G: Karppaatko? Miksi, miksi et?
Ap kyllä, koska se on ainoa keino olla hoikka (bmi alle 20) ILMAN nälkää ja turvotuksia (kun jätin maitotuotteetkin pois, tilalle kookosta ja soijaa) ja jopa säännöllistä hikiliikuntaa. Olo on muutenkin kaikin puolin terveempi (niska-hartiajumi lievittynyt, migreenikohtaukset loppuneet jne.) ja
Suosittelen!
Kommentit (44)
Mä hyväkarppaan, eli hiilareita alle 100g/pv. Leivän olen vaihtanut Karppiseen (uusi karppileipä marketeissa!), peruna, pasta ja riisi kasviksiin jne. Syy aivosumu ja vetämätön olo jotka pysyvät kurissa hiilatietoisella syömisellä joka ei ole edes vaikeaa.
ei ole normaalin, liikkuvan naisen kulutus. Esim. minulle normaali kulutus millä en liho on n. 2000 kcal jos harrastan paljon rankkaa liikuntaa. Kevyemmällä liikunnalla vähemmän ja ilman liikuntaa luku jää alle 1500
Karppaamiseen liittyvä ruokavalio ei ole minua varten. Ystäväni karppaa ja olen ollut aika järkyttynyt niistä ruoista mitä hän syö: kermaa, voita yms ihan hirväesti kaikissa ruoissa. Ruokien kalorimäärät jotain 800 per annos, kun itse syön ehkä noin 300-400 kalorin annoksia.
Mutta silti hän voi hyvin ja todennäköisesti rasva-arvot ovat täysin kohdillaan. Moni karppaaja on kokemuksesta sen huomannut ja tutkijatkin on alkaneet kiinnostumaan. Sitäpaitsi hävyttömän alhainen kolestrolisuositus on lääketeollisuuden keksintöä... Kolestroli kun suojaa aivoja mm. alzheimerin vaaroilta.
Juu annoksissa saattaa olla 800 kaloria, mutta jos syö vain 3 krt päivässä, siitä tulee 2400 kaloria päivässä. ihan normaali aikuisen, liikkuvan ihmisen kulutus. Karppiruokavalio kun tuppaa myös kiihdyttämään aineenvaihduntaa ja rasvanpolttoa ihan eri tavalla kuin kevyt hiilaripaska. Joten todennäköisesti kaverisi kulutuskin on ihan toisissa sfääreissä.
Karppaan, koska haluan pitää "sukurasituksen" (ts. nykyisen virallisterveellisen ruokavalion aiheuttaman) 2-diabeteksen loitolla. En viiti kuormittaa elimistöäni jatkuvalla hiilihydraatin (sokerin) kuormituksella ja saada insuliinintuotantoani sekaisin. Toivon toki myös laihtuvani samalla.
Kauhean ympäristöä kuluttava ruokavalio, ja vaikea toteuttaa vegaanina.
En muutenkaan haluaisi ryhtyä mihinkään äärimmäiseen hiilareiden välttämiseen, mutta pidän kyllä hyvänä sitä että vältetään ns. nopeita hiilareita. Sopisi jokaiselle suomalaiselle!
otettiin juuri keväällä 45v. tarkastuksessa. No palstan mukaan olen toki ylipainoinen, koska BMI on 21, mutta yritän tulla toimeen asian kanssa.
Liikuntaa harrastan todella paljon ja olo on loistava. Suklaa maistuu joskus erittäin hyvältä ja irtsaripussi on kiva kun katsoo jotain leffaa.