Millaista aluetta Helsingissä Tapulikaupunki (ov)
Etenkin tämä Palovartijantie. Sieltä tarjottiin kaupungin asuntoa ja nyt olisi kaksi päivää aikaa päättää...
Kommentit (79)
Alue voittaa mennen tullen Kontulat, Vesalat, Jakomäet, Vuosaaret, Myllypurot yms.
Oletkohan koskaan käynyt Myllypurossa, kun niputat sen tällaiseen joukkoon? Vuosaaresta ja Vesalastakin löytyy paljon parempia alueita, kuin mitä Tapulilla on tarjota.
Tapulikaupunki, Jakomäki, Pihlajisto, Kurkimäki, Keinutien puoleinen Kontula, Mellunmäki, ... en muuttaisi.
Olen asunut eri lähiöissä eikä edes Kurkimäessä (Kontulan naapuri) ollut sellaisia...nyt kaakkois-Helsingissä ja rauhallista on!
Ap, voithan ottaa asunnon ja koittaa vaihtaa sen jonkun muun kanssa? Asukkaat voivat vaihtaa niitä keskenään. Jos nyt hylkäät asunnon, voin luvata että tiput hakijoiden joukossa jonon hännille.
Siellä oli jotain nuoria poikia, jotka terrorisoivat lähiseutua eikä kukaan saanut heihin mitään kuria. Lehdessäkin oli tästä juttua.
Tapuli on aivan fantastinen paikka. Rakastan sitä koko sydämestäni, siksi myös asun siellä.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 20:32"]Mitä olette mieltä Tikkurilan länsipuolesta/hiekkaharjusta asuinalueena? Olen muuttamassa pienemmästä kaupungista ja ns. "vähäosaisuus" ahdistaa
[/quote]Hiekkis paljon parempi kuin tapuli, on sekin jotenkin aneeminen mut ei niin paha
Vierailija kirjoitti:
Lainaus:
Alue voittaa mennen tullen Kontulat, Vesalat, Jakomäet, Vuosaaret, Myllypurot yms.
Oletkohan koskaan käynyt Myllypurossa, kun niputat sen tällaiseen joukkoon? Vuosaaresta ja Vesalastakin löytyy paljon parempia alueita, kuin mitä Tapulilla on tarjota.
Tapulikaupunki, Jakomäki, Pihlajisto, Kurkimäki, Keinutien puoleinen Kontula, Mellunmäki, ... en muuttaisi.
Tapulikaupungissa lapset ja nuoret ovat vähentyneet kuten monesta muustakin paikasta Helsingin laidoilla. Vanhat 70- ja 80-luvun asunnot ovat edullisia ja tilavia uusiin verrattuna ja junayhteydet eri puolille kaupunkia ovat parantuneet.
Uudet osaomistus- asumisoikeus- omakoti- ja kaupunkitalot monipuolistavat asukasrakennetta. Ne myös estävät tai ainakin hidastavat palvelujen katoa.
Olen asunut Tapulikaupungissa 38vuotta . Kohdalleni ei ole sattunut yhtään ongelmallista tilannetta .
Alue on siisti,viihtyisä , kattavat palvelut ja erinomaiset liikenneyhteydet . Vuokratalojen kodeissa on ehkä yllä olevien kirjoitusten perusteella ollut yksittäisiä ongelmia samoilla ihmisillä . Mutta minä en ole tavannut niitä ,enkä kuullut ongelmista. Taloomme muutti askettäin uusi lapsiperhe ja isä sanoi ,että Tapulikaupunki on mainettaan paljon parempi alue asua .
Olen itse Pihlajamäestä ja kävin muutaman kuukauden ajan Tapulissa töissä. Narkkareita, juoppoja ja muuta ainesta näkyi ja kuului päivittäin. Olin järkyttynyt:D Päätin, että sinne en ainakaan muuttaisi.
Millainen Tapulikaupunki nykyään on? Kannattaako muuttaa? Asunnot ainakin isoja ja edullisia, ja junalla pääsee nopeaa Helsingin keskustaan. Siinä mielessä alue houkuttelisi.
