Marraskuun inssiläiset
Hei !
Piinaseuraa ja kokemusten vaihtoa kaipailen. Inssi osuu meillä marraskuun ensimmäiselle viikolle. Tänään kävin ultrassa ja lääkäri arveli, että torstai olisi todennäköisin päivä. Nyt sitten vaan ovista tikuttelemaan... Tämä inssi on meille kolmas.
Kommentit (103)
Muutama on jo päässy itse asiaan eli inssiin, mulla siihen on vielä jonkun aikaa... Oikeestaan ei kuulu mitään muuta uutta kuin hirveet kuukautiskivut, jopa pissiminen sattuu. Paketti varmaan lääkkeitäki jo menny :( Ei oo kyllä hääviä tää naisen elämä välillä. Kertokaa kaikki sitte heti mahdollisista (ja mahdottomistakin) oireista ;)
Kiva käydä lukemassa, että mitä kenellekin kuuluu. Toivottavasti itsekin pääsisin itse asiaan ensi viikolla!
Pampulalle onnittelut huomisen johdosta, niin synttäreiden kuin inssinkin!
Mörötin: minä kyllä käyttäisin Luget. Itsekin meinaan ne pyytää tähän seuraavaan hoitoon(aiemmin ei ole ollut), kun eihän niistä ainakaan haittaa ole, jos ei hyötyäkään.
Minä täällä tarkkailen limoja, että alkaisiko ovislimat ilmaantua. Ei ole vielä , mutta muuten limaeritys on lisääntynyt, joten josko siellä kohta rupeaisi tapahtumaan. Kyllä tämä on yhtä hermoilua.
Piinispinnaa niille, jotka siihen vaiheeseen jo päässeet. Ja meille muille kärsivällisyyttä odotella, että sinne päästäisiin.
Eli minulle ainakin viime hoidossa oli apua kahdesta 75 IU Menopur-piikistä. Kp 12 ultrassa näkyi vain pieniä muniksia ja limis oli ohut. Mutta sitten noitten piikkien avulla olikin edistystä tapahtunut eli yksi sopivan kokoinen munis oli kp 17 ja limiskin oli hyvä.
Joten kyllä ne monesti auttaa, joten jaksa vain uskoa.
huomenta tasapuolisesti kaikille.
tikutukset jatkuu ja tänäaamuna viiva oli jo selvästi oikeaan suuntaan menossa eli melkein samanvärinen kuin kontrolliviiva,
pitää soittaa lääkärille ja kysyy et josko vois huomena inssiin mennä sillä muuten menee ohi ku eilen hoksasin et lauantai onki pyhäpäivä.
pitänee hakea varalta pregnyl,
joku kyseli (minä horopää ku en muista nikkejä) kyllä se pregnyl irrottaa muniksen jos rakkulan sisällä munis on.
minä myös pyydän lääkäriltä luge reseptin ku siitä ei haittaa ole mutta mun lääkäri selitti että ei ole lääketieteellisesti todistettu et onko hyötyä mutta ei kuulemma haittaakaan.
harmi ku meillä hoitopaikkaan tulee 120km ni ei vihti eestakas ajella et olis tänään käyny tarkistuttamassa muniksien koon,
mutta toivotaan et huomena olis pp 0
varmaan vielä yks inssi tän jälkeen jos tarve ja sitte on tauon paikka.
hyvät päivän jatkot kaikille
t. äippä
Eli inssi tehtiin tänään. Ultran mukaan huomenna olisi voinut olla vielä parempi tehdä, mutta ei tämäkään kuulema huono ole.
Nyt sitten taasen odotellaan... Ekasta inssistä tuli plussa ja varhainen keskenmeno, tokasta ihan puhdas nega.
Me mennäänkin Annon kanssa melko samoissa tuon piinailun suhteen. Mulla tänään pp1 ja heräsin tänä aamuna siihen, että vasemmalle puolelle alavatsaan sattui aika kovasti. Sain raahautua töihin kaksikerroin, mutta sitten se helpotti ja nyt on muutenkin alavatsassa helpottuneempi olo. Eli ne munasolut taisivat irrota tänä aamuna ja siten inssin ajoitus oli aika kohdillaan (inssi eilen iltapäivällä). Nyt sitä yrittää elää mahdollisimman " normaalia" elämää, mutta täytyy kyllä myöntää, että haavekuvat kesävauvasta pyörivät jo mielessä. Kai sitä tullaan taas sata lasissa naama edellä asfalttiin, jos tämä hoito epäonnistuu. Sitten ei auta muu kuin seuraavaan kiertoon yrittää uudelleen ja toivoa taas parasta.
Pregnyl ei mulle ole muuten aiheuttanut oikeastaan mitään sivuoireita vai milloin niitä sivuoireita esiintyy, jos on esiintyäkseen? Pikkuisen ehkä on vihloskellut rintoja, mutta ei muuta.
Olen tänään iloinnut siitä, miten ihania ihmisiä minulla on ympärilläni. Tästä meidän lapsettomuudesta tietävät oma äiti ja pikkusiskot, kaksi parasta ystävääni, miehen vanhemmat ja oman työtiimini jäsenet ja olen saanut heiltä kaikilta tosi paljon kannustusta tähän hoitoon. Työkaverit ovat olleet kertakaikkisen ihania, kun ovat vaihtaneet työvuorojaan niin, että olen päässyt lääkäriin. Ei siitä lapsettomuudesta nyt ihan kenelle tahansa huvita jutella, mutta minua helpottaa se, että minulle lähimmät ihmiset tietävät. Kiitokset vaan kaikille teille, vaikka tuskin olette niitä täältä lukemassa!
Minä täällä pahoin pelkään, ettei piikit tehoa, kun ovislimoja ei ole vieläkään ilmaantunut. Vaan onhan tässä vielä maanantaille aikaa...
Viime yönä muuten näin unta, että meillä oli kaksospojat joilla oli ihan nimetkin. Jospa se olisi enneuni...sopii toivoa.
Tsemppiä kaikille-missä vaiheessa sitten olettekin!
irronnut mut irronnee kuulemma pian. Eli nyt sit olis taaaaas kerran kaikki nähtävät olosuhteet plussalle kunnossa, aivan kuin kahdessa ekassakin inssissä. On se vaan kumma ettei mitään kuitenkaan tapahdu...:( En hirveen luottavainen ole tän kolmannen inssin suhteen vaikka lääkäri ei nähnyt mitään syytä sille etteikö voisi tärpätä. Ite oon vaan niin skeptinen tän suhteen...
Mut nyt on sit jatkotkin selvät tän inssin jälkeen jos ei plussaa kuulu. Eli meidät laitettiin jo IVF -jonoon, ensivuoden puolelle viikolle 8 menee. Sinne asti syön clomeja jotta kierto pysyy ovulatorisena ja tehdään IVF:ää odotellessa vielä 1-2 inssiä.
Niin ja noista unista kun joku kertoili. Mulla ei viime yönä ollut ihan yhtä auvoinen vauvauni...heräsin aamuyöstä siihen kun kyyneleet valu pitkin poskia, muistan nähneeni unta jossa meille sanottiin lääkärissä ettei voida ikinä saada biologista lasta. Kyllä oli karmee olo herätessä. Mutta jospas tuo uni nyt sit toimis meidän kohdalla käänteisesti ja tarkottaskin plussatulosta...toivoa sopii.:)
Jaksamisia kaikille muille piinailijoille ja tsemppiä tulevaan teille ketkä vielä odottelette inssiä!:)
t: pampulainen Pp 0
Täällä myös ensimmäistä inssiä suunnitellaan. Kp 5 ja eilen käytiin alkukierron ultrassa ja saamassa ensimmäiset ohjeet sekä reseptit ja tänään aloitetaan pistäminen. Koska en noista piikeistä todellakaan välitä, niin mies oli tukena ja opettelemassa pistämisen. Katsotaan tänään sitten, että kuinka se sujuu.
Pelottaa vaan, että toiveet nousee liian korkealle ja jännitys pilaa mahdollisuudet, jotenkin pitäisi pystyä rentoutumaan koko asian suhteen. Helpommin sanottu, kuin tehty. Valmis olen kuitenkin mihin tahansa, että saamme oman pikku nyytin!
Tulimme juuri ultrasta ja pakko oli tulla kirjoittamaan uutisia, eli menogon tehosi ja pääsemme sittenkin tässä kierrossa inssiin:):) Kohdun limis oli nyt (kp10) 5,5mm ja oikealla puolella 2x131mm munista. Inssiaika varattiin ensi keskiviikolle. Tänään ja su pistän menogonia ja ma iltana pregnylin. Antoivat minulle ihan tarkan kellonajan milloin pitää irrotuspiikki pistää.
Nyt pienelle viikonloppumatkalle! Peukkuja kaikillebdbd ja rauhaisaa piinismieltä niille, jotka jo inssiin päässeet:)
seruska
Meille tehdään vielä yksi eli kolmas inssi. Eilen oli sitten seurantaultra kp10. Oikealla puolella oli rakkula kokoa 15.2 mm ja vasemmalla puolella kokoa 15.7 mm. Lääkäri sanoi, että nyt olis mahdollisuus kahteen rakkulaan. Limakalvo oli 4.4 mm, mutta se kuulema siitä paksunee. Inssi menee ihan selvästi ensi viikolle. Aloitan tikuttamisen huomenna.
Sovittiin jo lääkärin kanssa, että jos tämä inssi epäonnistuu IVF-hoitojen suunnittelukäynti on ennen joulua, ja itse IVF-hoito aloitetaan sitten tammi-helmikuulla kierron mukaan.
Olen mietiskellyt, että haluanko todella IVF-hoitoihin. Kauhistuttaa hormonit ja pistämiset ja kalleus ja kaikki. Mutta kaipa sitä on vaan hoidot kokeiltava ja käytävä läpi. Tiedän, että katuisin, jos en olisi yrittänyt kaikkea.
Satu-Marja
Mää sekoilin ja kirjottelin tonne vasta-alkajien pinoon teille tarkotettuja juttuja :) Mahtavat ihmetellä ehkä. No joo, en jaksa uusiks kaikkee kirjottaa mutta teille nyt sitte toivottelen hyvät viikonloput kuitenkin! Maanantaihin...
toka inssi oli eilen oikealla folli oli 21mm ja vasemmalla vähä pienempi limis oli 8.1mm
kyl on aika stressaavaa noitten tikkujen kans ku aikas katot että onko viiva yhtä paksu vai ei niin alkaa jo nähdä vaikka miten ne viivat, mutta eilen aamulla katsoin tikkua ja kysyin ukolta et katso sinäkin niin hän totesi et samanvärisiä ne on et aiku piikki vaan masuun
niin se sitte oli ihan oikeassa ja nyt mennään pp1 eli pitkä kaksviikkoo on tulos, maanantaina aloitan sit luget (yks kapseli iltaisin).
mukavaa piinaa ja inssi onnea kaikille
t. äippä
otin viimeiset clomit eli kp 7 on meneillään. Mitään oireita ei ole ilmaantunut. Jotenkin tää toinen inssi tuntuu menevän jo ihan rutiinilla. ei mitään jännitystä ole, jotenkin semmoinen olo niinkun mitään ihmeellistä ei tapahtuisi. Kai tähän kaikkeen on jo niin turtunut.
Toisaalta varmaan ihan hyvä, ettei ole ihan täpinöissään. Viime kerralla nimittäin olin ja varmaan stressasinkin ja eikai se kovin hyväksi voi olla.
Huomenna sit aloitan piikitykset.... hmmm... no onneks mies pistää. Ultra olisi tiistaina.
Täällä oli jo kauheen moni piinaviikoilla. Tsemiä teille. tekastaanpas kaikki vaan plussat : )
t . Mimais
Elikkäs nyt ilmaantui jo odottelemani ovislimat. Joten toivottavasti ultrassa huomenna on sitten hyvät näkymät ja tiistaina päästäisiin itse inssi tekemään.
Onkin tässä ollut aika stressaavia päiviä, kun koko ajan olen kytännyt noita limoja, että joko joko.
Vähän jännittää, että jos muniksia on kasvanut liikaa niin ne liiat punkteerataan pois. Kääk! Millainenhan toimenpide mahtaa olla...
Lääkäri sanoi, että kaksi tai kolme munista jätettäisiin, vaan en kyllä uskalla kahta enempää jättää. Kaksoset otettaisiin ilolla vastaan, mutta kolmoset olisi jo vähän liikaa.
Vaan jospa siellä olisi ne toivotut kaksi hyvän kokoista munista.
Tulen tiistaina sitten kertomaan teille, että miten kävi.
Heippa!
Kävin tänään seurantaultrassa ja siellä oli yksi 14mm follikkeli. Puregonia käyttänyt kierron 5 päivästä.Keskiviikkona sitten Pregnylin pisto ja torstaina toinen inssi silloin kp 17. Katsotaan tuottaako tulosta kun ei ensimmäisestä tullut mitään.
Tänään on sitten toinen inssi tehty. Molemmat on tehty luomukiertoon. Ekalla kerralla munis oli 17mm (pieni) ja nyt se oli jo puhjennut (ovistesti näytti plussaa vasta tänään, eli ihan äskettäin puhjennut). Kysyin että mikä on parempi, lääkäri sanoi että ei niissä mitään suuria eroja ole. Jos seuraavaa inssiä tarvitaan niin se olisi sitten hormooneilla. Voi mies parka saa varmaan kärsiä!
Tunneteko sen kun munasolu irtoaa? Mulla ei ole minkäänlaisia tuntemuksia ja olen luottanut ovistestiin ja nyt kävi sitten ilmi että voiko niihin nyt sitten luottaa niin paljon. No, sehän nähdään noin parin viikon kuluttua. : )
yhtikäs mitään oireita suuntaan tai toiseen ilmaantunut. Tai no välillä nipistelee oikeeta munasarjaa, taitaa keltarauhanen vaan siellä isotella. Mutta rauhallisesti tässä mennään kohti loppukiertoa, tuntuu ettei jaksa niin paljo enää oireita kytätä tai muutenkaan stressata tällä kolmannella kerralla. Niin, hyvähän se on tässä vaiheessa piinailua sanoa...;)
Eipäs tänne muuta tälläerää, taidan lähtee murun viereen telkkua kattomaan kun tuli vähän aikaa sit töistä. Jaksuja kaikille!:)
mulla menee nyt kp6, ja inssi suunnitteilla viikon 46 lopulle tai viikolle 47. nyt menee clomit, sitten menopurit, ja sitten ens ma folliultra. sitten tietää lisää aikataulusta.
clomien valvottama, väsynyt
-ennis-kp6
Tänään kävin ultrassa kp 8. Kolme munasolua oli kyllä oikealla kypsymässä, mutta kohdun limis " viivan ohut" . Eli se haittakin sit clomeista oli. Sain kyllä menogonia täksi ja huomiseksi illaksi 75IU ja perjantaina sit tsekkaus. Lääkäri ei vaikuttanu kyllä yhtään toiveikkaalta. Onko teillä muilla kokemuksia, miten kohdun limakalvo ylipäätään tai menogonilla vahvistuu? Harmittaa ihan vietävän paljon, jos nytkään ei päästä yrittää:( En tiedä, otan tän varmaan liian raskaasti, mutta toiveet oli jotenkin niin korkealla..
Jatkosta lääkäri totesi, että clomit ehdottomasti pois ja pelkällä pistoshoidolla jatketaan. Onkos tässä ketjussa niitä, jotka edenneet pelkillä pistoksilla?
Plussia ja rauhallisia piinispäiviä itsekullekin ajallaan:) -seruska-