Marraskuun inssiläiset
Hei !
Piinaseuraa ja kokemusten vaihtoa kaipailen. Inssi osuu meillä marraskuun ensimmäiselle viikolle. Tänään kävin ultrassa ja lääkäri arveli, että torstai olisi todennäköisin päivä. Nyt sitten vaan ovista tikuttelemaan... Tämä inssi on meille kolmas.
Kommentit (103)
ja eihän se nega miksikään muuttunut :o(
Lopetin sitten Luget ja nyt odotan vuotoa.
Vauvahaaveet on siis meidän osalta ohi.
Kiitokset kaikille tässä ketjussa olleille ja parempaa onnea teille tuleviin hoitoihin!
mariellie
pp. 14 kp 30/29. Ei vielä mitään kerrottavaa.. Yritän malttaa testin tekoa tai oikeasti en vain uskalla tehä.. Pian tulee tyhjä ruutu : ) Jäämme odottelemaan mitä tapahtuupi....
mimais
ja olin näkevinäni haamujen haamun... Ikinä ennen en ole nähnyt. Mieskin näki tai yritti vaan lohduttaa mua ja sanoi näkevänsä...
testin teon jälkeen sit kävin iltapissil ja menkat alkoi.. et se sit siitä. Toinen inssi meni puihin ja seuraavana sit koeputkihommiin... keväällä...
kyllä meinaa masentaa. ei oikein tiiä et mitä ajattelis. Elämä potkii päähään. No kai täältä ehkä noustaan vielä...
mimais
valmistautuminen kolmanteen inssiin alkaa siis meilläkin. sitten vähintään 3kk tauko, ja mitä sitten, ken tietää.
marraskuun inssiläisiin
nyt menossa kp11 kävin eilen ultrassa jossa oli oikealla 15mm munis ja vasemmalla 13mm ja limakalvo oli 7mm.
lääkäri meinasi että voi mennä jopa ens viikon tiistaihin ovulaatio joten huomena aloitan testaamisen ja kun testi näyttää plussaa niin sitte soitto lääkärille ja sovitaan aika muuten ihan kiva mutta taas viikonloppu kummittelee ja inhoan noita testien tulkintoja ku ei oikein ole varma et onko viiva tummempi vai ei siis inhoon noita testejä.
onko teillä muilla ollu lekurin kanssa puhe että kuinka paljo kasvaa vrk:ssa toi munis ajattelin vain että jos kasvaa 1mm/vrk niin sitte inssi menis ens viikolle no ei auta muuta kuin tikutella (siksi tämä tikutus ku lääkäri halus kartottaa et miten irtoaa itsestään toi munis) toki kun testi näyttää plussaa niin voin jos haluan lisäks pistää pregnylin ja jos haluan saan vielä luget inssin jälkeen, ompahan sitte kaikki yritetty.
toivotaan paljon plussia marraskuun inssiläisille
t. äippä
Innokkaana uutena palstalaisena voisin liittyä tännekin... ;) Minulla on nyt kp1 ja tähän kiertoon tehdään ensimmäinen inssi. Seurantaultra on 11.11 perjantaina, ovulaation pitäisi olla sitten 14. tai 15. päivä. Inssi tehdään luonnolliseen kiertoon ilman apuja, mikä pikkusen jännittää kun tällä kropalla on tapana toimia juuri niin kuin ei pitäisi... Aina on ollut melkein tunnilleen tarkka kierto, mutta nyt hyppäsi kolme päivää eteenpäin, onni sinänsä koska muuten ovulaatio olisi sattunut lauantaille!
Onneksi on minullakin paljon tekemistä koko alkukuun, jos se hellittäisi tätä jännittämistä. Täytyy kyllä olla toivomatta liikoja, kun ei taida olla kauheen yleistä että ekalla kerralla tärppäisi. Mutta on tämä silti parempi näin, on tavallaan luovuttanut lääkäreille vallan, että " tehkääpäs nyt minut raskaaksi" :) mikäli joku ymmärtää!
Meinas kyllä huumori jo tossa aamulla loppua kun piti soittaa Tyksiin hoitajalle. 20 minuuttia päivittäin soittoaikaa, onneksi 18 minuutin yrittämisen jälkeen pääsin läpi.
No joo, ei taida olla kauheen mielenkiintosia juttuja minulla... ;)
Millä te tikutatte sitä ovulaatiota? Mulla on noita aconeita kaapissa, kai ne käy sitte... ainaki ne on tuttuja, kun niitä oon jo aika kauan käyttäny. Niissä vaan tosiaan lukee että ei voi käyttää aamuvirtsaa, täytyy sitte ilmeisesti testailla iltaisin!
Olin jo tuolla lokakuun inssiläisten pinossa, mutta marraskuullehan tämä nyt sitten meni. Olen kuitenkin onnellinen, että yleensäkään päästään inssi tekemään.
Kävin kp11 seurantaultrassa, jolloin vas. munasarjassa oli kaksi rakkulaa kooltaan 12,5mm ja 13,2mm kohdun limakalvo oli tuolloin vaivaiset 3,4mm. Aloitin lääkärin ohjeen mukaan ovulaatiota tikuttamaan sunnuntaina kp14, mutta minua alkoi huolestuttaa kun en saanut testeihin muuta kuin vertailuviivan. Olen aiemmin syönyt clomeja ja pari kertaa on jäänyt ovulaatio tapahtumatta vaikka seurantaultrassa kaikki on näyttänyt suotuisalta. Soitin omahoitajalle eilen ja hän antoi minulle täksi päiväksi ajan uuteen ultraukseen, että tiedettäisiin josko munasoluja pitäisi vauhdittaa pregnylillä. Tulin juuri lääkäristä ja siellähän ne munarakkulat olivat edelleen ehjiä ja kokoa oli kuitenkin kertynyt molemmille jo yli 20mm. Sain sitten pregnylin (opettelin itse pistämään!) ja huomenna tehdään inssi. Ja limakalvokin oli kasvanut yli 11mm! Nyt vaan ei auta muu kuin toivoa, että hoito onnistuisi ja toisi meille sen kauan kaivatun plussan. Nyt saa jo vähän jännittääkin!
Niin ja siis kyseessä on ensimmäinen inseminaatio ja meillä ongelmana minun pco.
Tsemppiä kaikille ja toivottavasti saadaan tähänkin pinoon plussia bd
Heippulis kaikille ja erityisesti Tuupalaiselle!
Kuulosti ihan kuin olisin lukenut omaa juttuani kiertopäivien ja ultrien yms. suhteen. Minullakin tänään kp 1 ja yritin juuri varata ultra-aikaa perjantaille 11.11, mutta vastaanottotädin tietokone teki tenän eikä suostunut ottamaan aikavarausta vastaan. Lupasi palata asiaan kunhan tietokone saadaan kuntoon, toivottavasti täti soittaa ihan kohta. Minulla on kädessä clomi-resepti, joten sen voimin olisi tarkoitus tehdä eka inssi marraskuussa. Jännittää mahtaako kroppa totella clomeja ja kuinkahan kanssa inssin käy. Mitkähän mahtaa olla mahdollisuudet sen onnistumiseen?
Miliko
Heip vaan kaikille! Olin tuolla pinoutumassa vko 45 inssiläisten kanssa, mutta hieman hiljaista oli siellä. Hypätään vaan kaikki tähän marraskuun yhteiseen pinoon, jospa saatais piiitkä plussajuna liikkeelle:)
Omaa napaa: Eli olemme toivoneet lasta04/03 asti ja noin vuosi sitten mulla todettu pco. Nyt ollaan menossa ekaan inssiin. Menossa kp7 ja clomit oli mukana kp3-7. Huomenna meen polille ultraan. Katsotaan, ovatko clomit tehonneet toivotulla tavalla. Sitten jotain piikitystukea lupailivat ja inssi ois sit viikon päästä. Mieliala jo nyt aika ailahteleva, ihan pelottaa todellinen piinisaika;) Kylmät ja kuumat aallot myös vaihtelevat, kiitos varmaan clomien.
Plussaonnea jokaiselle!bdbd -seruska-
Onpas hauskaa lukea samoja polkuja tallaavien kirjoituksia... Mies ei tajua mun palstailua pätkääkään:) Minä toivon kans että plussa-aalto veis meijät kaikki!! Hitaasti menee varmasti nämä pari viikkoa siihen oletettuun inssipäivään, mutta luultavasti vielä hitaammin ne seuraavat kaks viikkoa.
Mulla on nyt kahtena seuraavana viikonloppuna tulossa kummittelua, sekä kaverin pojalle että veljen tytölle! Vähäks aikaa se aina piristää mieltä kun saa edes jonkun toisen pientä lasta helliä :) Nyt kun sais alkunsa oma niin elämä ois kutakuinkin täydellistä...
Niin ja hauskaa että joku toinenkin on täysin samalla aikataululla liikkeellä,eli terkut vaan milikolle! Ja tietty kaikille muillekin!
Meillä olisi tarkoitus tehdä nyt neljäs inssi ja se olisi sitten meidän viimeinen hoito. Vaan ei nyt oikein hyvältä näytä tämä tilanne, kun minun kroppani ei meinaa älytä rueta toimimaan toivotulla tavalla.
Minulla oli clomit kp3-7 ja kp 9 oli ultra. Ultrassa näkyi vaan kovin pieniä muniksen alkuja ja otettiin sitten avuksi Menopur 75 IU kp 9-12. Tänään kp 13 oli taas ultra. Vaan ei ollut tapahtunut mitään!!! Munikset oli edelleen yhtä pieniä ja limis ohut. Nyt sitten jatketaan piikityksiä, joka toinen päivä normaali annos 75 IU ja joka toinen tupla-annos eli 150 IU. Ultra on sitten ensi viikon maanantaina. Ja jos toivottu lopputulos eli mielellään kaksi sopivan kokoista olisi ma, niin sitten Pregnyl ja ti inssi. Jos muniksia tulee liikaa niin sitten punkteerataan ylimääräiset pois.
Nyt pitää pitää kaikki ulokkeet pystyssä, että nuo piikitykset nyt tehoaisivat! Turhauttavaa, kun oma kroppa ei toimi niin kuin pitäisi. Ekat kaksi inssi onnistuivat ihan clomeilla, sitten kolmanteen piti ottaa jo avuksi kaksi Menopur-piikkiä ja nyt neljälläkään piikillä ei toimi. Eli huonompaan suuntaan vaan menee koko ajan.
Kalliiksikin tulee tämä hoito, kun nuo piikit ihan sikahintaisia ja vielä siihen monta ultraa ja matkaa hoitopaikkaan(meillä matkaa melkein 200 kilometriä). Ja meillähän siis nämä inssit tehdään luovutetuilla siittiöillä, joten ovat jo muutenkin kalliimpia kuin normaali inssit.
Vaan pitää vaan jaksaa uskoa, että tämä viimeinen hoito nyt kaikista hankaluuksista huolimatta saataisiin tehtyä ja onnistuisi ja vauva pitkän odotuksen(yritys aloitettu heinäkuuussa 2003) jälkeen tulisi meille.
Tsemppiä meille kaikille! Mukava lukea muidenkin inssiläisten tilanteista.
Jospa tehtäiskin tästä ennnätysketju, jossa kaikki onnistuisivat plussaamaan.
Heippati rallaa....
Olen taustaillut tuolta kesäkuulta lähtien ja hyvää on tehnyt... Nyt edessä toka inssi. clomit aloitin tänään eli kp 3 mennään. Samalla kaavalla tehdään tää toka inssikin eli clomit, pari piikkiä, ja sitten käydään ultrassa.
toivottavasti kaik menee hyvin, et tulee sopivasti ja sopivankokoisia muniksia.
Meiltähän ei ole löytynyt mitään syytä tähän meitin lapsettomuuteen. Molemmat tutkittu ja terveeks todettu. Syyskuussa tehtiin laparoskopiakin, mut kaik oli ok. No ollaan selittämättömiä. Toivottavasti se nyt sitten tärppäis... Pitää nyt olla tosi positiivinen...
Tämä on kyl kiva, kun tääl on samas tilanteessa ihmisiä, ei ole ihan yksin tai kaksin (mies mukaanluettuna) tässä tilanteessa.
Nyt kaikille meille plussat tähän jonoon!!!!!! HUOM HUOM!!!!!
t. Mimais
oli 10mm, eli ilmeisesti ok. Meillä nyt siis kolmas inssi tulossa. Sain nyt ekaa kertaa Pregnyl -reseptin, huomenna pitäs itse pistää. Tuostapa olisinkin teiltä kokeneemmilta kysässyt et kuinka monta tuntia ennen inssiä pregnyl olis hyvä pistää? Reseptissä luki vaan et 2.11. illalla. Mut onks tähän jotain aikaa mikä olis hyvä?
Tässä pinossa näkyykin olevan jo tuttuja nimiä, muutama uusikin.:) Toivotaan et marraskuu toisi nyt vihdoin kunnon plussa-aallon meille inssiläisille! Tsemiä kaikille!:)
Halusin lähettää sulle erityistsempitykset ja täällä on ainakin ulokkeet ylhäällä ;) että muniksia tulisi. Itse olen myös saanut useaan otteeseen pettyä omaan kroppaani ja sen toimimattomuuteen. Meille siis tehdään nyt huomenna ensimmäinen inssi, mutta söin jo kesällä kolmen kierron ajan clomifenia. Ensin 50mg/kp3-7 ja sitten 100mg/kp3-7, kuitenkin vain ensimmäisellä kierrolla tapahtui ovulaatiotestien mukaan ovulaatio. Seurantaultrat kyllä lupasivat aina hyvää, mutta mulla ei näköjään kroppa tajua jostain syystä potkaista niitä muniksia liikenteeseen. Olen todella kiitollinen, että päästään nyt kuitenkin toteuttamaan tämä inssi vaikka yhdessä vaiheessa näytti huonolta. Nyt vaan pitäisi pitää pää kasassa seuraavan kahden viikon ajan...
