sitä kaikille. En sitä myöskään ehdoin tahdoin yritä pitää piilossa, näkyy jos näkyy.

Ihme asioista ihmiset näkevät vaivaa.. Vaikka itsellä iso tatuointi, en kaikista tatuoinneista pidä. Toisille sopii tatuoidut hihat ja lahkeet, toisille se pieni perhonen olkapäähän. Who cares, really?

Minäkin olen peittänyt joillakin tatuoinneilla arpia, jotka ex aiheutti. Mielummin kaunis kuva kuin ruma arpi muistona hirviöstä, jota pääsin pakenemaan!

Vierailija
104/110 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuointeja kantaa etenkin alempi sosiaaliluokka.

On arvostettu, korkeassa virassa oleva ihminen ja hänellä on koko selän kokoinen tatuointi. =)

Se näistä sitten.

ylempää sosiaaliluokkaa. Sitä ei vältsisti edes tee se akateeminen koulutus vaan lähinnä se suku ja sen taso jossa on kasvanut/kasvatettu.

Vanhat, hyvät, akateemiset suvut eivät tod. näk. juuri tatuointeja ota.

Tämäkin ketju on täynnä jengiä, joiden mielestä on esim. ihan ok kuljeskellä crockseilla, mutta kaikki tatuoinnit sen sijaan kertovat samalle jengille aina "alemmasta sosiaaliluokasta"...

On se kuulkaa vaan niin, että suomalaiset crocks-naiset

( ja miehet ) monivärjättyine hiuksineen ovat yksi maailman mauttomin porukka, eikä suinkaan muodikkaasti itseään tatuoineet, coolit aikuiset.

( Ja sinänsä ärsyttävällä sanalla "muodikas" tarkoitan nyt juurikin tätä muutamia vuosia olemassa ollutta davidbeckham-anceligajolie-tatuointityyliä, johon kuuluu läheisesti mm. myös laadukkaat vaatteet ja asusteet, sekä säännöiilinen ja rankkakin urheilu + terveellinen elämäntapa, eikä suinkaan päihteet tai muu lääväys ).

Mutta näillä palstoilla on turha edes yrittää selittää jengille, että mitä tarkoittaa "olla cool aikuinen" - perunalastut suussa, kuunnellen "poika saunoo/huutaa/valvoo" -biisiä crocksit jalassa kun on vissiin vähän vaikea ymmärtää tollasia juttuja - tai ymmärtää oikein yhtään mitään.

Vierailija
105/110 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta omasta puolestani ap:lle: minulla on 2 tatuointia ja ainakin kahdesta vielä haaveilen. Kumpaakin tatuointiani olen harkinnut pitkään ja olen ne itse piirtänyt. Molemmilla niillä on minulle tarkoitus, oma tarinansa. Henkilökohtaisesti en välitä paskan vertaa kaltaisistasi ihmisistä, jotka määrittelevät toisen ihmisen tämän ulkoisten ominaisuuksien perusteella. Olen erittäin onnellinen aikuinen nainen, vaimo ja äiti. Life rules!

Vierailija
106/110 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuointeja kantaa etenkin alempi sosiaaliluokka.

Noin oli ehkä joskus ennen, mutta ei todellakaan enää pitkiin aikoihin.

Vierailija
107/110 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kenelläkään muulla :D

No kai minä sitten olen roskasakkia, kun minulla on tatuointeja ja lisääkin tulossa.

En halua, että minut tunnistetaan, eli en tarkemmin kuvaile omiani, mutta ensimmäinen kuvani on minulle todella, todella tärkeä ja sellaista ei ole kenelläkään muulla, eikä tule.

Toinen kuvani, jossa tavallaan kolme kuvaa samassa, kertoo minusta paljon, ja sitä aion vielä jatkaa. Ei ole muilla, eikä tule olemaan.

Tähän kuvaan liittyvä tarina tulee myös jatkumaan muualla kehossani.

Seuraavaksi minulle hakataan elokuussa iso teksti käsivarteen, joka on minun elämääni, kertoo mielestäni ja unelmastani ja elämästäni. Ei ole muilla, eikä tule olemaan. Paitsi miehelläni, mutta hänelle siihen tulee kuva lisäksi.

Näitä en varmasti tule katumaan ikinä!

Ja ihan oikeasti, ei, en koe olevani roskaväkeä.

Ihan sivistynyt ja koulutettu ihminen olen.

En tosin ihan massaväkeä, mutta silti...

Vierailija
108/110 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen, joka haluaa erottua muista... menemällä muodin mukana. Kun kerran kaikilla muillakin on ja se vähän sattuu, niin että on kova kun ottaa tatuoinnin.

Sun logiikka hiukan ontuu. Miten voi erottua muista jos kerran kaikilla muillakin on?

:DDD

= Halutaan erottua muista tekemällä just sen saman mitkä muutkin. Massaaa!

Vierailija
109/110 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen saa tehdä ittelleen mitä haluaa. Kävi sitte ottamassa silikonit tai tatuoinnin. Itselläni on kroppassa 10 tatutointia.Osa näkyy vaikka ois farkut ja pitkähiainen päällä ja osa ei. Jos se tekee minusta roskasakkia niin tehköön! Minä olen itseeni ja elämääni tyytyväinen ja se riittää mulle.

Vierailija
110/110 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin ensimmäisen kuvan 11v sitten ja sitä olin suunnitellut viitisen vuotta aiemmin. Kuva kertoo minusta ja muistuttaa minua siitä mitä olen ja mihin pyrkiä. Olemaan oma itsensä. Toisen kuvan otin koska halusin jotakin kaunista muistoa tädiltäni, hän piirsi minulle kuvan joka on kaunis lisä alaselässäni. Samoin hänen taulujaan on meillä kotona seinillä. Kolmas kuva liittyy ensimmäiseen kuvaani sekä lapsiini. Siinä yhdistyvät ne asiat jotka tulevat aina pysymään elämässäni. Kuva on otettu rankan avioeron ja väkivaltaisen suhteen päätyttyä ja se on mielestäni arvokkain kuva mitä minulla on.

Jokainen kuva on paikassa jossa ne saa tarvittaessa piiloon ja toisaalta ne saa olla halutessani esillä. Kuvat eivät ole minulle muoti-ilmiö tai vastaava. Ne ovat jotakin joka on osa minua ja pysyy mukanani vaikka mitä sattuisi. Ja ainaisena huolehtijana voin ainakin todeta että jos joutuisin onnettumuuteen niin kuvien perusteella minut voisi tunnistaa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi