Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten köyhät viitsitte ottaa isot lainat?

Vierailija
20.07.2011 |

Naapuri on tällainen. Ostanut kaiken lainarahalla. Ison talon, kaksi autoa, kesämökin, mönkijän, trambolinin. Perheen äiti joka kerta valittaa, kuinka ovat korviaan myöten veloissa ja avioeron partaalla. Siltikin aina vain ostavat jotain uutta.

Itselläni ja miehelläni on kohtuullisen suuren palkat ja isot perinnöt ja omaisuudet alla. Siltikään emme viitsi käyttää rahaa noin holtittomasti. Tuntuu, ettei raha yksinkertaisesti sovi kaikille...

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti meni hieman ohi. Eli vaikka minulla onkin omaisuutta ja perintöä, niin en tuhlaile rahaa holtittomasti. Kysymys kuuluu, että miksi pitää ostaa kaikkea mahdollista, jos on köyhä? Ei köyhillä kuulu ollakaan isoja taloja, mökkejä, trampoliineja. Yrittäkää nyt hyvänen aika vähän suhteuttaa ja hillitä tuota materialismia.

-Ap

Mutta meni itseltäsikin ohi. (Vaikka tämä kommentti toki palstikin sinut provoksi...) Ei kai kenelläkään kuuluisi olla kaikkea mahdollista - isoja taloja, mökkejä, trampoliineja. Maapallon kantokyky ei kestä sitä, että kaikki ostavat kaiken sen, mihin heillä on varaa.

Vierailija
22/32 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä omassa lähipiirissä olen huomannut että ne joilla vähiten rahaa yleensä elävät tuhlailevimmin. Asuntolaina vielä on ihan ok, mutta ei se että VELAKSI pitää ostaa pari autoa, erilaisia tavaroita jätti telkkarista vaikka siihen trampoliiniin ja Hästens sänkyyn sekä kalliiseen sohvaan.

Ihmisen pitää miettiä mihin oikeasti on varaa ja mitä tarvitsee. Moni vaan elää niin että kaikki tänne heti, vaikka sitten velaksi! Totuus on se, että jokaisen pieni ja normaalituloisen (jolla ei ole perintöjä tai lottovoittoja) on mietittävä mihin panostaa ja mistä nipistää. Voi ostaa kalliita huonekaluja ja sitten olla matkustamatta, tai ostaa kalliita vaatteita ja säästää ruuassa jne. mutta se ei toimi pidemmän päälle että VELAKSI ostetaan kaikki mitä mieleen juolahtaa ja mikä olis tosi kiva saada.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilaisuutta opetella sitä käyttämään. :=))

Vierailija
24/32 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ottaa juuri niin paljon lainaa, kuin heille pankki antaa.

Kuvaavaa on esim. se, että meillä on tällä hetkellä mulla keskivertotulot ja miehellä keskivertoa pikkuisen isommat. Viime viikolla kun käytiin pankissa, niin antoivat meille lainalupaukse, joka on 370 000 euroa. Jos ne laskee sen niin kuin niiden pitäisi eli 20 v maksuajalla ja 6% korolla, niin se tekisi jotain 2600 e kuukausierää ja siihen vielä muut asumiskulut päälle. Ei siis riittäisi mun nettopalkka lähellekään asumismenoihin.

Mihinkähän tämä kaikki johtaakaan, jos edelleen noin helposti saa lainaa.

Vierailija
25/32 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmeessä tuntemattomien ihmisten lainanotot sua häiritsevät, ap?

Suomi on siitä kiva maa, että täällä köyhäkin ihminen voi halutessaan asua tasokkaasti.

Vierailija
26/32 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloja ei aina kauhean paljoa ole ollut, mutta AINA on ollut lainalle selkeä vakuus, takaajia ei ole tarvittu koskaan.

Tällä hetkellä minun bruttopalkka on 1974€ ja miehen 2430€ ja lainaa on enää alle 20 000.

Meillä on ikivanha auto, pieni ja vaatimaton kesämökki ja ei edes sitä tramboliinia ;)

Silti mulla joskus ahdistaa, kun ajattelen, että velkaa on. Vaikka järki sanoo, että sitä on tosi vähän (olemme vähän päälle kolmekymppisiä)

Vierailija
27/32 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla mitään sijoitusasuntoa ole eikä ole koskaan ollutkaan. Kakkosasunto on joskus ollut.

Vierailija
28/32 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvoisa ap ennenkuin tulee tänne leveilemään omaisuuksillaan ja perinnöillään. Suurin osa Suomen kansasta elää kädestä suuhun ja vieläpä lainarahalla. Silti suurin osa tästä sinun näkökulmasta katsottuna "rupusakista" on paljon onnellisempia ja tulevaisuudessa paljon paremmassa osassa kuin sinä ja muut näennäisrikkaat, sillä velallisilla ei ole mitään hävittävää mutta ne joilla jotakin on, menettävät pian kaiken.

Vierailija
29/32 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummastelen itsekin tuttavia, jotka tuntuvat haalivan maallista mammonaa ihan valtavasti ja kaiken sen velaksi...

Itse olemme miehen kanssa jotain muinaisjäänteitä, kun pyrimme elämään omilla säästöillä. Ensimmäiset avioliittovuodet asuimme vuokrakaksiossa ja säästimme kaiken ylimääräisen omaa asuntoa varten. Sitten kun sen aika tuli (=toiselle vakituinen työpaikka), niin ostimme kivan kerrostalokolmion, johon meillä oli varaa. Lainaa tarvittiin toki vähäsen (30 000€). Nyt olemme asuneet tässä 2 vuotta, perheen nettotulot ovat 2500-3000€/kk ja lainaa jäljellä alle 7000€.

No joo, emme asu pääkaupunkiseudulla, joten asunnot ovat täällä paljon halvempia. Mutta ehkä juuri siksi täkäläisetkin kaverit haalivat niitä satojen tuhansien velkoja ja hankkivat hienot omakotitalot, vaikka tuloja ei ole enempää kuin meilläkään.

Meillä on vanha auto ja toki monenmoista maallista haavetta, mutta pyrimme saamaan kaiken hankittua omilla säästöillä. Olo on tosi huoleton, kun tietää, että emme elä velkaloukussa.

Vierailija
30/32 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) aivan kultaluikka perrrrss..joo ihmiset saavat nykyisin perintäjä ja eivät välitä mitä tekee kun ritastelee ja häriköi sun muuta holtionta elämää. Jaa jaa niin se vaaan on että sairastuvat kun eivä osaa antaa elämälleen arvo saitikka toisille. Helvettissä elämää ja helvettiii jotuvat...pakana herkleetta sairaaat.

Vierailija
31/32 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin epäilen.

Vierailija
32/32 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät ole syntyneet kultalusikka perseessä niin kuin sinä. Silloin asiat on hankittava lainalla. Katsos kaikilla ei ole hyväpalkkaista työtä, perintöä tai puolisoa. t: perhe, joka juuri otti asuntolainan, vaikka äiti jää kohta hoitovapaalle.

vaan säästää etukäteen. Paitse ehkä juuri asunto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi