kertokaas koskas veditte ekat kännit?:D
Joo elikkä kaikki joilla on hauskoja ja ei niin hauskoja kokemuksia ekoista känneistä niin tännepäin!:) Kertokaa että missä olitte,Paljoa joitte,Mitä joitte,Minkä ikäisiä olitte?:) Itsellä näin:Olin 12vuotias ja minä ja serkkuni menimme mummollemme yöksi.Mummoni lähti kuitenkin jossain vaiheessa käymään noin.20km päässä kaverillaan ja sanoi että jää luultavasti yöksi koska saattaa ottaa pari olutta.Niimpä me päätimme mennä mummon maakellariin hakea parit väkevät (oli pieniäpulloja) ja juoda kurkusta alas.Eka alko hirveä hihittely ei osannu tehä yhtään mitään oli jotenkin ihan avutonolo ja sitten alko itkettämään että mitä me mentiin tekemään ja sitten alkoi taas se hihittely ja minulla on hämärämuistikuva että olisimme menneet kaatosateeseen pihalle makoilemaan ja jossain aamuyöllä menneet sisälle.No tuohon ei kuitenkaan ole varmistusta koska ei ole tarkkaa muistikuvaa...No minä olin oksentanut yöllä pari kertaa mutta serkkuni aloittikin sen vasta aamulla ja mummo tuli ja ihmetteli että mikäs sillä oikein on ku nuin oksettaa ja minä olin niin häpeissäni kun oli pitänyt mennä mummolta juomat varmastamaan ja sitten olla tuommosessa kunnossa joten niimpä kerroin mummolle mitä oli tapahtunu ja mummo tokaisi onneksi vain että"No tiäkkö hyvä että kerroit mieki tein kerran näin nuoruudessa!Mutta äläkää toiste tehkö ku tiiätte jo miltä tuntuu sitte parinvuoden päästä voitte ku ootte vanhempia ja kokeneempia:)" Ja ei tullut juotua kun vasta 2vuoden päästä uudelleen ja hillitymmin!:)
Kommentit (67)
2,5 siideriä. Hihitytti kauhiast. Kolmatta ei pystyny juomaan loppuun, ei menny alas. Hahahaha. :D
18,5 vuotiaana. Abiristeilyllä. Kolme drinkkiä ja breezeri.
Ja nykyään meno on sitten jo melkosta, nykyään on ne3 promillen kännit... Nooh, ehän ole ny ku sen kaks vuotta juomista joskus silloin tällöin tehnykkää.
Toki ennen tota 18 ½ v ikää join joskus yhden lasin viiniä ruokapöydässä vanhempien tarjottua mut pahaa oli ni ei tehny enempää mieli.
Sitten sillä risteilyllä opin että alkoholijuomat voipi ollakin jopa hyviä...
Ja nyt voisin sanoa kuten kauan sitten 15 vuotiaana jo epäilin - jos koskaan opin pitää juomisesta/juomista, tulee ongelmia.
No, onneks ne on vielä hallinnassa ihan jees...
Paras kaverini tuli toisesta kaupungista kesälomapäiviä perheeni luokse viettämään, hänen mummonsa asui kaupungissamme eräässä hoitokodissa, missä jokaisella vanhuksella oli oma asunto. Tällä mummolla oli asuntonsa olohuoneen kaapissa paljon erilaisia juomia, en edes tiedä mitä :D
Noh, muka menimme ystäväni kanssa hänen mummoaan katsomaan ja minä sitten yhteisestä sovinnosta menin hänen viinakaapeilleen ja otin muutaman pullon (olivat melko pieniä) salaa. Häbettää kun niin tein, mutta silloin ajattelimme, että eihän tämä mummo enää niitä juo kun ei pysty edes kävelemään -.-
Noh, menimme perheeni luokse, sekoitimme kaikki litkut yhteen isoon limpparipulloon ja lähdimme sitten salaa illalla lähipuistoon tätä coctailiamme juomaan, voitte vain kuvitella kuinka pahalle se maistui :D
Toki, kun en itse ollut koskaan ollut humalassa, loppupeleissä join sitä kuin vettä vain kun aloin päihtymään. Ja päihdyinkin valtavasti! Ystäväni sitten hieman selväjärkisenä lähti taluttamaan minua kotiin, mutta minä kännipäissään kaatuilin ojaan ja lauloin okt alueella täyttä kurkkua aamuyöstä. Kai sitä nyt kuurokin siihen herää ja katsoo ikkunasta yhtä pikkutyttöä joka ympärikännissä ojassa makaa hoosiannaa hoilaten.
kotiini oli enää vain 30 metriä matkaan, kunnes poliisit tuli ja vei minut sitten kotiini, ette usko kuinka vihainen äiti oli kun poiliisit tuovat hänen pienen tyttärensä aivan huomalassa aamuyöstä kotiin. Ja kyllä aamulla hävetti ja laatta lensi...
alkoholilliset bileet. Itse en siis ollut varautunut, mutta joku vieraista toi keissin kaljaa. Otin siitä pari pulloa, mutta en meinannut saada juotua kun oli niin pahaa. Mutta siitä se sitten lähti ;)
Melko pian ostettiinkin pullo Lippistä tai Hölmöilevää puoliksi ystävän kanssa harva se viikonloppu. Onneksi mitään kamaluuksia ei päässyt tapahtumaan ja aina pidettiin toisistamme huolta. Nyt en juo enää humaltuakseni, vaan alkoholi on minulle lähinnä ruokajuoma.
Join puoli pulloa Absolut vodkaa, oli siis pieni pullo... Sen koommin en olekaan kännejä juonut. Tuon jälkeen koskin seuraavan kerran alkoholiin vasta aikuisena. Nykyisin juon melko maltillisesti, lähinnä lasin viiniä ruuan kanssa tms. Joskus menee viikkoja ilman alkoholia.
alkoholilliset bileet. Itse en siis ollut varautunut, mutta joku vieraista toi keissin kaljaa. Otin siitä pari pulloa, mutta en meinannut saada juotua kun oli niin pahaa. Mutta siitä se sitten lähti ;)
Melko pian ostettiinkin pullo Lippistä tai Hölmöilevää puoliksi ystävän kanssa harva se viikonloppu. Onneksi mitään kamaluuksia ei päässyt tapahtumaan ja aina pidettiin toisistamme huolta. Nyt en juo enää humaltuakseni, vaan alkoholi on minulle lähinnä ruokajuoma.
Ekat kännit vedin tosin seiskan keväällä ja juomana puoli pulloa lipistä... Ja hölmöilevä omenaviini oli ihan legendaarista myös ;D
Oli kauhean kova pakkanen ja join kaverin kanssa pullon jaloviinaa puoliksi. Mentiin tanssimaan ja oksensin tanssipaikan lattialle ja mut heitettiin sieltä ulos. Kompuroin tiellä, meinasin jäädä auton alle, mutta joku ventovieras pelasti mut ja vei mut jonnekin juoppojen läävään, onneksi lämpimään, ja sammuin. Mut meinattiin raiskata juuri vähän ennen sammumista, mutta onneksi muut juopot estivät sen ja teko jäi yritykseksi. Kotiin pääsin seuraavana aamuna, vaatteet oksennuksessa ja meikit naamalle levinneenä. Mahtoi olla kiva näky äidille. Se oli eka ja viimeinen kerta, kun join itseni tuohon kuntoon.
7-8 luokalla muutaman kerran join 6 eikä ollu vielä mitenkään " kännissä". Sitten 16 vuotiaana oltiin meidän mökillä kavereiden kanssa ja join 17 kaljaa. Seuraavana aamuna oli hieman huono olo.
15-vuotiaana 2,5 siideriä. kikakika. :D
10v. Join litran lonkeroa ja 2 kaljaa
15-vuotiaana baarissa, isäni kanssa. Vissiin joku 10 siideriä tuli juotua.
Seuraavana päivänä oli serkun rippijuhlat. Voin sanoa, että oli aika hehkeä olo....=D
30-kymppisenä hotelli huoneessa puoli pullua 70cl:n vodka pullosta. Kyllä meinas pyörittää parintunnin sisällä. Nyt tekis mieli kokoajan vähän juoda, mutta kyllä sen nyt tähän pitää jäädä....
12-vuotiaana, ihan liian nuorena :(
Viikkoa ennen 18v synttäreitäni. Aiemminkin olin juonut, mutta en humalaan asti.
Itse join ekan kerran joskus 13-vuotiaana itteni pieneen hiprakkaan, kun olin sekotellu eri viinoja juomapulloon ja vitun typeränä toin sen kouluun ja annoin kavereillekkin ja oli helvetin lähellä että oltais jääty kiinni. Mut join siitä seuraavan kerran 14-vuotiaana itteni lievempään känniin yksin kotona viinipullon kanssa.
Kasiluokan syksyllä muistaakseni kaverin kanssa juotiin pullo kotiviiniä puoliksi ja silmissä alkoi viiraan ja puhe sammalti :D Seuraavan aamun oloista en muista, eli eipä vissiin kovin pahat ollut kuitenkaan.
Sittemmin on tota viinaa menny vähä reippahamminkin kun niin mukavaa humalassa on.
Äitini osti meille pullon Greenlimeä. Juotiin se ja pienet tuliaisviinapullot mamman kaapista, joita oli iät ajat säästellyt.