Me asutaan Ala-Tikkurilassa, mutta Tapulissa käydään päivittäin, ainakin juna-asemalla. En ole törmännyt mihinkään ongelmiin siellä. Aivan samanlainen lähiö ku mikä muukin Helsingin kerrostaloalue. Asunnoista ei ole tietoa, et millanen meno niissä on, mutta alueena mielestäni ok. Löytyy kaupat, kirjasto, terveysasema, nuta, apteekki, leikkipuisto, koulu, juna ja bussit... olemme vasta pari vuotta täälläpäin asuneet eli ehkä siistiytynyt nykysin?
Tapulikaupunki on kyllä aika rupinen lähiö. Puistolan puoli on rauhallista okt-aluetta, mutta eipä sillä ole tässä asiassa väliä.
Pakostihan alue kehittyy, koska on kehäradan varrella. Tapuliin on rakennettu paljon uusia erilaisia asuntoja. Eläkeläisten asoasuntoja tai mikä niiden oikea nimi on? Kaupungin vuokratalot on edullisia ja hyvällä sijainnilla. Kohta alue muuttuu trendipaikaksi.
Usein vieras paikka tuntuu oudolta ja tuo outoudellaan myös pelkoja. Kun aikanaan kävin Helsingissä ja vastaan tuli itsekseen puhuja, se tuntui pelottavalta. Oman alueen "kylähullut" eivät pelottaneet lainkaan, koska niihin oli tottunut.
Oman tutun ympäristön sotkuihinkin tottuu eikä niitä edes noteeraa, mutta vieraassa paikassa jokainen sotku rekisteröityy ajatuksissa kamalaksi ja rumaksi.
Tänään kotiin tullessani tarkkailin ympäristöä ja huomasin lähes jokaisen naapurin pihassa roinaa ja jopa roinaläjiä, joita ei normaalisti huomioi, mutta muualla ajellessani kauhistelen ihmisten pihojen epäsiisteyttä.
Tuttavani ovat asuneet Tapulikaupungissa Palovartijantiellä eivätkä koskaan valittaneet.
Siellä käydessäni en ole itsekään pelännyt. Olen käyttänyt myös siellä junaa ja siis asemaa, eikä siellä ole häiriöitä ollut.
Tapuli on slummi pahimmasta päästä
Ei se paha mesta ole. Asun itse Puistolassa, Tapulissa käyn apteekissa, baarissa, kirjastossa, kahvilla. Ikinä ei ole ollut mitään ongelmia. Ja Dominosta saa budia ihan milloin tarvitsee :D
Hirvein paikka ikinä! Siellä masentuu itsekin kun näkee vain juoppoja, narkkareita, diilereitä ja kuuntelee venäläistä piripolkkaa, tappelua, huutoa ym naapurista 24h. Kiva kun ei saa nukuttua töiden jälkeen.
Olen yöpynyt siellä useita kertoja useiden vuosien ajan, en ole koskaan kuullut naapureista ääntä, en päivisin, en öisin. Kyseessä tosin on omistusasunto.
Alueelle on rakennettu ihan viimeaikoina kivan näköisiä kämppiä. Asema-aukiota lukuun ottamatta aika tavallisen oloinen lähiö. Paljon muita kuin kantasuomalaisia. Reunoilla on kivoja pientaloja, tosin en tiedä kuuluvatko virallisesti Tapuliin vai ehkä Tapanilaan / Suutarilaan.
Alueen lukio on Helsingin huonoimpia (tai siis alhaisimpia sisäänpääsyrajoja). Peruskoulu saa positiivisen syrjinnän rahoitusta.
Itse olen asunut tällä alueellä lähes 10 vuotta ilman ongelmia. Mielestäni koko seutu on rauhottunut todella paljon. Öiseen aikaankin kun tulen junalla kotiin ''ostarilla'' ei ole lähes ketään, turhaan pelkäätte!