Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista aluetta Helsingissä Tapulikaupunki (ov)

Vierailija
13.07.2011 |

Etenkin tämä Palovartijantie. Sieltä tarjottiin kaupungin asuntoa ja nyt olisi kaksi päivää aikaa päättää...

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2011 klo 13:58"]

Lähellä on siistit pientaloalueet kuten Puistola ja Ala-Tikkurila. Palvelut löytyy suht' läheltä joko Tikkurilasta tai Malmilta. Ainoa ikävä paikka on tuo asemanseutu, jossa on kuitenkin ne lähikaupat, terveyspalvelut ja kirjasto. Mutta ei sielläkään mitään erityistä häiriötä ole. Alue voittaa mennen tullen Kontulat, Vesalat, Jakomäet, Vuosaaret, Myllypurot yms.

[/quote]Ei taatusti voita Vuosaarta. Eihän siellä ole edes merta.

Vierailija
22/79 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, miten hassusti sattui, että kaksi vuotta sitten aloittamani ketju tuli taas eteen.

Voinkin nyt sitten kokemukseni kertoa. Asuin Tapulissa vuoden ja TODELLAKIN vaihdoin heti asuntoa. Ongelmiin en henk.kohtaisesti joutunut, mutta ongelmia asemanseudulla mielestäni oli. Muutenkaan en tuntenut asuinaluetta omakseni ja suurimmasta osasta ihmisiä jotenkin näkyi sellainen onnettomuus ja "epäonnistuminen". Palovartijantien kaupungin vuokra-asuntoihin olin kuitenkin tyytyväinen, ainakin oma rappuni oli rauhallinen. Mutta kaiken kaikkiaan, en suosittele.

Terkuin, Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpaa.

Vierailija
24/79 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdessä taas juttua alueen ongelmista.

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/274385-varastelu-ja-hairiot-yltyivat-taas-tapulissa

"Nuorison häiriköinti ja varastelu ovat ryöpsähtäneet taas valloilleen Tapulikaupungin liikekeskuksessa.

Helsingin Uutisten lukijan mukaan nuoriso on varastellut röyhkeästi alueen kioskista ja kaupoista. Saalis on jaettu torilla, jonne on jääty riehumaan ja sotkemaan paikkoja.

– Nuoret menevät R-kioskiin isolla ryhmällä, vievät kaikkea mahdollista ja myyjät eivät mahda mitään. Mukana on ollut myös 12–13-vuotiaita. Mummot pelkäävät ja itsekin saa pelätä, kertoo 37-vuotias mies.

Tapulikaupungin häiriköinti nousi valtakunnalliseksi uutiseksi syksyllä 2011, kun R-kioski asetti yhdeksi päiväksi porttikiellon nuorisolle.

–Nuorison käytös on yhä häirinnyt pahasti kioskin toimintaa, myyjien työrauhaa ja asiakasviihtyvyyttä, kertoo R-kioski Oy:n turvallisuuspäällikkö Hannu Huuhtanen, jonka mukaan varastelun myymälän ja sotkemisen lisäksi osa nuorista myös nimittelee ja haukkuu myyjiä.

– Alkoholi on myynnissä tiskin takana, joten alkoholivarkauksia ei ole ollut. Varastelu on keskittynyt pienempiin tuotteisiin kuten karkkeihin.

Huuhtasen mukaan turvariskin vuoksi myyjien ei tule puuttua fyysisesti varkauksiin.

– Vaikka näpistelijät pääsisivät kioskista ulos, kaikista varkauksista menee poliisille valvontakameroiden kuvin varustettu rikosilmoitus. Olemme muutenkin puuttuneet ongelmaan jo kauan sitten tekemällä yhteistyötä poliisin ja paikallisen nuorisotalon kanssa. Olemme myös tehostaneet erilaisia vartiointiratkaisuja.

Valintatalossa näpistykset ovat yhä lähes päivittäisiä, joskin niihin syyllistyvät myös aikuiset.

– Mitä olen henkilökunnan kanssa jutellut, niin näpistelyongelma on olemassa. Kaikki tapaukset ilmoitetaan poliisille, meillä on siinä hyvin tiukka linja, kertoo turvallisuuspäällikkö Janne Ahtoniemi Suomen Lähikauppa Oy:stä.

Jäädäkseen on tullut myös niin sanottu juoksukaljailmiö, jossa nuorisojoukko nappaa kaljatölkit mukaansa ja kävelee kassan ohi. ..."

Vierailija
25/79 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapulikaupunki on asuinalueena paljon pahempi ja rumempi kuin Kontula tms. Tapuliin verrattuna Kontula on siisti ja kivasti rakennettu alue. Tapulikaupunki on Helsingin kaupunginosista kaikista slummimaisin. Itse en suostuisi muuttamaan Tapulikaupunkiin mistään hinnasta. En tajua miten on mahdollista ettää Tapulilla ei yleisesti ole mainetta Helsingin huonoimpana lähiönä.

Vuosaareen ei Tapulikaupunkia voi edes verrata, koska Vuosaari on lähiönä ihan OK ja melko tavallinen.

Vierailija
26/79 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuule itekkun oon liikkunu aseman lähistöllä, eikä siellä mitään käy. se ei tapuliin liity mitenkään et pyörii nyysitään. onha siellä asiatonta porukkaakin mut niin on asiallistaki. sama puistolassa

Vierailija
27/79 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vain on yhtään varaa valita. Olen ollut sosiaalipalveluissa töissä eri puolella pk-seutua ja siitä kantilta katsottuna Tapulikaupunki oli yksi ongelmaisimpia paikkoja. Niinkuin joku jo mainitsikin, niin esim. Jakomäki rauhallisempi paikka. Tosin kummassakaan en ole itse asunut, joten tämä näkemys vain työni kantilta katsottuna.

No ehkä Tapulissa asuvalle ei näy asiat ihan samalla tavalla kuin sellaiselle, joka on töikseen tekemisissä tietyntyyppisen aineksen kanssa. Olen nyt itse töissä yhdessä lähiössä (asiakaspalvelu) . Ihan kamala - täytyy sanoa ja Tapuli on todennäköisesti ihan yhtä kamala, juoppoja ja narkkeja. Kuitenkin näen töissä kaikenlaisten ongelmaisten lisäksi ihan tavallisia ihmisiä ja onneksi vielä tietynlaista yhteisöllisyyttäkin on.

Kaveri asuu tällä hetkellä Tapulin opiskelija-asunnossa, eikä ole valittanut, että Tapuli olisi jotenkin erityisen hullu paikka.

Vierailija
28/79 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On juurikin niin paha kuin puhutaan. Asun itse käsityöläisentiellä, ja talossamme on todella väkivaltaisia narkkareita. Uhkailevat naapureita, tappelevat keskenään, myyvät pihalla ja asemalla... valitukset isännöitsijälle ei auta.

Kotiin seurasi asemalta kerran eräs tummaihoinen mies. Moni hankkinuyt täällä vahti- ja suojelukoiria turvakseen, ja niin minäkin tein.

Jokin ase kannattaa olla mukana. Näillä narkkareilla on myös metsässä kätkö, jonka koirani löysi...

En voi suositella etenkään lapsiperheille.

Ostarilla hengaa kasa 10-17vuotiaita nuoria pummaamassa tupakkaa ja juopottelemassa.

Vierailija
29/79 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen asunut Kontulassa, ja sielläkin sai olla enemmän rauhassa kun Tapulikaupungissa, mikä on ihme. Kontulassakin kannoin käsiasetta.

Vierailija
30/79 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapulikaupunki on ihan ok mesta. Itse asun kylläkin puistolassa, mutta vietän aikaani kavereiden kanssa tapulissa. Tapulissa on hyvät palvelut ja kuntosali. Okei onhan siellä välillä ihme porukkaa mutta ei ole ollut hirveää häiriötä, lukuunottamatta yhtä narkkari ämmää joka tulee pummaa röökiä vaikka en polta. Kerran käynyt jopa käsiks melkein kun en suostunu antamaan röökii vaikka ei ees ollu. Nyt vuoden päästä muutan vuokralle Käsityöläisentielle :)

Vierailija
31/79 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista on Tapulikaupumgin Käsityöläisentie? Entä lähikoulu Maatullin koulu?

Vierailija
32/79 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta on kyllä aikaa mutta itse en muuttaisi tapuliin. Olen seurannut läheltä sitä meininkiä ja voin sanoa että kaunista se ei ole. Kontulassakin olen asunut mutta väitän että Tapui on paljon pahempi kokonaisuudessaan.

Vierailija
33/79 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapulista taas löytyy se kuuluisa nuorisojengi jonka jäsenet antavat lamauttimesta jos näytät vähänkään ärsyttävältä heidän silmiin. T. Itse kyseisen kokenut.

Vierailija
34/79 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumikaupunki

Vierailija
35/79 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään tuoreita kokemuksia tapulikaupungista? Uskaltaisiko muuttaa? 

Vierailija
36/79 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vähänkään valinnanvaraa niin älä muuta. Usein tulee kuljettua Tapulin läpi ja ei se meno ole mihinkään rauhoittunut. Tappeluita, narkkareita jne jne

Vierailija
37/79 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
38/79 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 07:55"]Tapulista taas löytyy se kuuluisa nuorisojengi jonka jäsenet antavat lamauttimesta jos näytät vähänkään ärsyttävältä heidän silmiin. T. Itse kyseisen kokenut.
[/quote]
Mitäs näytät ärsyttävältä. Oma vika

Vierailija
39/79 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten asuin lähistöllä ja kyllähän siellä Tapulissa kaikenlaista juoppoa ym. liikkui... Itse en kuitenkaan koskaan ole joutunut rikosten kohteeksi/silminnäkijäksi, ahdistelluksi tms. Ehkä mä sit vähän omituisena sovin joukkoon liian hyvin. :D

Vierailija
40/79 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olette mieltä Tikkurilan länsipuolesta/hiekkaharjusta asuinalueena? Olen muuttamassa pienemmästä kaupungista ja ns. "vähäosaisuus" ahdistaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän