kertokaas koskas veditte ekat kännit?:D
Joo elikkä kaikki joilla on hauskoja ja ei niin hauskoja kokemuksia ekoista känneistä niin tännepäin!:) Kertokaa että missä olitte,Paljoa joitte,Mitä joitte,Minkä ikäisiä olitte?:) Itsellä näin:Olin 12vuotias ja minä ja serkkuni menimme mummollemme yöksi.Mummoni lähti kuitenkin jossain vaiheessa käymään noin.20km päässä kaverillaan ja sanoi että jää luultavasti yöksi koska saattaa ottaa pari olutta.Niimpä me päätimme mennä mummon maakellariin hakea parit väkevät (oli pieniäpulloja) ja juoda kurkusta alas.Eka alko hirveä hihittely ei osannu tehä yhtään mitään oli jotenkin ihan avutonolo ja sitten alko itkettämään että mitä me mentiin tekemään ja sitten alkoi taas se hihittely ja minulla on hämärämuistikuva että olisimme menneet kaatosateeseen pihalle makoilemaan ja jossain aamuyöllä menneet sisälle.No tuohon ei kuitenkaan ole varmistusta koska ei ole tarkkaa muistikuvaa...No minä olin oksentanut yöllä pari kertaa mutta serkkuni aloittikin sen vasta aamulla ja mummo tuli ja ihmetteli että mikäs sillä oikein on ku nuin oksettaa ja minä olin niin häpeissäni kun oli pitänyt mennä mummolta juomat varmastamaan ja sitten olla tuommosessa kunnossa joten niimpä kerroin mummolle mitä oli tapahtunu ja mummo tokaisi onneksi vain että"No tiäkkö hyvä että kerroit mieki tein kerran näin nuoruudessa!Mutta äläkää toiste tehkö ku tiiätte jo miltä tuntuu sitte parinvuoden päästä voitte ku ootte vanhempia ja kokeneempia:)" Ja ei tullut juotua kun vasta 2vuoden päästä uudelleen ja hillitymmin!:)
Kommentit (67)
13-vuotiaana taisin ekat kännit juoda. Se kesä ennen seiskalle menoa. Olis sitä voinut tietenkin parilla vuodella lykätä, mutta en kamalasti kadu.
Oli siis päättärit, kaikki pääsi kesälomalle ja se tietenkin tarkoitti sitä että kaikki myös joi. Menin kaverin kanssa sen kaverille, oltiin siellä vähän aikaa ja alettiin sekoittelemaan jotain drinksuja siinä. Aika vahvaa tavaraa oli kyllä, ja kun kokematon olin niin join sen aika nopeasti alas ja sitten ihmeteltiinki että "oho miten tää nousi näin nopeesti päähän.." En kauheesti muista siitä illasta, mutta sen muistan että olin niin päissäni että kun istuin niin kaaduin siitäkin. Halailin puolituttuja, pussailin kavereiden kanssa, nauroin ihan sairaasti, lentelin harvinaisen paljon, huutelin parvekkeelta silloiselle vihamiehelleni että "TUU KÄYMÄÄN TÄÄLLÄ PLIIS TUU ME HALUTAAN SUT TÄNNE" Sammuin myös keittiön pöydän alle ja mut kannettiin sitten sieltä nukkumaan.. About tunnin päästä kuitenkin heräsin ja olin jo vähän selvinnyt ja menin kerjäämään lisää juomaa koska omat loppu.
Seuraavana päivänä oli joka paikka mustelmilla, ei ollut krapulaa muuten ku että kädet vähän tärisi ja suuta kuivas ihan älyttömästi.
Ite olin 13 ja suurinpiirtein saman ikäsen serkku pojan kanssa yhtenä kesä yönä.
Isän uuden vaimon synttäri bileissä serkun kanssa ensin päivän mittaa pöllittii muutama olut ja nurkan takana hirveissä kuumotuksissa puoliksi niitä juotiin. Illalla osa vieraista oli lähtenee, mutta muutaman jäi vielä yöksi eli tilaa ei oikei ollu. Joten minun, pikkuveljeni ja serkku pojan ois kuulunu nukkua autotallissa teltassa,(en tiiä miks autotallissa:D) mutta minä en aluksi suostunu nukkumaa kahen hikisen pojan välissä pienessä teltassa.
