Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako mansikan itsepominta hinnanpuolesta?

Vierailija
03.07.2011 |

Entä saako marjat pomia suoraan siivottuina, kannat jättää puskaan tai maahan? Vai kuinka kannattaa toimia kun itselle haluaisi muutaman kilon pakkaseen?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mansikkaa, säästettiin 18 euroa verrattuna siihen, että oltais samasta paikasta ostettu sama määrä valmiiksi poimittuna. Kerääminen kävi nopeasti, aikaa meni noin puoli tuntia.

Musta toi on ihan hyvä palkka kahdelle puolen tunnin työstä. Ja noin pienen määrän kerääminen on vielä ihan mukavaa. Hinnan ero oli siis 2 euroa/kg itsepoimittujen ja valmiiksi poimittujen välillä.

Vierailija
2/17 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain samasta paikasta perjantaina valmiiksi poimitun laatikon ja laatu oli kyllä huippuluokkaa, joten en koe, että ainakaan siinä paikassa laatu paranisi itse poimimalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marketissa Hollantilaiset mansikat on ihan priimaa, mutta nuo vastapoimitut kotimaiset on ihan vetisiä kun pääset pellolta kotiin.

Vierailija
4/17 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli säästöä tavallaan, kun niistä syömismarjoista ei veloiteta.

Vierailija
5/17 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta marjat poimitaan ja punnitaan kantoineen, ei niitä aleta siellä pellolla perkaamaan.

MInä poimin mielelläni marjat ihan itse, niin tiedän kuinka puhtailla näpeillä mansikkani saan.

Vierailija
6/17 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta laadussa kyllä. Me olemme aina peranneet marjat heti eli maksamme vain marjoista, emme karoista. Ja kun pystyt poimiessa karsimaan huonot pois, saat koko rahan edestä hyvää marjaa.

Vierailija
7/17 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI sitten tarvii pehmenneitä marjoja perata. kestää hieman kauemmin, mutta ei mulla siellä marjapellolla ole minnekään kiire.

Vierailija
8/17 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä päin tuo hintaero on niin pieni (50snt-euro/kg), että en viitsi pellolle vaivautua. Jos en saisi niin pahaa "nokkosihottumaa" niistä mansikan lehdistä, niin voisin kyllä ihan retkimielessä lasten kanssa käydä poimimassa. Mutta jos tarve on muutamissa kiloissa, kuten ap mainitsi, niin ainakaan säästösyistä on turha pellolle lähteä. Laske ajetut kilometrit ja ajankäyttö hinnan lisäksi, niin ei varmaan tule eroa hintaan.

Vierailija
9/17 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkaseen. Niin erinomaista laatu on verrattuna valmiiksikerättyihin markettimarjoihin, joista suuri osa on lötteröitä ja makuvirheitä saaneita marjoja.

Itsepoimitut ja samantien pakastetut marjat ovat napakoita ja niin eri kaliiberia, etten voi muuta enää ajatellakaan. Jos ei säästä hinnassa, niin samalla rahalla ainakin saa monin kerroin parempaa.

Itse ostamme luomumansikoita, mutta kyllä eron huomaa tavallisissakin marjoissa.

Vierailija
10/17 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perkaatko siis siinä ihan marjaa ottaessasi, huonot ja kannat maahan - vai mihin ne roskat tyrkkäätte? Ja jätätkö sen kannan siihen puskaan ja nappaat vain marjan? Neuvoista kiitollinen!

Vierailija
11/17 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI sitten tarvii pehmenneitä marjoja perata. kestää hieman kauemmin, mutta ei mulla siellä marjapellolla ole minnekään kiire.

Onko puukko mukana?

Vierailija
12/17 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa parhaat pakastemarjat suoraan viljelijältä pakastettuna. Ne on todella hyviä, ei sellasia litistyneitä kotipakastettuja vaan kokonaisia "levyillä" irto pikapakastettuja. Niitä me ostetaan aina.

Vierailija
13/17 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö saisiko jostain Etelä-Suomesta? Miten viette kotiin ne?

Vierailija
14/17 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka osaa neuvoa? saako ne marjat siivota kerätessä ja roskat siihen puskan viereen vaan?

Vierailija
15/17 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mansikan kanta on luonnontuote. Sinne se maatuu taimen juurelle.

Vierailija
16/17 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin monta kesää mansikanpoimijana ja usein toimeksianto oli poimia ilman kantaa. Eli sinne se kanta jäi puskaan.

Vierailija
17/17 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ainakin on aina perattu suoraan sielä mansikkamaalla. Kannat jää siihen mansikkapuskaan tai siihen vierelle, miten sattuu tulemaankaan. Turhaa sitä kotona enää alkaa perkaamaan ku voi tehä siinä samalla sen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän