Marraskuun inssiläiset
Hei !
Piinaseuraa ja kokemusten vaihtoa kaipailen. Inssi osuu meillä marraskuun ensimmäiselle viikolle. Tänään kävin ultrassa ja lääkäri arveli, että torstai olisi todennäköisin päivä. Nyt sitten vaan ovista tikuttelemaan... Tämä inssi on meille kolmas.
Kommentit (103)
Tänään käytiin sitten klinikalla. Eilen tuli niin selvä positiivinen ovistesti, että ei ollut tulkintavaikeuksia. Viiva oli tumma ja leveä. Tämä on meidän kolmas ja viimeinen inssi. Toimitus oli nopea ja vähän kivulloinen. Simpat vaan sisään ja menoksi. Ei ultrattu enää, eikä makuutettu. Mutta lääkäri on nyt ollut koko syksyn sama ja on todella miellyttävä.
Ei tässä enää olla hermoiltu. Seuraavaksi sitten IVF edessä, jos ei nyt tärppää. Ja lääkärihän sanoi, että mahikset on 10-15 %. Vaan.
Satu-Marja
Eilen pistin pregnylin (tänään ollut tod. paha olo) ja huomenna aamusta sit inssi. Tein ihan huvikseni hetki sitten ovistestin ja selkeät viivat siihen pamahti. Toivottavasti ei mee otollinen aika ohitse..
Henkisesti aika raskasta tää ekaan inssiin valmistautuminen. No kaikenmaailman vitamiinit ja greippimehut mukana, joten niistä ei pitäs jäädä kii. Se voi olla sitten tuo henkisen puolen stressi joka aiheuttaa mahd. epäonnistumisen kohdallamme... Mies vielä aika tyynenä.. Onko teillä muilla ollu mies mukana inssissä? Minä joudun meneen huomenna yksin, senkin takia vähän jänskittää.
Plussajunaa odotellen, seruska
kävin ultrassa eli nyt kp 10. Munikset oli 13 mm ja 14 mm. Eli kaksi siellä on kypsymässä. Inssi menee nyt sit maanantaille eli silloin kp 16. Viikonloppuna olis kuulema ollut parhaimmat mahdollisuudet, mut ei auta. Oyssi ei tee vkl inssejä. No pitää yrittää perjantaina varmistella.
Itse laskin eli että ovis olis sunnuntaina. Mut siis miten toi irrotuspiikki vaikuttaa.... Eli voiko nuo munasolut irrota ilman sitäkin? Mun pitää ottaa se sunnuntai aamuna. Vai varmisteleeko se vaan irrotusta?
t. Mimais
eilen siis oli ultra ja oli onneksi piikit nyt tehonneet. Oikealla oli yksi hyvän kokoinen(noin 20mm) munis. Vasemmalla ei näkynyt mitään muuta kuin vähän oli nestettä eli on saattanut sieltä jo irrota, vaikka jälkiä muniksesta ei näkynytkään. Lääkäri ei uskaltanut jättää inssiä enää tälle päivälle vaan se tehtiin siis jo eilen. Vahän harmittaa, kun nyt oli tarkoitus, että edellisenä päivänä olisin pistänyt irrotuspiikin, vaan se siis nyt(kten edellisissäkin insseissä) pistettin noin kolme tuntia ennen inssiä. Vaan lääkärin mielestä oli näin parempi ja ovislimojen perusteella muniksen olisi pitänyt kuulema irrota jo eilen iltana.
Sain sitten Luget tueksi, kun itse niistä kysyin. Torstaina pitää alottaa, kaksi aamulla ja kaksi illalla.
Nyt sitten vain toivotaan parasta ja piinaillaan pari viikkoa. Tämä oli nyt meidän viimeinen hoito, joten senkin takia positiivinen tulos olisi enemmän kuin toivottu.
Kävin kirjatosta lainaamassa lapsettomuusaiheisia kirjoja, joten lähden nyt niiden kimppuun.
mariellie, pp 1
tännehän on tullut tosi kivasti inssiläisiä mukaan ja toivottavasti saadaan myös paljon plussia.
menossa olis jo pp5, luget aloitettu (iltaisin 1kpl) jotenki paljo rauhallisemmin olen tän inssin ottanu ku ekan liekö jo tottunut tähän hoito rumbaan.
ei vielä oireita mutta eiköhän tuo progesteroni kohta perinteiset oireet tuo kuvioon mukaan, siitä tiedän ovuloinninkin kun viikko oviksesta rinnat pamahtaa tosi helläksi eli mulla ei merkkaa raskautta niinku silloin kun vauvatouhu alkoi niin luulin että heti onnisti ku rinnat tuli kipeeks.
nyt jo ajattelee pessimistisesti et eiköhän ne menkat tule kuten ennenkin ja plussa olis tosi ylläri no paistaa se päivä risukasaankin joskus kunhan ei vain aika lopu kesken.
t. piinaileva äippä
Nyt on sitten eka inssi takana. Hieman teki kipeää, kun lääkäri joutui joillain pihdeillä auttamaan, mutta taisihan tuo onnistua.. Munis oli kuulemma jo poksahtanut. Ja niitä saattoi olla kaksikin.. Luget sain ja pitää aloittaa heti tänä iltana! Nyt vain kaikki peukut ja varpaat pystyyn:)
seruska
Heipä hei!
En ole kirjoitellut inssin jälkeen kun ei ole ollut oikein mitään kirjoiteltavaa. Eikä sitä oikeastaan ole nytkään kunhan vain puran tuntojani...
Mukavaa, että niin moni on kuitenkin päässyt sinne inssin toteutukseen asti, erityisesti Mariellielle onnittelut. Se yksikin follikkeli riittää! Caro78? taas oli intoutunut vähän liiaksikin munimaan. Ensi kerralla varmaan osataan paremmin katsoa annostus ja saadaan kohtuullinen määrä niitä muniksia ja kuten itse totesit niin positiivista on ainakin se, että lääkkeet tepsii. Tsemppiä jatkoon!
Onko muita samoissa piinapäivissä menijöitä? Mulla siis tänään pp7. Mulla ei pregnyl aiheuttanut mitään sivuoireita, mutta nyt viime päivinä on ollut vaikka minkälaista kremppaa. Yöt ravaan pissillä, vaikka se ei kuulu ollenkaan tapoihini. Tuntuu kuin olisi joku virtsatulehdus iskenyt kun jatkuvasti pissittää, mutta kuitenkin pissi tulee ihan normaalisti. Viime yönä heräsin kaksi kertaa siihen, että tuntui kuin olisin pissanut housuihin, mutta se olikin valkovuotoa plus lugemömmöjä. Alavatsa on ihan turvoksissa ja sitä on vihlonut sunnuntaista asti. Sunnuntaina jo säikähdin piinan päättymistä ennen aikojaan, kun oli menkkamaisia tuntemuksia ja alavatsa ihan hellänä.
Minään raskausoireina en näitä kuitenkaan osaa pitää, kun minun mielestä ne alkoivat vähän turhan aikaisin. Ja onhan tuota tullut kaikki mahdolliset oireet käytyä läpi reilun vuoden aikana, mutta yhtään plussaa ei ole tullut. Rasittaa vaan kun ei tunne oloaan normaaliksi. Olen kuitenkin päättänyt testata pp14 oli oiretta tai ei ja jos testi näyttää negatiivista niin voin lopettaa luget ja asennoitua uuteen yritykseen. Välillä kyllä tuntuu siltä, että tarvitsisi nuijanukutuksen näiden kahden piinaviikon ajaksi kun sitä päivittäin seilaa toivon ja epätoivon välillä :(
melkein samoissa mennään kuin mörötin eli mulla olis pp6
samoja mietteitä myös toivon ja epätoivon välillä meillä kun tuo yritys on aloitettu huhtikuussa 04.
se on pitkä aika ilman plussan häivähdystäkään ja jotenki koko ajan vaan ajattelee että ei kuitenkaan onnistu kun tuo ikäkin jo painaa päälle.
olenko oikeassa että kiinnittyminen tapahtuu juuri näillä kierron päivillä jos on tapahtuakseen.
oireita ei ole niinku varmaan ei vielä kuulukkaan muuta kuin nuo lugen aiheuttamat eli rinnat tosi kipeät sivuilta
nyt siis olen kaksi päivää lugeja käyttänyt (annostus 1kpl iltaisin)
mitäs pampulalle kuuluu piina viikoilla me vissiinki mennään ihan samaa aikataulua.
olis kyllä ihan kiva ilmoitella vanhemmille jouluaattona vaikka et olis vauva tuloillaan,
meillä kyllä minun vanhempani jo aavistelevat että jotain on tekeillä kun puhuvat että sitten kun teille tulee vauva. siskoni lapsi sai juuri nimensä ja on kyllä tosi suloinen pakkaus mut asuu eri paikkakunnalla niin ei kovin useasti näe, kerkee aina kasvaa isommaksi ja tulla uusia piirteitä.
kylläpä oli taas omanapanen teksti mut aina on kiva purkaa ku ei oikein muuta ole joka ymmärtäis oikeasti tän hoitoasian ja piinailun.
ystäväni kyllä kuuntelee mutta välillä tulee sellanen mieli että ei oikeasti jaksa kuunnella mun höpötyksiä.
sateen ja kovan tuulen keskeltä äippä_67
kuitenkin. Yllättävän nopeesti tää piinailu edistyy, en oo ees vielä hirveetä stressiä saanu ihme kyllä itelleni lietsottua!!:D Oireita ei juurikaan oo, muutakun pieniä mahajuilimisia ja et lämmöt sahaa tuolla 37 pinnassa aamusta iltaan. Eilen illalla oli 37.5 lämpöä, ei kyllä mitään muuta esim flunssaan viittaavaa. Mut mä en kyllä noihin lämpöihin usko omalla kohdallani ollenkaan..
Hitsit mua harmittaa kun en tajunnu pyytää lugeja avuks tähän kolmanteen inssiin. Moni tässäkin ketjussa näkyy niitäkin käyttävän tukena ja oisin voinu niitä kokeilla minäkin. Jotenkin tuntuu et olis halunnu kaikki mahdolliset tukikeinot kehiin, en tiiä liekö niistäkään olis mitään apua ollut, mut ainakin psykologiselta kannalta olis varmaan antanu mulle toivoo onnistumiseen enemmän...:)
Eipä muuta tänne suunnalle, lähden kaupungille ostoksille. Tsemppiä kaikille piinailuun ja hauskaa loppuviikkoa!:)
Nyt on sitten toinen inssi tehty ja tänään PP0. Ei ollut vielä rakkula puhjennut. oli 20 mm. Jospa se irtoaisi kohta puoliin. Tässä inssissä ei ole paljon paineita kun epäilen että ei se näillä hoidoilla tehoa. Jos nyt ei tärppää niin sitten on vähän aikaa taukoa.
pp 8 menossa, eli aikalailla puolivälissä. Tunnelmat on jotenkin pessimistisempiä kuin viime kierrossa, mutta tokihan sitä plussaa toivoo. Harmittaa, kun mahd. joulukuun inssi ei varmaan onnistu itsenäisyyspäivän takia. Tammikuussa mennään varmaan IVF:ään jos ei nyt tärppää.
Täällä menee pp2, tuntuu tosin että inssistä jo kauemmin. Vauva-ajatukset valtaa mielen toistuvasti. Ei oikein onnistu tuo tentteihin lukeminenkaan..
Heräsin viime yönä tosi koviin menkkamaisiin kipuihin. Särkylääkettä en uskaltanu ottaa ja onneks se noin tunnin kuluttua helpottikin.
