Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista aluetta Helsingissä Tapulikaupunki (ov)

Vierailija
13.07.2011 |

Etenkin tämä Palovartijantie. Sieltä tarjottiin kaupungin asuntoa ja nyt olisi kaksi päivää aikaa päättää...

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alueella on vierasmaalaisia, ei ole ihme, että lukion pääsyrajaa joudutaan laskemaan. Jos itse joutuisin yhteisöön, jonka kieli olisi harvinainen ja jonka kieltä ei vanhempanikaan osaisi ja jonka kulttuurista ei kukaan perheessä tietäisi mitään ennen muuttoa, olisihan se outoa, jos saisin päästötodistuksen hyvin arvoasnoin.

Tapulikaupunki on kerrostaloaluetta omalla keskustalla. Itse en osaa pitää vierasmaalaisia huonompiarvoisina, kuten en myöskään ihmisiä, joilla työttömyyden takia on aikaa. Kaikki me mahdumme katukuvaan. 

Olen ollut Tapulikaupungissa eikä se minusta ole mikään slummi.

Kaupat ym. palvelut pelaavat ja yhteydet muualle hyvät. Koska minusta yö ei ole ulkona olemisen aikaa, ei minulla ole kokemusta, millaista siellä on yöllä kadulla. Jos siellä on ääntä yöllä kadulla, eivät äänet ole ainakaan kantautuneet asuntoon. 

Kaupassa käydessä en ole nähnyt humalaisia.

Vierailija
62/79 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin pari vuotta käsityöläisentiellä eli kaupungin asunnoissa. Huumeidenkäyttäjiä siellä asustelee ja heräsi aina keväisin eloon mutta en itse ainakaan kokenut tai kohdannut ongelmia. Poliisit ja ambulanssit pyöri talonyhtiön pihassa viikottain mutta ei ne omaa elämää häirinnyt. Palvelut lähellä, pääsee nopeasti tikkurilaan vaikka kävellen sekä junalla keskustaan 15min. Ja jos sulla lapsia niin paljon kivoja puistoja ja suutarilaan esim lyhyt matka missä iso puisto. Ulkoilumahdollisuudet ja lenkkimaastot kivat. Ja löytyy myös hyvä kampaaja jossa käyn edelleen vaikken siellä asustele. Riippuu omasta asenteesta ja siitä minkä antaa vaikuttaa. Lähiöhin mahtuu kaikennäköstä porukkaa. Työttömiä,alkoholistrja,työssäkäyviä,perheitä. Tsemppiä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapulikaupungista on 15-20 minuuttia lähijunalla Helsingin keskustaan,              10 min. lentokentälle, hyvät ulkoilumaastot, luistelu- ja pallokentät.

Terveyskeskus, kaksi kauppaa, sympaattinen pieni kirjasto, jossa mahtava

henkilökunta, ala-asteen koulu ja lukio. 

Olen asunut täällä yli 10 vuotta, ja täällä on tullut lukuisia  mukavia hyvänpäiväntuttuja.

Talomme on hiljainen, rauhallinen ja piha viihtyisä.

Täällä on toimintaa nuorille ja senioreille.  Ei ole mitään valittamista, - ei ainakaan mistään sellaisesta, mitä ei löytyisi mistä tahansa lähiöstä.

64/79 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa lukea osaa kommenteista, kun kauhistellaan aseman/ostarin seutua, että kuinka on niin paljon nakkeja, spurguja yms. ja turvatonta. En tiedä teistä, mutta itselläni ei ole ainakaan tapana hengailla asemalla tuntikaupalla. Ja tapulikaupunki on tosiaan muutakin kuin se asemanseutu. Esim. Kun lähtee Suutarilaan päin n. 700m, niin siellä on jo kerrostaloja jotka ovat ihan omistuskämppiä sekä omakotitaloalue. Kämnerinkujalla/tiellä on toki kaupungin kämppiä vielä, mutta niissäkin asuu aika paljon niitä, joille asunnot ovat ns. Työsuhde- etuja.

Ostimme juuri suht ison asunnon Tapulista aika edullisesti ja veikkaan, että seuraavan 10 vuoden aikana aseman aluekin siistiytyy (niin kuin on käynyt esim. Pukinmäelle) ja alueen arvo tulee nousemaan.

Vierailija
65/79 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yöpynyt siellä useita kertoja useiden vuosien ajan, en ole koskaan kuullut naapureista ääntä, en päivisin, en öisin. Kyseessä tosin on omistusasunto.

Oot varmasti ollut niin aineista tajuttomana..

Vierailija
66/79 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse Pihlajamäestä ja kävin muutaman kuukauden ajan Tapulissa töissä. Narkkareita, juoppoja ja muuta ainesta näkyi ja kuului päivittäin. Olin järkyttynyt:D Päätin, että sinne en ainakaan muuttaisi.

Olet oikeassa: tavalliset ihmiset on pelokkaan näköisiä nurkissa lymyileviä ja äänekkäät hullut juopot ja narkkarit pistää silmään joka paikassa. Koiranulkoiluttajissakin paljon umpipöhköjä liian isojen hallitsemattomien koiriensa kanssa. Rapussa ravaa ihan koko ajan levotonta, työtöntä pasha-sakkia...

Vierailija
67/79 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghetto pahimmasta päästä...

Vierailija
68/79 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin, että Karalahti on elänyt nuoruutensa Pulikaupungissa..

Vierailija
69/79 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta tapulissa asuneena pitää myöntää että jotain sitä tuli nähtyä,mutta ei se niin huono paikka ole kuin mitä sen maine

Vierailija
70/79 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä Tapulista nytkin kirjottelen ja hengissä ollaan! Asutaan opiskelija-asunnossa vähän kauempana asemasta ja täällä on älyttömän rauhallista. Aseman seutu on jokseenkin levoton, mutta kun siitä vaan kulkee ohi (monta kymmentä kertaa kuussa), ei mitään ongelmia neljän vuoden aikana ole ollut.

Itse en jäisi tänne tai ostaisi täältä asuntoa. Mulle tämä on liian lähiömäinen ja (anteeksi vaan) turha paikka. Mutta kyllä täällä todellakin asuu ja viihtyykin, kun tietää sen olevan väliaikaista. :D Jotkut täällä viihtyy pidempäänkin. Mutta mä olen joko keskustan kannalla tai maaseudun. En välitä välimuodoista.

Vierailija
71/79 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alueelle on rakennettu ihan viimeaikoina kivan näköisiä kämppiä. Asema-aukiota lukuun ottamatta aika tavallisen oloinen lähiö. Paljon muita kuin kantasuomalaisia. Reunoilla on kivoja pientaloja, tosin en tiedä kuuluvatko virallisesti Tapuliin vai ehkä Tapanilaan / Suutarilaan.

Alueen lukio on Helsingin huonoimpia (tai siis alhaisimpia sisäänpääsyrajoja). Peruskoulu saa positiivisen syrjinnän rahoitusta.

Pulikaupungissa ei ole yhtään pientaloa.

Lähes kaikki talot 70-luvun Neuvosto-lookia.

Muutama uudempi kerrostalo aseman vieressä.

Hirvee mesta.

Vierailija
72/79 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjottiin asuntoa Tapulista ... Parmaajantie ... ja kun ei ollut avaimia vielä kävin nuuskimassa alueen etukäteen.

Mitäs mieltä olette alueesta... luin kaikki edelliset kirjoitukset ja pisti vähän mietityttämään...

kävelin ristiin rastiin siellä ja olihan siellä tosi kivoja taloja ja sitten ei niin kovin mukavan näköisin eli tiedä mitä nyt odottaa!

Kertokaapa viisaamat sillä olin pikkaisen yllättynyt mitä näin....

Vierailija
73/79 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapuli on hyvä paikka kirjoitti:

Tapulikaupungista on 15-20 minuuttia lähijunalla Helsingin keskustaan,              10 min. lentokentälle, hyvät ulkoilumaastot, luistelu- ja pallokentät.

Terveyskeskus, kaksi kauppaa, sympaattinen pieni kirjasto, jossa mahtava

henkilökunta, ala-asteen koulu ja lukio. 

Olen asunut täällä yli 10 vuotta, ja täällä on tullut lukuisia  mukavia hyvänpäiväntuttuja.

Talomme on hiljainen, rauhallinen ja piha viihtyisä.

Täällä on toimintaa nuorille ja senioreille.  Ei ole mitään valittamista, - ei ainakaan mistään sellaisesta, mitä ei löytyisi mistä tahansa lähiöstä.

Kirjaston henkilökunta on lähinnä säikähtäneen oloista porukkaa.

Mistä lie säikähtänyt..

Jäikö Karalahdelta porukka viemättä mukanaan... :)

Vierailija
74/79 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jengiläisiä ja narkkareita. Ihmisiä ryöstellään kadulla öisin ja poliisi ei uskalla tulla alueelle. En suosittele. 

Vierailija
75/79 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Tapuliin pitäisi mennä _hetkeksi_ vuokralle, niin ok, sen voisin tehdä. En kuitenkaan jäisi sinne pidemmäksi aikaa tai missään nimessä ostaisi asuntoa. Osa tykkää paikasta ja saa tykätäkin. Ihan samalla lailla ajattelen esim. Kalliostakin.

Vierailija
76/79 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5 vuotta tapulissa asuneena pitää myöntää että jotain sitä tuli nähtyä,mutta ei se niin huono paikka ole kuin mitä sen maine

Ei.

Vaan vieläkin huonompi..

:-) :-)

Vierailija
77/79 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapulissa 2 vuotta asunut. Pelkästään hyviä kokemuksia. Arvostan alueen keskiötä, autottomia puistoja. Turvallista kävellä ja pyöräillä lasten kanssa kun tiet ovat autottomia. Uusi hieno päiväkoti, uusi koulu tulossa jossa tulee olemaan ala-asteen lisäksi myös yläaste. Leikkipuisto tullaan uusimaan, sekä lukio. Lapset saavat käydä koulunsa peruskoulusta lukioon oman kodin vieressä.

Ihanat ulkoilureitit, sekä metsämaastot, pururata, liikuntapaikat kuntolaitteineen. Jääradat, tenniskentät, koriskentät, jalkapallokentät. Lisäksi tullaan rakentamaan sisäjäähalli sekä kuntoportaat. On luontoa ympärillä ja ulos on miellyttä mennä, siellä ei ole ylä ala mäkiä kuten radan itäpuolella puistolassa. Skeiitipuisto aivan paras, jonne mennään koko perhe pienten lastemme ksnssa ja tunnelma siellä on aina toinen toistaan kunnioittava ikään katsomatta.

Tapulin asukkaat ovat aivan tavallista työssäkäyvää kansaa. Lapsiperheitä ihastuttavan paljon sekä ihan monikulttuurista. Kukaan ei katsele toista arvostelevasti vaan alueella vallitsee tunnelma, että saa olla oma itsensä ikään, sukupuoleen tai kulttuuriin katsomatta.

Liikenneyhteydet ovat hyvät julkisilla, pyörällä ja autolla. Mailapelikeskus ja PUIU tarjoavat parhaat mahdolliset harrastus mahdollisuudet. Hyötykasviyhdistyksen palsta aivan keskiössä, joka aivan ihana. Kerrostalossa asuvakin saa viljellä ja kasvattaa kävelymatkan päässä kotoa. Käyn päivittäin kävelyllä ja nautin suunnattomasti että saan asua Tapulikaupungissa, jossa minulla on kaikki lähellä, luonto ja palvelut. Asuessamme Puistolan puolella koin, ettei siellä ollut mitään. Ihmiset vain omissa pihoissaan. Ei mitään tekemistä ympärillä. Ylihintaisissa asunnoissaan yrmeinä ja ainoa ongelma oli se kenen koira kakkaa omalle pihalle. Nyt asun suuremmassa kodissa, joka on halvempi ja huoltoyhtiö tekee pihatyöt puolestani. Ympärilläni kaikkea mitä perhe tarvitsee.

Vierailija
78/79 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juoppoja,narkkeja,ja yh äitejä täynnä koko kylä.

En näe mitään yhteyttä esim yh äidillä ja narkilla. Millä tapaa yh äidit vaikuttavat asuinympäristöön samalla tavalla kuin laitapuolen kulkijat?

Vierailija
79/79 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on Tapulikaupungintie?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän