Muita jotka eivät vietä joulua?
Kommentit (17)
Et ole ainoa, kyllästyttää jo. Joulua on mainostettu jo syyskuulta lähtien
En minäkään juhlista joulua mitenkään erityisemmin. En syö jouluruokia, en koristele kotiani, kausivaloja minulla on muttei jouluisia sellaisia. Ainoat jouluun läheisemmin liittyvät jutut ovat Maraboun suklaakonvehtirasiat, glögi ja piparkakut.
Hep! Olen välttynyt kaikelta jouluhössötykseltä kiitettävästi tänä vuonna. En ole kuullut joululauluja, en syönyt ainuttakaan laatikkoa tai piparia. Ei joulukuusta, koristeita tai lahjoja. Ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Et ole ainoa, kyllästyttää jo. Joulua on mainostettu jo syyskuulta lähtien
Liika on liikaa minustakin. Kaipaan aikaa jolloin jouluiset tuotteet laitettiin esille vasta marraskuun loppupuolella, ei lokakuun alussa kuten nykyisin.
Yksinasuvana ja elelevänä en ole tehnyt mitään joulun eteen. Ei koristeita, ruokia eikä lahjoja. Sen verran aion kumminkin vanhempieni mieliksi olla, että käyn aattona tai joulupäivänä moikkaamassa ja syömässä kun kumminkin ovat ruokia laittaneet ja haluavat käymään. Tapaninpäivän jälkeen käyn kaupasta sitten poistohinnoilla pari kinkkua pakkaseen hakemassa ja paistelen niitä sitten pitkin vuotta kun siltä tuntuu.
Minä. Yksinasuvana en viitsi laitella mitään joulukoristeita. En osta jouluruokia/herkkuja, koska miksi minun pitäisi syödä epäterveellisesti vain koska jonain päivänä "perinteen" mukaan niin vain "kuuluu" tehdä?
Joulu ei ole kristillinen juhla, Jeesus syntyi syksyllä Lehtimajanjuhlan aikaan! Nykyjoulu on pelkkä karnevaali, vähän niinkuin vappu.
Olet ainoa tylsimys tiedät sen itsekkin turhaan vastailet omaan aloitukseesi
Äitini on aina ollut intohimoinen jouluihminen, joten meillä syötiin jouluisia ruokia vielä tammi-helmikuussa. Nyt aikuisena ja omassa taloudessa voin onneksi vapaasti päättää miten vietän tai "vietän" joulua. Yleensä en yhtään mitenkään. Joulu on mielestäni enemmänkin lapsiperheiden juhla.
En vietä. Mitäpä sitä yksin... mielelläni kyllä söisin kinkkua, lanttulaatikkoa ja rosollia, mutta ei ole tullut käytyä kaupassa. Jos alennuksesta saisi vaikka ylihuomenna, niin ihan kiva olisi.
Vierailija kirjoitti:
Minä. Yksinasuvana en viitsi laitella mitään joulukoristeita. En osta jouluruokia/herkkuja, koska miksi minun pitäisi syödä epäterveellisesti vain koska jonain päivänä "perinteen" mukaan niin vain "kuuluu" tehdä?
Joulu ei ole kristillinen juhla, Jeesus syntyi syksyllä Lehtimajanjuhlan aikaan! Nykyjoulu on pelkkä karnevaali, vähän niinkuin vappu.
juuri näin, tämä nykyinen joulunvietto on kyllä kaukana kristillisyydestä. Minä osallistun tähän kaupalliseen jouluhihhulointiin ylensyömisineen ja ylivarojen elämiseen niin vähän kuin mahdollista. Jeesuksen syntymää ja elämää muistelen pitkin vuotta, Jeesus Kristus ei tarvitse yhtä päivää meiltä, vaan elämän jokaisen päivän.
Ei kuulu uskontooni mutta käyn minä vanhempien luona kahvilla kuitenkin ettei heille tule paha mieli.
Ne jotka ei vietä joulua, niin töihin siitä, eikä mitään ylimääräisiä vapaapäiviä teille siipeilijät.
Täällä kanssa yks joka ei vietä joulua mitenkään. Tai no, laitan mä kynttilän pihalyhtyyn mut siinä kaikki...
Meillä ei vietetä sen kummemmin. Syödään ehkä hiukan tavallista paremmin, mutta ei jouluruokia. Ei ole koristeita, ei lahjoja tms. Vielä kun pääsisi Uuden Vuoden yli, alkaisi helpottaa. Tavisarki on OK köyhälle.
Täällä. Meidän perheessä ei ole koskaan vietetty mitään kristillisiä juhlapyhiä. Syntymäpäiviä, juhannusta ja vappua juhlitaan sitten isommin.