Sitä tässä nyt tarvitaan, että tulosta syntyisi. Se nyt ainakin oli edistystä, että tämän iltainen piikitys sujui ongelmitta. Minulla kun oli vaikeuksia saada liuosta kerralla ruiskuun, vaan nyt miehen ja klinikan hoitajan ohjeiden avuilla onnistui.
Hyvät ultranäkymät oli ainakin möröttimellä ja pampulalla ollut. Toivotaan, että täältä tullaan perästä..
kp12 eka lh- testi tehty ja oli nega eli testaus jatkuu toivottavasti positiivisaksi ei tule ennen sunnuntaina tai sit mieluiten jo huomena ku siskon vaavin ristiäiset on lauantaina ja minä joka olen suvun ainut kokki ja tietysti se joka leipoo kaiken ja viel kaiken kukkuraksi pitäis perjantaina mennä iltaan töihin joten aika mielenkiintoista tää tikutus et mille päivälle sattuu.
joku kyseli irrotuspiikin pistämis ajankohdasta niin meille lääkäri edellisessä inssissä neuvoi että sunnuntai aamuna piikki ja maanantaina oli inssi klo 12 eikä munis ollu vielä irronnu, eli kun piikin pistää niin siitä 24-36 tunnin sisällä munis irtoaa.
nyt täytyy lähtä laittaan heponen ulos
t. äippä joka kasvattelee muniksia ainakin sen tuntee ku vihloo mukavasti ja vielä molemmilta puolilta siis tää inssi vois onnistuessaan tuoda jopa kaksoset kotiin
Heipä hei!
Tänään nyt sitten on tehty eka inssi ja tästä se piina alkaa. Vähän rankkaa oli yksin mennä sinne toimenpiteeseen, kun mies on ollut tähän saakka aina mukana. Lupasi tulla kuitenkin seuraavaan, jos sille on tarvetta. Toivottavasti riittäisi nyt tämä yksi kerta. Tuntui uskomattomalta, kun lääkäri sanoi, että soita sitten jos testi näyttää plussaa niin varataan sulle aika alkuraskauden ultraan. Tuli ihan sellainen olo, että puhuuko se varmasti mulle. Että minäkö? Raskaana?
Sellaista jäin mietiskelemään, että ultrataanko munasolun irtoamista, jos on pistetty pregnyl? Kun itse odotin, että saisi varmistuksen sille, että ne mollukat olisivat sieltä nyt varmasti lähteneet, mutta mulle vaan iskettiin ne simpat sisään ja homma selvä. Voiko munasolu jäädä irtoamatta, vaikka apuna olisi pregnyl? Sitäkin vielä pohdin, että käyttäisinkö lugeja tukena, kun mulla on niihin resepti. Toisaalta ei yhtään huvittaisi turhan takia niitä käyttää, mutta sitten miettii, että jos niistä voisi ollakin jotain apua.
Nyt vaan sitten peukut ja varpaat ylös ja toivotaan, toivotaan PLUSSIA!
auki ja sit mullekin tuotti ongelmia sen liuoksen ruiskuun saaminen...Itse piikitys ei sit ollu vaikeeta, noi valmistelut kylläkin. Mut kait tuonne nyt lopulta ainakin osa aineesta meni perille.:) Täytyy ehken pyytää lisäopetusta hoitajalta mikäli IVF:ään joudutaan ja pistokset tulee mukaan kuvioihin.
Mut huomenna siis taas inssiin. Vähän jännittää, viime kerralla teki aika lailla kipeetä kun lääkäri joutu ottamaan kohdunsuusta pihdeillä kiinni et sai katetrin sisään...:/ No mut onneks mies pääsee huomenna mukaan, onpahan joku jonka kättä puristella jos koskee.:)
ps. jospas mulla huominen olis ton inssin kanssa vihdoin onnenpäivä, omat synttärit nääs huomenissa.:))
perjantaina tuli inssistä viikko täyteen, ja vielä vajaa viikko kai sitten piinaa..
-ennis-pp8