Aamulla laitoin sit luget ja pian sen jälkeen luulin kuolevani. Minua alkoi pyörryttämään ja oksettamaan tosi kovasti. Pitelin vain sängyn reunoista kiinni, kun en uskaltanu lähteä kävelemäänkään. Aika kovat oireet noista lugeista. Nyt ei sitten ole ollut lainkaan huono-olo eli en usko vatsatautiinkaan. Onko muilla ollu vastaavaa? Minunhan piti aloittaakin luget heti samana päivänä kun inssi tehtiin.
Rauhaisaa piinismieltä kaikille,
seruska
rauhallisissa tunnelmissa täällä piinaillaan. En anna itselleni lupaa liikaan toiveikkuuteen, ettei sitten mahdollinen pettymys tuntuisi niin kurjalta.
Mullakin oli samanlaista kipua pari päivää inssistä kuin seruskalla(ja mullakin se mahakipu iski yöllä). Jospa se olisi kipua hedelmöittymisestä ;o)
Mulla ei ole onneksi tullut Lugeista mitään sivuvaikutuksia. Ja minä luulin, että niitten kanssa on hirveän sottaista, kun olin lukenut, että ne vuotaa pois. Vaan onkin ollut ihan positiivinen yllätys, kun mitään mömmöjä ei ole tullut ulos.
Hurjalta kuulostaa seruskan oireet! Sen takiahan ne pääsääntöisesti määrätäänkin alakautta ettei tulisi huimausta ym. Toivottavasti oireet helpottaa.
Minua kiinnostaisi ihan galluppina, että millaiset määrät teilllä on ollut näissä insseissä? Meillä pesun jälkeen oli siittiöitä 2,5 miljoonaa. Lääkäri piti sitä ihan hyvänä, mikä minua hieman ihmetytti, kun jostain olen lukenut, että alle 5 miljoonan ei inssiä kannattaisi edes tehdä. Vai tarkottaako se sitten määrää ennen pesua...Ennen pesua niitä oli ollut 75 miljoonaa. Vaan toisaalta eihän onnnistumiseen tarvita kuin se yksi vikkelä siimahäntä. Mutta ihan mielenkiinnosta kyselen,että millaisia määriä muilla ollut? Ei tietenkään ole pakko vastata, jos tuntuu liian henkilökohtaiselta.
Heippatirallaa!
Nyt menossa siis pp4, eikä mitään merkittäviä oireita ole ilmaantunu. Onneks ne lugeista tulleet oireetkin oli vain ohi meneviä.
Kovin toiveikas en osaa olla onnistumisen suhteen näin ekan inssin kohdalla. Tosin kun kyselin tuolla plussanneiden puolella inssillä onnistuneilta, niin olihan joukossa useita ekalla onnistuneita.:)
seruska
tuntuu,että aika matelee. Voi kun olisi jo piinapäivä käsillä niin pääsisi tästä epävarmuudesta. Hirveän toiveikas en ole, mutta toisaalta sitä tietysti toivoo, että nyt olisi onnistunut. Oireitakaan kun ei voi vielä odottaa, niin tosiaankin piinaavalta tämä piina-aika tuntuu.
Miten te muut olette jaksaneet?
Ja tänään tietysti ollut ajatuksissa, että jospa sitä meilläkin ensi vuonna vietettäisiin isänpäivää oman perheen kesken.
olis pp9 menossa ja oireita ei ole muuta kuin tosi arat rinnat siis mega hipasu arat mutta taitanee johtua lugeista.
nippaisuja myös oikealla en tiiä tietääkö tätiä vai johtuuko sekin lugeista hyvä pistää kaikki ei toivotutkin oireet lugejen piikkiin.
mites muilla piinailijoilla kuten mörötin ja pampula joko oireet kehissä mukana?
plussaonnea kaikille sädettelee äippä_67
täälläkin et vuoden päästä meidänkin talossa vietettäs isänpäivää. Tuo ajatus on vaan saanu mielen vähän apeaksi tän päivän mittaan, sen verran toivottomalle se tällä hetkellä tuntuu...
Nooh, eipäs olis enää paljon tätä piinailua jäljellä. Pp 10 jo menossa joten muutama päivä pitäs vielä kärvistellä tän kolmannen inssin tulosta. Toiveet ei ole kovinkaan korkeella, vaikkakin jotain oiretta pukkaa. Rinnat kipeytyny tän päivän aikana ja lämmöt edelleen aikasta korkeella, lähinnä kylläkin enemmin iltalämpöä. Äskenkin mittari näytti 37,6...:/ Mutta kuten joskus aiemmin jo sanoin, noihin lämpöihin en kyllä usko omalla kohdallani yhtään. Varmaan saan jotenkin nekin kohoomaan itse psyykkauksella :)) Muita oireita ei juurikaan ole sillon tällön tulevia masunippailuja lukuunottamatta.
Eipäs muuta tällä erää. Tsemppiä tasapuolisesti kaikille pinon jäsenille missä vaiheessa inssikiertoa olettekin. Toivotaan kovasti et plussa-aalto jyräisi!!!:)
Ja tosiaan, toivotaan, että kaikki voivat ensi vuonna sitä isänpäivää oman nyytin kanssa viettää. Pampula77:n kanssa mennään näköjään ihan samoissa, pp 10 täälläkin. Ja ollaan muuten yhtä vanhojakin ;)
Koska olette ajatelleet testailla ? Mä varmaan kokeilen tuossa pp 13 tienoilla, pp 16 sitten lopetan luget jos ei kahta viiva tule...
Päätimme miehen kanssa, että tämä inssi jää meidän viimeiseksi. Tammikuussa IVF edessä, jos siis ei tärppä nyt.
Heips!
Liityn uutena mukaan marraskuun inssiläisiin.
Mulle tehtiin eka inssi torstaina eli nyt on pp 3. Tällä hetkellä on menossa jo kaheksas Clomi-kuuri ja lekuri näki maanantaina kaks 16 mm munista ja laittoi inssipäiväksi sitte torstain. Tiistaina mä pistin irrotuspiikin ja torstaiaamuna oli vähä ovisoireita, mutta ovistesti on näyttäny miinusta ja vasta tänä aamuna plussaa. Miten teillä muilla, jotka ootte pistäny irrotuspiikin, on ovistestit käyttäytyny?
Kuinkas teillä, jotka ootte jo inssissä ollu, toimenpide sujui? Mulla oli vähä kivulias, kun lääkäri ei tahtonu saada sitä katetria kohtuun asti, eikä lopuksi sitte saanutkaan, vaan simpat jätettiin kohdunsuulle... eli nyt sitte vaan ootellaan....
En äsken ehtiny juurikaan lukee näitä muita tän ketjun kirjoituksia, joten nyt niiden pariin...
Mulla pco ja yritettiin pistoksilla kypsytellä muniksia ja aina annosta nostaen näkymien mukaan. No nyt sitte kävi niin, että ultran jälkeen piti alkaa tikutteleen lh-huippua, joka osuikin heti seuraavaan aamuun! (Hei, eka lh-testi +:aa ikinä!!!) No lääkäri halusi vielä varmistaa ultralla, että ei ole liikaa folleja kypsymässä ja niinhän siinä sitten kävi...ehdoton " mamboilukielto" tai 100% ehkäisy...oli follit riehaantunut ja johtofolli ei ollut riittävän " johtava" , joten hoidot seis. Itku tuli! Mieheltä uusi simppanäyte ja ens vuoden puolella katsellaan joko IUI:n tai IVF:n merkeissä. Ottaa niiiiin päähän taas, kun mikää ei onnistu. Yritystä 3/04 lähtien, eikä vielä ekaan inssiin asti päästy :(
No jotain positiivistä sentä tässä hoidossa: follit kasvaa eli menogon ainakin antaa vastetta, (vähän liikaakin näillä pistomäärillä).