Sitten illan mittaa löyettiin serkun kanssa isän hirviä viinavarasto. Ku siellä oli kymmeniä viina ja viini pulloja ihan laiasta laitaan, nii päätettii että mä tuun illalla telttaan poikien kanssa ja pöllitää pikkusen. Sitte illalla ku muut oli nukkumassa, me istuttii pikkuveljen ja serkun kanssa teltassa viina pullo kourassa. Serkun veli oli nii ujo nii se ei viittiny liittyä meiän mukaa. Oma pikkuveli oli vasta 11, eikä sitä viinan juonti vielä pahemmin kiinnostanu. Iha ymmärrettävää. Maistettii sitä sitte ja todettiin että ei me sitä saatettu juua. Päätettii sitte sekottaa sitä isoon Sprite pulloon että se ei maistuis juurikaa. Sitte huomattii että meillä oli menny kymmenen minuutin aikana puoli pulloa viinaa ja hätäännyttii vähä. Ite olin ehtiny juuä melkei puolet enemmä ku serkku siihe mennessä. Hetki siinä istuttii ja mietittii että eipä kovi hääppöstä tää kännääminen ole. Ensi tuli vähä raukee olo mutta sitten se iski iha yllättäen. Musta tuli iha hullun tunteellinen ja estoton ja halusin kokoajan lähteä jonnekki. Serkku taas makas vaa ja oksenteli vähä ympäriinsä. Pikkuveli ei ollu ottanu mitää ja hyssytteli mua ku yritin laulaa serkulle lohdutukseksi sen lempi biisiä ku se näytti nii pahoinvoivalta. En paljon onneks enää muista, mut sen mä muistan että mulla ja serkulla oli pitkä ja syvällinen keskustelu tulikärpäsistä. Ja sen kans muistan ku yritin lähteä ulos laulamaan ja viuhahtamaan mutta serkku veti aina takasin telttaan. Sitten serkku lopulta sammu kun minä yritin vielä bilettää aamu viiden aikoihin. Aamulla mulla oli krapula mutta serkkupa säästy siltä ja olen vieläkin katkera siitä. Isä huomas että oltii pöllitty olutta joten sanottii että otettii vaa kaks ku oli hyvä tilaisuus, vaikka todellisuudessa otettii varmaa 5-8 +puoli pullollista viinaa.
Itse lin juuri täyttänyt 15. menin kaverille yöks ja sen veli oli ostanu meille siiderii.. siinä sitten juotiin ja kuunneltiin musiikkia täysillä, mielestäni olin vaan vähän hiprakassa mutta aamulla kyllä oli pienoinen krapula. tuli kavereille laitettuu vähä noloi viestei mut ei mitään sen kummempaa
Parin vuoden ikäisenä ronkin käsilläni pöydälle jääneestä sahtikannusta kepua kunnes sisarus saapui paikalle. Sen jälkeen pysyin lähes raittiina jonka jälkeen maistelin korkeintaan. 16-vuotiaana sitten olin lievästi kun join pari paukkua putkeen ja 17v. tuntuvasti lukiobileissä. 18-vuotiaana satuin juomaan krapulaan asti niin että tarvitsin kaveria saattoapuun.
Ekan kerran vedin käteen 11-vuotiaana.
Olin maistellut alkoholia jo ennestään, mutta ensimmäiset oikeat kännit join 16-vuotiaana. Kaverin poikaystävä haki meille Kultalonkeroa ja totta kai se 6-pack ja liköörit siihen päälle humahti hattuun kokemattomalle teinille. Hauskaa oli, pelleiltiin vain menemään kaverin äidin luona (äiti ei ollut kotona, vaan jossain matkoilla), otettiin videoita jne. Pahimmat örvellykset tuli sitten vedettyä n. 17-vuotiaana lukuisissa kotibileissä, silloin tuli välillä oksenneltuakin ja kaiken näköstä muuta mukavaa.
Nyt taidat huijata jos et ollut alle 11vuotias koska ei tuo määrä pitäisi edes vauvalla tuntua, taisit vain kuvitella?
14-vuotiaana futisreissulla Ruotsissa. Sofiero taisi olla olut jolla ne vedettiin. Ihan mukavaa oli.
Ekaa kertaa maistoi olutta varmaan jo 10vuotiaana.. 17-18vuotiaana aloin juomaa päivittäin, aivan järkyttävää örvellystä.... Nykyään jo ikää sen verran, että ei edes kiinnosta...
Neljä vuotta vanhempi kaverini kysyi lähdenkö ryyppäämään?
Varastin äidiltäni parikymmentä markkaa rahaa, jotta kaveri hankkii juotavaa.
Join neljä pientä kaljaa ja kiljua päälle.
Olin ihan tuhannen kännissä, oksentelin ympäriinsä ja sammuin.
Kaveri sitten kantoi minut kotiin.
Ihme kyllä ei ollut krapulaa ja muistin aika hyvin illan tapahtumat.
Olin silloin 11v.
Nyt olen 35 ja yritän päästä alkoholista eroon, kun sen juominen on määritellyt ihan liikaa elämääni tähän asti.
Olimme kaverini kanssa 12 vuotiaita ja kaverini isosiskon luona vappuna. Meille oli ostettu lonkeroa ja joimme sitä kumpikin ehkä kolme pullollista ja sen jälkeen punaviiniä. Se riitti saamaan meidät ensin hyvin hilpeälle tuulelle, kunnes alkoi väsyttämään. Siitä se alkoi ja pian pitikin olla juomaa enemmän ja vahvempaa, että tuntui. Juominen menetti kuitenkin hohtonsa aikanaan ja me molemmat olimme lähes raittiita parikymppisinä. Nyt molempien lapset ovat jo teinejä ja lapsemme eivät ole alkoholista yhtään kiinnostuneita.
20v. Olin ehkä poikkeuksellisen vanha, mutta eipä tuo ryyppääminen kiinnosta, koska olen alkoholistiperheestä.
Olin joku 19-20. Join kaverin kanssa pullon viiniä ja sit baariin... Olin humalassa, mutta seuraava päivä oli ihan hirveä! Ajoin äidin luo ja kotipihassa oksensin suoraan autosta ulos. Äiti näki tämän ikkunasta ja toi lasin vettä, käski mennä lepäämään ja jäi ulos huuhtelemaan oksuja veke :D
Yritin kyllä teininäkin (kun kaikki muutkin), mutta en ikinä saanut paria siideriä enempää alas. Ja kavereiden humalainen käytös lähinnä ärsytti. Siideritkin oli äiti ostanut. Jotenkin mulla ei senkään takia ollut mitään kapinoimisen tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
20v. Olin ehkä poikkeuksellisen vanha, mutta eipä tuo ryyppääminen kiinnosta, koska olen alkoholistiperheestä.
Samoin 20v ja sama tausta ja edelleenkään ei alkoholi pahemmin maistu ja aina sitä joku tyrkyttää tai pahoittaa mielensä, kun ei halua jossain juoda. Laman lapsena lähiössä muiden sossujuoppojen seassa isäpappa pisti kämpän paskaksi ja hakkas kaikkea mikä liikku ja vielä senkin jälkeen kun ei liikkunut. Alkoholi se hauskanpidon juoma? Katkera sekä äidille että isälle. Isälle teoistaan ja äidille edelleenkin kun koskaan ei ottanut eroa ja pakotti elämään siinä helvetissä ja samaten Suomen sosiaalilaitos on aivan turhalaitos, ei ihme että saivat sen pienen tytön pahoinpideltyä kuoliaaksi, kun tuo laitos tee mitään.
14 vuotiaana heti kun oli ripiltä päässyt niin sai luvan mennä nuortentansseihin. Keskustassa hengailtiin ja joku tutun tuttu sitten haki 3 päärynäsiideri. Linja-autolla mentiin sinne tansseihin ja kivaa oli kaveriporukalla. Ihan sopiva känni ensikertalaiselle eikä aamulla ollut pahoinvointia 👍
12v varastettiin jostain kiljua ja juotiin sitä kaverin kanssa. Kylillä pyörittiin ja kavereilla käytiin kylässä (vanhemmat ei olleet kotona). Taidettiin ehkä esittää hiukan humalaisempaa kuin todellisuudessa edes oltiin. Mitään oloja ei seuraavana päivänä ollut. Siitä se teiniryyppäys sitten lähti, mutta mitään katastrofeja ei sattunut kenellekään.
Olin 20 vuotias naimissa ja äiti, kun otin liikaa viinaa ja oksensin. Mieheni siivosi oksennukset. Lapsi oli mummolassa. Poikani täyttää ens vuonna 50, eikä ole koskaan nähnyt minua humalassa.
Olen siitä ylpeä. Mulla sama kokemus , eli vanhempani eivät juoneet koskaan ruokajuomia enempää. Edes Juhannuksena.
Mä en muista enää.. Miten te muistatte? :D